Hoitsut tai muut tietävät: Milloin paise avataan nukutuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua nyt

Vieras
Netistä ei löydy muuta tietoa kuin että aroista ja vaarallisista paikoista iso paise avattaisiin nukutuksessa. Mainitaan mm. kasvot ja miehen kivekset. Entäpä jos naisella on paise alapäässä arassa paikassa niin miten silloin? Ja miten varmistetaan että on paise eikä mitään muuta. Auttakaa nyt ja kertokaa kaikki. Pelottaa ihan sairaasti, mulla on iso patti alapäässä joka vain turpoaa entisestään ja nyt nousi kuumekin :(
Pelottaa että joku sorkkii sinne ja sattuu kamalasti jos ei puudutuskaan auta. Miten muuten se puudutetaan, ei kai siihen pattiin???

Entä voinko vaatia nukutusta? Ja jos tehdään nukutuksessa niin pääseekö kotiin samana päivänä vai pitääkö jäädä yöksi. Minusta on tullut sairaalakammoinen ja ajatus sairaalastakin hirvittää. Voi elämän kurjuutta!

Ja kun mua nämä asiat huolestuttaa ja sattuu niin pirusti etten pysty edes nukkumaan jo toisena yönä niin tekisi mieli soittaa sairaalaan mutta ei kai tällaisen takia kehtaa? Tekisi mieli vai itkeä ja kuolla pois :(

Siis mene nyt heti lääkäriin!! Ihan heti!!! Pattiin ei puuduteta vaan siihen ympärille ja nukutetaan, jos niin iso tulehdus, että vaatii isomman leikkauksen. Mene nyt heti ensiapuun!!! Ihan hirvittää vieraan ihmisen puolesta :(. Ei noin kuulu itseä hoitaa. Pyydä rauhoittavaa lääkitystä.

Ja kun mua nämä asiat huolestuttaa ja sattuu niin pirusti etten pysty edes nukkumaan jo toisena yönä niin tekisi mieli soittaa sairaalaan mutta ei kai tällaisen takia kehtaa? Tekisi mieli vai itkeä ja kuolla pois :(
Et soita mihinkään vaan menet suoraan ensiapuun jo. Ja myöhemmin hankit psykiatrista apua omaan ahdistukseesi. Onhan se aivan hirveää, jos jäät kotiin odottamaan, että vammaudut tulehduksesta tai kuolet. :hug:

Ja tuo karsea patti sijaitsee siis häpykielen päällä ja kupeessa, on jo noin pienen luumun kokoinen kova patti jota ei pysty kunnolla koskemaan. Mitään tiehyttä en ainakaan itse pysty näkemään mistä mahdollinen mätä vois tulla ulos. Nyt se on turvonnut toispuoleisesti ja toinen sisempi häppäri on turvonnut ihan sairaan kokoiseksi ja on kipeä myös kuin mikä. Toinen on ihan normaali. Joudun kävelemään kuin ois paskat housussa ja ei kyllä naurata yhtään. Nolottaa enkä tiedä mistä tämä on tullut. Netistä kun etsin tietoa niin ilmeisesti ei olekaan niin kovin harvinaista tämmöinen ikävä vaiva. Ei vain tämä paikka oikein täsmää.

Pelottaa sekin että voiko tuonne tulla kuolio kun on vain turvoksissa??? Lämpimältä nuo paikat tuntuu että kai siellä veri vielä jotenkin kiertää?

[QUOTE="vieras";28961510]Siis mene nyt heti lääkäriin!! Ihan heti!!! Pattiin ei puuduteta vaan siihen ympärille ja nukutetaan, jos niin iso tulehdus, että vaatii isomman leikkauksen. Mene nyt heti ensiapuun!!! Ihan hirvittää vieraan ihmisen puolesta :(. Ei noin kuulu itseä hoitaa. Pyydä rauhoittavaa lääkitystä.[/QUOTE]

Ihan itku pääsi, olette ihania :( Olen vain niin yksin tämän nolon ongelman kanssa ja toivonut että menisi itsestään ohi.
Soitin täkäläiseen päivystykseen ja kerroin turvotuksesta mutta ei se osannut muuta neuvoa kuin että särkylääkettä ja jos en kestä niin sitten päivystykseen ja viikolla gynelle. Tuli vähän tyhmä olo ja ajattelin että selviän siihen asti. Silloin ei kyllä ollut vielä kuumetta.

En mä pysty täältä lähtemään, päivystys on sairaalassa 40 kilometrin päässä. Lapset nukkuu ja huomenna koulu. Mulla ei ole ajokorttia, jos nyt edes kykenisin ajamaan.
Mutta kai mä uskaltaisin soittaa sinne jos ne osais neuvoa mitä tehdä? Vai nauraako ne mut pihalle?? Ikinä ei tällasta ole ollut ennen.

Koululla ei ole nyt väliä, vaan soitat taksin vaikka laskulla ja herätät muksut mukaan. Saavat nukkua vaikka penkillä. Seuraavaksi on sitten ambulanssin paikka. Et varmaan halua, että lapset löytävät sinut lattialta makaamasta.

On mulla mies täällä etten ole kuitenkaan ihan yksin. Se tosin nukkuu nyt tietenkin. Olen kyllä tietoinen verenmyrkytyksen riskeistä ja tosiaan tää turvotus paheni oikeastaan eilen ja tänään vielä. Kuumetta ei nyt ihan kamalasti ole ja olo on muuten ihan jees. Makoillut olen pääasiassa ja kai särkylääkekin hiukan ehkäisee tulehdusta?

Ei tässä aamuun niin kamalasti ole aikaa että jos kuitenkin sinne odotan ja soitan paikalliseen terveyskeskukseen. En minä tiedä :(

Ja olisin mennyt jo päivystykseenkin mutta kun hävettää niin ja kun ei ollut naislääkäriä tarjolla ja ajattelin että kyllä tää tästä.

Kuule, ne lääkärit tekee vaan työtään eikä ne keskity ikinä siihen, et mikä vaiva on nolo tai että onpas se kiusallisessa paikassa. Päivittäin nähdään intiimejä ruumiinosia, oli lääkärinä mies tai nainen, ei ne niin erikoisia heille enää ole. Älä anna lääkäriajan kaatua siihen että saattaisi sattua mieslääkäri, muista vain se, että se kuuluu heillä työnkuvaan.

Kivusta sen verran että on tosiaan tuntoherkkä alue ja riippuen kovasti paiseesta niin hoidetaan joko paikallispuudutuksena tai sitten ihan yleisanestesiassa. Lukemani perusteella menee todennäköisesti paikallispuudutuksena, mutta voit itsekin lievittää oloa ottamalla särkylääkettä jo etukäteen ennen lääkäriä, niin ehtii vaikuttaa hyvissä ajoin.

Päivystykselliseen hoitoon ei nyt kuulosta ihan kriteerit täyttyvän, aamulla ensimmäisenä omalle terkkarille. :) Tsemppiä!

Mulla tulee takapuoleen välillä paiseita, voivat olla jopa 2viikkoakin! Kipeitä ovat, ei pysty istua ja kananmunan kokoisia .
Puhkeavat itsekseen vaikka näyttävät sisäisiltä.
Täällä siis lievästi liioitellaan että lapset ylös yöllä ja ensiapuun, vähän suhteellisuuden tajua !

Kävin tänään paikallisessa päivystyksessä. Mukava naislääkäri oli paikalla. Paise puudutettii ja kirpaisihan se neula ilkeästi mutta ei ollut ollenkaan niin kamalaa kuin olin kuvitellut. Veistä en tuntenut muuta kuin että kosketti. Hiukan jossain kohtaa sattui muttei pahasti. Pahempaa se itse paisekipu oli. Helpotti oloa kummasti kun sai mönjät ulos.
CRP oli yli 100 ja mulle laitettiin antibioottia suoraan suoneen ja kanyyli jätettiin käteen koska aamulla pitää mennä uudestaan hakemaan lääke. Samalla labrakokeisiin jossa otetaan mm. verenkuva.
Tekisi mieli sanoa että olen kiitollinen kun tämä piina on ohi, mutta eihän tässä vielä ole parannuttu. Edelleen on turvotusta ja saa nähdä milloin toi toosa paranee entiselleen.

Sain nukuttua päivällä muutaman tunnin buranan voimalla ennen lääkäriin menoa. Olo oli hyvä kun heräsin mutta pystyssä alkoi tulla heikko ja tuskainen olo. Olin tosiaankin valmis lääkärille!!!

Lääkäri soitti sairaalaan konsultointiapua kun ei ollut varma että pitäisikö minut siirtää suoraan sairaalaan tulehdusarvon takia. Onneksi ei tarvinnut kuitenkaan mennä ja toimenpide ei ollut ollenkaan niin kamala kuin ajattelin. Tiputukseen laittaminen sattui paljon enemmän!

Halusin tämän kertoa että jos joku muu etsii joskus tietoa ja pelkää niin rohkeasti vaan, turha kärsiä! Ja lääkärikin sanoi että kyllä ne vaan on yleisiä vaikkei niistä puhuta eikä sitä tarvitse hävetä.

Toivotaan nyt että paranis pian eikä uusiutuisi kun sekin on kuulemma valittettavasti yleistä.

Ja olisin mennyt jo päivystykseenkin mutta kun hävettää niin ja kun ei ollut naislääkäriä tarjolla ja ajattelin että kyllä tää tästä.

mitavittuamies.jpg

[QUOTE="vieras";28965465]Hienoa että sait avun ja toivottavasti paranee nopeasti. Näille muutamalle neuvojalle täällä voisi sanoa, että noin paha tulehdus on aina päivystysasia.[/QUOTE]

Sekin on vähän vaikea ensikertalaisena tällaisen vaivan omaavana itse arvioida että mennäkö päivystykseen nyt vai kenties seuraavana päivänä. Ja eihän ne puhelimessa neuvojatkaan voi tietää näkemättä.
Olisinhan mä mennyt ns. omalle lääkärille mutta meillä ei täällä sellaista ole ja lääkärinaikaa ei olisi saanut heti, siksipä päivystys paikallisessa terveyskeskuksessa oli ainoa vaihtoehto.
Mut tosiaan CRP:hän se kertoo aika paljon sitten todellisesta tulehdustilanteesta kun ei tuo kuumekaan missään huimissa lukemissa ollut ja yleisvointi oli melko hyvä.

Olen lukenut että CRP arvot näyttävät viiveellä, onko tässä perää? Eli siis näytteenottohetkellä tulehdusarvot voivat olla korkeammat todellisuudessa? Ihan mielenkiinnosta kysyn :)

Ja sille joka psykiatria mulle suositteli kun kerroin lääkärikammostani: mulla on ihan syyni miksi musta on tällainen tullut. "Aiemmassa" elämässä menin reippaasti lääkärille vaikkei se herkkua olisikaan ollut. Mutta kiva kun nyt sattui positiivinen kokemus ;) Sanoin hoitsulle jopa että ei ollut yhtään niin kamalaa kuin kuvittelin että voisin vaikka tulla uudestaan :D

Yhteistyössä