Hoitajan palkkaaminen kotiin kun äiti myös kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Odotamme uutta vauvaa syntyväksi helmikuussa, kaksi lasta ennestään (2 ja 1 - vuotiaat.)
Onko mahdollista, että palkkaamme hoitajan kotiin Kelan yksityisen hoidon tuella tms, siis nimenomaan niin, ettemme maksa itse palkkaa. Saanko minä tuossa tapauksessa äitiys - ja vanhempainrahaa?
Kertokaahan jos tiedätte tästä aiheesta enemmän.

sinä saat äitiysrahaa kyllä. mutta jos kokopäiväisesti meinaat palkata, epäilen, että kukaan tulee niin pienellä palkalla. jonkun työeläke tms. maksun te joudutte itse maksamaan. on kai joku pari sataa euro kuukaudessa.

No en kyllä tiedä aiheesta, mutta jos kotihoidontukeakaan ei saa päällekkäin äitiyspäivärahan kanssa, niin luulisin ettei myöskään yksityisen hoidon tukea.

http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH

Tuossa on toi kelan sivu yksityisen hoidon tuesta ja äkkiä luettuani nimenomaan sitä te voitte hakea.Kela maksaisi siis palkan tälle hoitajalle.

[QUOTE="minna";25396450]sinä saat äitiysrahaa kyllä. mutta jos kokopäiväisesti meinaat palkata, epäilen, että kukaan tulee niin pienellä palkalla. jonkun työeläke tms. maksun te joudutte itse maksamaan. on kai joku pari sataa euro kuukaudessa.[/QUOTE]

saattaa joku sukulainen vaikka tulla. meillä parikymppinen sukulaistyttö tuli hoitamaan lapsiamme kun opiskelimme. hän sain kelan yksityisen hoidon tuen ja lisäksi kunnan maksamaa kuntalisää, yhteensä noin 400-500 euroa.

Yhteistyössä