Hae Anna.fi-sivustolta

hoidoissa olleet ja plussanneet

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä jännäilijä, 19.05.2008.

1. jännäilijä Vierailija

Moni luomuraskautunut on kertonut, että on jo ennen raskaustestiä "tiennyt" plussanneensa.
    Kuinka te hoidoissa olleet (inseminaatio, IVF, ICSI), onko ennen testiä ollut sellainen olo, että NYT on tärpännyt vai onko plussa tullut täysin yllätyksenä?

2. 987654321 Vierailija

Mä olen plussannut 1,5 viikkoa sit, ivf'n jälkeen. Olin aika hämmästynyt, mulla ei ollut mitään ihmeempiä oireita. Nyt vieläkin sama juttu, hyvin lievää oiretta, ja pelkään tietysti pahinta... Hcg oli kuitenkin viime viikon lopussa hyvällä tasolla. Ei kai auta kuin odotella miten käy.

Mua kans kiinnostaa tämä, et onko oireet jotenkin lievempiä esim. siksi, et on monen kierron ajan piikitelly itseään hormoneilla? Tottuuko keho jotenkin niihin?

3. 987654321 Vierailija

Mä olen plussannut 1,5 viikkoa sit, ivf'n jälkeen. Olin aika hämmästynyt, mulla ei ollut mitään ihmeempiä oireita. Nyt vieläkin sama juttu, hyvin lievää oiretta, ja pelkään tietysti pahinta... Hcg oli kuitenkin viime viikon lopussa hyvällä tasolla. Ei kai auta kuin odotella miten käy.

Mua kans kiinnostaa tämä, et onko oireet jotenkin lievempiä esim. siksi, et on monen kierron ajan piikitelly itseään hormoneilla? Tottuuko keho jotenkin niihin?

4. 987654321 Vierailija

5. edellinen Vierailija

Anteeks triplaviesti, jumitti jotenkin.

6. plussa Vierailija

Kun plussasin ekasta ivf-hoidosta, olin täysin varma että nega on taas tulossa. Meillä oli miehen kanssa kyseisenä päivänä, pp12, joku illanvietto tulossa ja sanoin testaavani sen negan jo nyt, jotta voin sitten vapautuneemmin nauttia nestemäisiä antimia. Yllätys oli suunnaton, kun testitikkuun tulikin samantien vahva viiva. Negatiivista tulosta oli tätä ennen itketty jo pari päivää, olin niin varma menkkaoireista. Ja ne menkkaoireet muuten jatkuivat plussatestin jälkeenkin. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja tuossa se plussa jo konttailee.

7. 987654321 Vierailija

Miten sulla oireet sitten tuosta jatkui? Olen todella kiinnostunut. Olin ite varma negasta ja nyt kuitenkin plussasin, mutta eihän nää huolet siihen loppunutkaan ;( Mulla oli myös eka ivf, joten senkin puolesta vaikeuksia suhtautua asiaan... Sit luen koko aika jotain keskenmenotarinoita ja pelkään pahinta.

8. plussa Vierailija

Mulla jatkui menkkamainen kipuilu varmaan pari viikkoa ja kerran tuli ihan vähän verensekaista vuotoakin. Mitään pahoinvointeja ei juurikaan ollut ja sekin huolestutti. Täytyy sanoa, että raskausoireet olivat aika vähäiset. Mulla oli sama ongelma kuin sulla 987654321, että pelkäsin keskenmenoa yli kaiken ja olin hirmuisen stressaantunut. Kun liikkeet alkoivat tuntua joskus rv 16 tilanne hieman helpotti ja osasin vähän rentoutuakin. Siihen asti vaan lueskelin koko ajan jotain keskenmenojuttuja yms.

Jos nyt jonkun jälkiviisaan vinkin osaan sanoa, niin kannattaa kuitenkin nauttia hetkestä, koska stressaamalla ei kuitenkaan edistä mitään. (Joo, helpommin sanottu kuin tehty.) Nyt välillä melkein kaduttaa että ihana odotusaika meni ihan vaan hermoillessa, koska loppuraskauden pelkäsinkin sitten kohtukuolemaa ja sitä että vauva kuolee viimeistään synnytykseen. Kuulemma joidenkin lapsettomien on vaikea raskausaikana luottaa kroppaansa, joka petti siinä vaiheessa kun raskautta yritettiin. Mulla tuo päti ihan täysin ja vasta kun lapsi syntyi, pääsin peloistani. Tsemppiä sulle ja nauti raskaudesta!

9. IVF:stä plussannut Vierailija

Mulla on ekasta IVF:stä tällä hetkellä puolitoistavuotias poika.

Olin satavarma, etten ole raskaana. Kuukautisoireet olivat tosi kovat ja ne kestivät ja kestivät, kunnes tein pp19 testin (olin siihen asti ollut varma, että kuukautiset on alkamassa), joka näytti plussaa. Seuraavan päivän verikoe todisti samaa (arvo 1991). Mutta pointti oli siis se, että oireet oli täysin sellaiset, että kuukautiset on alkamassa. Varsinkin kivut mahassa oli kovat. Säteili alas jalkoihin asti.

Kun sitten tiesin jo olevani raskaana, huomasin jo varsinaisia raskausoireita. Rintoihin alkoi ilmestyä verisuonia, alavatsa oli arkana ja hieman turvoksissa ja hengästyin tosi helposti esim. ihan normaalissa kävelyssä. Ja nuo kuukautismaiset kivut jatkuivat vielä aika kauan.

En siis tiennyt tai aavistanut olevani raskaana ennen testiä. Vahvasti päinvastoin. Ja minunkin oli tosi vaikeaa luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Oikeastaan sitten vasta jännitys purkaantui, kun synnytys oli ohi. En vain meinannut uskoa, että kaikki voi mennä hyvin loppuun asti, kun lapsettomuutta oli kestänyt 3,5 vuotta ja oli useasti tuntunut, että emme onnistu ikinä...

10. Fanny. Vierailija

Aihe kiinnostaa kovasti!Ensimmäinen ivf takana ja veritestiin pitäisi mennä ylihuomenna!
    Siis oliko teillä luget tukihoitona?Niistä kun voi kaikenlaisia oireita tulla...
    Ja sinä,IVF:stä plussannut,olitko jo lopettanut luget/muun tukilääkkeen ennen tuota myöhäistä testiä?
    Kiitos,jos jaksatte vastata ja paljon onnea plussista/lapsista!!

11. 987654321 Vierailija

Voi ei, ehkä tämä sit onkin totta. Tuli nimittäin itku, kun luin vastaustasi. Toi on varmasti ihan totta, että kun keho on ikään kuin pettänyt raskautumisessa, niin on niin hiton kyyninen koko asiaa kohtaan. Mulla takana 3,5 v selittämätön lapsettomuus. Kolme inssiä "ei tuntunut missään" ja nyt tämä plussa... olen samaan aikaan niin onnellinen ja samaan aikaan ihan kauhuissani. Menin kertomaan jo töissäkin kun en pystynyt peittelemään tunteitani, ja nyt tuntuu, että se varmasti kostautuu keskenmenolla :( On tää kyllä aika ihanan kamalaa. Mä kävin kolme viikkoa siirrosta verikokeessa ja hcg oli yli 5000, se on kai ihan hyvä... Ensi viikon lopulla käyn ultrassa, kun vaan sinne asti kestän.

12. 987654321 Vierailija

Mulla oli luget (6 päivässä), mutta en kokenut että niistä olis tullut oireita. Ennemminkin Pregnyl vaikutti aika kauan, kun oli rinnat kipeät jne. Lopetin luget testipäivän iltana. Olin edellisenä iltana tehnyt haamutestin, mutta lääkäri sano että luget lopetetaan testipäivänä, oli tulos mitä tahansa. Sit kahden päivän päästä melkeen selkeä plussaviiva ja vielä siitä 4 päivän päästä vahva plussa. Siitä kahden päivän päästä verikokeessa, 3 vkoa siirrosta. Ai miten niin en usko tapahtunutta?? ;)

Ainoita oireita mitä nyt sanoisin itselläni olevan, on menkkojen poisjäänti, pieni palelu, minimaalisesti menkkamaisia jomotuksia. Siinä kaikki. Ai niin, tekee mieli hampurilaisia ja muuta roskaruokaa.

13. IVF:stä plussannut Vierailija

Aihe kiinnostaa kovasti!Ensimmäinen ivf takana ja veritestiin pitäisi mennä ylihuomenna! Siis oliko teillä luget tukihoitona?Niistä kun voi kaikenlaisia oireita tulla... Ja sinä,IVF:stä plussannut,olitko jo lopettanut luget/muun tukilääkkeen ennen tuota myöhäistä testiä?
    Kiitos,jos jaksatte vastata ja paljon onnea plussista/lapsista!!

Kiitos onnitteluista!:)

No noitten lugien (taipuukohan se edes noin?:) kanssa mulla kävi niin, että kun olin todella maassa ja varma negasta, niin lopetin niitten käytön omasta päätöksestäni, mutta en muista miten aikaisin ennen testiä. Ärsytti niitten käyttäminen niin paljon ja otti päähän muutenkin, joten tein tällaisen ratkaisun. Klinikan ohje taisi olla, että testauspäivän pp14 jälkeen olis pitänyt vielä käyttää, olikohan se viikon vai kaksi. Lugien käytöstähän on erilaisia ohjeita riippuen klinikoista.

Vaikka olenkin saanut hoidoilla toivotun tuloksen, niin on se vaan kumma, että yhä käyn säännöllisesti näillä sivuilla lukemassa aiheesta. Meillä on pakastettuna 2+2, joten mitä luultavimmin ne vielä kokeillaan, mutta IVF:ää en tule enää koskaan läpikäymään uudestaan, sen olen päättänyt. Oli se sellaista sekä fyysistä että henkistä taistoa...

Fannylle oikein paljon plussatuulia ja kaikkea hyvää!!! Samoin kuin kaikille muillekin, joita tämä asia koskettaa!!!

14. Fanny. Vierailija

Kiitos kovasti vastanneille ja mukavaa kesää!Ei tässä auta muu kun jännäillä ja testata...lopulta ;-)

15. Minni_ Vierailija

Tule sitten kertomaan miten kävi... pidetään peukkuja pystyssä!!!! bd bd bd

16. Kannanpa minäkin korteni kekoon tähän aiheeseen. Edellinen IVF:stä plussannut ihmetteli, että edelleen tsekkailee täällä ihmisten kuulumisia, vaikka oman plussansa jo saanut. Sama vika täälläkin! ;) Meidän pieni PAS-neiti on reilun 3 kk ikäinen ja edelleen käyn täällä kurkkimassa kuinka vanhoilla tutuilla ja muillakin menee. Hurjasti koin saaneeni voimia lapsettomuushoitosuon keskellä tästä palstasta ja ihmisistä täällä. Kakkoskierrostakin on jo mietitty, lähinnä ajatuksen tasolla. Silloin sitten lienee palattava kirjoittelemaan tänne aktiivisemmin taas. Silloin edessä uusi IVF/ICSI, koska pakkanen jäi edellisten hoitojen jälkeen ammottamaan tyhjyyttään meidän osaltamme. Ja luomuihmettä lienee turhaa toivoa. Mutta uusien hoitojen aika ei ole vielä, nyt nautin/nautimme täysin siemauksin tuosta ulkona nukkuvasta pienestä ihmeestämme!

Mutta aiheeseen. Vajaa vuosi sitten, kun ekaa kertaa plussa piirtyi tikkuun olin voinut jo useita päiviä huonosti. Pahoinvointi oli voimakasta jo ennen testiä, mutta kun päällä oli Luget sekä Progynovat, ajattelin huonovointisuuden johtuvan niistä. Jotenkin ei uskaltanut luottaa kroppaansa ja tuntemuksiinsa, kun niin monet monituiset kerrat oli saanut pettyä. Jotenkin omalla kohdallani tiesin kuitenkin, että nyt on tärpännyt, mutta en uskaltanut uskoa sitä todeksi. Raskauteen luottaminen muutenkin oli jotenkin vaikeaa. Nautin kyllä raskausajasta kovasti, mutta fiilis oli ettei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa...

Mutta peloista ja varovaisuudesta huolimatta meillä on nyt terve tyttö, josta olen kiitollinen ja onnellinen aina. Toivon kovasti, että jokainen nämä hoidot läpikäyvä saa ennemmin tai myöhemmin oman nyytin kainaloonsa!

Tsemppiä kovasti piinailuun kaikille. Fannyn tilannetta jännäilen taustalta, hyvältä kuulostaa! bd bd bd

17. Merkkari Vierailija

Minä plussasin PASin jälkeen maaliskuun alkupuolella. Hoidoissa menossa 4. vuosi, joista aiemmin ainoana tuloksena 1 plussa ja km ensimmäisen IVFn jälkeen 2,5 sitten. Minulle on tehty lukuisia PASeja, koska IVF:stä on jäänyt molemmilla kerroilla reilusti yli 10 alkiota pakkaseen, välillä siirretty 1 ja välillä 2. Maaliskuinen plussa oli täydellinen yllätys. Olin aivan varma, ettei toivottua tulosta olisi tulossa. Minulla ei ollut minkäänlaisia oireita, jätin jo edellisenä päivänä lugekuurinkin kesken. Unohdin työkiireiden keskellä jopa soittaa klinikalle kysyäkseni verikokeen tulosta. Onneksi hoitaja soitti - enkä millään meinannut uskoa tulosta (hcg niin korkea, että kaksoisraskautta epäiltiin). Epäuskoa riitti ensimmäiseen varhaisultraan, koska oireet olivat edelleen niin vähäiset, lähes olemattomat. Rintoja alkoi hiljalleen vähän aristaa ja pientä kuvotusta oli joskus. 2 viikkoa myöhemmin toisessa varhaisultrassa selvisi, että toisen sikiön sydämenlyöntejä ei enää ollut havaittavissa. Toinen näytti voivan hyvin. Tämän jälkeen sitten vähäisetkin oireet tuntuivat katoavan ja seuraavat 3 viikkoa np-ultraa odotellessa olivatkin taas sitten yhtä tuskaa. Olin jälleen aivan varma, ettei kaikki ollut hyvin ja olimme mieheni kanssa varautuneet pahimpaan. Mutta np-ultrassa kaikki onneksi näytti hyvältä. Nyt taas odotan seuraavaa neuvolakäyntiä, kuin kuuta nousevaa - että saisin kuulla sydämenäänet. Pikkuhiljaa alamme uskoa, että ehkä tällä kertaa meidän vuoro on onnistua ja alan hiljalleen nauttia raskaudesta ja onnesta. Mikään ei kuitenkaan ole varmaa... Tsemppiä kaikille!!
    Meneillään nyt rv 15+4.

18. Tuulia-70 Vierailija

Merkkarin juttua lukiessani ihan kun omaa tarinaani olisin lukenut.
    Plussasin myös 4 vuoden hoitojen (IVF, IVM; IVF, ICSI + lukuisia passeja) maaliskuussa, vähäisiä flunssan oireita oli. Tein ensin kotitestin (2 kpl:tta) ja seuraavan päivän veritesti vahvisti raskauden. Mullakin epäiltiin kaksoisraskautta, varhaisultrassa oli enää vain yksi sikiö, mutta ultraajan mukaan jäänteitä toisesta oli. Mun raskaus on mennyt lähes oireettomasti, ei pahoinvointia, ei mitään ruokahimoja ym. Pari viikkoa sitten oli np-ultra, kaikki ok.
    Pikkuhiljaa täälläkin alkaa uskoa että meille on tulossa pikkuinen, niin monen vuoden toiveiden jälkeen.
    Kaikkea hyvää toivottaa Tuulia ja tirriäinen 14+2

19. Inssistä Vierailija

Hei,

Plussasin viikko sitten ensimmäisestä inseminaatiosta pp14! Ainoana oireena oli, että tiputteluvuoto, joka alkaa aina ennen menkkoja, ei nyt alkanut. Rinnatkaan eivät olleet kipeät, niin kui ennen menkkoja, mutta nyt ovat jo kipeytyneet. Pahoinvointia ei ole vielä ollut.

Tuntuu uskomattomalta, mutta näköjään myös inseminaatio voi toimia! Meillä ei tutkimuksissa löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen (yritystä 2 vuotta). Oma diagnoosini on, että ne simpat ei vaan jostain syystä päässeet perille asti.

20. Upppis Vierailija

Lisää tarinoita kaipailen, koska itse pelkään pahinta. Menkkamaisia jomotuksia on ja tietenkin se tunne, ettei tästä tule mitään. Kaipaisin uskoa ja toivoa teiltä kaikilta.

21. Erica. Vierailija

Joo, tiedän ton "ei tästä kuitenkaan mitään tule" fiiliksen. Täällä on menossa pp6 inssin jälkeen ja yritän koko ajan taistella alitajuntaa vastaan että nämä menkkamaiset säryt kodun alueella johtuu lugeista. Tää on niiiiiiiiin hermoja raastavaa ja vituttaa jo valmiiksi kun ei se plussa sieltä kuitenkaan tule. Liian monta kertaa on tullut petyttyä :(
    Luen kuin hullu näitä onnistumistarinoita ja yritän sillä tavalla psyykata itseäni..on tää ihan hullua hommaa, järki menee :/

Tsemppiä Uppikselle että se jomotus on sitä ittiään :) bd bd
    Ja onnitelut Inssistä-kirjoittajalle plussasta!

22. Upppis Vierailija

Tsemppiä erica sullekin. Mulla sama pp ja alkoi kipuja jo olemaan. Tosi masentavaa ja ahdistavaa:(

23. Epätoivoinen Vierailija

Heippa kaikki kohtalotoverit!

Lapsettomuutta takana nyt jo joitakin vuosia ja nyt eka IVF-hoito menossa.
    Piinaviikot itseasiassa parasta aikaa meneillään... Ajattelinkin kysyä muilta vastaavassa
    tilanteessa olleilta, että onko teillä ollut oireita mahdollisesta raskaudesta jo etukäteen?
    Itse olen ihan varma negatiivisesta tuloksesta jo nyt, koska menkkamaisia oireita on ilmaantunut... :( Tuntuu, ettei voimat riitä enää tähän.

24. Lumikukka'' Vierailija

Mulla alkoi alle viikko siirron jälkeen menkkamainen olo ja olin varma negasta. Kaikki oireet viittasivat kuukautisiin. Plussa sieltä silti tuli. Se raskaus meni kesken, mutta nyt piinaillaan taas. Ainoa selkeä oire, joka ei liittynyt mihinkään muuhun oli yhtäkkinen ja kertaluontoinen hajuaistin terävöityminen.

25. Minni_ Vierailija

Mä plussasin 3:sta tuore-ICSI:stä, ja ehdin sitä ennen kokea tuulimunan ja tietty negoja. Kaikissa yrityksissä tuntui ihan samalta -sellasta menkkamaista nippailua jne - paitsi et tässä vikassa siirrossa joka onnistui tuli pientä tuhruvuotoa 8 päivää siirrosta. Olin ihan varma että peli oli menetetty, kun mulla on luonnollisissa kierroissa ollut just samanlaista riesaa, mutta plussa sieltä kuitenkin tuli.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri