Hoitajat.net ja näillä vaivoilla ei ole asiaa päivystykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viima"

Vieras
Linkissä siis tämä kuva, jota olen nähnyt jaettuna

73355_10151378536048418_1818036796_n.png

Sitä vaan jäin miettimään, kun tuossa esim sanotaan ettei ole mitään asiaa tulla päivystykseen, sillä perusteella että et ole nukkunut viikkoihin.

Itselläni on vaivana krooninen unettomuus. Olen sen vuoksi joutunut varaamaan aikaa lääkäriin, yleensä olen saanut saman päivän päivystysajan, sillä muita aikoja ei ole, paitsi ehkä kuukauden päähän, eli liian pitkälle. Minulla siis on toistuvasti välillä pitkiä unettomuuskausia, jotka yleensä joko päätyvät kropan täydelliseen pettämiseen tai unilääkkeillä haettuun uneen.

En tiedä, tarkoitetaanko tuolla sitten sairaalan päivystystä vai mitä. Mutta siitäkin mietin, että olen useamman kerran saanut ohjeeksi lääkäriltä, käytyäni siis ensin vastaanotolla, että jos en saa nukuttua vieläkään, tulee minun lähteä päivystykseen heti, nimenomaan juuri siitä syystä, etten ole nukkunut moneen päivään, enkä saa nukuttua edelleenkään. Onko tämä sitten ollut väärä neuvo lääkäreiltä?

Toisaalta, noita postauksia ja kommentteja lukiessa tulee muutenkin sellainen olo, että teit mitä vaan, teit väärin.

lähinnä ilta- ja viikonloppupäivystystä tarkoitetaan. Monella terveysasemalla kuitenkin arkisin menevät ne omalääkäriajat heti ennen 9, joten pakkohan niiden sitten päivystykseen on ohjata.

[QUOTE="hmmm";27966646]lähinnä ilta- ja viikonloppupäivystystä tarkoitetaan. Monella terveysasemalla kuitenkin arkisin menevät ne omalääkäriajat heti ennen 9, joten pakkohan niiden sitten päivystykseen on ohjata.[/QUOTE]

Joo, mutta toisaalta kuten kirjoitin, mulle on siellä vastaanotolla lääkäri antanut ohjeeksi, että jos et edelleenkään nuku, niin heti iltapäivystykseen, myös viikonloppuna.

Ovatko ne olleet sitten vääriä ohjeita? Useampi lääkäri on näin sanonut.

Älä roiku neuroottisena hoitsupalstoilla vaan aikuismaisesti teet kuten oma lääkärisi on sinulle neuvonut. Ihan kuin et uskoisi omaa vaivaasi tai tarvitsisit sille oikeutuksen joiltakin tuntemattomilta ihmisiltä. Jokainen voi kohdata päivystykseen mennessä vähättelyä ja sitä, ettei olisi pitänyt tulla, vaikka olisi vakavakin vaiva. Kun itse tietää, että tarvitsee apua ja kun olet oman lääkärisi ohjeet siihen saanut, niin menet sinne ihan normaalisti. Kun naamasta ei paista oman itsen vähättely, niin vähemmän saa huonoa kohtelua osakseen.

sh

[QUOTE="vieras";27966770]Älä roiku neuroottisena hoitsupalstoilla [/QUOTE]

Heh, en minä siellä roiku neuroottisena. Moni kaverini on hoitsu, joten näen noita linkityksiä facebookissa päivittäin, yleensä vielä samat postaukset kymmenen kertaa päivässä juuri siitä syystä. Useimpia en edes lue. Eilen jäin lukemaan tuon kommentteja, ja niistä vähän ihmeissäni katsoin muutaman muunkin postauksen kommentit.

[QUOTE="viima";27966731]Joo, mutta toisaalta kuten kirjoitin, mulle on siellä vastaanotolla lääkäri antanut ohjeeksi, että jos et edelleenkään nuku, niin heti iltapäivystykseen, myös viikonloppuna.

Ovatko ne olleet sitten vääriä ohjeita? Useampi lääkäri on näin sanonut.[/QUOTE]

no jos kärsit kroonisesta unettomuudesta niin voisiko ajatella että varaat sen ajan ihan näin arkena?

Toi kipupiikki krooniseen selkäkipuun on kanssa sellainen, että kyseisen jutun kirjoittaneella ei varmaan koskaan ole välilevy luiskahtanut paikaltaan tms. Jos on kamppaillut selkäongelmien kanssa, ja selkä menee siihen kuntoon ettet voi kuin kontata ei ole muuta mahdollisuutta kuin mennä sinne päivystykseen levynä. :(

Tosi kurjaa että toisen kipua ylenkatsotaan tuolla tavalla.

[QUOTE="hmmm";27966837]no jos kärsit kroonisesta unettomuudesta niin voisiko ajatella että varaat sen ajan ihan näin arkena?[/QUOTE]

Tuota, niin kuin tuossa jo ensimmäisessä viestissä kerron, olen varannut lääkäriaikoja, ja koska ajat menevät niin pitkälle niin saan yleensä sen päivän päivystysajan. Toisinaan olen saattanut saada esim jo viikon päähän olevan ajan. Unettomuuteen liittyy huonompia jaksoja, joita on vähän vaikea arvata kuukautta etukäteen.

Kirjoitin jo ensimmäisessä viestissä, että käytyäni vastaanotolla, eli siis lääkärillä päivällä, olen saanut ohjeeksi lähteä illalla tai viikonloppunakin heti päivystykseen, jos en saa nukuttua, esimerkiksi edes lääkkeillä (joista minulle useimmat eivät sovi). Vastaanotolla lääkäri siis antaa ohjeeksi lähteä jopa samana päivänä sairaalan iltapäivystykseen. (Ja jos joku tämän nyt väärin ymmärtää, niin en todellakaan ramppaa alvariinsa siellä lääkärissä, kuluneen 12 kk aikana olen joutunut kolme kertaa siellä käymään ko. syystä, ja ei, en pääse mihinkään sen kummempiin tutkimuksiin vaikka olen unettomuuden vuoksi hakenut apua nyt lähemmäs 10 vuoden ajan, ja ei, en voi käyttää säännöllistä päivittäistä unilääkitystä, sillä olen hyvin lääkeherkkä)

[QUOTE="vieras";27966844]Noita kirjoittelevat ovat hoitoalalla keskenkasvuisia pätijöitä. Tietäisit mitä tarkoitan, jos olisit töissä alalla :D.[/QUOTE]

Toivotaan näin. Mutta sitä ihmettelen, että moni sellainen kaverini, joka vaikuttaa olevan ihan aikuinen ja aivan ammattitaitoinenkin, linkittelee näitä eteenpäin.

[QUOTE="viima";27967088]Toivotaan näin. Mutta sitä ihmettelen, että moni sellainen kaverini, joka vaikuttaa olevan ihan aikuinen ja aivan ammattitaitoinenkin, linkittelee näitä eteenpäin.[/QUOTE]
No eivät he yksittäistapauksia siinä mieti. Huumoriksihan tuo on tarkoitettu, vaikka paskaa huumoria onkin.

Itse oon aika noviisi hoitoalalla, mutta onhan nyt hammassärkykin syy varata aika ja lähteä hammaslääkäripäivystykseen! Toki kannattaa kokeilla särkylääkettä ja aamulla omaan tk:hon senkin kanssa. Krooninen selkäkipu on varmasti jo tutkittu ja varvassärky vuodesta -75 ei sekään kyllä ole päivystysasia. Äkillinen ja esim. jalat alta vievä selkäkipu taas on. Päivystys on akuutteja tapauksia varten. Unettomuus on hankala kokijalleen, mutta itse jäin pohtimaan ajan soittamista aamulla huonosti nukutun/unettoman yön jälkeen, jolloin iltapäivystykseen ei olisi tarvetta, ts, miksi varrota koko päivä ja lähteä vasta illalla asiaa hoitamaan?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27967102]Siis onko sinulla ollut oikeita ongelmia siellä päivystyksessä kohtelun suhteen vai häiritseekö tuo yli-ikäisten teinien väsäämä plakaatti nyt vaan?[/QUOTE]

En tiedä miksi niin risoo :D Oon tässä melkein viikon aikana kuunnellut ja lukenut useamman oman kaverin (lääkäreitä, sairaanhoitajia ja lähäreitä) valituksia potilaista, siitä kuinka ne tulevat aina vääristä syistä hoitoon, eivät tajua mitään, luulevat tietävänsä paremmin kuin muut ja pitävät hoitohenkilökuntaa paskasakkina, niin alkaa ehkä sitten jo vähän ärsyttää :D

[QUOTE="viima";27967168]En tiedä miksi niin risoo :D Oon tässä melkein viikon aikana kuunnellut ja lukenut useamman oman kaverin (lääkäreitä, sairaanhoitajia ja lähäreitä) valituksia potilaista, siitä kuinka ne tulevat aina vääristä syistä hoitoon, eivät tajua mitään, luulevat tietävänsä paremmin kuin muut ja pitävät hoitohenkilökuntaa paskasakkina, niin alkaa ehkä sitten jo vähän ärsyttää :D[/QUOTE]
Kai tajuat, että tuo käytös on tosi epäammattimaista noilta ihmisiltä? Aika raakileita taitavat olla vielä tai sitten väärällä alalla. Voit joskus laittaa kuittia asiasta, huumorilla toki ;).

Olisko tuon tyyliset linkitetyt kuvat vaikkapa ihan huumorilla tehtyjä ja vitsiksi tarkoitettuja? Ota nyt sitten tämäkin asia vakavasti! Jos olisit hoitoalalla niin ymmärtäisit. Ja vielä enemmän ymmärtäisit jos olisit työskennellyt tk:n vastaanotossa tai päivystyksessä.

Näitä "tyhjästä"valittajia kun riittää ihan joka lähtöön.

Itse oon aika noviisi hoitoalalla, mutta onhan nyt hammassärkykin syy varata aika ja lähteä hammaslääkäripäivystykseen! Toki kannattaa kokeilla särkylääkettä ja aamulla omaan tk:hon senkin kanssa. Krooninen selkäkipu on varmasti jo tutkittu ja varvassärky vuodesta -75 ei sekään kyllä ole päivystysasia. Äkillinen ja esim. jalat alta vievä selkäkipu taas on. Päivystys on akuutteja tapauksia varten. Unettomuus on hankala kokijalleen, mutta itse jäin pohtimaan ajan soittamista aamulla huonosti nukutun/unettoman yön jälkeen, jolloin iltapäivystykseen ei olisi tarvetta, ts, miksi varrota koko päivä ja lähteä vasta illalla asiaa hoitamaan?

No mulla on lääkäri sen päivällä käydyn ajan jälkeen sanonut, että jos ei uni tule tänä iltanakaan, niin erittäin herkästi iltapäivystykseen. Tai vaikka yölläkin. Eli ovat olleet sitä mieltä, ettei odotella seuraavaan aamuun enää.

Kai ne on ajatelleet, että mut vois sit siellä sairaalassa ottaa osastolle ja pistää kanveesiin, en ole kysynyt koskaan että miksi :D Siinä vaiheessa kun olen sinne päivävastaanotolle mennyt, niitä unettomia öitä on kuitenkin takana ollut aina useampi. En esim yhden unettoman tai parin kolmen 1-2h nukutun yön vuoksi mene lääkärille. Joskus se tilanne menee vaan yli.

[QUOTE="vieras";27967193]Kai tajuat, että tuo käytös on tosi epäammattimaista noilta ihmisiltä? Aika raakileita taitavat olla vielä tai sitten väärällä alalla. Voit joskus laittaa kuittia asiasta, huumorilla toki ;).[/QUOTE]

Yritin kerran, sain aikaan vain pahemman valituksen siitä kuinka perseestä potilaat ovat, ja kuinka lääkärit ovat maailman kaltoinkohdelluin ammattiryhmä.

ajatteln aina välillä yhden kaverin potilasraukkoja, jos joku erehtyy sinne menemään valittamaan... no, suunnilleen mistä vaan. Kuulemma aina hymyilee ja puhuu ystävällisesti, mitä nyt vähän vittuilee siinä hienovaraisesti ohessa ja sitten valittaa fabossa, kun ovat niin idiootteja ja keksivät itselleen muotisairauksia. En haluais olla se, joka oikeasti menee vaikka sitten unettomuuden tai kilpirauhasen vuoksi hänen vastaanotolleen, asenne kun on valmiiksi se että oot sitten valinnut itsellesi muotisairauden, senkin luulotautinen kurppa! :D

[QUOTE="viima";27967219]Yritin kerran, sain aikaan vain pahemman valituksen siitä kuinka perseestä potilaat ovat, ja kuinka lääkärit ovat maailman kaltoinkohdelluin ammattiryhmä.

ajatteln aina välillä yhden kaverin potilasraukkoja, jos joku erehtyy sinne menemään valittamaan... no, suunnilleen mistä vaan. Kuulemma aina hymyilee ja puhuu ystävällisesti, mitä nyt vähän vittuilee siinä hienovaraisesti ohessa ja sitten valittaa fabossa, kun ovat niin idiootteja ja keksivät itselleen muotisairauksia. En haluais olla se, joka oikeasti menee vaikka sitten unettomuuden tai kilpirauhasen vuoksi hänen vastaanotolleen, asenne kun on valmiiksi se että oot sitten valinnut itsellesi muotisairauden, senkin luulotautinen kurppa! :D[/QUOTE]
Mutta hei, sinä olet ihan itse nuo hoitoalan ammattilaiset valinnut ystäviksesi... Mitä jos vaihtaisit ne normaaleihin hoitsuihin ja lääkäreihin, kun niitäkin löytyy ;). Facebook ei ehkä kyllä anna ihan oikeaa läpileikkausta tästäkään asiasta, koska on todettu, että narsistisimmat ihmiset käyttävät sitä eniten eli juuri ne ihmisiä inhoavat hoitoalan ihmiset siellä melskaavat. Normaalit vaan keskittyvät työhönsä ja ovat hiljaa tai puhuvat grillijuhlista, kissoista ja lapsista..

[QUOTE="vieras";27967281]Mutta hei, sinä olet ihan itse nuo hoitoalan ammattilaiset valinnut ystäviksesi... Mitä jos vaihtaisit ne normaaleihin hoitsuihin ja lääkäreihin, kun niitäkin löytyy ;). Facebook ei ehkä kyllä anna ihan oikeaa läpileikkausta tästäkään asiasta, koska on todettu, että narsistisimmat ihmiset käyttävät sitä eniten eli juuri ne ihmisiä inhoavat hoitoalan ihmiset siellä melskaavat. Normaalit vaan keskittyvät työhönsä ja ovat hiljaa tai puhuvat grillijuhlista, kissoista ja lapsista..[/QUOTE]

:D

Joo, tiedän kyllä että löytyy normaaleitakin. Jopa minun kavereistani :D Enkä tietenkään ajattele, että kaikki ovat tuollaisia. Nyt vaan keitti yli! :D

Mulle ei ole koskaan lääkäri sanonut että unettomuuden takia päivystykseen. Ei, vaikka välillä valvon kaksikin vuorokautta putkeen ja näen jo omiani, kun silmät niin väsyneet. Ei vaan uni tule. Välillä pelkään, mitä jatkuva valvominen tekee sydämelle... mutta ei kai se sit mitään tee, koska ei ole lääkärissä mitään sanottu.

Yhteistyössä