Hoitolisästä kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaaap

Vieras
Oon jäämässä äitiyslomalle syksyllä ja esikoinen on vielä muutaman kuukauden alle 3-vuotta ja meidän tulot ovat niin pienet, että tuota hoitolisää tullaan saamaan. Mutta kysymys kuuluu: saako hoitolisää vaan siihen asti, kun lapsi täyttää kolme vuotta? Saako sen kolmen vuoden jälkeen enää mitään tukea?

Kiitos!

Mulle jäi vähän epäselväksi onko esikoinen alle 3v kun vauva syntyy vai ehtiikö täyttää siihen mennessä. Mutta äippärahaa ja hoitolisää ei saa samaan aikaan. Esikoisesta saatte hoitorahaa sitten kun oot kotihoidontuella mutta se on muistaakseni pienempi summa jos hän on yli 3v. Hoitolisää saatte lisäksi sillon jos tulot on alle rajan.

[QUOTE="vieras";28598632]Mulle jäi vähän epäselväksi onko esikoinen alle 3v kun vauva syntyy vai ehtiikö täyttää siihen mennessä. Mutta äippärahaa ja hoitolisää ei saa samaan aikaan. Esikoisesta saatte hoitorahaa sitten kun oot kotihoidontuella mutta se on muistaakseni pienempi summa jos hän on yli 3v. Hoitolisää saatte lisäksi sillon jos tulot on alle rajan.[/QUOTE]

Soitin Kelalle ja sanovat, että saan vaikka oonkin sillon äippärahalla o_o hmm..

Hoitolisää saa vaikka on äitiyslomalla jos vanhempi lapsi on alle 3vuotta. Hoitorahaa ei tietenkään saa äitiysloman ajalta ja kun vanhempi lapsi täyttää kolme hänestä ei makseta enää mitää äitiys/vanhempainrahakauden aikana.

Yhteistyössä