Hormonaalinen ongelma

  • Viestiketjun aloittaja Toukokuu2020
  • Ensimmäinen viesti
Toukokuu2020
Moi, asiaa pillereistä ja niiden aiheuttamista ongelmista...

Mä oon käyttäny yaz-merkkisiä pillereitä pian 2 vuotta ja viimeisen puolen vuoden ajan on ollut outoja oireita. Esim tiettyinä kuukausina tyhjennysvuoto on pari tippaa ilman kipuja ja tiettynä kuukausina rinnat kipeytyy puolessa välissä laattaa (tuo oli minulle tavallisin pms-oire ennen ehkäisyn käytön aloittamista.) Ja tyhjennysvuoto kestää 3-5 päivää suht runsaana, kipuineen.

Nyt 2,5 viikkoa sitten laatan viimeisellä viikolla tapahtui outoja, sain päivän ajaksi kylkipiston, joka tuntui aivan ovulaatiokivulta, ihmettelin, mutta annoin olla kun se loppui. Tyhjennysvuoto tuli normaalina ajankohtanaan (tässä kuussa runsas.) No, tasan 2 viikkoa tän "ovulaatiokivun" jälkeen alkoi verinen vuoto, ei valu niinkuin menkat, vertaisin ehkä valkovuotoon runsaudeltaan, eli jälkiä kuitenkin jää... lisäks kun kokeilin mun kohdunnapukkaa, tunsin siinä ite napukassa jonkun patin ja säikähdin siitäkin :( papa-koe tulossa piakkoin, samoin lääkärikäynti, onko muille käyny tämmösiä juttuja yaz-pillerin, tai muidenkin pillereiden kanssa?

Voin vannoa, et lääke otettu joka päivä korkeintaan 2 tunnin heitolla. :)
 

Yhteistyössä