Hoitovapaan jatkaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumikameli

Vieras
Moikka

Olisko jollain neuvoa tähän tilanteeseen: (juu otan yhteyttä työnantajaan vielä myöhemmin)

Eli olen ollut hoitovapaalla viime syksyn, sitten olin töissä pari kuukautta ja sitten taas jatkoin hoitovapaalla. Olen ilmoittanut palaavani töihin helmikuussa, mutta nyt tullut toisiin ajatuksiin... haluaisin siis jatkaa hoitovapaata. Mitäs olette mieltä suostuuko työnantaja jatkamaan hoitovapaata vai onko pakko mennä töihin? Olenhan periaatteessa käyttänyt kaksi hoitovapaa jaksoa. Lasketaanko hoitovapaan jatkaminen uudeksi jaksoksi?

Mä olen ollut lähes samassa tilanteessa ... jäin siis hoitovapaalle uudemman kerran vaikka olin ilmoittanut tulevani töihin. Ilmoitin hyvissä ajois työnantajalle ja asia saatiin sovittua. Eli ei muutakuin yhteyksiä työnantajaan ... sulla on oikeus hoitovapaaseen kunnes lapsi täyttää kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Mä olen ollut lähes samassa tilanteessa ... jäin siis hoitovapaalle uudemman kerran vaikka olin ilmoittanut tulevani töihin. Ilmoitin hyvissä ajois työnantajalle ja asia saatiin sovittua. Eli ei muutakuin yhteyksiä työnantajaan ... sulla on oikeus hoitovapaaseen kunnes lapsi täyttää kolme.

Paitsi, ettei työnantajan tarvitse myöntää sitä kuin kaksi jaksoa. Mutta harva varmaan rupeaa kitisemään. Soita ja kerro tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:

Näin on, mutta hoitovapaan saa pitää kahdessa jaksossa, ap:lla tulisi siis jo kolmas jakso. Kannattaa olla työnantajaan yhteydessä.

Soitin töihin ja ne nyt selvittelee HR:n kanssa että onnistuisko jatkaminen. Kyseessä iso yritys niin kaikki menee pykälien kautta.
Eli palstamammat laittakaa sormet ristiin että saisin jäädä kotiin!
Kotiin jäisin lapsen takia, lapsi on arka ja en millään usko että pärjäisi päiväkodissa, en halua että lapseni on se joka nurkassa itkee joka päivä :(