Hormoonikierukka ollut nyt 3v ja oireita on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Liittyykö tämä kierukkaan vai mitä hemmettiä? Kun kierukka laitettiin, niin kuukautiset
jäi kolmen kuukauden päästä pois. Muutama kerta tuli välillä 2-3 päivää peräkkäin. Mutta kuuakusia meni että ei mitään. Mutta sitten alkoi kuitenkin jossain vaiheessa kiusallinen vaiva aika lailla heti kun kierukka oli laitettu. Eli alavatsan karmea kutina. Olen välillä raapinut ihon rikki, iho on saanut väri muutoksiakin.
Mutta asialle ei kuulemma voi mitään niin on sanottu mulle. Ja lisäksi alkoi välivuodot noin vuosi sitten. El isaattaa kerran tai pari viikossa vuotaa vähän verta. Ja kirkasta vuotoa on tullut lähes koko ajan. Mutta sillekkään ei voi mitään.

Nyt en enää jaksa vaan sterilisaatio odottaa loppusyksystä. AInoa ilonaihe on ollut se, että kuukautiset oli pois pitkään. Mutta nää välivuotojutut ja kirkasvuoto rasittaa jo niin paljon että en jaksa. Lisäksi on karmea ruokahalu ja makeanhimo. Jota aikaisemmin ei ollut.

Onko jollain samoja juttuja tullut?

mulla on ollut 3v myös kierukka, ekat menkat tuli tosi niukkoina, sit jäi pois. menkkakivut tulee ehkä joka toinen kk, nyt tuli viimeks pientä välivuotoa niihin aikoihin kun menkat olis normaalisti ollu (meillä samaan aikaan bestiksen kanssa ja siltä kyselin pitäiskö olla). tuli siis punertavaa pyyhkiessä, mutta ei muuten, edes pikkuhousun suojaan. kahtena päivänä mutta ei tiputellut edes koko päivää.

Mullakaan ei pitkään aikaan ollut mitään vaivoja kierukasta. Mulla jäi menkatkin melkein heti pois kokonaan. Mutta n. 2,5 vuoden jälkeen mulle alkoi tulla alavatsakipuja. Ja se oli aika häiritsevää, joutui ihan buranaa syömään. Gyne epäili että johtuisi jostain kystista joita saattaa hormonikierukan vuoksi muodostua. No, kestin tuota vatsakipua vielä siitä puoli vuotta ja sitten otatin sen pois kokonaan.

Mulle laitettiin 3v sitten ja älyttömän runsaat menkat jäi pois samantien. MItään oireita, välitiputteluja tms ei ole ollut. "Kuukautisten aikaan" vähän rintojen aristusta, mutta siinä kaikki. Olen erittäin tyytyväinen :)

Yhteistyössä