hormonikierukka vaihdevuosion hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja Hanne
  • Ensimmäinen viesti
Hanne
Onko kenelläkään kokemusta hormonikierukasta vaihdevuosien hoitoon. Haluaisin kokeilla, mutta jos ei olekaan mitään hyötyä. Hikoilen aivan älyttömästi. Se haittaa jo elämääni. Joudun kulkemaan nenäliina kädessä ja pyykimään päästä aja kasvoista hikinoroa.
 
-t-
Onko kenelläkään kokemusta hormonikierukasta vaihdevuosien hoitoon. Haluaisin kokeilla, mutta jos ei olekaan mitään hyötyä. Hikoilen aivan älyttömästi. Se haittaa jo elämääni. Joudun kulkemaan nenäliina kädessä ja pyykimään päästä aja kasvoista hikinoroa.
Minulla on hormonikierukka, jota todellakaan ehkäisyn takia en enää tarvitse (ikä 54).

Gyneni mielestä se on hyvä pitää, etenkin kun se on pitänyt jo 15 vuotta kuukautiset täysin poissa, toinen kierukka siis menossa. Muuta en toistaiseksi käytä. Voisin laittaa vielä kolmannenkin tähän perään, ei siitä mitään haittaakaan ole. Minusta kannattaisi ainakin kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Hanne
Minulla on hormonikierukka, jota todellakaan ehkäisyn takia en enää tarvitse (ikä 54).

Gyneni mielestä se on hyvä pitää, etenkin kun se on pitänyt jo 15 vuotta kuukautiset täysin poissa, toinen kierukka siis menossa. Muuta en toistaiseksi käytä. Voisin laittaa vielä kolmannenkin tähän perään, ei siitä mitään haittaakaan ole. Minusta kannattaisi ainakin kokeilla.
Muistatko yhtään mitä maksoi?
 
Viimeksi muokattu:
yksi kokemus
Onko kenelläkään kokemusta hormonikierukasta vaihdevuosien hoitoon. Haluaisin kokeilla, mutta jos ei olekaan mitään hyötyä. Hikoilen aivan älyttömästi. Se haittaa jo elämääni. Joudun kulkemaan nenäliina kädessä ja pyykimään päästä aja kasvoista hikinoroa.

No mutta, kokeilemalla vain voit tietää. Itse olen tyytyväinen, sillä keltarauhashormoni on vain paikallinen. Itsellä suun kautta nautittuna tuo ym. teki minusta ihan sairaan.
Aika tyyyris laittaa, muistaakseni 95 euroa, vaikka olikin sairauden vuoksi määrätty, eli sai korvauksen.
Ja jos kohtu on tallella, tuo on yksinkertaisesti vaivaton tapa hoitaa keltarauhashormoni, ei tarvitse erikseen muistaa, mikä päivä milloinkin on menossa, eikä tule turhia raivokohtauksia.....

Itsellä ei kokemusta noista hikipuuskista juurikaan
Luulen kuitenkin, että tarvitse estrogeeniä noihin hikoiluihisi....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä