Hae Anna.fi-sivustolta

Holiday Club viikko-osake?

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Miä, 08.12.2006.

1. Loman tarpeessa Vierailija

Kiinnostuin hiukan Rainerin viestistä ylempänä. Eli lomaosakeviikon hankkimisesta yksityiseltä siinä tarkoituksessa, että käyttäisin viikkoni itse kevättalvella esim. Rukalla, Saariselällä tai Sallassa. Olen tähän asti monesti lomaillut työnantajan mökeissä/kimppakämpissä edulliseen hintaan, ja ajattelin, josko tuollainen toimisi lähes yhtä kätevästi.

Selailin Rainerin laittamia linkkejä, mutta tiedot, joita lomakylistä sain googlettamalla, olivat aika pintapuolisia. En löytänyt käyttäjien kokemuksia tai arvosteluja, tietoa rakentamisajankohdasta, tehdyistä remonteista yms. Pääseekö noihin jotenkin tutustumaan vai miten tämmöinen kauppa tehdään?

Ajatuksena siis olisi, että sijoittaisin vain muutaman tonnin enkä odottaisi sijoitukselle muuta tuottoa kuin että voisin suunnilleen ilmoitetun vastikkeen hinnalla käyttää lomaviikkoa ilman muita huolia vielä hyvän aikaa tulevaisuudessakin.

2. Kuusamo Vierailija

Ihan välittäjien iloksi :) laitan lyhyesti ohjeet miten homma toimii. Keskityn pelkästään HolidayClubin osakkeisiin koska ovat yleisimpiä.

Perehdy kohteisiin esim.
    Isännöinti - Viikko-osakkaille - Holiday Club

Osta halvalla ja tee kauppakirja. Jos et luota myyjään pyydä isännöitsijältä em. osoitteesta isännöitsijätodistus josta ilmenee omistus ja mahdolliset maksamattomat vastikkeet.

- Tee kaupantekohetkellä osakekirjaan siirtomerkinnät.

- Käy maksamassa varainsiirtovero 1,6% kauppahinnasta ja hae verotoimistosta tosite tästä.
    Lähetä kopiot kauppakirjasta, osakekirjasta, ja maksetusta varainsiirtoverosta isännöitsijälle.
    niin isännöitsijä reksteröi kaupan.
    Osto/myynti - Rekisteröinti - Holiday Club

Rekisteröinti maksaa 23 Eur.
    Välittäjän kautta tulee vähän kalliimmaksi :)

PS. Jos laitat yhteystietoja voin tarjota yhtä osaketta joka saattaisi olla sopiva.

3. Loman tarpeessa Vierailija

Kiitos Kuusamo tiedoistasi! Ei siis kummempaa kuin asunto-osakkeen osto, joka sekin hoituu tarvittaessa ilman välittäjää :).

Itse en ole vielä ostomielessä liikkeellä, vasta puntaroin mahdollisuutta. Lähden maaliskuussa Sallaan ja taidan käydä sillä reissulla vähän kurkistelemassa joidenkin kohteiden pihoilla vaikka.

4. Loman tarpeessa Vierailija

Edelleen olen satunnaisesti lueskellut aiheesta netistä. Asiallisin palsta tuntuu olevan lomaosakematkailijoiden keskustelufoorumi. Pääpaino tuntuu kuitenkin olevan näissä pisteenkeruu- ja vaihtosysteemeissä, jotka eivät minua puhuttele yhtään - ehkä siksikin, kun niihin liittyy välittäjien hämärä markkinointitapa, ja niiden kautta myyntihinnat ovat eri sfääreissä mitä olisin itse valmis maksamaan.

Oma ideani olisi siis ostaa ikäänkuin pikkuosuus hiihtomajasta/kesämökistä, jolloin sijoitusta vastaan saisi alhaisemmat vuosittaiset käyttökulut kuin markkinoilta vuokratessa. Näissä järjestelmissä on vaan niin paljon virtuaalimaailman asioita, kuten nuo pisteet, etten saa oikein selvää, onko tämä ajattelutapa järkevä ollenkaan. Hyviä viikkoja kun Suomen kohteissa on vuodessa rajallinen määrä, ettei sellaista ehkä ole kovinkaan edullisesti ostettavissa.

5. Harkintaan Vierailija

Parasta olisi, jos löytyisi pari, kolme samanhenkistä perhettä ja ostaisitte kimpassa kokonaan omaksi esim. rivitalohuoneiston. Neljänkin makuuhuoneen (omilla kylpyhuoneilla) kelo-osakkeita saa 80 000-90 000 eurolla, joten jos neljäkin perhettä on, n. 20 000 € panostus ei taida paljon enempää olla kuin viikko-lomaosakkeen hinta? Jos luotettavia osakkaita saa vielä enemmän niin hinta sen kun pienenee.

Se voisi olla käytössä jokaisella perheellä pitempiäkin aikoja kuin viikko kerrallaan, joskus on turhauttavaa ajella 1000 km viikoksi mutta näin voisi olla vaikka pari, kolme viikkoa tai kuukauden kerrallaan - miten keskenään sovitaan ja jokainen voi lukita makkarinsa kun on poissa, kustannukset/perhe vuodessa ei ole paljon enempää luokkaa mitä noista lomaosakkeista peritään vastiketta viikon osuudesta. Lisäksi sitä voi vuokrata kun ei ole itse menossa. Vuorot toki olisi hyvä olla että saa olla rauhassa omalla porukalla.

Itselläni on kokonaan oma mökki ja vuosittaiset kulut ovat kaikkineen n. 2000 €. Sähkölämmitys on aina päällä ja tuohon sisältyy myös avainpalvelu (kun vuokralaisia on menossa), yhtiövastike ja lumityöt, jätehuolto ym. Lisäksi voi soittaa milloin vaan, että käyttekö katsomassa että kaikki on ok. Siellä palvelu pelaa näissä asioissa.

6. 858959 Vierailija

^
    Meillä on töissä porukka, joilla on yhteinen mökki Saariselällä.
    Muistaakseni heitä on 8 perhettä ja se taitaa toimia ihan hyvin.

7. ihmetyttää Vierailija

ihmetyttää minkäkokoisen talon ylläpitokulut ovat max. 2000€ vuodessa pohjoisessa, jos sähköllä lämmitetään? Etenkin vielä jos siihen summaan sisältyy yhtiövastikkeet, talkkarin työt yms.?
    Ei kuulosta uskottavalta ollenkaan.

8. harkintaan Vierailija

Sori, siis kyseessä on kelorivitalo-osake - ei erillinen mökki. Ehkä se selvisi yhtiövastike-sanasta.
    Neliöitä reilut 50, siis kaksio ja parvi, tupa + normaalit saunat ja pesuhuoneet. Huonekorkeutta aika monta metriä...

Yhtiövastike on 85 €/kk ja sähköön menee n. 90 €/kk. Muita laskuja ei tule. Yhtiövastikkeeseen kuuluu vesi, huolto eli pihahommat ym., jätehuolto, latumaksut ym. Aina on ollut lumet luotuna rappusilta kun sinne menee.

9. Loman tarpeessa Vierailija

Kiitos mökkivinkistä! Kimppamökit/asunnot ovat työnantajan kautta tuttuja, kuten tuolla aikaisemmin kertoilin. Nytkin menossa Sallaan sitä kautta, erinomainen systeemi, siitä tämä ajatus oikeastaan lähti. Työsuhde vaan ei välttämättä ikuisuuksiin kestä.

Tarvitsisin kuitenkin vain sen yhden Lapin viikon kevättalvella, kesällä vaellan Lapissa telttamajoituksella, matkailen muutenkin ja saaristossa on osakäytössä kuolinpesän yhteismökki. Tuossa työnantajan Sallan asunnossa on meillä neljä viikkoa vuodessa, ja oikeastaan vain se kevättalvi on yleensä käytössä yrityksessämme.

En tiedä, mitä kautta tuollaisiin porukoihin pääsee (itsellä ei tuttavapiirissä kiinnostusta), ja epäilen että kuluja on enemmän kuin viikon vuokra-asunto tekisi. Halpa (ei siis listahintainen) lomaosake kohtuullisella vastikkeella VOISI olla vaihtoehto, mutta ehkä kaikki "hyvät" viikot on jo businesshenkisten plakkareissa.

10. peepee Vierailija

Joo olin esittelyssä ja tarjottiin yhtä pientä kopperoa. Pääpaino olikin siinä ja pointti, että liity siihen RCI systeemiin ja matkustelet edullisesti, saat niin ja niin paljon pisteitä saat viikon edullisesti ulkomailla tai säästä ja vietä kerralla pidempi aika...Ei siitä niin väliä osakkeesta, vaikka hienolla viikolla onkin. Myyjä ei antanut mitään arvoa omistusosuudelle ja ettäkö viettäisit itse siellä viikon, se on pientä ajattelua! Tai antaisit vuokrata. Saisitko edes itse siitä mitään kun clubi vie osansa? Ja saatko itse vuokrattua ja mihin hintaan?. Että tälleen. Pääasia saat matkustaa edullisesti!

Minulla on lomahuoneisto Kemijärvellä, jos joku tarvitsee vuokraan viikon tai pidemmäksi aikaa katsokaa Kemijärven lomahuoneisto Kyllä tässäkin kaunista Itä-Lappia kokee ja katselee vaikka kerrostalossa onkin ja väljä, tilava asunto. Ei tarvitse kopperossa olla, eikä tikapuita kiipeillä yläparvelle.

11. Loman tarpeessa Vierailija

No teillä on hinta kohdallaan ja hyvän esittelyn olette tehneet kanssa! Ja tv-sarjan perusteella Kemijärvellä on kaunista, saatan itsekin tulla nyt junalla sitä kautta Sallaan mennessä. Ehkä tuo yhteystietojen puuttuminen hiukan epäilyttäisi itseä, kun on vain anonyymi sähköposti.

Itse kun matkustan 1-2 hengen porukassa, niin toki tilaa on mukava olla, mutta oikeastaan aika pieni kopperokin käy. Arvostan saunaa ja takkaa, kun nykyisessä asunnossani ei ole kumpaakaan. Toisaalta miksei joskus voisi olla kaupunkiasunnossakin talviloman. Koululaisena kävin sukulaisten luona Oulussa hiihtämässä muutamana talvena ja hauskoja matkoja nekin olivat.

12. Kim.aberg Vierailija

Mun mielestä se on pelkkää huijausta aattele ostat mökin noin 2000€vuodes ja saaat hyötyä 500€ /vuosi tai ehkä vähemmän .itse oöimmme näyttelyssä 13.2 lapppeenrannassa liian hyökkäävä myyjä kävi meidän päälle 3 tuntia leivottiin riippui mut kun ei saaatu loppu summaa selvitettyä vasta kuin kolmen tunnin perästä en luota heidän toimintaan

13. Kim.aberg Vierailija

Mun mielestä se on pelkkää huijausta aattele ostat mökin noin 2000€vuodes ja saaat hyötyä 500€ /vuosi tai ehkä vähemmän .itse olimme
    näyttelyssä 13.2 lapppeenrannassa liian hyökkäävä myyjä kävi meidän päälle 3 tuntia leivottiin tulosta ,mut kun ei saaatu loppu summaa selvitettyä vasta kuin kolmen tunnin perästä en luota heidän toimintaan

14. PeteTre Vierailija

Meillä lomaosake oli aktiivikäytössä 15-vuotta ja mielestämme se palveli meitä enemmän kuin hyvin. Halpa vastike, ei tarvinnut huolehtia lakanoista ja loppusiivouksista, sai vain tulla ja lähteä. Rakensimme kuitenkin sijoitusmielessä mökin samaan kohteeseen kuin lomaosake ja olemme valmiit luopumaan lomaosakkeestamme.
    Hinta pitäisi olla sopiva.....lähes sama raha menee jo yhteen vuokraukseen vapailta markkinoilta.
    Lomaosake Pyhänhovi, Pyhätunturi viikko 5, Loma-asunnot, Pelkosenniemi, Tori.fi

15. jimi90 Vierailija

Ei kannata kuunnella ihmisiä täällä keskustelupalstoilla.
    Kaikkia systeemi ei voi aina mielyttää.
    hintaa on mahdoton vertailla piste/€ tai muihin osakkeisiin. siihen vaikuttaa rakennusvuosi, mitä palveluita lähellä, kyseinen vk, koko m2.

HINTA ON JOKA VUONNA ERI.
    ELI SIIS JOS OSTAN TÄNÄÄN OSAKKEEN NIIN EI OLE REALISTISTA VERTAILLA HINTOJA JONKUN KANSSA JOKA ON OSTANUT OSAKKEEN 2VUOTTA SITTEN.

Osake palvelee parhaiten isoja perheitä sekä Karibian lomailijoita.

16. Loman tarpeessa Vierailija

Eli jimin juttuja ei kannata kuunnella :).

Itse tykkään, että keskustelupalstoilta kyllä saa tietoja, vaikka se usein vaatii kärsivällisyyttä ja lukuisien itselle turhien viestien läpikäyntiä. Siksipä täälläkin edelleenkin käyn, ja tuossa yllä olikin kiinnostavia kokemuksia myynti-ilmoituksen yhteydessä.

Omalla lomallani huomasin, että työnantajan kimppakämpän vieressä oli myynnissä loma-asunto. Vuokratontilla sijaitseva huoneisto maksaa reilusti yli 70 000 euroa. Ei kovin edullliselta tuntuisi omistaminenkaan siis, kun pakosti tulee korjauksia ja muita kuluja vastikkeen päälle.

Seurailen tilannetta ja mietin edelleen, mikä tapa olisi paras yksineläjälle

17. jokke@aol.fi Vierailija

voi hiito kun kirjotit asiaa :) on pelkkää holiday clubin rahastusta :( olen purnannu noista aiheista usein sinne ja kysyny että kilpailutetaanko palveluita ollenkaan kun ovat niin jumalattoman kalliita :( ite omistan 4 viikkoa että on kokemusta eikä mutu tuntumaa !

18. Loman tarpeessa Vierailija

Mitä ne on vastailleet sulle? Nouseeko nuo vastikkeet miten paljon vaikka viidessä vuodessa?

19. jimi Vierailija

Kyllä,
    ei täällä kannata kuunnella ketään.
    kaikilla on oma mielipide asiasta, se mikä esittelyssä kerrotaan ni paikkansa pitää.
    jos ei niin se on sit poliisi asia.

20. Perhe koistinen Vierailija

Kattoko kukaan mtv3 45min tv:stä? Todistetusti myyjät huijaavat! He ovat provikka palkalla joten tekevät kaikkensa jotta saavat kaupan tehtyä. Tuttuni oli myyjänä hc:lla ja kertoi että asiakkaita käytetään röyhkeästi hyväksi eli tarjotaan tuote vaikka tarvetta ei ole tai myydään tuote joka on pakko vaihtaa joskus pois(eli maksaa välistä lisää).heidän ainut tavoite on myydä myydä ja myydä sillä onhan kyseessä kuitenkin heidän perheen elatus. Suosittelen kaikkia keskustelemaan perheen ja perillisen kanssa ensin sillä kaikista osakkeista ei pääse eroon ikinä jollei osta/vaihda lisää. Hc osake on kaikkein kallein tapa lomailla vaikka myyjät toisin sanovatkin. Jos menette esittelyyn niin laittakaa myyjä koville jolloin näätte aidon reagoinnin kysymykseen. Muistakaa myös että osa myyjistä on tehnyt tätä 20vuotta jolloin he ovat jo oppineet mihin syöttiin ihminen parhaiten lankeaa. Jos tiedät että haluat lomailla hc kohteissa loppu elämän ja samoin lapsesi niin silloin suosittelen ostamaan osakkeen. Ps. Muistakaa jättää esittelyssä pako tie itsellenne jotta teillä on syy olla ostamatta, muuten tulee hyvän myyjän osuessa paikalle ostettua osake.

21. Hymy Vierailija

Väärin. Hc ei osta mitään takaisin. Eikä välttämättä suostu edes myymään huonoimpia osakkeita

22. Perhe koistinen Vierailija

Tässä on nyt hyvä esimerkki ihmisestä joka haluaa lomailla samassa kohteessa ja jolle tämä tuote sopii. Toinen vaihto ehto on taas omatoimi matkat jolla saat milloin ja mistä haluat samalla hinnalla loman. Toiset tykkää olla sidoksissa toiset ei. Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää että hc:lla on monopoli markkinoilla. Tottakai he määrittävät isot hinnat niille jotka lomailevat kohteesa 1elämässä kuin niille jotka joka vuosi. Esim. Anna mulle 100e niin saat loppuelämän kerran vuodessa karkki pussin hintaan 2,40e. Toisena vaihtoehtona on että ostat sen karkkipussin hintaan 2,40 jostain muualta. Eli ideana on se että osakkeen joka vuotisilla kuluilla saat ostettua itsellesi vk mistä vaan, ilman alkusijoitusta. Jos et ihan avuton netin kanssa ole

23. epäilevä Vierailija

voisiko joku muu ottaa kantaa koistisen mielipiteisiin!?

24. varokaa huijausta Vierailija

Jos yksityiset keskenään myyvät toisilleen lomaosakkeen ne pisteet ei siirrykkään ja eivät ostajalle kerry että saisi niitä lomia ottaa esim. ulkomailta. Vain niissä osakkeissa jotka ostetaan klubilta suoraan voi saada noita pisteitä.

25. videlius Vierailija

Loma osake on halpa lomailumuoto jos se on hyvällä paikalla, hyvänä aikana ja voit harrastaa siellä monenlaisia juttuja. Minulla on vastike ollut 185€ ainakin viimeiset kymmenen vuotta, että tavallaan sijoittamani pääoma kompensoi halvemmalla vuokralla verrattuna listahintaan ja tarpeeksi kun mennään eteenpäin, lomani ovat jo varsin halpoja. Voisin mainita vielä että huoneisto on 45 neliötä, majoitustilat suunniteltu 4 hengelle. Varustelu on paljon parempi kuin lautamökeissä yleensä. Kunnon jääkaappi+pakastinlokero, hella+uuni, laaja ruokailu välineistö, takka, terassi, sauna, tv+dvd, vaatteiden kuivatuskaappi ja mahdollisuus varata pesutupa. Takkapuut voi hakea varastosta. Eikä ko. osake ole mikään keskellä metsää oleva nähtävyys vaan meren rannalla.

Points järjestelmään en kuulu koska ei mitään järkeä maksaa ensin kuulumisesta järjestelmään +vaihtomaksu vielä päälle.

Vaihto ehtoisista ostopaikoista näitä saa ostaa halvemmalla mutta silloin et saa mitään osakkaan etuja, tosin et niitä tarvitsekaan jos lomailet aina omalla viikollasi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri