Hormoonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Minulle laitettiin hormonikierukka reilu kolme viikkoa sitten. Joka päivä on sen jälkeen tullut vuotoa tai tiputtelua. Kauankohan nämä vuodot kestää?? Ei millään jaksais tätä... Onko muilla kokemuksia??

Kohta vuoden ollut mirena. Ekaks oli 2 viikkoa tiputtelua, sit viikko taukoa, reilu viikko tiputtelua, pari viikkoa taukoa, kaks viikkoa vuotoa/tiputtelua. Sen jälkeen alkoikin muuttumaan vähän säännöllisemmäksi. Nyt ollut suurinpiirtein sillai että joka toinen kuukausi tulee parmuutama päivä tiputtelua ja joka toinen kuukausi pari päivää kunnon kuuukautiset ja tiputtelua muutama päivä.

Ja mulle lääkäri ehdotti tuota et saa nää mun menkat kuriin. Kääk.
Siis nyt jää menkat tulematta tai sitte ku tulee ne ei lopu millään. En kyllä halua tuollaista tilalle kun ei se juuri tätä nykyistä tilannetta kummempi.

Mulla on ollut kierukka nyt 4kk. Ekat 4 viikkoa oli tiputtelua, sen jälkeen on tullut kahdet menkat,
jotka ovat olleet todella niukat ja kestäneet 3-4 päivää. Ennen kierukkaa mulla kesti menkat n. viikon, eli olen kyllä tyytyväinen nykytilanteeseen. Minulle ainakin sanottiin, että ekat kuukaudet menkat voi olla vähän mitä sattuu, eli koita olla kärsivällinen.