Hommat, joista saa palkan helpommalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla_81_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla_81_

Vieras
Mistä hommista saa teidän mielestänne palkkaa mielestänne helposti? Eli lähinnä semmosia hommia haen, joissa palkan määrä on korkea suhteutettuna vaativuuteen. Esim. joku vahtimestari tms. ei oo vaativa homma, mutta eipä oo palkkakaan kummoinen, joten se ei sovi tähän. Ja voihan tonkin homman hoitaa monella tavalla. Itse vain tunnen yhden vahtimestarin, joka lähinnä vaan notkuu siellä kopissa eikä tee mitään muuta kuin vahtaa nettiä.

Ja voi tässä sitten kertoa, niitäkin hommia joissa joka euron eteen joutuu ponnistelelmaan liikaakin. Mutta ehkä painottuen tohon ekaan, ettei tästä tulis pelkkää oman palkan valittelua.

Voit kanssa kertoa mihin oma hommasi sijoittuu. Itse olen vientiassistentti. TYö on kivaa eikä oikeestaan kauheen vaativaa, mutta palkkaa tippuu semmonen 2500 nettona. Olen sitä mieltä, että ihan oikeessa suhteessa on mulla palkka ja työ. Koulutus on tradenomi.

[QUOTE="vieras";28567027]Ilman alan koulutusta puhelimeen vastaamista asiakaspalvelussa, 2400e /kk. Englanninkielinen työ.[/QUOTE]

No vaatii kuitenkin kielitaitoa. Mutta aika helpolta kuullostaa.

Mun mielestä lukion opettajien työ on aika helppoa. Saa eniten palkkaa opeista vaikka oppilaat helpoimpia. Pitkät kesälomat ja tosi vähän tunteja. Mun mielestä ihan kummallista että tommosesta voi saada 4000 euroa. Ainakin mun yksi tuttu saa. Vaikka on periaatteessa "puoli työ". Mä painan täyttä päivää ja saan puolet tosta. Mun mies sanokin että se saa tunnilta neljä kertaa enempi kuin me. Aika törkeetä.

Kyl muutkin opet tienaa ihan kivasti mutta vähempi. Ja ala-asteella erilainen vastuu ja sitten yläasteella karmeet oppilaat.

No vaatii kuitenkin kielitaitoa. Mutta aika helpolta kuullostaa.

Mun mielestä lukion opettajien työ on aika helppoa. Saa eniten palkkaa opeista vaikka oppilaat helpoimpia. Pitkät kesälomat ja tosi vähän tunteja. Mun mielestä ihan kummallista että tommosesta voi saada 4000 euroa. Ainakin mun yksi tuttu saa. Vaikka on periaatteessa "puoli työ". Mä painan täyttä päivää ja saan puolet tosta. Mun mies sanokin että se saa tunnilta neljä kertaa enempi kuin me. Aika törkeetä.

Kyl muutkin opet tienaa ihan kivasti mutta vähempi. Ja ala-asteella erilainen vastuu ja sitten yläasteella karmeet oppilaat.

myös AMK:n opella on helpot hommat eikä tuu paineita ylioppilaskirjoituksista

Aina puhutaan että yksityisellä puolella palkat on kovemmat, mutta jos työmäärään ja työsuhde-etuihin suhteutetaan niin kyllä kaupungin ja valtion leivissä on kuin herran kukkarossa. Esimerkiksi usein kilometrikorvauksilla sumutetaan mennen tullen palkan päälle lisää ja kahvitauot ei todellakaan ole minuuttiaikataululla kuten yrittäjänä toimiessa. Tätä pitäisi valvoa paljon enemmän, mutta käytännössä hyväveli-verkosto pitää huolen ettei niistä kohua nouse. Taloustilanne huomioiden varmasti tulee pysäytys ja se pysäytys on kova kun ihmiset ovat tottuneet helppoon. Sitä ennen vielä virkamiehet matkustavat, lounastavat, pitävät kaverisuhteet yllä ja ostavat kesämökit... valtion piikkiin.

Yhteistyössä