Hormonikierukasta (tyhmä kysymys ehkä, mutta kysynpä kuitenkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Eilen se siis laitettiin.Ikinä ennen ei ole kierukkaa ollut.Jos tiputteluvuotoa on, niin pitääkö tai onko silloin parempi pidättäytyä yhdynnästä eli onko alttiimpi tulehduksille?
Ajattelin vaan, että jos sattuu vaikka 3 kuukauttakin tiputtelua oleen, niin ei ihan niin kauan jaksais olla ilman :D
Entä, milloin eka tarkistus ja missä?Ja sitten vielä...jos teillä on haittavaikutuksia ollut, niin miten nopeasti ne ovat tulleet?

Ei tarvi pidättäytyä ollenkaan, tosiaan tiputteluahan voi olla jopa 6kk. Mulla on ollut h-kierukka nyt 1,5vuotta enkä ole kertaakaan käynyt missään tarkastuksessa. Haittavaikutuksia on ollut koko puoltoistavuotta,mut ne on vaihtelevat eikä ne niin häiritseviä ole. kolme kertaa on tullut aivan kauhea masennuskohtaus(josta syytän kokonaan vain kierukkaa), rintoja arastelee aina välillä ja kipristelujä on ajoittain. Mutta hyvääkin tässä on, ei ole vuoteen ollut menkkoja ollenkaan, eikä tarvitse huolehtia ehkäisystä sen koommin(siis ei tarvitse muistaa päivittäin mitään ym.).

Mulla eka "tarkastus" oli 3kk päästä terveydenhoitajalla joka vaan katto että narut näkyy ja kyseli onko ollu miten vuotoja sun muuta. Lääkäri käski asennuksen yhteydessä että ensin se terkkari ja vuoden päästä asennuksesta pitäs käydä lääkärissä....

Mulla ollu hankalat vuodot alusta asti, nyt ollu reilu 7kk mut ehkä pikkuhiljaa jo parempaan päin. Alussa oli alakuloisuutta ja itkuisuutta,luulisin että johtu kierukasta mutta nyt ei mielialassa enää mitään oo ollu.

Mulla oli sitä tiputtelua just sen 3kk.
Seksiä ei paljoo tehny mieli, mut voihan sitä vaik kortsua käyttää jos tulehduksia pelkää...?
Mä kävin tarkistuksessa vuoden välein tk:n omalääkärillä. Joka toinen vuos papa-kokeet.
Mitään varmoja haittavaikutuksia ei ollut. Päänsäryistä kärsin vuoden käytön jälkeen, mut en ole varma vaikuttiko kierukka...

Ainiin, tosiaan tuo eka tarkistus oli mullakin 3kk päästä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kannata kierukkaa laittaa. kaverille se laitettiin ja meinas sen takia kuolla kun tuli munasarjoihin tulehdus ja nyt ei sen takia voi koskaan saada lapsia

Ai, että kenenkään ei enää koskaan kannata laittaa kierukkaa, ku yhdellä naisella tuli kauhee tulehdus ?

Minä kysyin tuota samaa lääkäriltä joka sen asenti ja se sanoi että harrasta seksiä vaikka heti! (mieluiten kuitenkin vasta kun olet poistunut tästä huoneesta =) )
Tiputtelu vuotoa oli pari kuukautta jokapäivä. Sit sitä tuli vaan menkkojen aikaan ja nyt ei tule ollenkaan!!! (mirena ollut vähän vajaa 2v)

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
ei kannata kierukkaa laittaa. kaverille se laitettiin ja meinas sen takia kuolla kun tuli munasarjoihin tulehdus ja nyt ei sen takia voi koskaan saada lapsia

Ai, että kenenkään ei enää koskaan kannata laittaa kierukkaa, ku yhdellä naisella tuli kauhee tulehdus ?

Tuo nyt oli vaan varottava esimerkki miten siinä voi käydä, kun sitä ei oikein osata laittaa. En kyllä ymmärrä mikä sun ongelmas on ku oot noin vittumainen

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Tuo nyt oli vaan varottava esimerkki miten siinä voi käydä, kun sitä ei oikein osata laittaa. En kyllä ymmärrä mikä sun ongelmas on ku oot noin vittumainen

Vittumainen ?? :D Kuhan kommentoin, ku sanoit ettei kannata laittaa yhden esimerkin pohjalta ;)

Yhteistyössä