Hae Anna.fi-sivustolta

Hormonikierukan plussat ja miinukset

Viestiketju osiossa 'Naistentaudit' , käynnistäjänä Onerva76, 24.10.2006.

1. Milla Vierailija

5 kk nyt kärvistellyt hormonikierukan kanssa. Jännästi lääkärit kiemurtelevat, kun kysyy omituisista päänsäryistä, vatsakivuista ja selkäkivuista. Vastaus vain on, että kierukka on paikoillaan. Kun jututtaa ystäviä, muita ongelmia ovat muun muassa libidon katoaminen, kutisevat näpyt ja hiusten rasvoittuminen ja harveneminen. Jollekin alkoi kasvaa ylimääräistä karvaa, ei toivottuun paikkaan. Henkilökohtaisesti en suosittelisi hormonikierukkaa enää kenellekään. Minusta on sääli, että naisten pitää kärvistellä sen kanssa. Naisilla on ehkä vähän paha tapa ns. nalkuttaa, kun on kurja olo. Ymmärrän nyt paremmin, miksi marketit ym. pursuavat kiukkuisia ja väsyneitä ehkä vähän hermoheikkoja naisia. Väsyyhän sitä vähemmästäkin. Kannatan luomua ja kondomia.

2. Meri Vierailija

Mä laitatin eilen aamupäivällä kyleena-kierukan endometrioosin hoitoon. Sain puudutteen ja olin ottanu n. tuntia ennen 600mg buranaa ja gramman parasetamolin, laitossa tuntu kaks pientä menkkanippasua ja olo oli hyvä koko ajan. Muutama tunti laiton jälkeen alkoi suht kovia supistusmaisia kipuja kohdunkaulalla ja alavatsassa, mutta särkylääkkeillä helpottui. Tänään en oo tarvinnu lääkitystä, vaikka on vähän jomotellut. Vuoto on ollut vähäistä. Voin päivitellä tänne jatkoa, jos muistan.

3. vierailija Vierailija

Hirmuisen runsaisiin vuotoohon sain m 8kk sitten. Vuotoa ja tiputtelua kesti 5kk ja sitten loppui kokonaan. Ei kipuja, mutta seksuaalinen kyvyttömyys ja haluttomuus sekä koko ajan kurkkua puristava voimakas ahdistus ovat olleet minulla ongelmana. Vuoto oli invalidisoivaa ja jatkuvaa, mutta seksuaalisuuden katoaminen ja ahdistus ovat vaikeita asioita nekin...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri