Hoitovapaa ja uusi raskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tehdä?

Vieras
Olen hoitovapaalla ja vapaani loppuu elokuussa. Nyt uudestaan raskaana ja uusi LA myös elokuussa. Eli en ehdi töihin palata. Nykyiseen työhöni en todelakkaan halua palata. Ja uuden lapsen synnyttyä aion olla kotona vähintään kun lapsi 2v.
Pitäisikö irtisanoa itseni? Vai jatkaa vaan sitten äippälomalla ja hoitovapaalla? Onhan se hyvä olla varalla tuo työpaikka jos en sitten löydä uutta työtä tai lähde opiskelemaan.
Työnantaja varmasti suuttuu ja tulee "häiriköimään" minua kun hänelle ilmoitan monta kuukautta (eli soittelee ties mistä asiasta ja ahdistun aina)..
Miten itse toimisit?

Sanoudu irti ! Teikäläisiä riittää, jotka tekee aina sopivan välein lapsen ja koskaan ei palata töihin. Et halua edes tehdä työtäsi, joten sanoudu irti ja anna mahdollisuus tehdä jonkun motivoituneen töitä !

Mitä järkeä irtisanoutua, kun et kuitenkaan ole töihin palaamassa? Menetät siinä taloudellisesti paljon, sillä äitiys- ja vanhempainrahakaudelta sinulle kertyy täydet lomat, jotka saat rahana sitten myöhemmin päätät irtisanoutua työpaikkaan palaamatta. Ja mahdollisesti myös saat täyttä palkkaa muutaman kuukauden uuden äitiysloman alkaessa, tämä riippuu TES:stä, mutta useimmissa näin. Jos irtisanoudut, menentät nämä edut.

Olen ollut firmassa 7 vuotta ennen raskautta että ei ole tarkoitus vain pukata lapsia maailmaan. Ja tänä aikana minulla on ollut lähemmäs 50 eri työkaveria (työllistää noin 10 henkilöä kerralla) ja olen ollut pisimpään paikassa töissä että se kertonee kuinka motivoituneina ihmiset pysyvät. :) Älä arvostele kun et tiedä taustoja.
Ja juu ei kerkiä täyttää kolmea, kiitos tästä.

Olen ollut firmassa 7 vuotta ennen raskautta että ei ole tarkoitus vain pukata lapsia maailmaan. Ja tänä aikana minulla on ollut lähemmäs 50 eri työkaveria (työllistää noin 10 henkilöä kerralla) ja olen ollut pisimpään paikassa töissä että se kertonee kuinka motivoituneina ihmiset pysyvät. :) Älä arvostele kun et tiedä taustoja.
Ja juu ei kerkiä täyttää kolmea, kiitos tästä.

No sittenhän asia on selvä. Ainakaan itselläni tuossa tilanteessa eivät paljon mitkään lomarahat yms paina,jos on tyytymätön työhönsä eikä halua sinne palata niin miksi ihmeessä siinä pitäisi kiinni roikkua?

Koska on epävarmat työmarkkinat? Olis edes joku työ..tosin jos sinne palaan en tulis näkemään lapsia paljoa kun tiedän joutuvani olemaan paljon iltavuorossa joka 15-24

[QUOTE="vierailee";29482788]No sittenhän asia on selvä. Ainakaan itselläni tuossa tilanteessa eivät paljon mitkään lomarahat yms paina,jos on tyytymätön työhönsä eikä halua sinne palata niin miksi ihmeessä siinä pitäisi kiinni roikkua?[/QUOTE]

Mutta eihän työpaikan kanssa tarvitse olla missään tekemisissä perhevapaiden aikana. Se on kuitenkin vähintään kuukauden palkka, jonka menettää jos irtisanoutuu tässä vaiheessa, usein lapsiperheissä ei ole varaa heittää sellaista kankkulan kaivoon.

Ja työnantaja saa muuten Kelalta ne lomakorvaukset, mitä äitiys- ja vanhempainvapaan aikana kertyy, että edes lojaalisuudesta työnantajaa kohtaan en irtisanoutuisi juuri kun olen äitiyslomalle jäämässä.

Ei kannata irtisanoutua vielä, äitiyslomalta kertyy lomat. Mulla sama tilanne, en aio palata töihin samaan paikkaan mutta en sano itseäni irti kun lomat kertyy vielä..