Hoitovapaalta töihin.. paraniko taloutenne merkittävästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
Laskin, että jos menisin töihin ja tekisin täyttä viikkoa niin meidän talouteen tulis vain 600 euroa kuussa lisää. Onhan sekin rahaa, ei siinä mitään, mutta jotenkin ankeaa.. Nyt saan kuitenkin kotihoidontuen ja kuntalisän ja sitten jos menisin töihin niin en sais enää niitä ja päälle tulis vielä tarhamaksu ja työmatkakulut..

Kai se on pysyttävä kotona siihen saakka, kun tuo lapsi on 3v, ei oikein työnteko sitä ennen kannata..

kh.tukihan on aivan naurettava summa, ei sen varaan tämmönen keskiluokkainen 4n lapsen äiti voi kotio jäädä. mulla jää kyllä reilusti yli tonni vapaata rahaa kun töihin palaan, joten ei ole edes vaihtoehto tuo kotiinjääminen

Talous todella parani, kun kävin hoitovapaalla töissä. Itseasiassa niin paljon, että rahan takia ei kannattaisi kokopäivä duuniin edes palata. Kysele yksärillä jos kiinnostaa tietää. En viitti täällä kaillotella.... Niin ja työmääräni oli vaan n. 10-25 h viikko.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hempukan ä:
Niin ja jos oot vakkari duunissa ja yhtään uhkaa lomauttaminen kantsii jäädä kotiin kun nyt suo ei voida lomauttaa kun oot hoitovapaalla :)

Joo, mutta lomautus- tai irtisanomislappu voidaan kyllä lyödä kouraan sit heti kun palaat töihin.

Mä kun nyt palaan töihin kun vanhempianvapaa loppuu niin mä en välttämättä saa palkkaa ollenkaan 2-3 kk enkä välttis sen jälkeenkään viel. Kiva palata privikka palkkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kh.tukihan on aivan naurettava summa, ei sen varaan tämmönen keskiluokkainen 4n lapsen äiti voi kotio jäädä. mulla jää kyllä reilusti yli tonni vapaata rahaa kun töihin palaan, joten ei ole edes vaihtoehto tuo kotiinjääminen
Kaveri taasen ei saa töistä yhtään enempää rahaa kun on neljän lapsen äiti joista kahdesta pitää maksaa täydet hoitomaksut ja tekee lasten takia lyhennettyä työpäivää jota Kela tukee peräti 50 eurolla kuussa! Mutta me asutaan varmaan eri kunnassa kuin te ja saadaan pikkaisen parempaa kuntalisää plus sinä olet varmaan paremmassa työssä kuin kaveri.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/194701.html

Juu, valitkaa vain kotihoidontuella kotona olo ja antakaa yhteiskunnan ja miehenne elättää itsenne.
Mutta älkää sitten olko vaatimassa tasa-arvoa missään asiassa!

[QUOTE="Vierailija";23109015]http://www.ts.fi/online/kotimaa/194701.html

Juu, valitkaa vain kotihoidontuella kotona olo ja antakaa yhteiskunnan ja miehenne elättää itsenne.
Mutta älkää sitten olko vaatimassa tasa-arvoa missään asiassa![/QUOTE]

Ei kotihoidontuki ole vain naisille tarkoitettu, sitä voisi aivan yhtä hyvin mieskin jäädä kotiin, mutta kuinka moni on siihen valmis?

No juu, reilusti paranisi. Mä saan nyt kuntalisiä (neljästä lapsesta) 250e, perus kht, hoitolisä parikymppiä, kahdesta yli 3v 120e/kk ja yhdestä alle 3v 94e/kk. Palkkatulot olis 2800e.

Kyllä parani talous huomattavasti, vaikka olen osittaisella hoitovapaalla, teen lyhennettyä työaikaa ja saan siis 20% pienempää palkkaa kuin täydestä työajasta. Mutta mulla on varsin hyvä palkka ja omassa kotikunnassani kuntalisä on pieni eikä sitä makseta edes 2-vuotiaaksi asti. Rahalle on ollut käyttöä nyt kun on tullut kaikenlaista ylimääräistä menoa: esim. vanha, velaton automme hajosi eikä sitä kannattanut enää lähteä korjauttamaan, joten jouduimme ostamaan uuden.

mammutti81, onko kyseessä jotain tupperware tai avonia yms muuta sellaista kotikutsuhommaa, tai lastenvaatejuttuja? kerro edes tuo niin tiedä jo siitä onko kiinnostavaa.

Yhteistyössä