Hööööh! Nyt se mies sit oli sitä mieltä...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
...ettei neljättä koiraa syksyllä tule meille :(

Viimeks kun asiasta puhuttiin, ni sanoi, et astutuspalkkiona voitais ottaa joko yhden pennun hinta tai yksi pentu ja mie jo innostuin, et pentu tietenkin, kun aiemmin mies on aina ollut vähäsen pentua vastaan ja sit kuitenkin sanoi, et pennun hinta tai pentu. Ni nyt sit anoppilassa koirista puhuttiin ja anoppi niin tykkää meitin nartusta ja sanoi, et sen hän vois omia, ni mies tokas, et syksyllä tulee pentuja, et ottakaa siitä koira, ni mie kun sit sanoin, et myö voitais ottaa sit kans, ni tokas vaan, et meille ei pentua tuu. :( Huoh... :'( Mie oon koko ajan alätelly toivoa, et meille uus pentu tulis...edellisestä on liki 4 vuotta ja tahtoisin niin uuden pennun taloon :heart:

no eikö kolme koiraa jo ole riittävästi yhdelle perheelle, kun teillä on vielä lapsikin siinä hoidettavana ? se, että "mä haluun" ja "Mä tahdon" ei oo aina se paras ja järkevin peruste..

Alkuperäinen kirjoittaja klm:
no eikö kolme koiraa jo ole riittävästi yhdelle perheelle, kun teillä on vielä lapsikin siinä hoidettavana ? se, että "mä haluun" ja "Mä tahdon" ei oo aina se paras ja järkevin peruste..

Kolme tai neljä...siinä ei noitten kans paljoa eroa ole. Neljä ois järkevin määrä treenausta ja talven ajoja ajatellen. Päästäis koko perhe. Kolmella ei ihan onnistu...

Koiraihmistä ei tahdo muut oikein ymmärtää. Meillä 5 koiraa ja vauva talossa. Tuo 5. tuli mieheltä kysymättä, kun olisi kuitenkin kieltäytynyt, kuten aina, mutta tuo koira oli sellainen, että se oli otettava, toista tilaisuutta ei enää tule.
Mulle hyvä koiramäärä on 4, joten seuraava tulee vasta kun 2 noista poistuu aikanaan. Siihen voi mennä aikaa, kun toiseksi vanhin on vasta vajaa 8-vuotias. Vanhin on jo melkein 15v.

Ehkä miehellä se koirakuume sit nousee kun päästään pentuja katsomaan... :whistle:

On ne vaan niin suloisia ja tuoksuukin ihanalle

DutyIMG_0022.JPG

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koiraihmistä ei tahdo muut oikein ymmärtää. Meillä 5 koiraa ja vauva talossa. Tuo 5. tuli mieheltä kysymättä, kun olisi kuitenkin kieltäytynyt, kuten aina, mutta tuo koira oli sellainen, että se oli otettava, toista tilaisuutta ei enää tule.
Mulle hyvä koiramäärä on 4, joten seuraava tulee vasta kun 2 noista poistuu aikanaan. Siihen voi mennä aikaa, kun toiseksi vanhin on vasta vajaa 8-vuotias. Vanhin on jo melkein 15v.

Meilläkin on semmoi tilanne, et tuosta tulevasta pentueesta saatais astutuspalkkiona pentu ja jollei sitä oteta ni toinen kasvattaja haluis antaa meille sijoituspennun omasta seuraavasta pentueestaan... ja miun ois tositosivaikee kieltäytyä semmosesta tarjouksesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä en oo mikään koiraihminen erikoisemmin , mutta kyllä noi pennut on sit ihania ja sulosia aina :heart:

Ja se tuoksu...mie vuoden vaihteessa viimeks pentuja kävin kattomassa enkä ois pois lähteny...niitä kun sai sylitellä ja paijailla, ni se tuoksu huumaa :D :heart:

No meillä on kaks ja se on tarpeeks. Tosin ei harrastetakaan mitään tommosia juttuja. Sinällään ymmärrän ton pentuvastaisuuden, koska on siinä oma hommansa se kouluttaa =) Ja sotkuista on väliaikaisesti jne. Ja onhan seki totta, et on se yks koira aina lisää yhden koiran verran karvoja jne..Tosin nämähän ovat toisisijaisia asioita, mutta van itselle tuli mieleen.

Pennut on persiistä :laugh:

Meillä on 3 koiraa joista nuorin on nyt 5kk ja voi luoja miten rasittava se on :D

Mä puolestani odotan kuin kuutanousevaa sitä että mulla on talossa vain ja ainoastaan hyväkäytöksisiä, aikuisia koiria joita ei enää tarvitse kouluttaa arkeen vaan niiden kanssa saa nauttia lajikoulutuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina79:
:D Vai pennun tuoksu...kusellehan tuo meiän lurkkiainen ainakin haisee suurimman osan ajasta.

Meillä noi urokset hais pennulle sekä navetalle, ku pentutarhat oli rakennettu vanhaan navettaan :D

Mut muutoin pennuissa on se jännä oma tuoksunsa ja hengityskintuoksuu, eikä haise :D Miulla onkin iänikuinen hauvavauvakuume :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
No meillä on kaks ja se on tarpeeks. Tosin ei harrastetakaan mitään tommosia juttuja. Sinällään ymmärrän ton pentuvastaisuuden, koska on siinä oma hommansa se kouluttaa =) Ja sotkuista on väliaikaisesti jne. Ja onhan seki totta, et on se yks koira aina lisää yhden koiran verran karvoja jne..Tosin nämähän ovat toisisijaisia asioita, mutta van itselle tuli mieleen.

Onhan siinä hommansa koulutuksessa ja kun puolivuotiaasta eteenpäin pitää sit jo valjakkoonkin ruveta kouluttamaan. Mut onneks ei oo enää niin isoa hommaa kuin ekan koiran kohdalla. Nyt oppii muiden mukana ja sit välillä tietty yksinäänkin vedätettävä, mut sit vasta vuoden iästä eteenpäin...

Ulkona noi meillä on ja karvat on vaan tervetulleita :D Vintillä odottaa varmaan 5-6 kiloa koirankarvaa kehruuta...ja kohta pääsen taas harjaamaan kahdelta koiralta karvat, eli n. 3 muovipussillista...

toi on paskamaista et eka näytetään vihreetä valoa ja annetaan toivoa ja luvataa et "sitten kun"

yhtäkkiä lyödäänki jarrut päälle ja punanen valo.. Siin tuntee petetyks tulleensa vaikka jokaisella on oikeus muuttaa mielipidettä ( niin *ittumaiselle kuin se tälläisessä tapauksessa tuntuu)

mut lupaukset on pidettävä tai ainakin keskusteltava mielen muuttumisesta.

meillä vähän sama tilanne mut kyseessä oli toinen laps.. mieskin oli puhunu et kaks olis korkeintaan. mieli muuttui ja ei haluakkaan.. kuulemma näin hyvä..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
toi on paskamaista et eka näytetään vihreetä valoa ja annetaan toivoa ja luvataa et "sitten kun"

yhtäkkiä lyödäänki jarrut päälle ja punanen valo.. Siin tuntee petetyks tulleensa vaikka jokaisella on oikeus muuttaa mielipidettä ( niin *ittumaiselle kuin se tälläisessä tapauksessa tuntuu)

meillä vähän sama tilanne mut kyseessä oli toinen laps.. mieskin oli puhunu et kaks olis korkeintaan. mieli muuttui ja ei haluakkaan.. kuulemma näin hyvä..

Ihan alkuu kun juteltiin noista palkkioista ni mies ei neljännestä koirasta puhunut mitään. Aina vaan sanoi, et ei vielä, ei vielä... mie oisin jo viime kesän pentueeta tahtonu, mut sit meille tulikin tuo aikuinen narttu. Ni nyt sit kuitenkin ku kerroin, et jollei oteta, ni saatais sijoitukseen narttu jos vaan kiinnostaa, ni sit sanoikin, et voitais ottaa palkkiona pennun hinta tai pentu. Ni tottas hitossa siinä toiveet herää taas, ku kerrankin noin sanoo... Ja kun viel tietää, et miulla on tää ainainen hauvavauvakuume :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Ihan alkuu kun juteltiin noista palkkioista ni mies ei neljännestä koirasta puhunut mitään. Aina vaan sanoi, et ei vielä, ei vielä... mie oisin jo viime kesän pentueeta tahtonu, mut sit meille tulikin tuo aikuinen narttu. Ni nyt sit kuitenkin ku kerroin, et jollei oteta, ni saatais sijoitukseen narttu jos vaan kiinnostaa, ni sit sanoikin, et voitais ottaa palkkiona pennun hinta tai pentu. Ni tottas hitossa siinä toiveet herää taas, ku kerrankin noin sanoo... Ja kun viel tietää, et miulla on tää ainainen hauvavauvakuume :ashamed:

toi on niin väärin luvata toiselle jotain mitä haluaa enemmän kuin mitään ja sit ei annakkaan...

I know da feeling

:/ :snotty:

eiköhän se mieski hellys uuteen koiraan =) meille tuli 5 koira kaksviikkoa sitte :heart: 1 sisällä, loput on kartanolla. pentu on päivät emänsä kans häkissä, yöt pääasiassa sisällä. lämmitetty, iso koppi. sisäkoira on jo vanha,12v. sydän ja maksalääkitys ja luopumisen aika on lähellä. halutaan poika omaan maahan ja kohta ois maasta routa sulanu... uutta sisäkoiraa alettaan kattomaan, enskevääksi ois tarkotus hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
eiköhän se mieski hellys uuteen koiraan =) meille tuli 5 koira kaksviikkoa sitte :heart: 1 sisällä, loput on kartanolla. pentu on päivät emänsä kans häkissä, yöt pääasiassa sisällä. lämmitetty, iso koppi. sisäkoira on jo vanha,12v. sydän ja maksalääkitys ja luopumisen aika on lähellä. halutaan poika omaan maahan ja kohta ois maasta routa sulanu... uutta sisäkoiraa alettaan kattomaan, enskevääksi ois tarkotus hankkia.

Miulle tuo 4 ois täydellinen määrä. Mut tiiä sitä sitten, et milloin se kuume sit taas pukkaa päälle, et haluu taas lisää koiria :D Just haikeena katselin kuvia kun yks "palstatuttu" mies oli käyny 10 koiran kanssa pitkällä rekiretkellä lapissa...oih ja voih! :ashamed:

Mun mies ois ottamassa jokaisen pörröisen eläinlapsen meille hetken mielijohteesta. Kerran saatiin kani, ihan vaan, kun käytiin katsomassa ja mies ihastui siihen. Se vaan piti antaa pois, kun miehellä meni nokka tukkoon.

En uskalla mennä sen kanssa mitään pentuja katsomaan, koska siitä tulee ihan irrationaalinen silloin.

Yhteistyössä