Hae Anna.fi-sivustolta

-Hoidoissa-

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä *~*~*, 22.09.2009.

1. Sida82 Vierailija

Voi harmi Tiiti ettei tärppiä tullut :( Se vetää kyllä niin maihin...*huoh*... ja kun vielä tiedossa on välikierto niin se tuntuu ehkä vielä rankemmalta, kun tuntuu että pitää odottaa seuraavaa inssiä niin kauan. Mutta kovasti tsemppiä sinulle ja miehellesi! Kyllä se siitä!!! bd Niin, ja hyvää työmatkaa!!

Kisumirri - sun oireethan kuulostaa lupaavilta!! Mulla oli kans silloin ennen plussa-inssiä pääkipiä ja nännit samoten...joten ihan hyviltä noi oireet kuulostaa:)

Tiiti kysyit miten mun inssipäivä menöö.... niin aamulla kun puol ysi pitää siemenneste viedä pestäväksi labraan niin sitten hengailen kaupungilla tai otan jonkun hyvän kirjan mukaan ja lueskelen sitä siellä sairaalan käytävällä/kahvilassa ja sit klo11 on inssi. Kun töissä ollessani kävin inssissä niin kyllähän se koko päivän aina vei... nyt sillä ei oo väliä missä koko päivän vietän kun ei niitä töitä ole :(

Mun piinapäivät kuluvat tuskastuttavan hitaasti eikä edelleenkään ole yhtään mitään oireita....tää on jo ihan hassua.... kun tärppi-inssissä oireita oli selvästi, samoin nega-inssissä menkkaoireet oli todella selkeät. Mutta nyt ei enää meinaa edes keksimällä keksiä mitään oireita. Vähä vähältä alkaa toivo kuitenkin hiipua, vaikka vielä on tasan viikko testaukseen.

2. Sida82 Vierailija

Kisumirri mites sun kävi??? Joko olet testannut?
    Täällä jännityksellä odottelen siun vastausta ;)

Sida

3. *tiiti Vierailija

Minäkin tulin kurkkimaan miten Kisumirrin kävi? Tuliko positiivisia uutisia?

Tsemppiä Sidan piinapäiviin, ne kuluu kyllä tuskaisen hitaasti. Millos sulla on testipäivä? On teilläkin ruljanssi inssien kanssa rullata kaupunkiin ;) Toisaalta jotain hyötyä työttömyydestäkin. Monessa työssä tuollainen järjestely voisi olla vaikeaa, joutuis varmaan olemaan aika monta tuntia pois töistä.

Onkohan Sinis jo palannut työmatkalta? Joko ovis meni vai onko tulossa?

Täällä aletaan olla pääsemässä menkoista eroon. Oli hirmu runsaat ja omituiset kuukautiset. Onko teillä muilla ollut eroa kuukautisissa hoitokierrossa? Mulla oli kaksi kertaa runsaampi vuoto ja ensimmäistä kertaa vuosikausiin tuli sänkyynkin asti siteistä läpi. Yleensä mun yövuoto on minimaalista. Lisäksi vuodossa oli joku erikoinen haju, ei mikään tulehdushaju, mutta erikoinen. Toivottavasti tämä vuodatus ei aiheuttanut pahoinvointia kenellekään.

Kättärillä on tosiaan sellainen periaate että hoitokiertojen välissä on taukokierto. Laskeskelin jo seuraavaa hoitokiertoa ja katsoin että käynnit sijoittuu tod.näk. viikolle jolloin töissä on ihan kamala hässäkkä ja kaikki ajat on buukattu täyteen. Saa todella käyttää luovuutta että pääsee vilahtamaan hoitoihin. Itse ainakin huomasin, että lyhyeenkin käyntiin sai varata aikaa, koska ajat oli joka kerta ainakin puolisen tuntia myöhässä. Niin ultrat kuin inssikin. Yhtenäkin aamuna mulla oli ensimmäinen aika ja silti lääkäri pyysi 25 min myöhässä minut sisälle. Eipä tuo nyt haitannut kun olin aikaa varannut... Onko Siniksellä käynyt näin?

Mutta meillä hiljainen kk hoitojen suhteen :( Harjoitellaan nyt sitten taas kahdestaan miehen kanssa, se on kuitenkin kivaa.

*tiiti

4. sida82 Vierailija

En ymmärrä.... olen sekoamassa lopullisesti.... piinapäivät ovat olleet tttoosi oireettomat niin kuin olen kirjootellut, mitä nyt viime päivinä menkkamaista juilintaa alavattalla kp1 lähestyessä.

Eilen illalla viimeeksi päätin kuitenkin uhmata kaikkea oireettomuutta ja sinnikkäästi uskoa että tärppi on käynyt!! Aivan pakollakin uskon ja luotan siihen loppuun asti vaikka mitään ns. syytä kroppa ei siihen antaisikaan.
    Testauksen mestarina ;) päätin myöskin eilen illalla testata tänä aamuna (pp12)...ja niin tein... se oli positiivinen.... siinä oli kaksi viivaa... pikkuisen hailakampi testiviiva oli mutta ihan selkeä kuitenkin... minä kun olin valmistautunut pettymykseen... onko tämä nyt joku tahdonvoima viiva, jonka saa pissattua kun oikeen kauhiasti haluaa ja joka ei sitten oikeesti olekaan mitään... seisoin vessassa varmaan vartin ja vahtasin tikkua ...
    Voiko se olla vielä preknylistä?? ...vai saanko nyt uskoa todeksi tuon, että tässä minulle/meille on annettu toinen mahdollisuus yrittää päästä pikkuisen kanssa 9kk päähän ja siitä etiäpäin... Menkkamaiset fiilikset jyllää juuri nytkin alavattalla ja odotan vain koska tuloo punasta... olen ihan sekaisin... ja hämmentynyt... auttakaa...

Sida *joka on ihan pyörryksissä hämmennyksestä*

5. sminki-pinki Vierailija

Hei Sida,

Ihan pakko kommentoida, en mitenkään jaksa uskoa että enää Pregnylistä johtuisi tuo sun plussa - sehän on puoliintunut jo niin vähiin (kesällä noita itsekin mietin ja silloin laskin sen puoliintumisajan). Ja siis jos sait ihan kunnon viivan siihen testiin, mä sain muistaakseni aika haaleen viivan noihin aikoihin. Ja olin siis raskaana, tosin se sitten meni kesken.
    Itse oon siis IVF-hoidoissa, enkä nyt yhtään muista minkä "kaavan" kautta sulle mitä tehtiin (aloin niin innoissani kirjottamaan sulle että en ehtinyt selailemaan sun historiaa), katsoin vaan että kyselit siitä Pregnylistä :)

Mutta siis jee ihanaa Sida, mäkin oon ihan into piukeena sun puolesta!

6. *tiiti Vierailija

ONNEA SIDA! Mä en usko tahdonvoimaviivoihin, kyllä siellä jotain on käynnissä kun kaksi viivaa tulee. Eikä Pregnylinkään pitäisi näin kauan näkyä, jostain olen lukenut että se näkyy 10 päivää. Toivottavasti kaikki menee hyvin nyt loppuun saakka! Menkkamaiset juilinnathan kuuluu asiaan, anna juilia vaan ;)

Mites muiden viikonloppu on mennyt? Kisumirri ei ole ilmoittautunut vieläkään uutisineen. Mitenkähän siellä on käynyt?

Väsyttää aivan valtavasti, maanantait ei ole mun lempipäiviä... Lasken vaan tunteja että pääsen kotiin päiväunille, vaikka pitäisi ehkä jättää ne nukkumatta jotta saisi unirytmin kohdilleen. Taidan lähteä etsimään jostain kahvia, josko se piristäisi...

Tiiti

7. Sinililja. Vierailija

Onnea Sida! Sinä sitten pissit tahdonvoimalla ne kaksi viivaa siihen tikkuun. ;D Mahtavaa! Pitäisiköhän itsekin päättää, että nyt p*rkele seuraavasta kierrosta plussa tulee ja piste. Mutta onnea kovasti ja uskotaan, että tällä kertaa kaikki menee teillä hyvin.

Ja Tiitille halaus, kävin lukemassa sun kuulumiset jo viime viikolla (en millään malttanut odottaa.. ;), mutta nyt vasta pääsin kirjoittelemaan. Tylsä juttu, samoin tuo välikierto. Mukavia harjoituksia kuitenkin! :)
    Ja kyllä, olen oikeastaan joka kerta joutunut odottelemaan aika pitkään Kättärillä, kerran jopa tunnin.. silloin meinasi on hermot mennä. Mutta kun huoneeseen pääsin, niin syyksi paljastui varmaan ekaa päivää töissä oleva lääkäri, joka ei tiennyt mistään mitään. Siinä oli kyllä toinenkin lääkäri mukana, mutta tää noviisi kyseli multa mm. mitä ovat ovulaatiotestit.. Mutta kieltämättä se oli ihan mielenkiintoista olla "koekaniinina", kun tyyppi ultrasi oikein perusteella ja toinen selitti vieressä näkymiä. Mutta siis pari kertaa olen myös päässyt ihan ajoissa eikä kellon aika ole liittynyt tähän mitenkään. Mut aikaa saa tosiaan varata reilusti. Multa se onnistuu paremmin, miehellä on tehnyt välillä tiukkaa, mut eipä sen tarvitse siellä usein käydä.

Niin, mites Kisu_mirrin kävi?

Mä odottelen menkkoja alkaviksi nyt pe-la-akselilla ja alkuviikosta on sitten lääkäriaika, jolloin toivottavasti päästään suoraan tositoimiin. Toivon todella, että mun kierto ei nyt päätä temppuilla, vaan pysyy siinä samassa, jotta nää aikataulut ei petä. Mä muuten heräsin viime yönä siihen, kun mun rinnat oli tosi kipeät, mutta raskaana en taatusti ole, sen verran nihkeästi on herunut seksiä tässä kierrossa.. Mutta tää tissien kipeytyminen on kanssa jotain aivan mystistä touhua, mistä se johtuu, että välillä ei tunnut mitään ja välillä taas on tällainen kunnon aristus? Ei ymmärrä, mutta ei ainakaan raskaudesta.

Täällä sataa lunta! Tosin on niin märkää, ettei tuo lumi taida maahan jäädä. Mutta talvi taitaa tosiaan tulla. Ja Sidan innoittamana minäkin olen aloittanut joululahjatalkoot! Tosin voi olla, että talkoot jäävät (taas) hyvin lyhyiksi, sillä minäkään en ole mikään käsityön ihmelapsi, mutta yrityksen puutteesta (tässäkään asiassa.. ;) ei voi syyttää. Katsotaan sitten, saanko aikaiseksi vain itselleni kelpaavia muodottomia yritelmiä vai onnistuuko ehkä jokunen lahjakin.. :)

Sinis

8. *tiiti Vierailija

Heippa Siniskin ja kiitos pahoitteluista. Toivotaan että seuraava kierto on teilläkin the-kierto! Aika hurjaa, että erikoistumassa (?) on lääkäri joka ei ole kuullut ovistesteistä mitään ;) Pitäiskö meidän ottaa se tänne opiskelemaan lapsenteon lyhyt oppimäärä :D Mulle sattui inssiin lääkäri joka käänsi ultraruudun minuun päin ja selitti munasolut ja kohdun limakalvot siitä. Ihan kuin raskausajan ultrassa kuunaan.

Meillä mies ei ole voinut tulla mukaan mun kaikille käynneille. Mietin että kirjoitimme hoitosuostumuksen joka menee vanhaksi vuoden lopussa, sitten varmaan viimeistään pitää miehenkin taas tulla mukaan. Nyt mä en ole miestä mukaan kaivannutkaan, mites te muut?

Mua jännittää ensi kuun aikataulut, koska töissä on ihan kamala hässäkkä. Laskin että kierron perusteella menkkojen pitäisi alkaa la ja mun pitäisi mennä Kättärille kp 3-4 eli maanantaina tai tiistaina. Tiistaina olen työmatkalla joten maanantai olisi melkein ainut mahdollinen päivä. Aion kysyä josko voisivat antaa mullekin ajan etukäteen maanantaille, tuskin nimittäin saan sitä samalle päivälle jos soitan ma aamuna että menkat alkoivat lauantaina. Mulla aloitetaan seuraavassa kierrossa pistokset aikaisemmin lyhyen kierron vuoksi. Siksi siis käynti jo kp3.

Mäkin bongasin lumisateen, mutta eipä sitä maahan jäänyt. Kastuin sitten vesisateessa kotimatkalla.. Blääh...

9. kisu_mirri Vierailija

Paljon onnea sida! Vai että tahdonvoimalla pissit kaksi viivaa tikkuun..!! ;) Ihanaa odotusta ja paljon jarrusukkia matkaan.

Ei meilläkään mies ole ollut lääkärin vastaanotolla mukana kuin hänelle pakollisilla kerroilla, kuten juuri tuo hoitosuostumuksen kirjoitus ja ensimmäinen suunnittelukäynti. Muuten olen yksin käynyt ja puhelintunnilla soitellut. Ja rehellisesti en ole mukaan kaivannutkaan, kun minullehan ne toimenpiteet kuitenkin tehdään.

Toivottavasti tiiti saat ajat sovitettua. Olet varmaan jotain mainnutkin jossain vaiheessa, mutta minkälaisista pistoksista on kyse? Tarkoituksena siis kasvattaa munarakkuloita? Minulle myös lääkäri ohi mennen mainitsi pistoksista, mutta se jäi sitten auki. Luulen, että ehdottaa minullekin seuraavaksi jotain vastaavaa, joten olisi kiva tietää niistä jotain jo etukäteen.

Sinililja älä vielä heitä toivoasi! Minäkin aikoinaan odottelin vain mekkoja, mutta sainkin ihmeen - plussan tikkuun.

).( Minusta jo kyseltiin, että kuin kävi..ja juuri niin kuin arvelin - tänään kp2. Ei tule meille kakkosta ei... Testin tein silloin kuin oli käsketty ja koko viikonlopun odottelin vain menkkoja alkavaksi. Mieskin oli vielä kaiken päälle työporukan kanssa reissussa... Nyt täytyisi taas alkaa kerätä itseään ja soittaa lääkärille, että miten jatketaan. IVF se on varmaan seuraavaksi edessä, mutta en haluaisi sitä ihan vielä aloittaa - tauko tekisi hyvää. Ollaan miehen kanssa vähän puhuttu, että jos sitä seuraavaksi ehdotetaan niin mielellään sitten ensivuoden alusta vasta aloitettaisiin. Ei jotenkin nyt jaksaisi lähteä vielä siihen ja samalla ajateltiin sitä kelan lääkekattoa. Eikös se ole kerran kalenterivuodessa? Toisaalta yhden inssin voisin vielä kokeilla tässä ennen joulua. Se jouluhan sitten sotkee kaiken, kun klinikka on varmaan ihan seis. Tulen sitten taas kertomaan kuulumisia, kunhan jotain kerrottavaa on.

Mukavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti! :)

tää mirri lähtee nyt nuolemaan haavojaan...

10. Sinililja. Vierailija

Kisullekin pahoittelut. Minäkin olen miettinyt, että mitenköhän sitä jaksaa, jos tiedossa on vaan hoitoja toisen perään? Toisaalta eipä sitä näitä välikuukausiakaan jaksa eli mikään ei ole hyvä. Paitsi se plussa.

Joo, ei munkaan mies ole ollut mukana kuin niillä pakollisilla kerroilla eli ehkä kaksi kertaa. Sit on toimitellut omat osuutensa ennen inssiä. Tiiti, soita ihmeessä jo nyt kättärille siitä ajasta, jos sulla on säännöllinen kierto, niin miksi se ei onnistuisi? Sainhan minäkin ajan suoraan ensi viikolle ja sullahan on sovittu selvät jatkosuunnitelmat.

Mä oon yrittänyt olla lääkärikäynneillä paljastamatta kaikkea tätä "tietämystä", mutta kun vastailin niihin ovistikkukysymyksiin, niin siihen se toinen lääkäri sanoi, ettei ehkä kannata kamalasti lueskella kaikenmaailman keskustelupalstoja (vaikka en niistä mitään puhunut). Kylläpäs kannattaa! :) Luotan kuitenkin vielä sen verran tuohon päänuppiini, että osaa suodattaa täältä epäolennaiset pois. Ja tosiaan, sille erikoistuvalle lääkärille olisin voinut antaa pienen oppitunnin lapsenTEOSTA ;D

Mikäs on Sidan tilanne?

Jaahas, töitäkö olisi sitten tehtävä??

11. Iiris81 Vierailija

Hei, taidan uskaltautua mukaan minäkin. Aktiivisesti en ole kirjoitellut missään ketjussa. Sitä hieman arkailee, että millon on oikeasti lapseton, kauanko tarvitsee yrittää että ei enää ole haaveilija? Nyt kuitenkin tulen mukaan kun aihe on -hoidoissa- ja ensimmäiset Gonal-F:ni aion pistää kuluvan kuun loppupuolella. Olemme yrittäneet luomumenetelmällä aktiiviseesti toukokuusta 2008, kuluvan vuoden kesäkuun lopussa tilasin ensimmäisen ajan Ouluun Väestöliiton klinikalle ja siellä meitä alettiin tutkia syyskuun alussa.

Olen 28-vuotias ja koska minulla kesti näin kauan löytää mies, jonka kanssa haluaisin perheen, en ole aiemmin edes yrittänyt raskautua. Miehelläkään ei ole yhtään lasta aiemmista suhteistaan. Tilanne on nyt tutkimusten jälkeen se, että huonon spermanlaadun vuoksi me menemme suoraan ICSIin. Seuraavien kuukautisten alkaessa aloitan siis Gonal-F -piikityksen ja sitä myöten sitten eteenpäin. Kaikki on vielä uutta ja outoa tällä hoitojen saralla, mutta toisaalta olotila henkisesti on paljon parempi, kun on saanut tietää jonkin syyn lapsettomuuteen, ja koen, että jotain konkreettista asian eteen voi tehdä.

Sinililja, kummastelit rintojen kipeytymistä. Meidän lääkäri kysyi multa myös rintojen kipeytymisestä kierron loppupuolella, ja oli sitä mieltä että se on merkki tapahtuneesta ovulaatiosta.

12. Sida82 Vierailija

Kiitokset teille ihanat palstailukaverit onnitteluista!!! Täällä tilanne on edelleen sama kuin sunnuntai-aamuna... tänään olis ollut virallinen testi päivä, mutta ajattelin tehdä uusintatestin vasta to/pe, jos hanat ei ole auennut ja soittelen sitten vasta sairaalaan tilanteesta. Plussatikkua kattelen päivittäin;) ja mietin voiko tuo oikeesti olla totta!! Edelleen ainoat tuntemukset on menkkaiset juilinnat... mies oli kyllä ihana kun herätin sen sunnuntaiaamuna plussatikku kädessä...voi itku sitä hymyä ja onnea kun aamu-unisen tietoisuuteen meni mitä tikussa näkyi:)

Pahoittelut Kisumirri negasta:(

Olisi niiiin mahtavaa napata teidät kaikki samaan plussajunaan mukaan!! Ja toivon ja uskon todella, että te piankin perässä tulette!!! Jos taas se kova usko asiaan toteuttaisi todeksi teidänkin haaveet:D

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus... (ja plussasta hehkuttaminen-lapsettomuuspalstalla..) Te olette tässä asiassa vaan niin tärkeässä roolissa, kun kukaan muu kuin mieheni ja äitini ei "oikeassa" elämässäni tule tietämään tästä onnesta ennen vkoa12... jos sinne asti päästään...

Sida - nähtäillään... häiritten teitä vielä täällä jonkin aikaa, en millään uskalla siirtyä toiselle puolelle..

13. *tiiti Vierailija

Pahoittelut Kisumirrille! On tää kurjaa!

Kyselit pistoksista. Mä olen pistellyt Gonal-f nimistä hormonia. Sen tarkoituksena on kasvattaa munasoluja. Koska mulla ovis tapahtuu muutenkin, sitä käytetään tukemaan ovulaatiota. Toivotaan että se kypsyttäisi siitä paremman. IVF-hoidossa voidaan käyttää samaa hormonia, mutta moninkertaisina annoksina kasvattamaan mahdollisimman monta munasolua. Nyt meillä tavoitteena on ollut vain yhden munasolun kasvamisen tukeminen. Tsemppiä jatkoon, hyvä ajatus kuunnella itseään ja pitää taukoa jos siltä tuntuu. Toisaalta jos aikaa ja mahdollisuuksia on, voisihan inssiä lääkkeiden kanssa vielä kokeilla ennen joulua.

Tervetuloa mukaan Iiris ja tsemppiä loppukuun hoitoihin.

Onnea vielä Sidalle. Ihana herätys ollut miehelläsi :) Varmasti alkoi hänen päivä mukavasti, kuten sinunkin... Hyvin voit olla meidän kanssa täällä niin kauan kuin siltä tuntuu!

En mäkään ole viitsinyt kertoa että roikun päivät palstoilla :) Luulen että lääkärit karsastavat palstoja siksi, että täältä voi saada hyvin monenlaista tietoa ja kaikilla ei ole kykyä suodattaa oikeaa tietoa väärästä. Hoitolinjat vaihtelevat ja kaikkea ei voida soveltaa kaikille. Kuitenkin asiat muuttuvat yleistettäviksi täällä netissä...

Mä ajattelin kuluttaa clearbluen digitovulaatioestit tässä kierrossa pois. Ostin niitä varastoon, kun luulin että hoitokierroilla niitä tarvitaan, mutta lääkäri kielsi silloin niiden käyttämisen ehdottomasti. Joten käytetään ne pois nyt tällä luomukierrolla. Ja aion soittaa ajan etukäteen seuraavalle kierrolle.

Ihanaa olla keskiviikossa, voiton puolella pian tämänkin työviikon kanssa... Sitä odotellessa siis.

Tiiti

14. *tiiti Vierailija

Grrrrr. Naistenklinikan hoitaja soitti tänään viimeisen inssin tuloksesta, ne kun tilastoi onnistumisia siellä. Kysyin siltä samalla siitä että onnistuukohan seuraavan ajan varaaminen etukäteen ja hän oli tosi jyrkkä, ettei onnistu. Jos menkat alkaa lauantaina niin mun pitää soittaa maanantaina ja jos aikoja sille päivälle ei ole niin hoito siirtyy seuraavaan kiertoon. Ärsyttää. Oli muutenkin tosi tyly sanoi että eihän tästä mitään tule jos ihmiset alkaa arvailemaan menkkojensa alkua, tulee kuulemma villin lännen meinkinki...

Aion kyllä vielä soittaa Kättärille ja kysyä, sanon myös että yksi tuttuni (Sinis) sai ajan tälleen etukäteen. Toivottavasti onnistuu, en jaksa yhtään taukokiertoa enempää!

Sori purkaus, piti päästä jonnekin purkamaan kun miestä en saanut puhelimen päähän :)

Tiiti

15. Sinililja. Vierailija

Soita ihmeessä vielä Kättärille ja käytä mua apuna! Minäkin olen jo kerran hyödyntänyt sinua.. :) En vaan enää muista mikä juttu se oli, taisi olla se, että miksi mulla on clomit ja sulla pistokset. Mä luulen, että se voi olla ihan puhelimeen vastaavasta kätilöstä kiinni (soita siis useampaan kertaan eri päivinä :). Jos säännöllinen kierto, niin miksi ei voisi varata. Ja vielä kun on viikonloppu. Toivottavasti onnistuu!

Ja Sida, ei haittaa ollenkaan sun omanapaisuus. Tottakai sitä saa ja pitääkin vähän hehkuttaa, kun tuollaisen ihmeen saa aikaiseksi :) Ja hengaile täällä vaan ja jos siteen siirryt toiselle puolelle, niin kerro minne. Musta on aina kiva vähän seurata "tuttujen" touhujen etenemistä.

Tervetuloa Iiris! Kivaa, kun saadaan lisävoimia joukkoon. Onkin mielenkiintoista kuulla sitten sun kokemuksia hoidoista, meilläkin kun saattaa sama vielä olla edessä. Ja mäkin olen kuullut tuon, että rintojen kipeytyminen olisi merkki tapahtuneesta ovulaatiosta, mutta mun kohdalla se ei kyllä pidä paikkaansa. Veritestien mukaan ovulaation on tapahtunut, mutta muistaakseni niissä kierroissa rinnat ei kyllä kipeytyneet. Mutta eipä tästä touhusta ymmärrä muutenkaan juuri mitään.. :)

Sinis

16. 10kaks Vierailija

Tervehdys!

Olen ahminut kaikki teidän kirjoituksenne ja miettinyt useamman päivän, josko myös kirjoittelisin tänne. Rohkaistuin ja päätin tunkea itseni mukaan.

Aloitanpa hölöttelyni kertomalla minusta, meistä, minusta ja ehkä vähän vielä meistä..
    Olemme yhden lapsen vanhempia, joiden haaveena on toinen lapsukainen. Ensimmäinen sai alkunsa vuoden jälkeen ja on nyt nelivuotias. Toinen lapsi olisi ollut tervetullut heti mutta luonnonlait olivat meitä vastaan.
    Nyt olemme käyneet syksyn alusta tutkittavana ja hoidettavana Helsingin Väestöliitolla. Tuomioksi saimme "multiple causes", eli meissä molemmissa on jonkinlaista häiriötä. Mieheni simppa-arvot eivät päätä huimaa ja itse kärsin PCO:sta.
    Ensimmäisenä hoitona meillä inseminaatio muutaman kerran ja sitten siirrytään järeämpiin voimakeinoihin. Katsotaan miten meidän käy :)

Vuodatan sen verran heti, että nyt on ensimmäinen hoitokierto menossa, tänään kp10 ja ultrassa käyty. Olen superonnellinen - kaksi hyvää folikkelia (onkohan oikea sana??) siellä kasvoi! Me emmekä lääkäri odottaneet clomifenista kovin hyvää tulosta, mutta kuinkas kävikään.. Lauantaina mennään uudelleen ultraan ja katsotaan ovatko kasvaneet. Alkuviikosta on ensimmäinen inssi, JOS kaikki kulkee kuten pitäisi!

Mutta tällainen on meidän tilanteemme :)
    Yritän aktivoitua täällä kirjoittelemaan, lukeminen on ollut päivittäistä :))

*10kaks*

17. Sida82 Vierailija

Niin...en minä täältä palstalta mihinkään lähde, se on ihan turhaa kuvitelmaa... aamulla alkoi nimittäin vuoto. Se onni oli sit siinä. Tää on niiiiiiiiiin raskasta. Itkettää ja raivostuttaa. Mitähän pahaa sitä olenkaan 27,5vuoden aikana ehtinyt tehdä, jotta siitä rangaistaan tällä tavalla TAAS?! Ei taida tahdonvoima riittää enää positiiviseen ajatteluun...

Tervetuloa kuitenkin uusille; Iirikselle ja 10kakkoselle...

Sida, joka yrittää selvitä toisen keskenmenon tuomasta tuskasta....

18. *tiiti Vierailija

Voi miten kurjia uutisia piti täältä lukea. Iso halaus Sidalle, ei ole mitään sanoja lohduttamaan! Paljon jaksamisia sinne.

Tervetuloa mukaan 10kaks. Tsemppiä munisten kasvatteluun, toivottavasti pääsette inssiin ensi viikolla.

Omassa navassa ei raportoitavaa. Ovulaatiotesti ei näyttänyt tänäkään aamuna positiivista. Voisi siis olla että ovulaatio siirtää seuraavan kierron alkua ja helpottaa sitä kautta ajan saamista. Jos siis en saa sitä etukäteen. Olen ajatellut soittaa Kättärille ovulaation jälkeen, voin siitä arvioida hyvin menkkojen alkua. Seksielämä on ollut todella vilkasta, johtuisko siitä että enää ei ole pakko sekstailla lapsen tekemisen vuoksi. Tavallaan mieli on luovuttanut ajatuksesta että meidän lapsi saisi alkunsa omassa sängyssä :)

Mitäs meinaatte tehdä viikonloppuna? Mä ajattelin tehdä syyssiivouksen lauantaina kun jään päiväksi yksin kotiin. Jaksaiskohan ihan pestä ikkunatkin?!? Illalla vois sitten herkutella ja nautiskella miehestä puhtaassa kodissa. Vois vaikka leipoa jotain hyvää, mutta mitä?

Haluaisin käydä Picasson näyttelyssä, onko teistä joku käynyt katsomassa sitä? Mutta se taitaa jäädä johonkin toiseen viikonloppuun.

Nyt vähän töitä vielä ja sit viikonlopun viettoon. Sidalle vielä ekstra-rutistus!

19. sminki-pinki Vierailija

Voi Sida, mä olen ihan sanaton. Iso halaus ja voimia.

20. Iiris81 Vierailija

Voimia Sida, tiedän etten osaa lohduttaa, kun en ole samaa kokenut, mutta toivon parempaa...

Tervetuloa joukkoon, 10kaks. Teillä täytyy olla kuitenkin a-luokan siittiöitä jonkin verran, kun inseminaatiota yritetään. Onnea matkaan!

Omaa napaa: Olen laukannut apteekissa ostelemassa Gonal-F:ää ja Orgalutrania kaappiin odottelemaan. Jos ferrari kurvaa varikolle odotettuna aikana, aloitan pistokset lokakuun 24. päivän tienoilla. En ole koskaan etukäteen varma kuukautisten alkamisesta, kierrot vaihtelee 26-30 päviän välillä normaalistikin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

21. Sinis. Vierailija

Voi että Sida :( Kylläpä teitä nyt kiusataan. Enpä minäkään oikein osaa lohduttaa, mutta lähetän ison halauksen kuitenkin. Voimia kovasti!

Tervetuloa mukaan 10kaks! Onnittelut tuplafollikkeleista ja toivottavasti pääsette inssiin alkuviikosta! :)

Jaahas, Iiris on käynyt tyhjentämässä tilinsä apteekkiin.. mitä sun lääkesatsit maksoi?

Jokos Tiitin koti kiiltää puhtauttaan? Jos sulla jäi ylimääräistä siivousenergiaa, niin tervetuloa vaan tänne putsailemaan paikkoja.. :) Olisi havaittavissa tarvetta syyssiivoukselle, mutta kun ei millään viitsisi.

ON: mulla alkoi vihdoin menkat, ehdin jo vähän säikähtämään.. tai siis tiesin niiden kyllä alkavan, mutta antoivat odotuttaa itseään pari päivää. Mutta nyt kun lääkäriaika osuu vielä kp 3:lle, niin eikös mun pitäisi päästä aloittamaan ne pistokset tässä kierrossa? Ymmärsin, että se olisi oltava kp 3-5? Meillä taitaa Tiiti olla aika samanlainen kierto, aloitettiinko teillä viimeksi kp 5? Ja nyt olisi tarkoitus aloittaa aikaisemmin? Mites muilla? Mua vähän jännittää se pistäminen, mutta eiköhän siitä selvitä. Ihan kivaa, että on taas jotain uusia temppuja kokeiltavana, josko sieltä jossain vaiheessa alkaisin tulostakin tulla.
    Pakotin muuten miehen viimein lukemaan sen hedelmöistyshoito-vihkosen, joka on aikoja sitten saatu lääkäristä. Uhkasin pitää siitä pistarit ja jos ne ei mene läpi, niin siitä ei hyvää seuraa.. Mutta ihan mielenkiinnolla hän se luki läpi. Mieheltä on meinaan tullut välillä ihan käsittämättömiä kysymyksiä asioista, joista me ollaan mun mielestä puhuttu moneen kertaan. No nytpä sitten ainakin tietää taas jotain enemmän siitä mitä edessä on.. :)

Mukavaa sunnuntaipäivää! Mulla on vähän flunssainen olo, joten ajattelin viettää tämän päivän sohvalla ja koittaa jatkaa niiden joululahjayritelmien väkertämistä.. ;)

Sinis

22. *tiiti Vierailija

Heippa kaikille!

Mulla on tosiaan kierto ollut kesän aikana jopa 24 päivää ja muutama 25 päivän kierto. Siksi lääkäri meinas että pistokset olisi hyvä aloittaa jo kp3 tulevaisuudessa, nyt aloitettiin kp5. Uskon että Sinis pääset aloittamaan pistokset tähän kiertoon. Jos saat lääkkeeksi Gonal F pistokset ja sun pitää aloittaa ne samana päivänä niin kannattaa mennä suoraan mannerheimintien tai töölön yliopiston apteekkiin. Mä en ainakaan löytänyt ainetta mistään muualta samaksi päiväksi, seuraavaksi olisivat kyllä saaneet tilattua.

Pistäminen on helppoa, sitä ei tarttee jännittää! Hyvin se menee ja uskon että tulostakin on pakko alkaa tulemaan. Peukkuja siis sinne. Tule sitten kertomaan miten meni!

Meillä on nyt siistiä! Meni ihan lihakset kipeäksi, sen verran huhkin... Ikkunat jäivät vielä odottamaan pesua, mutta ne sit vaikka ensi viikonloppuna.

Meillä mies on selvästi lukenut paljon asiasta jostakin, on meinaan esittänyt sellaisia tietoja että ei se niitä ole itse keksinyt :) Luulen että on surffailtu jossain lapsettomuusaiheisilla sivustoilla.

Sain tänään ovisplussan ja tosiaan tästä on tulossa aikaisempaa pidempi kierto. Toivottavasti seuraavassa kierrossa päästään taas hoitoon... Mietin perjantaina tätä julkisella hoidoissa oloa, koko ajan on sellainen olo ettei ole oikeutta vaatia mitään ja että pitäisi olla kaikesta hirmu kiitollinen eikä olisi oikeutta valittaa mistään. Pelottaa vaatia oikeuksiaan, kun tuntuu että varmasti leimautuu hankalaksi asiakkaaksi eikä saa joustoa osakseen missään...

Mukavaa sunnuntaita kaikille. Me lähdetään lenkille, mies jo lenkkivaatteet päällä huhuilee tuolla...

23. Sinililja. Vierailija

Tää on kyllä loistavaa tukea tämä palstailu! :) Mulla on Tiiti meinaan kanssa ollut kesällä yksi jopa 23 päivän kierto ja muut sitten vuorotellen 25 tai 26. Nyt tuli 27, keväällä oli joka toinen pidempi (27 tai 28), mutta ne ei ole niitä enää näkynyt. Eli hyvä tietää noi sun jutut, pitääkin kysellä lääkäriltä tarkemmin tuota pistosten aloituspäivästä. Ja apteekistakin tuli vinkkejä, hyvä hyvä! :)

Mä oon toistaiseksi ihan tyytyväinen tähän julkisella oloon, vaikka yksityisellä oltaisiin taatusti päästy paljon nopeammin eteenpäin. Mutta tää on niin halpaa touhua siihen verrattuna, että mä toistaiseksi mieluummin roikun julkisella kuin maksan itseni kipeäksi yksityiselle. Mutta mieli voi kyllä muuttua nopeastikin, jos ongelmia julkisen suhteen tulee eteen. Mutta minusta saa silti vaatia oikeuksiaan ja valittaakin, jos kokee tulleensa huonosti kohdelluksi. Tuntuu, että täällä jotkut asiat saattavat olla kiinni kohdalle osuvasta lääkäristä tai kätilöstä (kuten tämä meidän lääkäriaika) eli käytännöt ym. tuntuu vähän vaihtelevan sen mukaan. Eli ei muuta kun vaatimaan aikoja vaan! Ja ihan loistavaa, että me ollaan Tiiti näin samassa vaiheessa ja käydään vielä samassa paikassa, joten pitää jakaa näitä "vinkkejä", niin osataan sitten vaatia oikeita asioita tarvittaessa ;D

24. 10kaks Vierailija

Tervehdys!

Sida82:lle pahoittelut myös täältä!!

Sinililja ja muut julkisella kävijät.
    Vitsit, suorastaan olen kateellinen teille, kun teidän ei tarvitse maksaa itseänne kipeiksi yksityisellä puolella! Meitä ei huolittu julkiselle, eikä huolita ennenkuin olen saanut pudotettua painoani BMI alle 35.
    Myönnän, oma vikahan se on, mutta ottaahan se silti päähän aina kun makselee 500e laskuja muutamasta käynnistä.
    Olen onneksi saanut motivoitua itseäni ja kahden viikon aikana paino on pudonnut 4kg. Voin kertoa teille, että se on erittäin hyvä saavutus minulle henkilökohtaisesti. Syystäkin olen ylpeä itsestäni :)

Huh, mitenkä lyhyitä kiertoja, itsellä ilman lääkkeitä kiertojen pituudet heittelee siellä 100+. Lääkkeillä nämäkin tasoittuneet kp26-30.

tiitin* mieshän on tainnut aktivoitua :)) Jos saat selville kuinka se on tapahtunut niin kerrothan vinkkisi meille muillekin.

vielä omaa (.)
    Meillä oli uusintaultra kp 12 ja munikset olivat kasvaneet 13mm ja 15,3mm kokosiksi. kasvua oli tullut 1mm/pvä ja keskiarvo on kuulema 1,5 joten ihan hurraata ei voi huudella, vielä. Aamulla lähden kolmanteen seurantaultraan ja mikäli inssiin päästään, niin ajankohta selviää huomenna.
    Sunnuntaiaamuna ovistesti oli negatiivinen, ainakin ohjeiden mukaan. Viiva oli selkeästi näkyvissä mutta oli aavistuksen kontrolliviivaa haaleampi. Onko ovistesteissä aina oltava siis yhtä tummat..? Millaisia ohjeita teille muille on annettu?

jatketaan taas :)
    10kaks

25. *tiiti Vierailija

Peukkuja 10kaks:ille jotta munikset olisivat ottaneet kasvuspurtin ja pääsisitte inssiin. Ja onnea painonpudotuksesta, millä keinoin olet pudottanut painoa. Oletko kokeillut kiloklubia? On ilmainen nettipalvelu. Mä olen testammut ovista digitaalisella testillä, kun en tykännyt noista viivojen vertailusta. On kyllä hintansa arvoinen.

Lääkäri sanoi että näin lyhyyillä kierroilla on vaarana se että munasolut kypsyvät liian nopeasti ja jäävät raa`oiksi. Joten ei hyvä lyhytkään. Yrityksen kannaltahan se on kiva, kun uuteen yritykseen on aina lyhempi aika :)

Olen Siniksen kanssa samaa mieltä että julkisella varmasti paljon on kiinni lääkäristä ja hoitajasta joka kohdalle sattuu. Ei mullakaan vielä ole mitään isoja valituksen aiheita, olen tyytyväinen kun näin edullisesti pääsee. Ei tosiaan käy kateeksi teitä jotka maksatte isoja summia joka käynnistä. Ehkä tää on tätä ajatusta että halvalla ei voi saada hyvää, ehkä ne julkisen palvelut tuntuu siksi paremmilta kuin maksavat paljon?!?

Mikähän on Sidan vointi?

Tiiti

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus