Hormonit sekaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinikki

Vieras
Syön pillereitä (Diane Nova) ja nyt taukoviikko menossa. Perjantaina otin viimeisen pillerin, nyt on torstai, mutta kuukautisvuotoa ei vaan kuulu. Eilen tuli ihan vähän ruskeaa vuotoa (siis tosi vähän - ei tarvitse edes kuukautissuojaa, vain pyyhkiessä näkyy paperissa) ja tänään sama juttu. Kuukautiskivut ovat kuitenkin normaalit niinkuin aina (ei mitkään pahat mutta vatsassa tuntuu kumminkin). Pillerien unohduksia on tainnut olla yhden kerran viime laatassa mutta semmoisessa vaiheessa ettei kai pitäisi ehkäisytehoon hirveästi vaikuttaa. Mikähän juttu on kyseessä? Samoja pillereitä olen siis syönyt jo 8 vuotta eikä aiemmin ole koskaan sattunut vastaavaa. En kai voi olla raskaanakaan kun kumminkin jonkunlaista "vuotoa" ja kipuja on.

Alkuperäinen kirjoittaja heinikki:
Syön pillereitä (Diane Nova) ja nyt taukoviikko menossa. Perjantaina otin viimeisen pillerin, nyt on torstai, mutta kuukautisvuotoa ei vaan kuulu. Eilen tuli ihan vähän ruskeaa vuotoa (siis tosi vähän - ei tarvitse edes kuukautissuojaa, vain pyyhkiessä näkyy paperissa) ja tänään sama juttu. Kuukautiskivut ovat kuitenkin normaalit niinkuin aina (ei mitkään pahat mutta vatsassa tuntuu kumminkin). Pillerien unohduksia on tainnut olla yhden kerran viime laatassa mutta semmoisessa vaiheessa ettei kai pitäisi ehkäisytehoon hirveästi vaikuttaa. Mikähän juttu on kyseessä? Samoja pillereitä olen siis syönyt jo 8 vuotta eikä aiemmin ole koskaan sattunut vastaavaa. En kai voi olla raskaanakaan kun kumminkin jonkunlaista "vuotoa" ja kipuja on.

Mä olen syönyt Diana Novaa n 3 vuotta ja en pidä kuin n 2-3 taukoa vuodessa. Tällöinkään ei juuri menkkoja tule, voi kestää tunnin ja tulee tippa. Multa on otettu hormoni ym kokeet, mutta olivat ihan normaalit ja gyne sanoi että näin voi käydä ja ei syytä huoleen.

Iän myötä kehon oma hormonitoiminta muuttuu ja silloin aiemmin hyvin toimineet pillerit eivät välttämättä enää käykään yhtä hyvin yksiin omien hormonien kanssa kuin aiemmin. Vuodon väheneminen/loppuminen on normaali tällainen ilmiö. Siitä ei kuitenkaan ole mitään haittaa, ellei tule muita sivuvaikutuksia, kuten limakalvojen häiritsevää kuivuutta tms.

Jos jää yksikin pilleri välistä ottamatta, on riski, että olet raskaana. Mikäli toinenkin vuoto seuraavalla taukoviikolla jää tulematta, suosittelen, että teet testin.

itse olen syönyt pillereitä 7 vuotta, ja kyllä ne menkat on tulleet joka taukoviikolla aina, ja kellon tarkkuudella..

Yhteistyössä