Hoitovapaalla olevien veroprosentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamaa";25380966]Joo, kuten sanoin, niin kerran lasketin tuon soosiaalietuus-prosentin ja seuraavana vuonna tuli mätkyjä niin että kosajti. En siis suosittele.[/QUOTE]

Joo tätä mä just ihmettelen, että miksi sitten paukkuu kauheat mätkyt kun nimenomaan sen veroprosentin laskettaa että kaikki menisi oikein.

[QUOTE="vieras";25380895]mä maksoin 20 prosentin mukaan ja silti mätkyjä yli 200e....[/QUOTE]

Mulla taas oli viime vuonna veroprosentti 17 kotihoidontuelle (ja kuntalisälle sekä hoitolisälle) ja sain palautusta reilu 80e. Hämmentävää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kelasta ota selvää;25381892:
Mulla taas oli viime vuonna veroprosentti 17 kotihoidontuelle (ja kuntalisälle sekä hoitolisälle) ja sain palautusta reilu 80e. Hämmentävää. :D

Ja minä nyt sitten ilmoitin erikseen joka paikkaan (Kela, kaupunki ja työantaja) että ottavat ennakonpidätystä 20% eikä sen verokortin mukaan.

Edelleen ihmettelen miksi varohallinto edes tarjoaa (siis laskee verokorttiin) etuuksille noita 3-8% ennakonpidätyksiä, kun niistä kuitenkin tulee mätkyt.

Sinä teit laskelmassa vain sen virheen, että laskit ansiotulot huomattavasti suuremmiksi. Kun juuri sen takia olet nyt laskelmassa saanut vähennyksiä enemmän kuin niitä oikeasti saat.

Kun saat etuuksia kelalta ja lisäksi ansiotuloja, pitäisi ansiotulot laskea mahdollisimman oikein. Jos lasket liikaa ansiotuloja saat liian pienen veroprosentin. Etuuksia voi taas laskea hieman liikaa jos haluaa että pikkasen olis takasin tulossa.

Voit ihan itse sen kokeilla kun pienennät ansiotuloja prosentti nousee...

Yhteistyössä