Hölmöä, mutta miten pienestä jutusta se ilo voikin irrota!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Aamulla herätys klo 5.50 ja aamukahvit miehen kanssa, mies lähtee töihin.
Pesukone päälle.
6.30 aamuimetys kuopuksen kanssa. Klo 7 puuron keitto ja 2 isonta herää ja syö aamupalansa, kunhan puuro on valmis.
7.30 puuroa alakoululaisille. Pyykit kuivausrumpuun, uus koneellinen päälle.
7.45 viemään esikoinen bussipysäkille 10km päähän.
8.10 kotona taas, yläasteen tyttö lähtee taksilla kouluun.
8.30 aamupalaa pikkuväen kanssa, loput koululaiset lähtee.
9.00 pikkuväki päiväpukeisiin, kuopuksen vaipanvaihto ja imetys.
9.30 ulkovaatteet pikkuväelle ja kohti neuvolaa, matkaa 10km. Pihalta pyrähdys sisään ja pyykkihuolto pois päältä.
Klo 10 neuvolassa, paluumatkalla poiketaan naapurissa kahvilla.
Klo 12.30 vähän myöhäinen lounas eilisistä jämistä ja klo 13 yks tirlittan päikkäreille, muu pikkuväki piirtelee, kuopus imetetään ja nukahtaa siihen. Pyykkihuolto jatkuu.

Päikkäreiden aikaan alakerran imurointi, tiskikoneen tyhjennys, pyykkihuoltoa, perunankuorintaa, kastikkeen valmistelua ja salaatintekoa.
Katsahdus jääkaappiin kertoo, että välipalaviilejä onkin 2 liian vähän (Lapsia välipalalla 7, viilejä on kaapissa vaan 5).

14.30 välipalaa lapsille, voileipää, ettei tuu sota viileistä. Tirlittan herää myös välipalapöytään.
Pikkuväki leikkii, auttelen koululaisia läksyissä.
Imetän kuopusta. Juon kahvit.
Teen päivällistä.

16.30 jauhelihakastiketta ja perunaa päivälliseksi. Mies soittaa, että on kotona vasta 17.30.
Keittiön siivousta lasten kanssa.
Kuopuksen imetystä jossain välissä.
Mies tulee, mie säntään autoon ja lähden hakemaan esikoista koulusta. Poikkeuspäivän takia heiltä loppuu koulu tänään klo 18.
Lapset leikkii, osa on taas hiihtämässä, osa leikkii pihalla. Mies pitää lukua ja huolta lapsista ja kodista.

Olen kotona 19.10 ja alan vaihtaa pikkutytöille yökkäreitä. Tänään ei saunota, eikä pikkuväki suihkuilekkaan.
Mies tekee iltapalaa.
Klo 20 hammaspesuja, iltalääkkeitä, isompien lasten suihkussakäyntejä jne.
Klo 21 lapset peteihin, paitsi kuopus.
Imetystä ja leikkimistä vauvan kanssa. Mies leikkii vauvan kanssa. Palsatailua, välillä muistan jonkun asian ja hoidan sen. Jutellaan miehen kanssa niitä näitä.

Klo 22.30 isäntä alkaa pilkkimään sohvalla. Lähtee nukkumaan, mie imetän kuopusta. Hänkin nukahtaa.
Käyn suihkussa.
ja nyt se, mikä tässä päivässä oli se paras juttu... No ne viilit on jääkaapissa vieläkin, ja mie sain sieltä hyvän iltapalan :D :ashamed:

Mikä motivaatio sulla on aina toistuvasti kertoa teidän viikon ruokaostokset, päivän ruoat tai päivän ohjelma täällä? Mitä ihmeen pönkitystä haet?

Mulla on yli kymmenen lasta, enkä jaksa jauhaa tuollaista höpötystä. Eikö sun kannattaisi lähteä lenkille tai lukea kirjaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä-Kylli:
Mikä motivaatio sulla on aina toistuvasti kertoa teidän viikon ruokaostokset, päivän ruoat tai päivän ohjelma täällä? Mitä ihmeen pönkitystä haet?

Mulla on yli kymmenen lasta, enkä jaksa jauhaa tuollaista höpötystä. Eikö sun kannattaisi lähteä lenkille tai lukea kirjaa?

Mietin itse vähän samaa, en millään jaksaisi kertoa mitä kaikkea meillä päivän aikana tapahtuu ja varsinkaan tuossa valossa että kaikki kitinät, tappelut, pipit, pottailuvahingot sun muut on unohdettuna. Tulee sellainen kuva että kaikki 10 lasta vaan hymyilevät kaiket päivät ja kaikki menee niin sujuvasti. No toivottavasti on niin.

:hug:
Mie ilmoitin kyllä jo otsikossa, että hölmöä... mutta jos mie sit meen vaikka nukkumaan - kun tuolla on liian pimeää lenkkeillä tähän aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mietin itse vähän samaa, en millään jaksaisi kertoa mitä kaikkea meillä päivän aikana tapahtuu ja varsinkaan tuossa valossa että kaikki kitinät, tappelut, pipit, pottailuvahingot sun muut on unohdettuna. Tulee sellainen kuva että kaikki 10 lasta vaan hymyilevät kaiket päivät ja kaikki menee niin sujuvasti. No toivottavasti on niin.

On aapee kertonut, että huutaa lapsille, mies ei hoida/valvo sairaiden lasten kanssa, vaikka vaimo on raskaana, mies ei millään ymmärtänyt, että noin monen lapsen äiti tarvii itselleenkin auton jne.

Eli kenelläkään ei elämä ole täydellistä, nahistelua on aivan kaikilla, mutta se ihmetyttää, kun aapeella on suuri tarve pönkittää itseään ja tekemisiään täällä.

Sitten kun kerran kirjoitin aiheesta jossain ketjussa, jossa suitsutettiin aapeen ja hänen elämänsä erityistä ihanuutta, homma aapee tekstit äkkiä pois ketjusta.

Arki on arkea kaikilla. Ja jutut on juttuja kaikilla.

Jee jee. Taas sama juttu: arjesta saa valittaa, miehestä saa valittaa, lapsista saa valittaa, mutta jos kirjoitat positiivisia viestejä niin se on väärin, se on typerää hehkuttamista ja se on sitäpaitsi valehteluakin :snotty:

Palstalla on ammattirutisijoita jo ihan tarpeeksi. Annetaan toisten kertoa positiivisia asioita.

Ja mikä motivaatio sulla on lukea ap:n aloituksia :headwall:

Anna olla ja mene pois, rasti on oikeessa yläkulmassa, sieltä pääsee ja nopsaa!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jee jee. Taas sama juttu: arjesta saa valittaa, miehestä saa valittaa, lapsista saa valittaa, mutta jos kirjoitat positiivisia viestejä niin se on väärin, se on typerää hehkuttamista ja se on sitäpaitsi valehteluakin :snotty:

Palstalla on ammattirutisijoita jo ihan tarpeeksi. Annetaan toisten kertoa positiivisia asioita.

AIVAN! :flower:

Taija...
Jos sie oisit mustana, niin laittaisin sulle y-viestin.
Jos sie tarkoitat sitä yhtä taannoista juttua, jossa oli samantyyppinen, yllättäen harmaan, kirjoittama kommentti, niin mie en itse sitä poistanut vaan vastasinkin siihen.

Kaikkihan myö tehdään virheitä - mutta niistä virheistä voi myös oppia.
Eli jos joskus on jotenkin ollut, niin ei se tarkoita sitä, että niin on nyt... ja niin tulee aina olemaankin.

Samaa mieltä, nina TT.Seuraan ystäväperheeni arkea,heillä lapsia myös 10,ja aina jaksan ihmetellä sitä läheisyyttä,vilskettä ja eritoten hommien sujuvuutta.Toki kaikissa perheissä on omat ongelmansa, miksi muka ap ei saisi hyvää oloaan kertoa täällä muistuttamatta että heilläkin on huonoja hetkiä? Outoa..kateellisten panettelua.

Alkuperäinen kirjoittaja laku:
Samaa mieltä, nina TT.Seuraan ystäväperheeni arkea,heillä lapsia myös 10,ja aina jaksan ihmetellä sitä läheisyyttä,vilskettä ja eritoten hommien sujuvuutta.Toki kaikissa perheissä on omat ongelmansa, miksi muka ap ei saisi hyvää oloaan kertoa täällä muistuttamatta että heilläkin on huonoja hetkiä? Outoa..kateellisten panettelua.

Täällä saa kertoa vaa huonoja juttuja joidenkin mielestä, surullista...

Toivottavasti Aurinkokunta tulevaisuudessakin kertoo tämmösiä, mukavia arkisia iloja meille!

Okei, sä voitat kun en tarvi pönkitystäkään. :D Mut sulta toisin kuin Aurinkokunnalta uupuu iloinen ja aurinkoinen mieli. Ja sitä myötä aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Täällä saa kertoa vaa huonoja juttuja joidenkin mielestä, surullista...

Toivottavasti Aurinkokunta tulevaisuudessakin kertoo tämmösiä, mukavia arkisia iloja meille!

Juu, ja senkin oon huomannut että sit kun kirjoittan että tulinpa huutaneeksi lapsille, ja olinpa kiukkuinen kun mies teki noin tai näin tai jotain vastaavaa, puhumattakaan siitä, että jos kirjoitan, että nyt muuten väsyttää...
Siitähän se haloo nousee. Itsehän olen perheeni hankkinut - mitä siitä valittamaan jne... :snotty:

No niin joo... en mie viitsi ärsyyntyä, enkä tahallani ketään ärsyttää :ashamed: , jos sitä menis vaikka maate oikeesti. Palataan! :wave: :)

Yhteistyössä