Hae Anna.fi-sivustolta

Hoitopaikassa piiskaa

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Valtteri 60-luvulta, 17.11.2014.

1. Valtteri 60-luvulta Vierailija

Onko muilla kokemuksia, että on saanut hoitopaikassa piiskaa.
    Itse olin nuoremmalla iällä perheessä, jossa oli vitsa käytössä. Tavallisesti jos oli tehnyt jotain kielletttyä, pidettiin puhuttelu ja sen jälkeen piti mennä kammariin saamaan piiskaa. Muut oli silloin tietysti olohuoneessa. Äitini antoi hoitopaikkaan luvan antaa piiskaa, aina silloin jos se oli heidän mielestään tarvista. Eli aikamoinen valtikka oli heillä. Kyseessä oli päiväperhehoitopaikka.
    Tuskimpa tällaisia hoitopaikkoja enää onkaan.
    Onko muilla vastaavia kokemuksia tai onko kuullut muilta tällaisesta.

2. strykmottagare Vierailija

En ole kuullut sellaista!Minä olisin halunut olla sinä ja saada piiskaa!Saitko paljo ja kovaa piiskaa?Mitä välineitä he käyttivät?Paju,koivu,remmi eli ainoastaan käsi?

3. vierailija Vierailija

Mun äitini kun jätti mut jollekkin hoitoon niin sanoi ,ei mun poikani siihen kuole kun sen takapuoli vaihtaa väriä. Mutta sen takia että on poika ET sitten sitä piiskaa
    Eli huvin vuoksi ei minua piiskattu sielläkään.

4. vierailija Vierailija

Mulla on ollut useita hoitajia kun olin kakara. Kaikki tahtoi nähdä mun munani se
    oli ekaksi paljaana heti kun oli äitini lähtenyt pois. Eli olin suuremman osan hoito
    paikassani ilman housuja. Ja moni akka soitti tutuilleen ja käski kahville hänen luokse eli katsomaan mun muniani. Sitä minä olen vasta aikuisena ihmetellyt. Ja ainut selitys minkä olen keksinyt on heillä oli vain likkoja omasta takaa tai hoidos-
    sa eli pojan munat olivat heille tosi mielenkiintoiset. Ja ne vain odottivat että teen
    jotain kielettyä että pääsis poikaa huudattamaan. Minä muistan kun monessa paikassa laitettiin vesi astia ehkä ämpäri ja muija meni sen eteen tekemään jotain. Ja minä "vahinkossa" tönäisin sen ämpärin muijan päälle ja piiskaus oli itsestään
    selvyys siintä mulle. Kun äitini tuli mut hakemaan olin ilman housujani ja taka-
    puoleni oli vitsan jälkiä. Äitini vain voivotteli no pojat ovat vain poikia. Ja mun hoitajani sanoi äidilleni no sen kyllä ymmärtää tuo poikasi vain uudestaan tänne kyllä sille tuhmeliinille täällä kuri löytyy. Ja äitini vei mut samalla usein hoitoon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri