hoitolapsista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kellään kommenttia? Vai onko tämä nyt niin itsestään selvä asia, että lasten mamma korvaa osan uuden sohvan hinnasta mikäli siihen päädytään? Itse ainakin olisi siihen suostuva, mikäli mun lapsille sattuis vastaava tilanne. :)

no tota mulla ei ole ainakaan mitään rahastoja kavereiden sohvia varten joten voi olla joiillekin ihmisille hienoinen yllätys jos tulaan sohvarahoja pyytämään...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ennemmin mä ihmettelisin, miksi 6v pissaa vielä alleen, ja ilmeisesti ihan päiväsaikaan?

ehkäpä pissaa juuri siksi, että on vieraassa paikassa.
niin ja vahinkoja voi sattua 6v vanhemmillekin lapsille.

Anteeksi nyt vain mutta jos minun lapsi pissaisi kaverin sohvalle niin olisin luonnollisesti todella pahoillani ja yrittäisin miettiä, miten vahingon saisi pestyä mutta ei mun tulisi mieleenkään alkaa ostaan heille uutta sohvaa! Siinä tilanteessa voisin osallistua kustannuksiin jos lapseni vaikka kouluiässä saksilla rikkoisi sohvan tai jotain muuta aivan älyttömän typerää mutta hei, sehän olin VAIN pissaa :( Mieti, miltä siitä 6-vuotiaasta on tuntunut, kun ei ole uskaltanut/kehdannut mennä vessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ennemmin mä ihmettelisin, miksi 6v pissaa vielä alleen, ja ilmeisesti ihan päiväsaikaan?

ehkäpä pissaa juuri siksi, että on vieraassa paikassa.
niin ja vahinkoja voi sattua 6v vanhemmillekin lapsille.
Meillä 6-vuotiaalle sattui pissavahinko. Olimme muttaneet uudelle paikkakunnalle ja kotimme oli täynnä vieraita tupaantuliaisvieraita, joita lapsemme eivät olleet koskaan tavanneet. Ilmeisesti tilanne oli lapselle rankka kokemus.

Tässä nyt oli kyse eskarilaisesta lapsesta. Jos omalleni tapahtuisi tuollainen vahinko niin tottakia osallistuisin kustannuksiin on ne mitkä vaan. Onhan vanhemmilla muulloinkin korvausvelvollisuus mikäli lapset tekevät vahinkoja kodin ulkopuolella. Ainakin omieni vahingot olen korvannut. Tämän palstan mammoilla ilmeisesti tuntuu olevan periaate, että lapset poissa silmistä poissa mielestä eikä tarvitse ottaa vastuuta lasten tekemisistä mikäli ovat vieraiden valvonnassa.

Lapset ovat olleet aiemmin meillä hoidossa useita kertoa ja meillä on ehjempi ympäristö kuin lasten omassa kodissa! En ole todellakaan moittinut lasta vahingosta eikä siitä ole puhuttu lapsen kuullen. Virtsatietulehdus tuli äkkiä mieleen, mutta ei ole sitä. Annetaan tämän olla jo, jookos?

Kyllä mä olettaisin, että vanhemmat osallistuu korvauksiin. Jos omani kuseksisivat toisten sohville, niin todellakin korvaisin. Ja laittaisin vaipan lapselle, joka tuollaista tekisi.

Yhteistyössä