Hometaloissa asuneille tai muuten asiasta tietäville kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Ovatko kaikki perheenjäsenet oirehtineet,jos on talossa todettu hometta olevan? Epäilen meillä olevan hometta. Mitään hajuja ei ole omasta eikä muidenkaan mielestä. Olen kyllä kysellyt ja rehellisiä vastauksia saanut. Ollaan noin puoli vuotta asuttu ja nyt tuntuu,että lapset jatkuvasti kipeinä vanhinta lukuunottamatta. Myöskään meillä vanhemmilla ei ole mitään oireita. Voiko siis olla niin,ettei koko perhe saakaan oireita? Vai onko nyt vaan yksinkertaisesti kyse siitä,että nuo pienet nyt vaan sattuneet sairastamaan paljon. Välillä on ollut kyllä ihan terveitäkin aikoja,jolloin ei ole ollut mitään infektion oireita.

Hometta on paljon erilaista, yleensä hajutonta ja voithan aina tilata paikalle kosteusmittauksen. kaikki siittä ei välttämättä oireita saa ainakaan heti... mutta onhan tämä talvi ja kevät ollut meidän perheessä yhtä sairastamista ja tuntuu että kaikki muutkin ovat sairastelleet.. flunssa pöpöjä, kun on miljoona eri plaatua.. voihan olla vaan niinkin, että tautia taudin päälle. vastustus kyky heikkenee jos on koko ajan kipeenä ja sitten syödään kaiken maailman lentsulääkkeet ja kuumetta alentavat lääkkeet. toivon puolestanne, että ei olisi mitään hometta ainakaan.

[QUOTE="Kukka";28474333]Onko lapsillanne joitain pysyviä oireita vai pelkästään sairausjaksoja? Eli esim. nenät tukossa jatkuvasti tai muuta ärsytystä?[/QUOTE]

Ei ole pysyviä oireita,pelkästään sairausjaksoja. Yhdellä lapsista oli pitkittynyt korvatulehdus ja yhdellä ollut lyhyen ajan sisällä kaksi flunssaa. Välillä kumminkin oireetontakin aikaa. Meillä oli alkuvuodesta todella pitkänsitkeä vesirokko kaikilla lapsilla ja sitten raju mahatauti kahteen kertaan,että oikeastaan toivon todella,että nuhat ym johtuvat "vain" alentuneesta vastustuskyvystä. Täytyy noita tarkempia mittauksia varmaan varmuuden vuoksi kumminkin ajatella.

Ei vesirokot ja mahataudit homeesta johdu. Rauhoitu nyt! Ihan sattumaa varmasti. Lapsiperheessä nyt aina joku sairastelee. Eihän sitä vastustuskykyä muuten kehity. Mua vähän ärsyttää, että joka sairastelulle haetaan syytä sisäilmasta, vaikka toki on tärkeää tunnistaa sisäilmaongelmat. varmasti olisi hengitystieoireita, ihottumaa, silmien ja korvien kutinaa, tulehduskierrettä, astmaa yms, jos olisi hometta!

Mä oireilen heti jos meen "hometaloon". Pari minuuttia riittää. Muu perhe ei saa oireita vielä tuossa ajassa mutta mulla on vuosien altistus takana ja allergiatesteissä todettu allergiat varastopölypunkeille (ja ne viihtyy vaan kosteassa).

Ei vesirokot ja mahataudit homeesta johdu. Rauhoitu nyt! Ihan sattumaa varmasti. Lapsiperheessä nyt aina joku sairastelee. Eihän sitä vastustuskykyä muuten kehity. Mua vähän ärsyttää, että joka sairastelulle haetaan syytä sisäilmasta, vaikka toki on tärkeää tunnistaa sisäilmaongelmat. varmasti olisi hengitystieoireita, ihottumaa, silmien ja korvien kutinaa, tulehduskierrettä, astmaa yms, jos olisi hometta!

No tokikaan en meinannut,että vesirokko ja mahataudit nyt mistään homesta johtuvat. Epäilin vaan sen yhteyttä siihen,että herkemmin sairastuvat kun vastustuskyky noiden rajujen tautien vuoksi on alentunut. Aina vaan ekaksi tuo home tulee mieleen. Koitan rauhoittua :)

Yhteistyössä