Hae Anna.fi-sivustolta

-Hoidoissa-

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä *~*~*, 22.09.2009.

1. *~*~* Vierailija

Hei,
    usea hoitoketju täällä on viime aikoina melkoisesti hiljentynyt, joten tässä olisi perustettu uusi, yleinen ketju kaikille (IVF, ICSI, PAS, IUI) hoidoissa käyville!
    Tervetuloa jatkamaan tänne, niin saadaan enemmän keskustelua ja eloa palstalle (sekä masuihin..) :)

2. *tiiti Vierailija

Mä ilmoittaudun sitten ensimmäisenä tähän ketjuun, toivottavasti muitakin tulee. Olen joskus aikaisemmin kirjoitellut tuolla haavepuolella, mutta sitten lopetin, kun ei haaveista tullut mitään. Nyt meillä on alkaneet lapsettomuushoidot ja olen miettinyt minne alkaisin kirjoitella vertaistuen vuoksi ja täällä oli kuin tilauksesta uusi ketju.

Mä olen siis tiiti, 31-vuotias. Meillä lapsettomuuteen ei ole löytynyt syytä, ollaan siis selittämättömästi lapsettomia. Ehkäsy ollaan jätetty pois 9/07 ja aktiivista yritystä 1/08 alkaen. Tutkimuksissa käytiin kesän ja syksyn -08 aikana ja kun syytä ei ollut yritystä kotikonstein jatkettiin tähän syksyyn saakka. Nyt 9/09 alkaen olemme olleet hoidoissa Kätilöopistolla ja ensimmäinen hormoniavusteinen inssi oli nyt syyskuussa. Tuloksia jännätään. Meidän hoidot alkoi heti pistoksilla.

Tulkaahan muutkin mukaan kirjoittelemaan.

3. Sinililja. Vierailija

No minäpä sitten tulen, kivaa jatkaa "vanhan tutun" kanssa! :D

Olen kirjoitellut Tiitin kanssa samassa ketjussa tuolla haaveilupuolella jo kohta kaksi vuotta, tosin tänä vuonna selvästi vähemmän. Samanikäisiäkin ollaan ja muutenkin näköjään aika samiksia! :) Meillä on ollut yritystä 01/08 alkaen, viime keväänä käytiin tutkimuksissa, mutta mitään syytä lapsettomuuteen ei löytynyt eli selittämättömiä olemme mekin. Mä sain keväällä clomit, olen ne nyt popsinut ja viime kierrossa tehtiin myös ensimmäinen inssi, mutta ilman tulosta. Seuraavassa kierrossa olisi edessä pistoshoidot yhdistettynä toivottavasti myös inssiin eli sitä tässä nyt sitten odotellaan.

Tiitille heti yksi kysymys, oliko teillä jo puhetta mahdollisista IVF-hoidoista? Lähinnä sitä mietin, että onko sinne täällä millaiset jonot? Mä en kovin montaa inssiä haluaisi käydä läpi, koska ei niissä tosiaan tässä meidän tilanteessa kovin kummoiset ennusteet taida olla.

Mukavaa viikonloppua!

4. *tiiti Vierailija

Kiva Sinis kun ilmaannuit tänne! Toivottavasti saadaan muitakin kirjoittelemaan.

Meillä puhuttiin että kokeillaan kolmea inseminaatiota ja sen jälkeen mennään IVF hoitoihin. Jonoista ei ollut puhetta. Pitääkin kysyä kunhan seuraavan kerran tavataan.

Mites sulla meni inseminaation kulku? Tehtiinkö sulla se omaan kiertoon? Miten sovitte jatkot? Soittiko sairaanhoitaja sulle inseminaation jälkeen? Mulle varattiin soittoaika kolmen viikon päähän inssistä.

Mulla eka hoitokierto oli lääkkeellinen ja siinä ensimmäisen käynnin pitää olla kp 3-5 välillä (katsotaan ultralla munasarjojen tilanne), jos nuo päivät ovat täyteen buukattuja tai sattuvat viikonlopulle niin hoitokierto siirtyy. Ekalla ilmoittautumiskerralla kävi juuri näin. Tässä hoitokierrossa sain ajan kp 5 ja lääkäri oli sitä mieltä että mun lyhyen kierron vuoksi pistokset aloitetaan kuitenkin jatkossa jo kp3 tai kp4. Kp 10 kävin ultrassa ja samana iltana piti pistää irroituspistos ja varattiin aika inseminaatioon. Pistäminen oli helppoa, ainoastaan irroituspistos piti sekoitella ja pistää "oikealla" ruiskulla. Ihan helppoa kuitenkin, eikä tullut edes mustelmia.

Mulla oli kuitenkin harmiksi jo munasolu ehtinyt irrota enne inssiä. Inseminaatiota tekevän lääkärin mukaan tämä ok, mutta googlettelulla löysin tietoa että parempi jos munasolu olisi vielä paikoillaan kun inssi tehdään. Aion kysyä ensi kerralla pitäisikö irroituspistos laittaa myöhemmin.

Jotenkin sitä ei uskalla vielä edes toivoa onnistumista. On niin monta pettymystä alla... Toivottavasti se ei vaikuta onnistumiseen? Tänään on pp4 ja tuli hieman rusehtavaa valkovuotoa, toivottavasti en ole saanut mitään tulehdusta inssistä...

Mukavaa sunnuntaita.

5. Sinililja. Vierailija

Sähän olet Tiiti varsinainen aamuvirkku, kun oot täällä jo ennen yhdeksää sunnuntaiaamuna ollut! :) Mutta hyvä, jutellaan sitten kahdestaan muita odotellessa.

Vielä kysyn, että tehdäänkö teille inssi joka toiseen kiertoon? Aina siis noiden piikkien kanssa? Ja hyvä, jos ei sinne IVF:ään tarvitsisi erikseen ainakaan kovin pitkään jonottaa, minäkin kysäisen sitä ensi kerralla.

Meille tehtiin inssi clomikiertoon. Mä sain clomit jo keväällä, en pystynyt heti niitä aloittamaan, koska en saanut ultra-aikaa. Ja kun toisenkin kerran kävi näin, niin sitten menin yksityiselle ultraan. Kesän takia inssi siirtyi syksyyn, tosin kuulin nyt jälkikäteen, että kyllä niitä olisi voitu kesälläkin tehdä.. Nyt inssin jälkeen sairaanhoitajan olisi pitänyt soittaa, mutta kun menkat sitten alkoivat ja itse soitin uutta lääkäriaikaa, niin se tieto meni sitten sitä kautta heille (naikkarilla he tekevät tilastoja hoidoista ja niiden onnistumisista, ymmärsin että siksi se soittoaika olisi ollut). Nyt meillä on varattuna lääkäriaika suoraan seuraavan kierron alkuun eli siinä sitten tehdään suunnitelmat ja toivottavasti päästään heti aloittamaan pistokset. Sairaanhoitaja ehdotti tätä, kun mulla on kuitenkin aika säännöllinen kierto ja nyt sen ajan pitäisi osua juuri noille kp 3-5 päiville.

Se oli muuten mielenkiintoista, kun kävin loppukeväästä siellä yksityisellä ultrassa, niin sen lääkärin mielestä mun ei olisi mitään järkeä syödä näitä clomeja ja hän olisi mennyt suoraan IVF:ään. Kuulemma siksi, että insseistä ei kannata odottaa kovin suuria tuloksia (kannustavaa..) ja siksi, että jokainen hoitokerta ja pettymys ovat niin kuluttavia, että mitä vähemmällä pääsee sen parempi. Mutta näin siis yksityisellä, julkinen etenee hitaammin. Toisaalta mä kyllä olen valmis nämä inssitkin kokeilemaan, sillä ovathan toisetkin vastaavassa tilanteessa tulleet niiden avulla raskaaksi. Mutta huomaan kyllä, että alan henkisesti olla jo valmistautunut siihen, että IVF:ään tässä ollaan menossa.

Toivotaan Tiiti, että sun vuodot olisi merkki ihan jostain muusta kuin tulehduksesta! Ja se on totta, että eipä tässä enää uskalla kovasti toivoa onnistumisia tai tietenkin sitä toivoo, mutta samalla myös valmistaa itseä uuteen pettymykseen.

Mukavaa sunnuntaita! Mä lähden nyt nauttimaan vielä kauniista säästä ennen kuin ankea syksy saapuu paikalle.
    Sinis

6. kisu_mirri Vierailija

Heippa! Taidampa minäkin liittyä ketjuunne. Tuolla haavepuolella olen kirjoitellut, mutta taitaa olla jo aika siirtyä tänne.

Minulla on yksi lapsi ennestään. Luomuna onnisti vajaan kahdenvuoden yrityksen jälkeen. Nyt toista yritetty yli vuosi. Minulla pco ja miehellä normaalimuotoisia siittiöitä vain 5%. Hoidoissa ollaan aloitettu alkukesästä ensin vain clomeilla. Ensimmäinen IUI tehtiin tällä viikolla clomikiertoon ja lugesteronit nyt loppukiertoa tukemassa. Nyt kahden viikon piina edessä.... Raskaustestin saan tehdä 9.10. Seuraavaksi varmaan IVF edessä, jos ei nyt tuota tulosta (tai mahdollisesti kokeillaan toinen IUI).

kisu_mirri

7. Sida82 Vierailija

HEIPS!

Minäkin ilmoittaudun tänne, kun tosiaan meinaa nuo "vanhat" ketjut niin hiljentyä. Olen kirjoitellut aluksi tuolla haavepuolella, mutta kun huomasin ettei tässä ihan ite saada mitään valmista aikaiseksi ja hoidot tuli aiheelliseksi niin siirryin tuonne loppuvuoden ajatukset -ketjuun.
    Olen 27vuotias, mies 29v ja lasta ollaan yritetty 04 alkaen... aluksi sillä meiningillä, että tuloo jos on tullakseen ja kun tärppiä ei tullut edes ovispäiviä laskemalla niin yksityisen kautta julkiselle hoitoon, jossa on nyt sit yritetty 2.inssiä. (eka inseminaatiosta pamahtikin heti plussa, mutta sitä onnea ei kestänyt kuin 9vkoa, jolloin todettiin alkion kuolleen kohtuun :(. Hcg-arvo nousi viimeisiin päiviin asti ihan niin kuin pitääkin, mutta silti sydänääniä ei kuulunut ja lääkkeellinen tyhjennys oli viime toukokuussa.

Mulla on käytössä terot, metut ja clomit. Sitten vielä tarvittaessa piikitän menopuria. Nyt mulla on 3.inssi tulossa tiistaina - tähän ei ole tarvinnut piikittää muuta kuin tänä iltana se irroituspiikki preknyl! On se ihmeellistä miten erilailla eri kierroissa voi follikkelit kasvaa.... nyt oik. muniksesta löytyi kp11 2x 13mm follia, kun viime kierrossa kp11 löytyi yksi 8,6mm.

Nyt mulla on kova tsemppi tähän inssiin!! Jotenkin on sellainen olo, että nyt jos koskaan se 9kk pysyvä plussa tulee:) saa nähdä.....

Älkäähän siis menettäkö toiveita saada inssistä plussaa;) kyllä se voi tällä "hellemmälläkin" hoidolla onnistua! Meillä on tämän jälkeen vielä yksi inssi ja sit IVF:ään.

Toivotaan, että Kisu_mirri saa testiin plussan...yritä kestää piinapäivät, ne on niin rankat päivät:) Niin ja Tiitilläkin näkyy olevan menossa piinapäivät, milloinkas sie saat testata? Mites Sinis onko teillä vielä sovittu IUI-päivää?

Jahas, pitääkin alkaa varustautua Kadonneen jäljillä -ohjelmaan isolla kasalla nenäliinoja miehen viekussa...

MOI - Sida

SIDA82 27+29, Y01/04, pco todettu -08, metforemit ja clomit (+terot) käytössä,
    1.IUI 26.03.09 -> plussa->km (vko9+4), 2.IUI -> nega, 3.IUI -> suun. 10/09

8. Sida82 Vierailija

Oho, sori tuli toi lista pätkä vahingossa mukahan :( ... älkää välittäkö siitä..

Sida - a computer spelialist ;)

9. Lumikukka'' Vierailija

Kiva kuulla pitkästä aikaa tiitistä ja Sinililjasta! Olen taustaillut lapsettomuuspuolta silloin tällöin, mutta en ole enää innostunut palstailusta. Kovasti onnea teille hoitoihin. Tuosta ivf-jonosta sen verran, että meillä annettiin jonotusajaksi 6-8 kk, joka kyllä toteutuikin. Meillä olisi itseasiassa ollut vielä niin, että jos inssejä olisi voitu tehdä, ne oltaisiin voitu tehdä ivf:n jonotusaikana. Nyt on sitten viimein ensimmäinen ivf-hoito lähtenyt käyntiin, aloitin viime maanantaina sumutteen.

Jään seurailemaan juttujanne.

10. *tiiti Vierailija

Heips. Kiva kun tänne ilmaantui muitakin kirjoittelijoita.

Tsemppiä myös Lumikukalle IVF:ään, toivottavasti se toisi teille tuloksen. Pitkä odotus teilläkin on ollut. Käy välillä kertomassa täällä kuulumisia, jos et enempää palstailusta kiinnostu. Sulla taisi olla blogikin, jos haluat niin laita osoite tänne.

Tsemppiä kisumirrille piinapäiviin. Toivottavasti inseminaatio toisi tuloksen. Minkä takia sulle määrättiin nuo Lugesteronit? Mulle sellaisia ei määrätty vaikka inssi tehtiin. Oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella?

Toivottavasti Sidan ennustus pitää paikkansa ja tämä olisi the hoitokierto :) Pahoittelut keskenmenosta ja tsemppiä tiistaille. Sullakin ilmeisesti aika samanlainen aikataulu Pregnylin kanssa, taisit pistää sen noin 40h ennen inssiä. Olettekos te julkisella vai yksityisellä hoidossa.

Onpas hoitaja ollut joustava Siniksen kohdalla, kun sait ajan jo ensi kierron alkuun. Nyt on ainakin turvattu se, ettei kierto mene sivu suun sen takia ettei aikoja ole. Onko sulle sopinut kaikki Kättäriltä tarjottavat ajat, vai oletko joutunut niitä vaihtamaan. Mietin että ovatkohan miten joustavia...

Mä olen ymmärtänyt että jos vikaa on jossain, esim. siittiöissä tai munasolun kypsymisessä tai irtoamisessa inssi onkin tehokas hoito. Mutta jos tilanne on kuten meillä että kaikki näyttää olevan kunnossa, ei inssin pitäisi onnistumisprosenteilla häikäistä... Yksityisellä varmaan mennäänkin selittämättömissä tapauksissa nopeasti IVF-hoitoihin. Näin mullekin sanoi Femedan gyne kun kävin siellä aukiolotutkimuksessa. No ihmeitähän tapahtuu...

Mä en ole edes miettinyt testaamista. Inssistä on kulunut 14 päivää 7.10, joskus sen jälkeen testaan jos menkat eivät ole alkaneet. Mä olen tosi huono testaamaan, ennemmin otan menkat kuin negatiivisen tuloksen. Kahden vuoden aikana olen ehkä tehnyt yhden raskaustestin :( Ja senkin tuloksen arvannette.

Millaisia oireita teillä on ollut inssin jälkeen? Mulla tuli hieman vuotoa inssi-päivänä, sellaista kuolleen ihosolukon tapaista oli seassa. Mitähän sekin oli? Eilen tuli rusehtavaa vuotoa, mutta ei onneksi sitäkään enää. Mietin jo että kuvittelinko koko vuodon ;) Ei auta kuin odotella...

Mukavaa maanantain jatkoa hoidokeille toivottaa Tiiti

11. Sinililja. Vierailija

Vau, tännehän on tullut lisää porukkaa! Kivaa!

Heti ensin vilkutukset Lumikselle, mä oon käynyt lueskelemassa sun blogia, löysin sen ensin vahingossa (kuulosti jotenkin tutulta) ja sitten näinkin sun kirjoittaneen tänne jonnekin sen nimen. Pitkä taival teilläkin ollut, kovasti onnea tähän hoitoon! Olisi kiva kuulla sinunkin kuulumisia hoidon varrelta tai no voinhan mä ne tosiaan lukea sieltä blogistakin :)
    Ja juuri tuota mä mietin, että kun me nyt ollaan ikäänkuin jo siinä "hoitoputkessa" sisällä, niin pitääköhän siihen IVF:ään vielä erikseen jonotella? No se selviää sitten seuraavalla käynnillä.

Kisumirrille tsemppiä piinapäiviin! On aina lohduttavaa kuulla tuommoisia tarinoita kuin teillä esikoisen suhteen, ehkä meilläkin on vielä toivoa.. ;)

Sidan kirjoituksesta paistaa läpi kunnon asenne! :D Minäkin toivon, että sun ennustukset pitävät paikkansa. Meillä ei ole vielä sovittuna inssipäivää tai itseasiassa edes sitä tehdäänkö inssi, mutta niin mä oletan ja toivon (ja vaadin). Mutta se menee lokakuun loppupuolelle, mulla on vasta tämä välikierto alkupuolella.

Tiiti kyseli noista Kättärin ajoista, mä oon tähän saakka ottanut vastaan kaiken mitä on tarjottu ja pistänyt ne sopimaan. Silloin kun miehen on pitänyt olla mukana, on ollut vähän hankalampaa. Joo, tää kätilö itse ehdotti tuota aikaa suoraan seuraavaan kiertoon, koska siinä samalla voidaan hoitaa nämä suunnittelujutut eikä tartte sitten uudelleen heti mennä. Sopi mulle oikein hyvin! ;)

Mulla oli viimeksi inssin jälkeen oikeastaan koko ajan menkkoihin saakka ihan järjetön paine alavatsassa, ihan kuin joku megaovis olisi ollut päällä toista viikkoa. Tai sitten se oli vaan ilmaa.. mun ongelmavatsan tuntien näin on hyvinkin voinut olla. Mitää vuotoa mulla ei tullut. Eikä ollut muitakaan oireita. Eikä plussaakaan näkynyt eli ei kovin luotettavaa tietoa nyt heru täältä.. :)
    Niin, ja mullekin muuten se yksityinen gyne antoi luget clomien seuraksi, oli sitä mieltä että jos nyt näillä mennään, niin viedään hommat sitten loppuun saakka. Eikös ne ole keltarauhashormonia ja tarkoituksena tukea loppukiertoa. Korjatkaa joku, jos olen ymmärtänyt väärin. Mulla ne siirsi menkkojen alkua kolmella päivällä. Mutta Kättärillä niistä ei ole ollut mitään puhetta.

Mä lähden nyt lenkille, koska näköjään aurinko paistaa. Päätin eilen, että hyödynnetään nyt sitten tämä välikierto ja koetetaan karistaa noi kertyneet kesäkilot.. ja puretaan samalla vähän kiukkua urheiluun.. ;)

Tsemppiä piinailuun ja Sidalle huomiseen inssiin!
    Sinis

12. Lumikukka'' Vierailija

http://www.sydanjaa.vuodatus.net/

Täältähän se löytyy.

13. *tiiti Vierailija

Lumikukalla on ajatuksia herättävä blogi. Olet todella hyvä kirjoittamaan. Takuulla vierailen useinkin blogissasi.

Mites Sidan inssi meni?

Mullakin on kesän aikana noussut paino pari-kolme kiloa ja haluaisin niistä eroon. Jotkut vaatteet kiristävät ärsyttävästi ja muistuttavat nousseesta painosta. Kun vaan sais motivaatiota siihen projektiin. Ehkäpä pitää lenkkeillä munkin tällä viikolla.

Taidanpa siirtyä sohvalle odottelemaan Lipstick Junglea.

*tiiti

14. Sida82 Vierailija

No niin, nyt olen siirtynyt piinapäiviin minäkin:)

Tiistain inssi meni hyvin; miehen sperma oli huippulaatuista eli nyt vaan odotellaan... Onko teidät ultrattu vielä ennen inssiä?? Mua ei ole koskaan, mutta joskus olen näiltä sivuilta lukenut että jotkut ultrataan.

Eilen illalla kuvittelin jo taasen vaikka mitä oireita;) Se on sitten huvittavaa kuinka oman pääkopan ja koko kropan voikin saada oirehtimaan niin kuin haluaa... eli tuohon Tiitin kysymiin inssin jälkeisiin oireisiin on aika vaikea antaa "oikeita" vastauksia.

Silloin ekan inssin jälkeen, jolloin tein sen pos.testin, tunsin/kuvittelin tuntevani heti pp2 outoa oloa iltaisin, sitten meni 3-4päivää etten huomannut mitään sitten alkoi nännit kipeytyä ja haistoin esim. sianlihasta sikalan hajun, hampaiden harjaus oli ällöä pp11 alkaen ja siksi teinkin jo pp12 testin, joka antoi haamuplussan.

Tokan inssin jälkeen mulla ei ollut oireina mitään muuta kuin menkkamaista juilintaa vas.puolella alavattalla...joten nyt pelkään ihan suunnattomasti sellaista samanlaista tunnetta, koska silloin tiedän ihan varppina ettei onnistanut.

Tiiti, mä oon vähän kade sulle että pystyt olemaan testaamatta!!!! Oot säästänyt pitkän pennin:) Mun täytyy saada testata aina heti kun vähäkin siltä tuntuu ja tottahan toki sitä sitten negasta masentuu... ekassa inssissä testasin jo pp6 (heh heh, tiedetään että oon urbou;) ja sitten silloin pp12 ja pp14. Viimeeksi en testannut ollenkaan, kun menkat alkoi pp14 eikä raskautumisoloa tosiaankaan ollut.

Onko noi luget muuten vastaavat kuin metut (metforem)?

Kävin myös vilkuilemassa Lumikukan blogia, tosi kivasti olet sinne kirjootellut ja toivotaan todellakin että ivf nyt teitä auttaisi. bd

Täällä kanssa taistellaan ylimääräisten kesäkilojen kanssa... tai oikeastaan ne on jo kevään aikaan saamia;) Joten ei auta kuin lähtiä lenkkeilemään kauniiseen syksyiseen luontoon!!

Nähdään taas leidit!!!

Sida - pp2

15. *tiiti Vierailija

Mukava kuulla että Sidan inssi meni hyvin. Mä voin kertoa ultrakokemuksista hurjan yhden inssin perusteella: mulla tehtiin ultra ennen inssiä. Siinä huomattiinkin että munarakkula oli jo puhjennut ja siellä oli nestettä.

Mä pistin irroituspistoksen joka on hcg-hormonia. Se kai antaa positiivisen raskaustestituloksen 10 päivän ajan. Pitäiskö testailla nyt niin saisin varmaan elämäni ensimmäisen positiivisen tuloksen ;)

Omaa napaa: kp 20 ja pp8. Mulla on tänään vähän tuntunut menkkamaista kipua alavatsalla. Niikuin normikierroissakin. Lisäksi mulla on sellaisia kuumia aaltoja, joita mulla on kaikissa kierroissa. En tiedä mitä ne on, mutta olen pitänyt merkkinä siitä että menkat tulevat. Ne on sellaisia että yht`äkkiä tulee kuuma ja sen jälkeen heti kylmä. Vaihdevuosioireiden kaltaisia... Tässä kierrossa mulla on posket lehahdelleet punaiseksi iltapäivisin ja iltaisin. Välillä hillitön palelu. Ärsyttävää töissä helottaa kuin tomaatti :)

Että sellaista tänne. Mites kisumirrin piinapäivät etenee? Ja missäs vaiheessa on Siniksen kierto?

16. Sinililja. Vierailija

:D kieltämättä olisi houkuttelevaa edes joskus nähdä ne kaksi viivaa siinä tikussa, vaikka ne olisivatkin väärä hälytys.. Tähän saakka, kun on ollut pelkkiä negoja. Tosin en minäkään ole testiä tehnyt kuin muutaman kerran.

Jänniä Tiiti noi sun kuumat aallot, lääkärit eivät sanoneet niihin mitään? Toivotaan etteivät ne tällä kertaa ennakoisi menkkoja. Mä juuri tänään mietin, että hitto kun joudun työmatkalle ensi viikolla enkä näe tuoreelta sun tilannetta.. ;) No, tulen sitten vähän myöhässä onnittelemaan plussasta.

Sidalle tsemppiä piinailuun! Mut ultrattiin myös siinä inssin yhteydessä tai siis ennen sitä. Koita nyt tällä kertaa malttaa vielä hetki sen testailun kanssa :)
    Mites Mirrin piinailut edistyvät?

Täällä alkaa varmaan olla ovis kolkuttelemassa ovella lähiaikoina, mut tää kierto saa nyt mennä miten lystää, ei jaksa tosissaan yritellä. Mulla on muuten ollut hirmu hyviä raskasuoireita tässä jo parin viikon ajan, harmi vaan että oli ne menkat viime viikolla, muuten jo kuvittelisin varmaan olevani raskaana.. :) Että hukkaan menee hyvät oireet, taas kerran.

Tsemppiä piinailijoille! Ja hyvä kun muistutitte tuosta lenkkeilystä, olikin jo päässyt unohtumaan.. nimim. mussuttaa suklaata tässä samalla ja kiroaa niitä kesäkiloja :)

17. kisu_mirri Vierailija

Piinapäivät etenee harvinaisen hitaasti. Ei niin oireen oiretta ja insistä jo yli viikko. Tässä siis vastaus myös oireisiin inssin jälkeen. Plussaan en siis usko lainkaan, mutta luget käytän loppuun kuitenkin, kun niin lääkäri määräsi ;) Kun vain nyt malttaisi olla testailematta turhan takia...

Lugesteron on siis keltarauhashormonia, jota erittyy normaaleissakin oloissa loppukierrosta. Tukee siis loppukierron hormonituotantoa. Lääkäri sanoi minulle, että se antaa päivän pari lisää aikaa alkiolle kiinnittyä ja pysyä kiinni. Sanoi myös, ettei niistä välttämättä ole hirveästi hyötyä, muttei kyllä haittaakaan. Ja kyllä, minut ultrattiin ennen inssiä. Ainankin meidän klinikalla on tapana ultrailla aika usein.

Sida82 hyvä, että inssi meni hyvin ja toivottavasti lopputulos olisi plussa!

Sinililja, kyllä meillä kaikilla on toivoa! :)

18. Sida82 Vierailija

Kuinka voikaan päivät kulua näin hitaasti... piinapäivät meinaan... Yritän vielä lujasti pitää uskoa yllä tähän inssiin, mutta täytyy kyllä todeta ettei viime päiviin ole enää ollut edes niitä kuviteltuja oireita. Tosin ei ole ollut myöskään sitä menkkamaista juilintaa.

Se siis on oikeestaan käytäntö, että ultrataan just ennen inssiä...hmm... mulla ei oo vielä millään kerralla tehty niin, outoa.
    Ilmeisesti ei kuulu keskussairaalan periaatteisiin... vaikka toisaalta; parempi näin. Minä kun ajelen sinne keskussairaalaan aina tuhatta ja sataa, että saan vietyä siemennesteen 1-2tunnin sisällä labraan (on niin pitkä matka kotoa sairaalaan) ja jos ton miehen purkituksen ja ajelun päätteeksi kuulisikin että voih, sun ovis meni jo ym., ei tätä inssi enää kannata, niin paha mieli siinäkin tulis. Parempi tässä meitsin tilanteessa, kun truutataan sn sisähän ja katsotaan kui käy.

Seuraavalla viikolla saadaankin jännätä Tiitin ja Kisumirrin pp nro14:) Toivottavasti tuo päivä tuo mukanaan hyviä uutisia, eikä Tiitin kuumat/kylmät aallot tietäisikään nyt niitä menkkoja. Jännätään loppuun asti ja toivotaan parasta!!!

Yritän kuluttaa lauantai-iltaani rustaamalla joululahjoja;)...juu...pakko aloittaa jo nyt, kun en oikeen mikään käsityönikkari ole ja aikaa pakkaa kulumaan jo vaikka tumppujen kutomiseen melkoosesti;) Yritän päästä tämän joulun tosi halvalla (niin kuin aina) ja kehittelen varastosta löytyvistä langoista ym. materiaalista jotain...jotain mielenkiintoista ja mukavaa kuiteski. Saa nähdä kuinka onnistuu...

19. Ultraus.. Vierailija

kuuluisi kyllä ammattimaiseen toimintaan. Nähdään munasarjojen tilanne, follien tilanne ja limakalvon tilanne. Olisipa suuri vaiva ultrata ennen toimitusta. Onko tuossakaan sitten järkeä, että sun tilannetta ei tarkkailla yhtään, siemenet vaan matkaan vaikka tilanne olisi mikä??

20. Ultraus.. Vierailija

kuuluisi kyllä ammattimaiseen toimintaan. Nähdään munasarjojen tilanne, follien tilanne ja limakalvon tilanne. Olisipa suuri vaiva ultrata ennen toimitusta. Onko tuossakaan sitten järkeä, että sun tilannetta ei tarkkailla yhtään, siemenet vaan matkaan vaikka tilanne olisi mikä??

21. Sida82 Vierailija

Tottahan tuo on mitä Ultraus sanot. Pitääpä oikein kysyä seuraavalla kerralla miksi ne ei enää inssipäivänä ultraa... Inssiä ennen kuitenkin on melko paljon follien seuranta ultria, mutta tosiaan se inssipäivän ultraus on puuttunut. Mutta selvittelen asiaa:)

22. *tiiti Vierailija

Huomenta.

Täällä menkat ovat tuloillaan. Kuumat aallot vaan lisääntyvät ja aamulämmöt olivat tippuneet tänään 36,5 asteeseen. Eli ei tarttee enää jännäillä. Meillä on tulossa välikierto ja samanlaiset ajatukset mullakin kuin Siniksellä, että ei jaksa kyllä yrittää yhtään. Puuhaillaan makkarissa kuin siltä tuntuu... Kukaan lääkäri ei ole tosiaan ottanut mitään kantaa siihen mistä nuo kuumat aallot johtuvat. Lueskelin helistimen yhdestä ketjusta (30 v lapsettomat) ja siellä oli aika hyviä teorioita asiaan. Näyttää olevan yleisempikin ilmiö.

Mites KisuMirrin piinailu sujuu? Onko siellä oireen oiretta? Vai oireettomuutta?

Sida on aloitellut ajoissa joululahjoja tekemään. Olispa hienoa jos osaiskin tehdä jotain itse lahjaksi, mutta en ole ollenkaan hyvä käsitöissä. Luulen että niitä tekeleitä ei viitsisi kenellekään antaa. Mites Sida, onko sun miehen näyte pesty ennen inssiä? Missä sä odottelet sen aikaa jos matkaa sairaalalle on?

Mä lähden myös huomenna työmatkalle, toivottavasti aukeavat hanat eivät ahdista kamalasti. Olisin toivonut että olis voinut olla kotona ja surra miehen kainalossa, nyt pitää murehtia yksin hotellissa :(

Toivottavasti Kisuli nyt nappaa meidän ketjun ensimmäisen plussan! Mukavaa viikkoa kaikille sateesta huolimatta!

*Tiiti

23. kisu_mirri Vierailija

*tiiti minulla on myös ollut kuumia-aaltoja! Clomeihin olen ne yhditänyt ja päänsäryn myös. Oliko sinulla jotain lääkitystä nyt päällä? Voihan ne tietty johtua myös alkavasta raskaudesta - se kun voi aiheuttaa vaikka mimmosia oireita ;)

Sida kysy ihmeessä siitä ultrauksesta! Olishan se kyllä hyvä ihan seuraavan kierron ajoituksenkin suhteen tietää, mitä siellä tapahtuu, limakalvo, follien koko ja lukumäärä. Mutta hyvä, että kuitenkin ennen inssiä edes ollut seurantaultria. Minulla ultrasi vielä toimenpiteen jälkeenkin, että tavara oli varmasti mennyt perille.

).( Oma napa. Nyt on oireen oireita. Rinnat turvonneet ja kipeät, mutta luultavasti lugestronien aiheuttamaa ja minulla on kyllä muutenkin ajoittain loppukierrossa samoja oireita. Toisaalta sitä yrittää nyt ihan tietoisesti olla ajattelematta kaikenlaisia oireita. Pettymys on varmasti kova, jos ei vieläkään onnistanut, kun jotenkin se inssi pistää edes vähän toivomaan...todellisuudessahan onnistumisprosentti inssissä on vain 10% luokkaa ja meillä luultavammin vielä huonompi huonon siemennesteen laadun vuoksi. Vielä neljä päivää niin saa testata, jos ei hanat sitä ennen aukea!

24. *tiiti Vierailija

Mulla on ollut noita kuumia aaltoja kaikissa kierroissa. Nyt tässä kierrossa oli ensimmäisen kerran lääkkeitä: gonal f pistokset. Oliskin oire raskaudesta, mutta koska ovat toistuneet nyt kahden vuoden ajan ilman että olisivat merkki raskaudesta niin sitä heti pessimistisenä uskoo ettei se sitä tarkoita nytkään.

Toivottavasti KisuMirrin oireet olisivat muista kuin lugeista johtuvia. Olen samoilla linjoilla oireiden etsimisen kanssa, kun vaan vois nukkua tämän kaksi viikkoa ja herätä kuulemaan tuloksen. Testaatko siis perjantaina?

Mites Sidan piinailu edistyy, entäs Siniksen luomuilu?

25. *tiiti Vierailija

Täällä ei tarvitse enää jännäillä kun päivä vaihtui kp ykköseksi. Mulla on sit varmaan ovis ollut jo maanantaina ja inssihän oli keskiviikkona. Mulla on aina ollut oviksesta 15 päivää menkkoihin ja sillä laskukaavalla ovis olis sattunut maanantaille. Maanantaina tuolloin ultrattiin ja munasolu oli 20mm, illalla pistin irroituspistoksen, oliskohan se irroittanut munasolun noin aikaisin?

Seuraavassa kierrossa pitää kysellä noista aikatauluista, irroituspistos taisi ainakin olla turhan aikaisin. Meillähän tämä alkava kierto on välikierto ja marraskuussa toivottavasti päästäis taas kokeilemaan inssiä.

On vähän surkea olo, vielä sinne työmatkalle pitää tänään lähteä. Mies kävi äsken töissä ja silläkin tuli surku, se oli niin varma että nyt on tärpännyt... Tulipas nyt omanapainen viesti, sorry siitä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri