T
töihinpalaava
Vieras
Meillä tulee syksyllä ajankohtaiseksi laittaa kolme lasta hoitoon. Minulle ilmoitettiin, että yleisin käytäntö on kuitenkin, että näin monelle lapselle tulee hoitaja meidän kotiin. Itse en lämpene ajatukselle laisinkaan, ja siitä syystä, että asumme kauempana keskustasta (matkaa yli 20km), ja minun pitäisi joka päivä kiirehtiä töistä kotiin vain siksi että päästäisin hoitajan lähtemään. Vertailuna jos lapset olisivat hoidossa keskustassa, jossa myös työpaikka on, voisin hakea lapset kätevästi hoidosta ja käydä yhdessä esim. mummolassa tai muuten vaan liiriä kaupungilla, ellei mikään pakko lähteä kotiin.
Ja miten te, joilla hoitaja käy kotona, miten hoituu ruokapolitiikka? Joudutteko ostamaan ruokaa hoitopäivän ajaksi tai laittamaan jopa valmiiksi jokaisen päivän ruuat/välipalat? Eikö nämä normaalisti hoidu hoitopaikassa hoitomaksun hinnalla?
En siis todellakaan haluaisi olla kanissa yhden lastenhoitajan kanssa, sitä varten ottaisin koiran, haluaisin vaan säilyttää vapauden tehdä loppupäivän mitä huvittaa sen sijaan että kiirehtisin kotiin tosiaankin vain laskemaan lastenhoitajan pois.
Ja miten te, joilla hoitaja käy kotona, miten hoituu ruokapolitiikka? Joudutteko ostamaan ruokaa hoitopäivän ajaksi tai laittamaan jopa valmiiksi jokaisen päivän ruuat/välipalat? Eikö nämä normaalisti hoidu hoitopaikassa hoitomaksun hinnalla?
En siis todellakaan haluaisi olla kanissa yhden lastenhoitajan kanssa, sitä varten ottaisin koiran, haluaisin vaan säilyttää vapauden tehdä loppupäivän mitä huvittaa sen sijaan että kiirehtisin kotiin tosiaankin vain laskemaan lastenhoitajan pois.