Hormonikierukka ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutus

Vieras
Minulla on ollut hormonikierukka lähes 5 vuotta ja nyt se pitäisi sitten ottaa pois. Olen ollut todella tyytyväinen mitään ongelmia iho oireita tai vuotoja ei ole ollut. Olen käynnyt säännöllisesti vuosittain omalla synnytyslääkärillä tarkastuksessa ja kaikki on aina ollut ok.

Nyt kesällä kyllä huomasin, että rinnat ovat tosi arat ja turvonneet. Voiko kierukan teho heikentyä niin, että tulee raskaaksi ?

Onko kokemuksia ?

Heips,

Minullakin hormonikierukka toistavuotta.
Olen aivan haltioissani siitä,puolessavuodessa vuoto jäi kokonaan pois.
Kuukautisten ajan tiedän edelleen migreenistä ja siitä että rinnat ovat niin arat ettei tahdi itsekkään kärsiä koskea.
En usko että sinullakaan kyse raskaudesta,rinnathan ovat kuukautisten aikaan arat ja kipeät kosketuksellekkin useimmilla.
Aikamoisen varmahan ehkäisy tämä on, en minä ainakaan tiedä pettämis tapauksia ainuttakaan.
Kuten sterilisaatio vauvoja tiedän jo kahdellakin ystävälläni,ensin sterilisaatio ja päälle vielä hormonikierukka!!!. :hug:

Ehkäpä rintojen arkuus on nyt merkki siitä, että ehkäisyteho (tai hormonivaikutus) alkaa kierukassa laantua, eli täytyisi jo kohta vaihtaa uuteen kierukkaan? Pakkausselosteessahan, jos en väärin muista, lukee että ehkäisyteho on neljä vuotta, mutta lääkärithän sanovat, että se on käytännössä se viisi vuotta. Muuten hyvä, jos kierukka on sinulle sopinut!

Yhteistyössä