HÖLMÖT työssäkäyvät, ette te lapsianne itse elätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pösilöt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pösilöt

Vieras
Milloin viimeisimmällekin täällä kehuskelevalle uraäidille/isälle menisi jakeluun, että ette todellakaan itse elätä lastanne. Vain silloin jos ette ota lapsilisiä vastaan, ettekä kotihoidontukea, ettekä vie päiväkotiin. Ja vaikka veroja maksaisitte yli 1000 euroa, ette voi kuvitella, että sillä verolla kustannetaan päiväkotipaikka. Teillä on paljon muitakin vastaanotettuja etuja, joita käytätte, joten teidän veronne ei ole korvamerkitty teidän päiväkotikustannuksianne ja lapsilisiänne korvaamaan.

[QUOTE="Huoh";28990204]En varmaankaan, mutta parhaani teen, että systeemi pysyisi pystyssä vielä jonkin aikaa.[/QUOTE]

Luuletko, ettei hetken aikaa kotona oleva voi tehdä sitten parhaansa, että systeemit pysyvät pystyssä?

Ymmärrätkö sinä että tuotan myös työnantajalleni ja työnantajani maksaa myös veroja? Lisäksi kulutan huomattavasti enemmän kuin tavallinen kotiäiti.

Ymmärrätkö että minä olen hyödyllinen yhteiskunnalle, täysiarvoinen jäsen.

[QUOTE="vieras";28990229]Ymmärrätkö sinä että tuotan myös työnantajalleni ja työnantajani maksaa myös veroja? Lisäksi kulutan huomattavasti enemmän kuin tavallinen kotiäiti.

Ymmärrätkö että minä olen hyödyllinen yhteiskunnalle, täysiarvoinen jäsen.[/QUOTE]

Et ole yhtään hyödyllisempi kuin se, joka vähän aikaa suostuu itse kasvattamaan ja virikkeellistämään lapsensa.

Kyllä me elätetään lapsemme ihan itse. Eri asia maksammeko takaisin kaikki yhteiskunnalle, mitä kulutamme. Me maksetaan 4 000 euroa veroja joka kuukausi, joten aika pitkälle jo maksetaan.

[QUOTE="vieras";28990231]No todellakin elätämme itse. Maksamme hurjia veroja palkasta ja kustannamme sillä teidät sossupummit.[/QUOTE]

Eipäs, hurjille veroillenne riittää käyttöä muuallakin kuin päivähoidossa. Ja toisen vanhemman verot ovat asia erikseen, niitä et voi laskea mukaan. Yleensä kotiäitien miehet maksavat PALJON veroja. Ei kotona muuten edes ole yleensä varaa olla.

Tai voidaanhan meilläkin laskea ne julmetut summat, joilla mies maksaa teidänkin lapsen päivähoitopaikkaa :)

[QUOTE="a p";28990226]Luuletko, ettei hetken aikaa kotona oleva voi tehdä sitten parhaansa, että systeemit pysyvät pystyssä?[/QUOTE]

No jos tekee täyttä työviikkoa kotoa käsin ja hoitaa samalla lapsensa ottamatta vastaan mitään tukia :)

Jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan sopivan kompromissin perheen edun, oman edun ja systeemin edun väliltä. Nyt hyödyllisiä ihmisiä on vielä sen verran, että vaihtoehtoja riittää.

[QUOTE="vieras";28990242]Kyllä me elätetään lapsemme ihan itse. Eri asia maksammeko takaisin kaikki yhteiskunnalle, mitä kulutamme. Me maksetaan 4 000 euroa veroja joka kuukausi, joten aika pitkälle jo maksetaan.[/QUOTE]

Entä sinun oma osuutesi. On varmasti aika pieni.

[QUOTE="a p";28990262]Entä sinun oma osuutesi. On varmasti aika pieni.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Me maksetaan=minä ja puolisoni. Jos susta 4000 euroa pelkästään tuloveroa kuukaudessa on pieni, niin kuinkas paljon sä maksat tuloveroa?

[QUOTE="a p";28990241]Et ole yhtään hyödyllisempi kuin se, joka vähän aikaa suostuu itse kasvattamaan ja virikkeellistämään lapsensa.[/QUOTE]

Miten niin en ole hyödyllisempi? Selitä ajatuksesi, kiitos.

[QUOTE="vieras";28990295]Miten niin en ole hyödyllisempi? Selitä ajatuksesi, kiitos.[/QUOTE]

Kotona lastaan hoitava ja kasvattava tekee itse arvokkaan työn, joka on kallista kodin ulkopuolella toteutettuna. Eli puntit ovat aika lailla tasan.

Mitenkäs ap jos menisit vaikka hoitamaan sitä sun lasta? Sitähän sun on tarkotus päivisin tehdä, eikä roikkua internetissä päteä omilla valinnoillasi, joista selvästi podet jonkinlaista tuskaa.

Aina yhtä ihanaa nähdä jonkun lesoilevan miehensä tienesteillä. Terveisiä 50-luvun ameriikasta. :wave:

Mitenkäs ap jos menisit vaikka hoitamaan sitä sun lasta? Sitähän sun on tarkotus päivisin tehdä, eikä roikkua internetissä päteä omilla valinnoillasi, joista selvästi podet jonkinlaista tuskaa.

Aina yhtä ihanaa nähdä jonkun lesoilevan miehensä tienesteillä. Terveisiä 50-luvun ameriikasta. :wave:

Kaikki ei mielipidepalstoilla ole sitä, miltä näyttää. Eli minun ei välttämättä ole tarvis hoitaa lasta :) :P Ja kukahan se aloitti miehen tuloilla lesoilemisen. Se oli kirjoittaja joka kehuskeli puolisonsa kanssa maksamiaa veroja :)

[QUOTE="a p";28990322]Kotona lastaan hoitava ja kasvattava tekee itse arvokkaan työn, joka on kallista kodin ulkopuolella toteutettuna. Eli puntit ovat aika lailla tasan.[/QUOTE]

Arvokas työ se on vain itsellesi. Juuri selitin miten työssäkäyvä on hyödyllisempi yhteiskunnalle, et varmasti lukenut?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="a p";28990335]Kaikki ei mielipidepalstoilla ole sitä, miltä näyttää. Eli minun ei välttämättä ole tarvis hoitaa lasta :) :P Ja kukahan se aloitti miehen tuloilla lesoilemisen. Se oli kirjoittaja joka kehuskeli puolisonsa kanssa maksamiaa veroja :)[/QUOTE]

Ai, kuka täällä lesoilee miehensä tuloilla? Jos tarkoitit mua, joka sanoin, että maksamme 4000 euroa veroja yhteensä, niin mä maksan enemmän veroja kuin puolisoni. Ja mistä sä tiedät mitä sukupuolta olen ja puolisoni on? Me voimme molemmat olla miehiä tai naisia tai minä mies tai nainen. Päivän naurut sain sun ainutlaatuisilla päättelytaidoilla :D Jos et halua, että ihmiset tulevat tänne oikaisemaan sun käsityksiä siitä, että kaikki työssäkäyvät ovat hölmöjä, eivätkä elätä lapsiaan, niin ei kannata tehdä hölmöä aloitusta tänne.

Ehkä päiväkotilapsen ja koululaisen vanhempi saa enemmän kuin maksaa, mutta oletettavasti jossain toisessa elämän vaiheessa tilanne tasaantuu. Ennen lapsia on maksettu enemmän kuin kulutettu, samoin sitten kun lapset ovat lentäneet pesästä.

Lapsiperheet ovat ryhmänä nettomaksajia suomalaisessa yhteiskunnassa. Jos osa perheistä saa enemmän tulonsiirtoja ja palveluja kuin itse muille veroillaan kustantavat, ei se tarkoita sitä, että näin olisi suurimmalla osalla.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Nimenomaan se paljon tienaava uraa luova uraisä tai äiti on se, joka maksaa elämisensä ja vielä muidenkin. Suomessahan se menee niin, että paljon tienaavat maksavat vähemmän tienaavien "päiväkotimaksuja" "sairaalamaksuja". Maksavat siis käytännössä enemmän veroja, mitä tulevat hyötymään. Miten muuten ajattelit, että tämä yhteiskunta toimii? Suomella olisi itsellään niin paljon ylimääräistä, että niillä kustannetaan kaikki nämä yhteiskunnan tuet, palvelut ja muut. Juu, ei tosiaan. Ollaan miinuksilla kyllä, mutta se johtuu ihan siitä, että näitä tienaajia on liian vähän suomessa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas