Hae Anna.fi-sivustolta

home away

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä haaveilija, 08.02.2010.

1. haaveilija Vierailija

Onko kukaan vuokrannut loma-asuntoa Home Away firman kautta? Miten toimi? Onko luotettava?Meillä suunnitteilla 3 viikon matka Floridaan kesällä kahden lapsen (7kk ja 5v) kanssa.Entä onko kellään kokemuksia Cape Coralista,Naplesista tai Bradentonista, siellä näyttäisi olevan edullisia asuntoja vuokralle.Millaiset rannat siellä on ?Entä hintataso muuten?Mitä aluetta Miamissa suosittelisit lapsiperheelle?Kiitos ja kumarrus=)

2. sauna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sen verran on siellä käyty, että Floridan länsirannan rannat ovat parempia kuin Atlantin puolen.

3. tiikeri Vierailija

Muakin kiinnostais kuinka luotettava tuo homeaway on, kun tuntuu typerältä maksaa n. 30 % varausmaksu vieraan ihmisen tilille ilman takausta siitä että asuntoa edes vuokrataan. Jos jollakulla on kokemuksia niin kertokaa! Kiitos!

4. ili Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä olen vuokrannut ko. firman kautta kolmena vuonna peräkkäin ilman ongelmia asuntoja/mökkejä Euroopasta. Hyvin on toiminut . Kyseessähän on firma , joka saattaa asunnontarjoajan ja vuokraajan yhteen. Homeaway ei siis ole vuokraaja.

Vuokraaminen on sitten vuokranantajan ja vuokraajan välinen kauppa. Yhden vuokraamani asunnon omistajaksi osoittautui hotelli. Toisen Ranskassa sijainneen asunnon omistajaksi ilmaantui tanskalainen yksityishenkilö. Tämä kaveri lähetti sähköpostilla jopa vuokrasopimuksen. Kolmannen mökin omisti miespariskunta, jotka asuivat itse samassa kylässä kuin missä kohde sijaitsi.

Hotellin omistaman asunnon vuokraaminen sujui normaalisti hotellin kanssa sopimalla. Yksityishenkilöiden kanssa homma toimi seuraavsti; He lähettivät minulle kansainvälisen tilinumeron ja kaikki tarvittavat viitenumerot ( kansainvälinen maksumääräys). Kieltämättä kyllähän se tuntuu lotolta luottaa täysin tuntemattomaan yksityishenkilöön ja maksaa satoja euroja ennakkoa varausvaiheessa ja vuokrauksen loppusumma kuukautta ennen lomaa, mutta ainakin mulle ovat vuokranantajat a) vastaneeet heti asiallisella viestillä, kun olen tiedustellut asuntojen saatavuutta, b) toimittaneet maksumääräykset sähköpostiin yhteystietoineen, c) toimittaneet ajo-ohjeiden lisäksi kaikea muuta tarpeellista tietoa ympäristöstä jne. ja jopa d) ilmoittaneet vuokrattavan kohteen oman kotisivun osoitteen.

Ainakin minä olen ollut välityspalveluun tyytyväinen ja aion käyttää sitä myös jatkossa.

Ainahan voit googlata asunnon omistajan ja asunnon ja yrittää etsiä tietoa paikasta/asunnosta/omistajasta. Aika monella omistajalla voi olla vuokra-asunnostaan omat nettisivut, jonka osoitteen he kertovat sinulle tiedustellessasi vapaata ajankohtaa

5. useita kertoja Vierailija

Olen useamman kerran vuokrannut home awayn sivujenkautta omakotitalon floridasta kaveriporukalle,
    Asunnot ovat olleet tasokkaita, siistejä, useimmiten omilla uima-altailla.
    Yhden kerran ns takuuvuokran palutus kesti kohtuuttoman kauan (n 3kk) vuokranantaja oli hukannut kuulemma paperit.
    Takuuvuokra ei plaudu täytenä sitä on vähennettu usa pankin kulut.

6. Herootes Vierailija

Homeaway on vain välikäsi, joka markkinoi kohteita.

Itse kävin Ranskassa ja löysin Homeawayn kautta suomalaisen omistaman erittäin kohtuuhintaisen ja -ehtoisen lomahuoneiston. Riitatapauksessa asia olisi ratkaistu suomalaisessa oikeusistuimessa. Omistaja oli todennettavissa oleva, hyvämaineinen henkilö. Kaikki toimi kuten oli sovittu. Ja kaikki asiat sovittiin suoraan omistajan kanssa.

7. Olimme 2 viikkoa Joulun ja Uudenvuoden 2011-2012 Cape Coralissa. Meillä oli vuokrattuna 200 neliön omakotitalo 3mh+2kph omalla katetulla 8m uima-altaalla. Kämppä oli remontoitu lähiaikoina täysin. Ei jättänyt mitään toivomisen varaa. Hinta oli viikolta vain 500,-dollaria +Floridan vero 11%. Lisäksi tuli sähkölasku kahdelta viikolta 140,-dollria. Isäntämme oli tosi mukava ja reilu saksalainen Waldemar Gerlich. Hänellä on useampi kämppä vuokralla Cape Coralissa. Hän maksoi takuumaksun käteisellä takaisin poislähtiessämme. Voin todella suositella kyseistä henkilöä. Asumismuoto voittaa kymmenkertaisesti kaikki hotellit. Täysin oma rauha ja ovesta suoraan altaalle. Vasta toisella viikolla ajoimme Sanibelin Ja Fort Myers Beachin Ja Naplesin rannoille. Jotka kaikki ovat kyllä käymisen arvoisia paikkoja. Pitkät valkohiekkaiset matalat rannat joilta löytyy aina rauhallinen paikka toisinkuin Kanarian rannoilta. Aurinkotuoleja ei tosin ole vuokralle. Cape Coralista emme löytäneet kuin yhden vaatimattoman rannan mutta matka fort Myersin rannalle vie noin puoli tuntia. Hintataso lähestyy Suomen hintoja mutta esim bensa on vielä halpaa meikäläisittäin . Alle dollarin/litra. Vaatteet ja kengät halpoja Outletmyymälöissä. Cape Coral itsessään on yhtä suurta lähiötä jossa ei sanottavia nähtävyyksiä ole. Suoria katuja, ostoskeskuksia ja paljon kanavia. Lämpötila lomamme aikana oli hyvä Keskimäärin 23-26c Kaksi kylmää päivää 16-18c mutta ei yhtään sadepäivää. Kävimme myös Fort Lauderdalessa katsomassa NHL ottelua. Matkaa oli vähä yli 200km. Aikaa vei noin 2,5t. Autoilijoille suosittelen ehdottomasti navigaattorin viemistä jo Suomesta koska autovuokraamot perivät noin 10,-/päivä. Joskus vielä uudestaan.

8. igp Vierailija

Autoilijan kannattaa ostaa sieltä navigaattori, sellaisen kun saa jo 50 eurolla kaupasta.

9. queenie Vierailija

Ei kannata tällä hetkellä käyttää kyseistä sivustoa. Siellä on tullut ilmi tähän mennessä yli 40 huijausta, joissa rahat on ohjattu Englantiin ja menossa on isot tutkimukset näiden tilien omistajista. Homeawayn mukaan hakkerit ovat murtautuneet asuntojen omistajien sähköposteihin ja mutta mitä isommaksi huijaus on paisunut, sitä suurempi epäilys on, että homeawaylla on itsellään paha tietosuojaongelma. Lisäinfoa esim. HomeAway Community: Scams

10. asunto naplesissa Vierailija

Itse sattumalta ajoin Länsipuolelle ensimmäisen kerran 1999. Tällöin Tampan ja St. Petersburgin upeille rannoille. Vuonna 2004 ajomatkalla Key West - Tampa väli olikin sen verran pitkä että päädyin Naplesiin ja toistaiseksi se on ollut ainakin minulle se mukavin paikka Floridassa. Helppo ajaa autolla ja parkkipaikkoja löytyy rannan tuntumastakin ilmaiseksi. Upeat rannat, shoppailumahdollisuudet, loistavat ravintolat (tosin Eurodiskoja siellä ei ole) verrattuna itäpuoleen länsi on rauhallista, sivistynyttä ja siistiä menoa. Länsipuolella puhutaan ehkäpä jopa enemmän englantia, kun Miamin alue menee jo Espanjan puolelle. Sen verran enemmän latino meininkiä siellä. Tosiaan esim. älypuhelimeen kannattaa ostaa USA kartat / tai oma navigaattori.

Pari vuotta sitten Naplesin alueelta löytyi erittäin kiva uudehko asunto ja siellä silloin tällöin viihdytty. Silloin kuin ei itse olla niin vuokrataan asuntoa myös muille, löytyy kuvia yms. tietoa kyseisestä asunnosta. ks. Asunto Floridan Naplesissa - Koti. Homeaway palvelu ei tosin ole tuttu mutta itse tykkään asioida suoraan.

11. Lomamatka pilalla Vierailija

Hei! Varokaa kaikki käyttämästä tämän nettipalvelun "palveluja". Täytimme juuri rikosilmoituksen poliisille koskien Home Awayn välittämää asuntoa Lontoossa. Maksoimme majoituksen ja varauksen etukäteen Home Awayn sivustolta, mutta itse asuntoa emme koskaan saaneet käyttöömme. Vuokranantaja oli englantilainen yritys Sanderssons London, jonka nettisivut ovat varsin vakuuttavat. Itse yritys taas on pahimmasta päästä "majoituspalvelujen tuottaja". Se ei vastannut sähköposteihimme, joissa yritimme kysyä, mistä voimme noutaa varaamamme huoneiston avaimen. Puhelinsoittoihinkin vastasi aluksi vain tosi huonoa englantia sokeltelevia "virkailijoita". Lopulta saimme käsiimme puhelimitse jonkin sortin "esimiehen", joka puhui kyllä sujuvasti englantia, mutta totesi kylmästi vain, että asunto on jo vuokrattu jollekin toiselle henkilölle. Ei puhettakaan korvaavasta majoituksesta saati rahojen palauttamisesta. HomeAway, joka saattoi meidät yhteyteen tämän Petkunperän puljaasin kanssa, laittoi reklaamaatioomme vastaukseksi vain, että se ei ole vastuussa asiakkaan ja vuokralaisen välisestä rahaliikenteestä. Joten nyt saa poliisi selvittää asiaa. Älkää siis ihmiset hyvät pilatko lomaanne olemalla missään tekemisissä tämän "palvelun" kanssa! Terv. Sirpa & Sakari, HKI

12. Uskallanko.varata Vierailija

Hei! Te jotka olette homeawayn kautta joskus jotain vuokranneet.
    En löytäny tähän mietintääni vastausta, joten jos teistä joku osaisi auttaa... Ennen kun laitan vuokraajalle varausviestiä.

Katselin meidän isolle ryhmälle (10hlö) juuri majapaikkaa kahdeksi viikoksi ja yllätyin kuinka halvaksi nuo asunnot tulevat per/hlö!
    Hinta oli siis 14pv ajalta n.1500€.

Innostus kuitenkin laantui, ku rupesin miettimään, että onko tuo homeawayn kertoma hinta sittenkin yhden henkilön summa?
    Onko tuo 1500€ siis per henkilö?
    Eli yhteissumma 15 000€??

Jos ilmoituksessa lukisi siis esim. 100€/yö ja haen majapaikkaa vaikka sille 10 henkilölle, niin onko tuo 100€/yö/henkilö? Vai onko se asunto kaikilta yhteisesti 100€/yö, eli 10€/yö/hlö?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri