Hae Anna.fi-sivustolta

Homoparit ja lapsi

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä valentino, 18.07.2010.

1. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Suomessa saavat homoparit adoptoida lapsen(a) Miten käy, kun lapsi tulee kouluikään? Onko koulukiusattu lapsi tässä?!
    Mitenkä käy, kun lapsi kasvaa ja arvon "partamiehet"aloittavat seksihommat. Jos lapsi sattuu näkemään tällaista, niin miten lapsi reagoi?
    Koulussa kysytään mikä on sun äitis ja isäs nimi? Lapsi vastaa Kustaa ja Reino tai Marketta ja Liisa. Eivät nämä "parit" taida ajatella nokkaansa pidemmälle.
    Jos he ovat uskossa, miten täyttää raamatun ehdot?
    Ihmettelen lainsäätäjien motiivia sallia tällaiset adoptoinnit. miten helvetissä lapsen edut tallotaan näin julmasti?!

2. Anutiina Vierailija

On tietysti mahdollista, että lasta kiusataan. Näin käy, jos niiden muiden lasten vanhemmat ovat suvaitsemattomia homofoobikkoja, jotka tartuttavat asenteensa lapsiinsa. Homojen lastenhankkimisen/adoptoimisen rajoittaminen tällä perusteella on siis sama, kuin sanoisi että "Et saa hankkia lapsia koska mä aion opettaa omat lapseni kiusaamaan niitä." Homous ei ole lapsista mitenkään kauheaa ja haukkumisen arvoista, elleivät aikuiset opeta heille moista.

Pitäisikö muuten kieltää likinäköisten, ylipainoisten ja tummaihoisten lisääntyminenkin Suomessa? Nuo ovat enemmän tai vähemmän perinnöllisiä ominaisuuksia, joiden perusteella joku voi lasta kiusata. Ennen kaikkea tulisi tietty kieltää pienituloisten lisäntyminen, sillä merkkivaatteiden puutekin voi olla syy kiusaamiseen.

Jaa. Miten se lapsi reagoi, jos heterovanhempien sänkyhommat osuu silmiin? Kummin päin vaan, niin kokemus on varmaan hiukkasen hämmentävä lapselle, ja niin heteroiden kuin homojenkin on syytä pysriä pitämään seksielämänsä poissa lasten silmistä. Kummassakaan tapauksessa vahingon sattuminen tuskin aiheuttaa ikuisia traumoja, sillä tuskin homoperheen lapselle on opetettu, että homoseksi olisi jotenkin sairasta ja siitä olisi erityistä syytä traumatisoitua.

Ekan kysymyksesi kanssa voit palata viestini alkuun.

Muuten: tutkimusten mukaan homoperheiden lapset ovat yhtä tasapainoisia ja pärjäävät yhtälailla elämässään kuin heteroperheiden lapset. Itseasiassa joidenkin tutkimusten mukan lesboparien lapset pärjävät jopa paremmin kuin heteroparien lapset. Vanhempien sama sukupuoli ei ole uhka lapsen henkiselle hyvinvoinnille. Raamattua tulkitan monella eri tavalla, ja tulkinnasta riippumatta asialla ei ole mitään merkitystä kansallisen lainsäädännön kannalta. Ei Suomen lakia voida muokata yhden uskovairyhmän tuulesta temmattujen mielipiteiden perusteella.

3. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä lasta kiusataan, jos vanhemmat ovat homoja. Ajatteleppa miten paljon lapsia on maaseudun kouluissa ja miten vähän homopareja maaseudulla ilmenee,
    homoparithan ovat "luonnon oikkuja".
    Ei lasten "saaminen ole itsestään selvyys. Pitää olla myöskin edellytykset heidän kasvatmiseen normaaliksi kansalaisiksi. Minusta homous ei kuulu yhteiskuntaan. Ihmiskunnan kehittyessä geenimuutosten kautta saattaa ajankuluessa tulla vaikeuksia. Samoin on kun musta ja valkoihoinen yhtyvät ja lapsista tulee näiden sekoitusten vuoksi värikirjavia. ihmiskunnasta tulee "sekasikiöitä".
    Väitätkö, että homous on normaali yhteiskuntamuoto? eli, homous kuuluu normaaliin elämään?
    Viittasit mm:ssa ylipainoisiin, likinäköisiin, tummaihoisiin. Näissä tapauksisa on kysymys enemmän ja vähemmän normaalin ihmisen (heteroiden) sairauksista tai liikasyömisestä jne. Kahden samaan sukupuoleen kuuluvien kiintymys toisiinsa, on sairaus (geenivirhe) ja sehän jo uskonnoissakin kielletään. Viittaan uskontoihin senvuoksi, kun niihin kuuluu lähes kaikki suomalaiset.
    On itsekeskeistä kinua lasta suhteeeseen joka on ehdottomasti epänormaali.
    Kohta ilmeisesti tapahtuu, että ihminen kiintyy apinaan ja vaatii suureen ääneen lasta itselleen. Kun sitten tällaiseen puututaan, sanotaan, olkaa suvaitsevaisia.
    Jos ihminen on likinäköinen, pitää hankkia sopivat silmälasit ja asia on ok. Liikalihavuuteen on myösklin saatavissa apua, miten on laita homouden? Miten siihen saadaan apua. Tummaihoisuus on luonnollista, tuskin tummaihoinen on luonnostaan homo.
    Tuomitsen ehdottomasti homoparien lasten hankinnan. Eivät nämä ole jatkuvasti estämässä lastensa kiusaamista. Minun lisäkseni on suurin osa ihmisistä varmasti samaa mieltä.
    Ajatelkaa nokkaanne pidemmälle.

4. Anutiina Vierailija

Edelleen: homojen lasta ehkä kiusataan, jos heidän koulutovereillaan on yhtä homofoobiset ja rajoittuneet, tietämättömät vanhemmat kuin sinä. Se, että osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä eikä kasvattaa omia lapsiaan suvaitsevaisiksi, ei voi olla syy kieltää lapsia muilta.

Näitä edellytyksiä ei ole läheskään kaikilla heteropareillakaan, joten kai olet rajoittamassa rankasti myös heteroiden lasten saamista? Tutkimusten mukaan homopareilla taas on vähintään yhtä hyvät edellytykset tuohon kuin heteropareilla, olit sinä mitä mieltä tahansa. Argumenttisi on siis täysin merkityksetön. Kokeile hakea tutkimuksia aiheesta vaikka Pubmedistä.

Minä taas toivoisin, että yhteiskuntaamme eivät kuuluisi suvaitsemattomat ihmiset, jotka ilman mitään perusteita syrjivät muita. Minun toiveeni ei kuitenkaan ole laki sen enempää kuin sinun.

Kyllä. Homoja on aina ollut ja heitä tulee aina olemaan. Homoseksiä harrastavat myös muut eläinlajit. Homous ei satuta ketään, eikä siitä ole mitään haittaa (ainoa kuviteltava haitta on kaltaisissasi ihmisissä herännyt ahdistus, joka taas tuskin on homojen vika). Homoseksuaalisuus on aina ollut osa yhteiskuntaamme ja normaalia elämää.

"Normaalius" tuossa yhteydessä on vain oma näkemyksesi, ei totuus. Normaaliuden käyttäminen argumenttina on sikäli äärimmäisen kestämätöntä, että sanalla voidaan tarkoittaa mitä tahansa, jolloin se ei itseasiassa tarkoita mitään. Näin sillä voidaan yrittää perustella omia näkemyksiä, jotka eivät pohjaudu mihinkään muuhun kuin omaan kypsymättömään tunnereaktioon. Homous ei ole tautiluokituksen mukaan sairaus, eikä geeni"virhe", vaan osa ihmisen perimässä vuosituhannesta toiseen ilmenevää geneettistä vaihtelua. Homoudella on ilmeisesti jopa ollut evoluutiossa merkityksensä, sillä muutoin kyseinen ominaisuus olisi melkoisen varmasti kadonnut tai ainakin harvinaistunut evoluution myötä (onhan se rajoittanut niin rankasti yksilön lisääntymistä).

Ja noihin em. ominaisuuksiin viittasin siksi, että sinä pidit jonkinmoisena argumenttina homojen adptioiden kieltämiselle sitä, että heidän lastaan voidaan kiusata. Niin voidaan minunkin mainitsemillani ominaisuuksilla varustettujen ihmisten lapsia kiusata. Minä en siis rinnastanut likinäköisyyttä ja homoutta, ainoastaan vertasin niiden vaikutusta siihen, tullaanko lasta kiusaamaan vai ei.

Valtaosa suomalaisista kuuluu kirkkoon, mutta läheskään kaikki heistä eivät ole uskovaisia, eivätkä kaikki uskovaisetkaan onneksi ajattele niin kuin sinä. Joka tapauksessa valtiossa, jossa vallitsee uskonvapaus, ei voida yleisiä lakeja perustaa jonkun poppoon pyhään kirjaan.

Jos minä sanoisin, että sinä olet ehdottomasti epänormaali, niin varmaan sitten ymmärtäisit myös olla hankkimatta lapsia? Minun mielipiteeni normaalista kun on ihan yhtä yleispätevä kuin sinunkin. Kaltevan tason käyttäminen argumenttina on muuten yksi yleisimmistä argumentaatiovorheistä, ja tuossa apina-jatuksessasi on moisesta malliesimerkki. Voit vaikka googlettaa, mitä kaltevala tasolla tarkoitetaan. Ehkä sitten osaat jatkossa olla vetoamatta noin ilmeisiin virhepäätelmin.

Tämä on aina yhtä loistava ajatteluketju. "Ette kyllä hanki niitä lapsia, koska minä kyllä aion kiusata niitä!". Et sitten itse yhtään tajua, kuinka typerältä tuo kuulostaa? En myöskään mielipidemittausten valossa ihan heti usko, että valtosa suomalaisista on kanssasi samaa mieltä, mutta jos on, niin valistunut diktatuuri lienee maamme ainoa toivo. Eihän noin irationaaliselle porukalle voi antaa päätösvaltaa muiden ihmisten asioista.

No, toivottavasti selitän turhaan ja olet vain provo.

5. riikuna Vierailija

Hui, jotta homoparille lapsi. Jaksavat touhottaa tuota järjetöntä menoa. Voi äitiä, naista joka synnyttää heille lapsen adoptoitavaksi. Kaikki pitää siis olla heille valmista ja valmiina.
    Miksi lapsi sitten kutsuu noita homoja, äidiksi ja isäksi vai?

Velipuoleni oli homo. Inhosin, vihasin, häpesin ja kartoin häntä aina, hänen elämänsä loppuun saakka.

6. Amur. Vierailija

Miten hän kuoli?

7. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä valtioista suomalaiset homot on saanut adoptoida? Tai annatteko homoille suomalaisia lapsia?

Kysyn siksi, koska esimerkiks Ruotsi on hyvin edellä näissä asoissa. Täällä on homoparit saaneet adoptoida jo monen vuoden ajan. Mutta esteenä on se, että ne maat joissa on paljon adoptoitavia lapsia, ei hyväksy homoja adoptivanhemmiksi, joten homoilla ei täällä ole suurtakaan mahdollisuutta adoptoida.

Muutamat homoparit tekee niin, että vain yksi heistä adoptoi, koska yksinäinen voi täällä adoptoida. Eivät siis kerro olevansa homoja. Sitten lapsi tuleekin homoperheeseen. Ja jos lapsi on jo hieman isompi, saattaa se olla lapselle vaikea tilanne. Lapsi kun odotti saavansa isän tai äidin, mutta saakin isän ja isän tai äidin ja äidin.

En väitä etteikö homot olisi hyviä vanhempia. Mutta väitän, että kukaan ei katso lapsen parasta. Katsotaan vain homojen haluja saada lapsi.

Se mitä homot täällä Ruotsissa tekee asian hyväksi, on se, että he menee esimerkisks Tanskaan ja hankkii sperman sieltä. Lesbot siis. Miehet tekee lapset lesbojen kanssa. Kyllä se siitä järjestyy ilman, että ulkolaisia lapsia tänne tuodaan, ehkä lakeja vältellen ja vain ainoastaan omaa etua katsoen.

Loppujen lopuksi oma lapsi ei ole perustarve ihmiselle. Jos lasta ei saa niin silloin ei saa. Ajatelkaapa jos me kaikki oltaisiin homoja ja lesboja? Silloin perhe, nykynäkemys perheestä on poissa. Ja johan se alkaa olla pois. Perhe ei ole enää sama kuin ennen. Nykymaailma suosii, että lapsilla ei ole joko isää tai äitiä. Jo eronneissa perheissä, on perhe erilainen kuin avioliitossa. Perhe hajoaa, Perheet hankkii uuden perheen. Hajonneet perheet on opittava hyväksymään uudet perheen jäsenet.....Ei taida olla aina erikoisen helppoa.

Suomen ja Ruotsin pitäisi ehkä tehdä niin, että abortteja ei saisi niin helpolla. Silloin olisi homoille suomalaisia ja ruotsalaisia lapsia adoptoitavana. Se on väärin, että niin paljon abortoidaan ja sitten kerjätään köyhistä maista lapsia.
    .

8. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä. Homoja on aina ollut ja heitä tulee aina olemaan. Homoseksiä harrastavat myös muut eläinlajit. Homous ei satuta ketään, eikä siitä ole mitään haittaa (ainoa kuviteltava haitta on kaltaisissasi ihmisissä herännyt ahdistus, joka taas tuskin on homojen vika). Homoseksuaalisuus on aina ollut osa yhteiskuntaamme ja normaalia elämää.

Olet ilmeisesti itse homo ja silloin ymmärrän sanomaasi. Myönnän myös, että homoja on ja tulee olemaan. Luomakunnan perus-ajatus on naaras ja uros, joka lisääntyy ja tälöin myös syntyy näitä homoja, joka ei ole perusmuoto. Olkoonkin näistä homoista kirjoituksia sitten mihin suuntaan tahansa, ne ovat kunkin kirjoittajan oma näkemys. Tieteeseen on turha vedota, että muka homous kuuluu automaattisesti kuvaan mukaan.

Jos minä sanoisin, että sinä olet ehdottomasti epänormaali, niin varmaan sitten ymmärtäisit myös olla hankkimatta lapsia? Minun mielipiteeni normaalista kun on ihan yhtä yleispätevä kuin sinunkin. Kaltevan tason käyttäminen argumenttina on muuten yksi yleisimmistä argumentaatiovorheistä, ja tuossa apina-jatuksessasi on moisesta malliesimerkki. Voit vaikka googlettaa, mitä kaltevala tasolla tarkoitetaan. Ehkä sitten osaat jatkossa olla vetoamatta noin ilmeisiin virhepäätelmin.

Jos minä olen kriminaali, en lapsia haluaisi, jotta ne eivät perisi minun geenejäni. Jos taas siinä tilanteessa lapsia hankkisin, olisin itsekäs. En ole apina ajatuksessa kaltevalla tasolla. Onhan ihminen kehittynyt alkuihmisestä, (siitä oli parisenpäivää sitten dokumentti, joka varmisti asian). Ei ole pitkää aikaa siitä, kun kuuli silloin tällöin lasahduksen "Oleksä saatana, homo?!" Tasan satatarkkaa, homoiden lapsi on tulevaisuuden koulukiusattu, ja kiusaajana normaalisti tavallinen nuori.

Tämä on aina yhtä loistava ajatteluketju.,."Ette kyllä hanki niitä lapsia, koska minä kyllä aion kiusata niitä!" Et sitten itse yhtään tajua, kuinka typerältä tuo kuulostaa? En myöskään mielipidemittausten valossa ihan heti usko, että valtosa suomalaisista on kanssasi samaa mieltä, mutta jos on, niin valistunut diktatuuri lienee maamme ainoa toivo. Eihän noin irationaaliselle porukalle voi antaa päätösvaltaa muiden ihmisten asioista.

Lauseesi "Ette kyllä hanki niitä lapsia, koska minä kyllä aion kiusata niitä!"on yksinkertaisesti älytön, kiusaaminen alkaa tyhjästä ja päättyy useimmiten kiusatun kohdalla mielenterveysongelmiin. Homo ajattelee tässä asiassa itsekeskeisesti, piittaamatta tosiasioista. homo on poikkeavaisuus yhteiskunnassa, jossa pätee parisuhteen normaali olotila. Kaksi samaan sukupuolen kuuluvat, eivät voi saada lapsia. Jos luoja olisi ajatellut asian niin, että näin voisi olla, niin miksi hitossa se ei sitten homot eivät saa lapsia? Vastaus on, niitä heille ei ole tarkoitettu.

9. Duoda... Vierailija

Miksi kaikkea epänormaalia pitää alkaa pitämään normaalina, kuten homoutta ja lesboutta?
    Ketkä tällaista sotkua vaativat? Ei missään nimessä lapsia kyseisille poikkeaville pareille.
    Ei lasta pidä rangaista siitä, että joillakin on geenit hiukan vinossa.
    LF:lle terkkuja. Ja myös halaus. Olet symppis. Ja muutenkin ihan fiksun oloinen.

10. napsu Vierailija

Abortteja tehdään, mutta miksi niitä homoja ja lesboja vielä syntyy, vai tuleeko heitä vain niks ja kiks tyylillä napsauttamalla?

Kukapa olisi se nero, joka todella näkisi jo ennen lapsen syntymää, mikä on tulokas ja mihin ihmisryhmään mahdollisesti tulee kuulumaan.
    Kuten tuolla eräässä kommentissa oli huomattu, että keksijölle olisi siinä hyvä mietinnän kohde.

Minä haluaisin ehdottomasti abortin, jos jo lapsivedestä saataisiin kiinni mahdolliset epätulokkaat. Olkoonkin, että muillakin eläimillä, eikä ainoastaan ihmisillä, esiintyy samaan sukupuoleen liittymistä, niin olkoon se vielä heille sallittua, korpimetsän hyväksymää elämää. Ihminen on jo muutenkin häirinnyt liikaa muita eläimistöön kuuluvaa elämää.

Homot ja lesbot haluavat siirtyä ikäänkuin lapsien asemaan. Leikitäänkö kotileikkiä? Kumpi on isä, no ole sinä isä tälläkertaa, mutta ei kerrota sitä beibille. Näin se mahtanee mennä siellä kotona, jossakin.

11. Anutiina Vierailija

Ei, en ole homo - kertoo varsin paljon oman ajattelusi suppeudesta kuvitella, että vain homo voisi olla sitä mieltä', mitä minä olen. Olen hetero, mutta osaan ajatella asioita oman napani ulkopuolellakin. Tieteeseen on varsin hyvä vedota asiakysymyksissä, sillä niissä mielipiteillä ei ole merkitystä. Tiede voi vastata esimerkiksi siihen, kykenevätkö homoparit kasvattamaan tasapainoisia lapsia. Vastaus on tutkimusten mukaan kyllä. Tutkimukset myös tukevat sitä, että homous on ollut pysyvä asia yhteiskunnassa ja että siitä on ollut yhteisöille myös etua, eikä se ole oma valinta. Tiede on siis hyvinkin relevantti tekijä - relevantimpi kuin uskonto, joka koskettaa vain osaa kansasta.

No, eivät ole homotkaan kriminaaleja, kuin ehkö sinun mielestäsi. Ja sinun mielipiteesi taas ei sellaisia heistä tee. Apina-ajatuksesi on klassinen esimerkki kaltevasta tasosta: väitetään ilman mitään perusteita, että asian x hyväksyminen johtaa täysin erilliseen ja eri luonteiseen asiaan y, jota ei voida pitää hyväksyttävänä.

Totta, lauseeni on alytön. Kiva kun huomasit sen itsekin - juuri tuota olet ketjussa jankuttanut. Jos kiusaaminen alkaa tyhjästä, niin sittenhän homoudella ei ole asian kanssa tekemistä? Jos taas vanhempien homous johtaa lasten kiusaamiseen, niin kuka heitä todella kiusaa? Aivan varmasti kiusaajia ovat nimanomaan ne, jotka ovat oppineet asenteen, jonka mukaan homous on epänormaalia/sairasta/luonnotonta - eivät ne, joille on opetettu, että ihmiset ovat erilaisia eikä siinä ole mitään pahaa. Kiusaajia tulisivat siis olemaan kaltaistesi ihmisten lapset, eli lauseeni on ihan perusteltu, vaikka se ei tietty sinua miellytä.

Tässä yhteiskunnassa on muuten erilaisia parisuhteita vaikka millä mitalla, niin on yksinhuoltajiakin. Homojen parisuhde ja perhe saattaa monessa mielessä olla jopa perinteisempi kuin vaikka monen heteroparin "sinunminunmeidänjehänen lapset"-perhe.

Kai olet kieltämässä hedelmöityshoidot heteropareilta, jotka eivät saa lapsia? Ja miksi kirkkoon kuulumattoman pitäisi piitata siitä, mitä sinun mielestäsi olemassa oleva luoja on sinun mielestäsi ajatellut?

12. ASIAA Vierailija

Kirjoitin ihan samasta asiasta ketjuissa "Halu" ja "ryhmäkoskettelua" (tai jotain sinnepäin). En lainannut ajatuksiani sinulta, koska en ollut lukenut kirjoitustasi, mutta näköjään ajattelemme aivan samoin.

13. ASIAA Vierailija

Kirjoitin viestini tuonne "Seksi"-osastolle. Mutta joka tapauksessa olen kanssasi AIVAN samaa mieltä.

14. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä he adoptoina lapsia?
    .

15. Arvo Liberaali Vierailija

Korjatkaa tietävämmät, jos olen väärässä, mutta minulla on sellainen käsitys, että homot ja lesbot eivät PAREINA saa adoptoida lapsia. Kuten joku kirjoitti, tämän pykälän voi kiertää sillä, että toinen osapuoli adoptoi yksinään. Tosin en ole ihan varma siitä, saako yksinäinen mies adoptoida. Nainen kelpaa käsittääkseni yksinäänkin ottovanhemmaksi.

Nostan hattua Anutiinalle, joka lähes ainoana tässä ketjussa yrittää puhua järkeä ahdasmielisille ja ennakkoluuloisille homofoobikoille.

Lapsen etu on rakastavat vanhemmat, hänelle on samantekevää, ovatko he samaa vai eri sukupuolta. Vain ulkopuoliset ymmärtämättömyydessään tekevät luonnottoman asiasta, joka lapselle on maailman luonnollisin.

16. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Tasan tarkkaa tietoa ei ole, mutta ilmeisestikkin samasta lähteestä kuin hetero pariskuntakin. Tiedotus välineistä on tällain tieto tullut, joten pitäydyn siihen.

17. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Otinpa selvää. Homopari saa sisäisesti adoptoida lapsen, jos se on puolison,
    Kuitenkin homoparin puolisko voi adoptoida lapsen, joten näin se on myöskin mahdollistanut ko. prosessin.
    Nimim. "Arvo Liberaali" ja nimim. "Anutiina". Eihän varmasti lapselle ole, hänen ensimmäisinä kasvuvuosinaan mitään estettä, olla homoparin huomassa. Voi olla, että se on lapselle hyvinkin hyvä asia, sitä en kiistä. Vastoinkäymiset tulevat silloin, kun lapsi astuu ensiaskeleensa koulutielle. Ensinmäiset vuodet kuluvat joukossa, jossa on vielä lapsen mieli. Sitten tulee kuvaan mukaan ne ajat, jolloin lapsi huomaa vanhempiensa erottuvan heidän vanhemmistaan.. Uskokaa hyvät mainitsemani nimimmerkit, että tämä on tasan tarkkaan näin. Lapsen oma mieli ja oikeustaju kasvaa ajanmyötä, silloin alkavat vaikeudet kotona. Heterolapsi on mieleltään eri, kuin lapsi, joka kiintyy, vanhempiaan vasten, eli, suomennettuna: Kaksi naista adoptoi lapsen lapsesta tulee Homo, miespuolisesti. Hän alkaa inhota vanhempiaan, koska pitää näitä sukupuolisesti vastenmielisinä.
    Muistakaa aina, että elämme erilaisessa ilmapiirissä kuin "kukkaslasten" rituaalit savossa, jossa kansa oli kelteisillään.
    En tieten tahtoen lietso eripuraisuutta, mutta koskaan ei saa mielijohteesta tehdä asioita, joita joutuu katkerasti katumaan. Kyseessä ei ole homojen vastainen lietsonta, vaan pistää heidät ajattelemaan. Ei adoptoitu lapsi ole kauppatavaraa, joka voidaan poistta kun ei kaikki ole ihan ok. Miettikääpä tätä.

18. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä on tietoa.
    Samaa sukupuolta olevien parien adoptio-oikeus ? Wikipedia

Wikipedian mukaan ei suomalaiset homoparit adoptoida ulkomailta lapsia. Ainoastaan sisäinen adoptio on sallitua homoille siellä Suomessa.

Melkein kaikki valtiot mistä on lapsia adoptoitavana, he ei hyväksy homopareja adoptivanhemmiksi.
    .

19. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä mitä wiki sanoo:
    Samaa sukupuolta olevien parien adoptio-oikeus ? Wikipedia
    .

20. Tosiasioita Vierailija

Nimimerkki "Valentino" suoltaa tyypillistä hommafoorumilaista tajunnanvirtaa, jolla ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa. Sitä paitsi, kun vihapuheen naamioi keskusteluksi, voisi edes yrittää kirjoittaa kunnollista suomen kieltä - jos siihen kykenee.

21. Anutiina Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä niin, ja siksi itseltäni on kyllä rehellisyyden nimissä typerää osallistua tähän keskusteluun. Ymmärän kyllä erilaisia mielipiteitä (joskin joidenkin mielipiteiden julkituomista kannattaisi miettiä kaksikin kertaa), mutta en totaalista sokeutta sille, että oma mielipide on 100% tunepohjainen vailla mitään faktapohjaa.

Valentino: jos sinulla on aitoa mielenkiintoa keskustella asiasta, kuten väität, niin varmasti hauat myös perustella kantasi muutenkin kuin omilla (muiden ihmisten kannalta arvottomilla) mielipiteilläsi? Voisit vaikka osoittaa tutkimuksia, joissa todetaan nämä väittämäsi "tosiasiat" (homoilla ei ole resursseja kasvattaa tasapainoista ja tervettä lasta jne). Palataan asiaan ensi viikolla, voin esittää itsekin tutkimuksia väitteideni tueksi jos sinäkin pystyt sihen (ps. jotain nettikeskusteluja ei lasketa tutkimuksiksi, ei myöskään iltalehden kyselyjä).

22. läpinäkyvää Vierailija

Oikein hyviä kommentteja anutiinalta. Valentino taas on yksi niistä, jotka tulevat tekemään homoparien lasten elämän helvetiksi, vaikka on muka olevinaan noiden lasten oikeuksien puolestapuhuja.

23. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Martti Paloheimo on kirjoittanut kirjan lasten suojelusta, kannattaisi lukea.
    Sanoma/aikakauslehdet suoltavat tekstiä lasten koulukiusaamisesta. Se on ainakin suomessa luultua pahempaa. Puutumatta nyt homojen oikeuksista, keskitytään jälkiseuraamuksiin. Kysynkin Anutiinalta, miten hän selittää lapselle näitä asioita, siloin kun lapsi tulee koulusta ja alkaa kysellä? Tällähetkellä on tilanne sellainen, että koulu on yksi kasvattajista. Toveripiirissä näistä asioista keskustellaan silloin, kun jotain sellaista ilmenee, jossa on kysymys esim. homoudesta. Se voi olla rankkaa lapselle joka on homo-adoptoitu.
    Kun Anutiina puhut lapsen kasvattamisesta lesbotuhteessa, en olekaan väittänyt ettei se onnistu. Kysymys on lapsen muuntautuminen toisenlaiseen rooliin, joka tulee eteen, kun kasvatus jakaantuu kolmeen, eli: Koti, koulu ja toveripiiri. Et voi olla niin sinisilmäinen ettet sitä tajua.
    Nykymaailmassa ollaan niin vihreitä ja suvaitsevaisia, että unohdetaan tosiasiat, ne tulevat esiin joskus. Kun lapsi joka on hetero, kohtaa maailman jossa homoja ei siedetä, on ketju valmis. tämä voi johtaa siihen, että lapsi alkaa kohdista vihaansa kiusaajien sijasta vanhempiinsa. Näin on käynyt jopa heterosuhteissa saatikka homoperheessä.
    Pyydänkin niitä, jotka pitävät minua homouden vastustajana, (sitä en missään nimessä ole) kertomaan miten heidän käsityksensä mukaan lapsi pärjää tässä kovassa maailmassa kun astuu yhteiskuntaan. Miten he pystyvät lasta auttamaan tilanteessa? Jätetään jankutus homojen adoptio-oikeudesta lapseen ja siirrytään ko. lapsen suojelemiseen tilanteissa, jossa syntyy koulukiusattu lapsi. Kohdataan vaikeudet ennenkuin ne tulevat eteen.

24. £££££££££ Vierailija

Minusta on hyvä, että yhteiskunta lainsäädännöllään osoittaa, että homo- ja lesboparit ovat samanarvoisia muiden parien kanssa. Kuten sanottua, homoja ja lesboja on aina ollut olemassa. On jo aikakin, että heidät hyväksytään muiden joukkoon.

Aina on ollut vastustajia naistenkin tasa-arvolle. Mutta kun yhteiskunta ottaa ensiaskeleen ja osoittaa, että naiset ovat tasa-arvoisia miesten kanssa, niin kyllä ne vastustajatkin tulee sitten perässä kun alkavat takapajuisine ajatuksineen vaikuttaa fossiileilta.

Täällä Ruotsissa homous ja lesbous on jo aikalailla hyväksyttyä, joten homofobikot eivät enää viitsi mielipiteitään ääneen esittää, koska tulisi todella lunta tupaan enemmistön taholta. Muutaman vuoden päästä homofobit ovat samanlaisia foossiili jäänteitä kuin naisten tasa-arvon vastustajat. Maailma menee eteenpäin, emme voi enää pysäyttää edistystä.

25. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Kysymyshän ei ole suvaitsevaisuudesta vaan tiettyjen asioiden , joiden vaikutus ulottuu pitkälle tuntemattomaan, niiden tapahtumien estäminen.
    Ruotsihan on ollut aina Suomeen nähden edelläkulkija. Mm:ssa pakolaiskysymyksessä. Seuraukset ovat olleet ikävät ja moni ruotsalainen heristää nyrkkiä tapahtuneelle. Aina pitäisi päättäjien osata luoda katseensa tulevaisuuteen. usein asia on hedän kohdallaan vain varmistamista oman imagon pitämistä ylhäällä. Homous asiassakin pitää selvittää monen monta kysymystä. Yksi ja tärkein on, haluaako heterolapsi homovanhemmat. Ymmärrän kyllä, että asia on kinkkinen, mutta jos toimitaan mieltymysten mukana, saattaa käydä näin:

YouTube - Göteborg - Viha, pelko ja paratiisi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri