Hormonikierukka ja oviskivut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuuu...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuuu...

Vieras
Onks tää ihan normaalia että oviskivut tuntuu näin voimakkaana vaikka on hormonikierukka? Ekan kerran kun tulivat luulin että on umppari, mutta meni sitten särkylääkkeellä jotenkin ohi ja tajusin katsoa kalenteriin... Nyt siis jotain puol vuotta tuntunut aina oviskivut, maha turpoaa ihan törkeästi, toinen puoli alavatsasta kipeä, ja muutenkin mahaa kramppaa... Inhottavaa :(

Mulla oli kierukka ja teki just tuollasia kipuja oviksen aikana. Ei joka kuukausi mutta väliin. Tosi ärsyttäviä varsinkin jos sattui jokin meno just silloin. Muutenkin tuo kierukka ei mulle sopinut joten heivasin sen reilu parin vuoden käytön jälken mäkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli kierukka ja teki just tuollasia kipuja oviksen aikana. Ei joka kuukausi mutta väliin. Tosi ärsyttäviä varsinkin jos sattui jokin meno just silloin. Muutenkin tuo kierukka ei mulle sopinut joten heivasin sen reilu parin vuoden käytön jälken mäkeen...

No mulla taas tää sopii muuten niin hyvin etten tahtois vaihtaa :/

Ei se hormonikierukka ovulaatiota estä, yhdistelmäehkäisypillerit estävät ovulaation. Minulla on nuo ovulaatiokivut pahentuneet joka kerta synnytyksien jälkeen, mutta menee onneksi yhdellä särkylääkkeellä ohi eikä ole kuukautiskipuja, joten en halua vaihtaa pillereihin jotka aiheuttavat migreeniä.

Yhteistyössä