Homeopatia ja synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipe81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipe81

Jäsen
15.01.2008
56
0
6
Onko kenellekään kokemusta, onko homeopatiasta ollut apua lievittämään synnytyskipuja, vähentänyt repeämiä sekä edesauttanut toipumista? Kun oon kuullut, että homeopatiatuotteista voisi olla apua noihin ja itseä on alkanut kiinnostaa asia, harkitsen kokeilevani.

sipe81 rv 34+5

Saimme 3 kuukautta sitten ihanan tytön. Synnytys käynnistettiin ja povattiin alkavan 2-3 vrk kuluttua. Otin "salaa" myös homeopaatiltani saamia "lääkkeitä" ohjeiden mukaan. Liekö ollut homeopatiasta apua, mutta synnytys käynnistyi samana iltana ja eteni nopesti (kokonaisaika 6,5 h, olen ensisynnyttäjä). Itse synnytyksen aikana en kerennyt ottamaan "lääkkeitäni". Olin toivonut selviäväni mahdollisimman luomuna, mutta ponnistamisen tarve aina supistusten lopussa oli niin raju, että otin epiduraalin. Siitä oli huimasti apua. Ilokaasua hengittelin myös. Synnytyksen jälkeen otin Arnicaa kipuihin ja maidonnousua edistävää "lääkettä", ja voin sanoa, että toipuminen oli kivuton; ei yhtään särkylääkettä ja maito nousi ilman ongelmia rinnoissa. Kotona hormonimyrsky kyllä sai oloni "masentuneeksi" ja muutamana iltana koin varmankkin niitä baby blues-oireita, joihin niihinkin otin synnytyskitistäni tiettyjä droppeja - minusta auttoivat. Voin siis omasta kokemuksestani suositella homeopatiaa. Itse vuokrasin homeopaatiltani ns. synnytyskitin (20 e), johon sain tarkat ohjeet mitä ja milloin - ohjastin miestäkin asiasta, jos vaikka itse en olisi osannut aina valita / auttaa itseäni. Mitään haittaakaan homeopatista ei varmaankaan ole.

Kiitoksia erityisesti Tilhiemolle kokemuksesi kertomisesta!

Kävin sit tosiaan vko sitten homeopaatin luona ja sain häneltä 5 erilaista synnytykseen ja sen jälkeen liittyvää raetta ja liuosta, mm. tuota Arnicaa ym., mitä varmaan sinäkin olet saanut. Mielenkiinnolla jään oottamaan, miten ne toimivat sitten synnytyksessä, toivottavasti myönteisesti. Toki aion myös tarvittaessa ottaa lääketieteellisiä kivunlievityskeinoja.

Yhteistyössä