HOTELLIJOULU, onko kellään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veeti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22485981]Karmiva ajatuskin.[/QUOTE]

Niin minustakin ennen mutta nyt kyllä odotan ihan innolla vähän erilaista joulua :) Menemme koko perhe mutta vähän kieltämättä jännittää saako siellä sitä joulufiilistä aikaan. Ollaan kylpylä-hotellissa 4vrk täysihoidolla joten ehkä tänä vuonna ehditään ihan oikeasti RAUHOTTUA :)

[QUOTE="keira";22485993]Mua taas kiinnostaisi perheelliset, jotka ovat vuokranneet mökin/talon joulunviettoon, ts. saaneet suvun koolle ns. maalaisjoulun merkeissä - oliko kiva juttu?[/QUOTE]

Tää ois mun haave :) - sukujoulu. Ois paljon, paljon ruokaa, joulukuusi keskellä lattiaa jonka ympärillä vois lapset ja aikuisetkin mennä piirileikkiä ja ois jäälyhtyjä pihalla valaisemassa reittiä pihasaunaan ja kun vielä pääsis rekikyydillä joulukirkkoon tai hautausmaalle viemään kynttilöitä :heart:

[QUOTE="a p";22486014]Niin minustakin ennen mutta nyt kyllä odotan ihan innolla vähän erilaista joulua :) Menemme koko perhe mutta vähän kieltämättä jännittää saako siellä sitä joulufiilistä aikaan. Ollaan kylpylä-hotellissa 4vrk täysihoidolla joten ehkä tänä vuonna ehditään ihan oikeasti RAUHOTTUA :)[/QUOTE]

Jos lapset on innoissaan ja aikuiset rauhoittuneita, niin kyllä siitä varmasti hyvä tulee.

Ei ole kokemusta, mutta kuulostaa erinomaiselta idealta. Erilaista arkeen verrattuna, eikä vanhemmille tule stressiä jouluruuista.

Näin mä kans ajattelen mutta jostain syystä joku pieni rasittava ääni koko ajan nakertaa mun päässä ja yrittää pelotella, ettei joulua voi viettää kylpylässä :ashamed: :laugh: Äääh, mä TIEDÄN, että tää varmasti on paljo stressittömämpi kuin mitä jos oltais kotona (ite oon aina leiponu kaiken alusta asti, laittanu laatikot, suursiivoukset tehny jne) mutta siitä huolimatta pieni pelko on, että tuntuuko se sittenkään joululta jos lähtee kylpylään.

[QUOTE="keira";22485993]Mua taas kiinnostaisi perheelliset, jotka ovat vuokranneet mökin/talon joulunviettoon, ts. saaneet suvun koolle ns. maalaisjoulun merkeissä - oliko kiva juttu?[/QUOTE]

Meidän suvussa ihan omalla mökillä maalla on järjestetty näitä jouluja. Kiva juttu lapsille ja miehille ja mummoille. Niille äideille, jotka vastaa järjestelyistä alkeellisissa oloissa, ei ole.

Ei ole itsellä kokemusta ja kolkolta tuntuisi. Kaverin kaveri perheineen kokeili viime vai edellisjouluna ja tykkäsi. Oli kuulemma hiljaista ja rauhallista, hyvät jouluruuat buffasta eikä tarttenut jonottaa.

[QUOTE="vieras";22486093]Meidän suvussa ihan omalla mökillä maalla on järjestetty näitä jouluja. Kiva juttu lapsille ja miehille ja mummoille. Niille äideille, jotka vastaa järjestelyistä alkeellisissa oloissa, ei ole.[/QUOTE]

Siis just ton takia ei lähetä mökille/maalle vaikka muuten se varmasti oiski ihana, mut nimenomaan ajateltiin, että tänä jouluna myös MINÄ tarvitsen lepoa eikä sitä ainaista ahertamista joulun eteen. Mökillä ois kahta kauhiampi työ sieltä varmaan tultais kovin levänneinä kotiin. Tunnelmaa mökillä varmasti ois enemmän.

[QUOTE="a p";22486119]Siis just ton takia ei lähetä mökille/maalle vaikka muuten se varmasti oiski ihana, mut nimenomaan ajateltiin, että tänä jouluna myös MINÄ tarvitsen lepoa eikä sitä ainaista ahertamista joulun eteen. Mökillä ois kahta kauhiampi työ sieltä varmaan tultais kovin levänneinä kotiin. Tunnelmaa mökillä varmasti ois enemmän.[/QUOTE]

Olihan tuolla tunnelmaa. Lapsena oli kivaa (toisaalta lapsena nyt jouluna oli kivaa ihan missä tahansa - joku joulu vietettiin ihan kerrostalokodissakin), mut enää en lähtis. Tai ehkä sinä päivänä, kun miehet osallistuvat täysin tasapuolisesti ja oma-aloitteisesti joulusiivoukseen ja ruoan valmistukseen ja hankkivat myös puolet lahjoista.

Oltiin joulu Espanjassa joku vuosi sitten, kotiin tultua haluttiin järjestää omajoulu eli eikun kinkun paistoon jne

Hotellijoulu Suomessa olisi varmasti enemmän kotijoulun kaltainen.

[QUOTE="vieras";22486153]Olihan tuolla tunnelmaa. Lapsena oli kivaa (toisaalta lapsena nyt jouluna oli kivaa ihan missä tahansa - joku joulu vietettiin ihan kerrostalokodissakin), mut enää en lähtis. Tai ehkä sinä päivänä, kun miehet osallistuvat täysin tasapuolisesti ja oma-aloitteisesti joulusiivoukseen ja ruoan valmistukseen ja hankkivat myös puolet lahjoista.[/QUOTE]

jep, ymmärrän todellaki. En lähtis minäkään :) Meille ei tulis joulua ollenkaan jos en ite sitä laittais, siksi ajattelin, etten itelleni ainakaan lisää töitä teetä menemällä perheeni kanssa mökille :D

Me ei olla kerrottu lapsille ollenkaan, että ollaan lähdössä. Kuitenki ne jännittäis sitä niin paljo, että tää loppuaika ennen lähtöä ois aivan hirveetä seinillä hyppimistä. Helpommalla siis päästään kun ollaan ihan hissukseen :D

[QUOTE="jjjj";22486717]Kerran yritettiin viettää joulua lapissa hotellissa mutta ei siitä mitään tullut. No olikin viimeinen joulu suomessa muut on menneet etelän rannoilla.[/QUOTE]

Mikä siinä oli huonoa? Oliko pelkkä hotelli vai oliko kylpylä?

Aaaaah, etelän rannoille voisin minäkin lähteä jos vaan rahat riittäis :D

[QUOTE="a p";22486725]Mikä siinä oli huonoa? Oliko pelkkä hotelli vai oliko kylpylä?

Aaaaah, etelän rannoille voisin minäkin lähteä jos vaan rahat riittäis :D[/QUOTE]

No ei kai hotellissa ollut mitään vikaa mutta en osaa vain viettää joulua joten ollaan jätetty se muille.

Yhteistyössä