Hoitajat! Kysymys potilaiden suosikkihoitajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija-sijainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
jännä miten joitain heilauttaa tuollaiset asia.
jotkut itkee kun lapsi tykkää mummosta enemmän tai nyt joku potilas kaipaa (muka) toista.
eipä mua koskaan töissä häirinnyt enkä ole tajunnut koskaan miettiä, olinko suosittu asiakkaiden keskuudessa, verattuna työkavereihin.

Hauskaa miten liioittelette nyt tätä(kin) juttua :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
jännä miten joitain heilauttaa tuollaiset asia.
jotkut itkee kun lapsi tykkää mummosta enemmän tai nyt joku potilas kaipaa (muka) toista.
eipä mua koskaan töissä häirinnyt enkä ole tajunnut koskaan miettiä, olinko suosittu asiakkaiden keskuudessa, verattuna työkavereihin.

niin, ja lastenkin rakkauden jakaisin enemmän kuin mielelläni. mutta valitettavasti ei ole ottajia. mutta ei yhtään harmita, jos molemmat toivoo isää lukemaan tai tykkää enemmän. ihan sama. silti maailmanrakkaimmat mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Siis alkaa kitistä jos joku kysyy että milloin joku toinen hoitaja tulee paikalle? :o Tuskin nyt potilaat yhtään sen enempää sillä tarkoittivat.

"alkaa kitistä"?

jos tässä oli se epäammattimaisuus, mitä tarkoitit, niin kannattaa tarkistaa käsitteet. ihmisillä (yleensä) sattuu olemaan tunteet, oli ammattinimike mikä tahansa. negatiivistenkin tunteiden tunnistaminen on itseasiassa mielestäni erittäin ammatillista.

epäammattimaista olisi tuoda tämä asia ilmi niille potilaille, tai antaa sen vaikuttaa työnteon asenteisiin, mutta nythän ei käynyt niin, eihän? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ihmisillä (yleensä) sattuu olemaan tunteet

Niinpä sattuu olemaan ja itse ilmaisin vain ja ainoastaan oman mielipiteeni. :whistle: Joten ihme vauhkoamista.

no niinpä ilmaisit, tosin ilman mitään perusteluja. mitään oikeasti epäammattimaista et pysty tuosta osoittamaan?! :) niin arvelinkin

Ei sinne hoitoalalle hakeudu mitkään yliempaattiset, aina aurinkoiset superpersoonat. Kyllä sielläkin huokaillaan syvään ja raskaasti, jopa pieni perkele lipsahtaa huulilta, kun taas kerran tulee "Tarmon" huoneesta tinkaamasta samasta asiasta.

Silti sielä yritetään, jaksetaan, kestetään ja puretaan se sitten. Älkää nyt tehkö tästä näin hirveää haloota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sinne hoitoalalle hakeudu mitkään yliempaattiset, aina aurinkoiset superpersoonat. Kyllä sielläkin huokaillaan syvään ja raskaasti, jopa pieni perkele lipsahtaa huulilta, kun taas kerran tulee "Tarmon" huoneesta tinkaamasta samasta asiasta.

Silti sielä yritetään, jaksetaan, kestetään ja puretaan se sitten. Älkää nyt tehkö tästä näin hirveää haloota.

hyvin sanottu :flower:

En mä ole jaksanut ajatella asiaa sen kummemmin, vaikka itsekin opiskelevana kesäsijaisena kotisairaanhoidossa olen saanut monet kerrat kuulla, että milloinkas se vakkari tulee lomalta takaisin, tai että "ehtiihän tämänkin asian sitten ratkaista kun vakkari tulee" (jos jostain palvelusta vaikka kyse). Mä ajattelen, että asiakkailla on ollut vuosia sama tuttu hoitaja, joka säännöllisesti käy, joten ihmekös tuo että tavallaan siihen hoitajaan on kiintynyt. En mä loukkaannu siitä, että asiakkaat "kaipaavat" omaa hoitajaansa, joka on parhaiten perillä asiakkaiden asioista. Pääasia että itse hoidan työni niin hyvin kuin pystyn, ja toisaalta olen kokenut, että joidenkin asiakkaiden kanssa mulla on saattanut käydä paremmin yksiin kuin vakkarihoitajalla; niinhän se on, että toisilla osuu luonteet ja jutut paremmin yksiin kuin toisilla. Ja jotkut asiakkaat kokevat virkistävänä, että tulee uusi ihminen jolle saa juurta jaksain kertoa elämästään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tää on totta ja ihmisiä me kaikki vaan ollaan :xmas:

itsekin kesäsijaisuuksia vanhusten kotipalvelussa tehneenä kuulin tuota samaa. Ja varmasti olivatkin oikeassa- enhän millään pystynyt korvaamaan sitä rakasta hoitajaa, joka jo monen vuoden ajan oli käynyt vanhuksen kodissa ja luottamuksellinen hoitosuhde syntynyt. Eli ymmärtäen suhtauduin ja tein työni.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
itsekin kesäsijaisuuksia vanhusten kotipalvelussa tehneenä kuulin tuota samaa. Ja varmasti olivatkin oikeassa- enhän millään pystynyt korvaamaan sitä rakasta hoitajaa, joka jo monen vuoden ajan oli käynyt vanhuksen kodissa ja luottamuksellinen hoitosuhde syntynyt. Eli ymmärtäen suhtauduin ja tein työni.

peesaillaan. vuosien myötä kun tulee tutuksi asiakkaan lisäksi ne lapset ja muut omaiset, heidän elämäntilanteensa jne.
ja kun ajattelet omalle kohdallesi, haluatko kertoa jokaiselle "vastaantulijalle" peräpukamistasi, masennuksestasi tai vaikkapa ummetuksestasi vai kerrotko kuitenkin mielummin sille tutulle hoitajalle joka on ennenkin hoitanut vaivojasi.
itsellä meni äitiyslomalta ja hoitovapaalta palattuani yli puoli vuotta "löytää paikkani" asiakkaiden parissa jotka olivat tulleet poissaollessani. Olin heille vieras vaikka olin samassa paikassa työskennellyt lähes kymmenen vuotta ennen lomalle jääntiä.

menen työvuorooni ja teen työni niin hyvin kuin osaan. Se riittää mulle. Kaikkien ei tartte tykätä musta, en minäkään tykkää kaikista, mutta työni teen hyvin heidänkin kohdalla. Hoitotyö ei ole mitään suosituimmuuskilpailua. Jos sellaista kaipaa, niin silloin pitää vaihtaa alaa.

Yhteistyössä