Hormonikierukka JA minipillerit ?

  • Viestiketjun aloittaja Stress
  • Ensimmäinen viesti
Stress
Onko kellään kokemusta molempien käytöstä samaan aikaan?

Minulla on ollut nyt vuoden Mirenan hormonikierukka, joka laitettiin raskauden keskeytyksen & kohtutulehduksen jälkeen.

Tämä on kokoajan aiheuttanut todella rasittavaa vuotoa (saatan esim. vuotaa ensin 2pv niukasti, sitten viikon ilman, runsaasti 7pv putkeen, ilman 2pv, niukasti 6pv, ilman 2vko, niukasti 4pv jne...) eli todella epäsäännöllisesti ja ärsyttävästi. Lisäksi minulla on aina ennen vuotoja, oli iso tai pieni, ja alkuvuodosta jäätäviä kohtukramppeja ja polttavaa, repivää kipua. Oli ennen kierukkaakin, nyt vain pahempina, joka on kuulemma epätavallista. Tähän kaikkeen minulle määrättiin tänään Miranaxia 550mg Panadolin kaveriksi kipuun jatkuvaan käyttöön, ja Microlutonin 30mg 3kuukaudeksi. Minipillerien reseptin loputtua olisi jälleen gynen tarkastus, onko hormonaalinen tasapaino kunnossa & vuoto kadonnut kipuineen, jos ei, niin pohditaan kuulemma jotain muuta.

Nyt minua mietityttää kokemukset ns. tuplatusta keltarauhashormonista. Suoraan sanottuna minua pelottaa mahdollinen lihoaminen (olen todella "epäsinut" itseni kanssa), mielialojenvaihtelut (muutenkin epävakaa, haha), sekä veritulpan saaminen (+ tupakoin, onko riski nyt taas isompi?).


Joten kaipaisin kokemuksia.
Kiitos jos jaksoit lukea loppuun.
 
vierailija
Tulee vastaus nyt vuoden myöhässä, mutta on kokemusta. Mirena ollut yli vuoden ja endometrioosin takia pitäisi olla vuodoton, joten rinnalle otettiin minipilleri. Nyt 1 kk:den jälkeen alkanut vuotaa todella runsaasti. Enemmän kuin pelkällä mirenalla. Odottelen vielä 3 laattaa loppuun ja sit kysyn gyneltä, että mitä tehdään, jos ei lopu.
 

Yhteistyössä