Hoidon aloituksesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä78

Vieras
Vauvani on vasta 4kk, mutta hoidon aloitusta olen tässä jo miettinyt, koska meidän kunnassa hoitopaikat pitää hakea aina maaliskuussa seuraavalle syksylle. Olenkin miettinyt, että laittaisinko hoitoon jo syksyllä (lapsi silloin 11kk) vaiko vasta 2011 vuoden alusta ( lapsi silloin 1v3kk). Kovin pitkään ei ole varaa olla kodinhoidontuella, kun olen yh, mutta tuo puoli vuotta voisi just ja just mennä, jos koittais tässä vähän laittaa rahaa säästöön. Lisäksi olen itsekin päiväkodissa töissä, joten mietin, että mitenköhän onnistuisi jos hakisin lapselleni hoitopaikkaa samasta päiväkodista, mutta vaikka sitten eri osastolta..ainoastaan ulkoilut olisivat samaan aikaan..kenelläkään kokemuksia?? Tai sitten ihan perhepäivähoitajalle..

Mä hain lapsilleni paikkaa helmikuun -08 alusta, jolloin mun piti mennä töihin. Lapsi kaksi ja kunta ei pystynyt järjestämään hoitopaikkaa, vaikka hakemuksen laitoin 5 kk aikaisemmin. Lopulta olisivat joutuneet eri paikkoihin, enkä olisi pystynyt kuljettamaan, kun meillä on vain yksi auto perheessä. Jatkoin hoitovapaata ja hain uudestaan paikkaa elokuun alusta ja silloin onnistui. Ekalla kerralla mulle sanottiin, et kesken kauden on tosi vaikea saada paikkaa. Uusi kausihan alkaa aina elokuussa.

Juu, tiedän, että uusi kausi alkaa aina elokuussa..Mutta meidän päiväkodissa/kunnassa on tehty niin,että jos joku on hakenut paikkaa vuoden alusta alkaen, niin paikka on hänelle annettu ja pidetty varattuna sinne vuoden loppuun asti kunnes aloittaa. Näin on siis ryhmässä ollut yksi lapsi vähemmän syksyn.

Vie ap myöhemmin jos voit. Meillä päiväkodissa kuopus on alle 1v ja aivan vauva verrattuna esim niihin 1v3kk. Ja omani ei ole samassa paikassa, en varmaan ois kestäny kuunnella toisen parkua kun ei voi mennä lohduttamaan.

jos olet itse päiväkodissa töissä, tiedät hyvin, miten iso ero on 11kk vanhalla ja 1v3kk vanhalla:) Pieni nukkuu kaksia päikkäreitä, ei kävele, ei puhu... Vuoden alusta kuulostaa minusta hyvältä: ihan toisenlaista viedä kävelevää taaperoa hoitoon kuin istuvaa vauvaa.
Meillä hoito alkoi juuri 1v3kk vanhana ja hienosti meni:)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
jos olet itse päiväkodissa töissä, tiedät hyvin, miten iso ero on 11kk vanhalla ja 1v3kk vanhalla:) Pieni nukkuu kaksia päikkäreitä, ei kävele, ei puhu... Vuoden alusta kuulostaa minusta hyvältä: ihan toisenlaista viedä kävelevää taaperoa hoitoon kuin istuvaa vauvaa.
Meillä hoito alkoi juuri 1v3kk vanhana ja hienosti meni:)
Hyvin tiedän joo :) Ja tiedän senkin mitä on noin pienen (11kk) olla päiväkodissa.. Sitä vaan jää miettimään ja pähkäilemään kun kyseessä on oma lapsi, vaikka kuinka olisi niistä muuten kokemusta :)

Yhteistyössä