Hae Anna.fi-sivustolta

Hotellivaraus netin kautta

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä Bayswater, 12.06.2007.

1. Bayswater Vierailija

Kun olette tilanneet hotellin netin kautta, niin tilaatteko suoraan kyseisen hotellin
    nettisivujen kautta vai käytättekö välitysfirmoja? Saisiko vinkkejä hotellien välittäjistä?
    Törmäsin myös sellaiseen asiaan, että ainakin jotkut välitysfirmat vaativat koko
    hotellivarauksen hinnan maksettavaksi heti varauksen yhteydessä. Jospa rahani
    häipyvät taivaan tuuliin ja huonetta ei olekaan... Olenko liian epäluuloinen?
    Maksaisin kyllä mieluummin hotellin hinnan vasta paikan päällä hotellissa.
    Neuvoja, please.

2. Visitor. Vierailija

Itse tilasi kevään matkani Lontooseen British Airwaysin nettipalvelun kautta
    http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_fi

Ajoissa tilattu lento oli halpa ja hotellin sai tilattua samalla kertaa. Ison firman kautta tilauksessa ei ollut mitään ongelmia, kunhan tulostaa e-liput lennoille ja hotelli voucherit. Suosittelen BA:n palvelua.

3. anneli 46v. Vierailija

Jos löydät välitysfirman kautta sopivan hotellin, kannattaa aina kurkata hotellin omia sivuja, jos siellä on vaikka "offers".
    Hotelli-varauksen kanssa ei kannata hoppuilla, sillä hotelleja on tuhansia ja hinnat halpenee, mitä lähemmäs uskaltaa odottaa.

Tulin viime yönä Lontoosta 15v. tyttäreni kanssa. Yövyimme Grange Hotels-ketjun The Lancaster-hotellissa British museumin vieressä. 3:n tähden hotelli, vaikka suomalaisille antoivat varmaan pienimmän ullakkohuoneen. Huone oli tilava omalla suihkulla ja käsienpesualtaalla. Wc käytävällä, mutta äkkiä siihen tottuu(yleinen vanhoissa hotelleissa). Huoneessa oli teen ja kahvin keittoon kaikki tarvikkeet.
    Varasin huoneen kolme viikkoa ennen suoraan www.grangehotels.com ja siellä "special offers" ja sitten "last minute deals". Maksettiin vasta perillä luottokortilla.
    Olimme viikon; 4 yötä ilman aamupalaa 65£/yö ja 3 yötä aamupalalla(viikonloppu) 59,57£/yö.
    Hotelli oli lähellä Holborn-metroasemaa, johon oli helppo jatkaa metrolla Liverpool St.stationilta, jonne stansted express-juna tuli lentokeltältä.
    Ostin Holbornin metroasemalta heti travelcardin viikoksi (n.23£). Tyttärelleni, joka matkusti aina mukanani riitti joka päväksi off-peak travelcard (1£/pv),joka piti ostaa joka päiväksi erikseen.

4. Ria A Vierailija

Teen aina niin, että kun löydän mieluisan hotellin, vertailen netistä löytyvien välitysfirmojen hintoja hotellin omaan hintaan ja valitsen edullisemman (kannattaa kiinnittää huomiota mm. kuuluuko aamiainen mainittuun hintaan).
    Eroja on melkoisesti.

5. leena m Vierailija

Olen käyttänyt välitysfirmoja. Kaikille ei tarvitse etukäteen maksaa mitään, vaan maksu suoritetaan sitten hotellissa. Esim. Lontoossa olen käyttänyt www.activehotels.com -nimistä pari kertaa ja hyvin on toiminut. Varauksen yhteydessä annetaan luottokortin numero vakuudeksi. Normaalisti maksu suoritetaan pois lähtiessä käteisellä tai kortilla. Yhdessä hotellissa maksu perittiin heti hotelliin mentyä, joten käytäntö vaihtelee.

6. elounda Vierailija

Booking.com kautta olen Lontoon hotelleja varannut ei mitään ongelmaa.Varauksen yhteydessä luottokortin nro mutta maksu vasta lähtiessä hotellista

7. Sama täällä Vierailija

Ed. kirjoittaja:
    "Booking.com kautta olen Lontoon hotelleja varannut..."

Niin minäkin, booking.com on ihan sinänsä, siis nettisivuna hyvin kätevä, ja sieltä näkee myös muiden käyttäjien kommentteja, muutamien "mustamaalaajien" en anna itseäni säikyttää, aina on joukossa joku joka jaksaa ruikuttaa joka asiasta.

Ja kertaakaan en ole joutunut pettymään. En Lontoossa, enkä muissakaan maissa booking.comin kautta otetuissa hotelleissa.

Ilmeisesti booking.com kautta tulee myös jotain alennuksia? Ainakin aina kun olen sen kautta varattuun hotelliin saapunut, niin aina on ollut respassa ihan toisenlaiset hinnat seinällä, verrattuna siihen mitä olen itse sitoutunut varauksen yhteydessä maksamaan.

8. myös täällä Vierailija

Olen varannut kymmeniä hotellihuoneita booking.comin kautta ja tähän mennessä on toiminut hyvin. Ainoastaan Osloon sain edullisemmin muuta kautta, ennakkoon maksettavat. Lontoossa booking.comin hinta oli vain kolmasosa hotellin listahinnasta... Samoin luen kommentit tripadvisorista ennen varausta, niin eipä pääse pahoja pettymyksiä hotellien osalta tulemaan. Tietysti matkalle täytyy aina lähteä avoimin mielin, mutta turhaan maksaa liikaa huonosta hotellista.

9. anneli 46v. Vierailija

Jännityksellä odotin master-laskua, koska varasin ennen reissua yhden hotellin gta-hotelsin kautta ja maksoin saman tien. Sen jälkeen luin vasta Tripadvisorin arvostelut kyseisestä hotellista. Peruin jo maksetun hotellin. Kyllä näköjään ainakin kyseinen välitysfirma piti lupauksensa. Maksu oli hyvitetty ihan kokonaan! Ei mitään kuluja.

10. CaI Vierailija

Booking.com:ista...

Nettisivuilla luki, että hotelli saattaa periä jonkun takuumaksun tms joka on joko yhden yön tai koko vierailuajan summa. Onko teidän korteiltanne veloitettu tällä tavoin, ja jos on niin milloin summa on sitten palautettu?

Itse olen menossa Lontooseen ensimmäistä kertaa ja löytänyt erään mukavan hotellin booking.com -sivulta. Kiva, että olette olleet tyytyväisiä. Kaipa minäkin sitten uskallan varata hotellin tätä kautta.

11. Katja Henriikka Vierailija

Sellaiset missä on nettivaraus ovat mielestäni helpompia, mutta sähköpostilla tai faxillakin onnistuu varata....monet pienemmät bed&breakfast-paikat kuuluvat tähän kategoriaan. Viimeisin "löytö" on suht edullinen B&B-paikka, jonne varaus kävi sähköpostilla ja maksu vasta paikan päällä. Tässä linkki, jos jota kuta kiinnostaa
    http://www.hotelmeridiana.co.uk/
    Toinen samalta alueelta iso (aika meluinen ja hieman rähjäinen, mutta edullinen ja hyvä sijainti) hostelli, jossa yleensä aina tilaa ja kätevä nettivaraus sekä peruutuskin onnistuu helposti.

12. Katja Henriikka Vierailija

Lisäys edelliseen, Generator hostellin linkki
    http://www.generatorhostels.com/london/

13. Sanna85 Vierailija

14. pupa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kertokaa miten hostelli varataan netistä jos ei ole omaa luottokorttia? Mitä se tarkoittaisi käytännössä jos varaisi huoneita vanhempien luottokortin numerolla? Tarviiko sitten sillä samalla kortilla maksaa siellä paikan päällä? Mitä ne voi oikeesti tehdä sillä kortin numerolla ja viimeisellä voimassaolopäivällä? Voiko ne pelkillä noilla tiedoilla varata sieltä jotain summia? Onko muita vaihtoehtoja kuin yrittää etsiä sellaisia hostelleja, joihin ei tuollaista varmennusta tarvita? Jos siis ei halua jättää paikan päällä varailun varaan.

15. kortiton Vierailija

Hostelleista ei ole kokemusta, mutta hotellinvaraukseen ei ainakaan tarvita omaa luottokorttia. Varasin viimeksi matkan netistä mieheni luottokortilla ja hotellissa ystäväni maksoi molempien puolesta omalla luottokortillaan. Mieheni ei siis ollut mukanakaan. Luottokortin numeroa kysytään vain vakuudeksi (jos et tule hotelliin etkä ole peruuttanut, hotelli yleensä perii yhden yön hinnan annetulta luottokortilta).

16. Itse vertailen ensin hotelleja (TripAdvisor.com) joilla on minulle sopiva hintataso, luen muiden kokemuksia hotelleista ja valitsen niistä mieluisin. Sen jälkeen vertailen kyseisen hotellin hintoja eri välitysfirmoilla ja pyydän tarjouksen myös suoraan hotellilta. Tämän kerran löysin parhaan tarjouksen British Airways Holidayn kautta (4 yötä 3 hintaan). Annoin luottokorttini tiedot ja varasin hotellin netin kautta jonka jälkeen sain sähköpostitse voucherin jonka näytän saapuessani hotelliin. Pyysin myös suoraan hotellilta vahvistuksen varauksestani. British Airways Holidayn kautta varatut hotellit veloitetaan suoraan (luottokorttilaskulla) mutta monilla muilla välitysfirmoilla ei.

17. Timo Peltonen Vierailija

Käytän liikematkustukseen hotellikeskus.comia, jossa on mielestäni ylivoimaisesti eniten hotelleja. Negatiivisia kokemuksia minulla ei tähän mennessä ole ollut.

18. Matkalla Milanoon Vierailija

Hei,

Omasta kokemuksestani voin lämpimästi suositella sivustoja venere.com sekä booking.com. Tällä kertaa Milanon hotellimme löytyi Veneren sivuilta edullisemmin, joten varasin sen sieltä.

Alennuskoodeja, jotka toimivat 100% löydät sivulta
    http://www.retailmenot.com/view/venere.com Koodi antaa yleensä 4% alennuksen veneren varauksista. Toimi ainakin minulla moitteettomasti, hinta tippui mukavasti parilla kympillä!

Antoisaa matkaa kaikille reissuunlähtijöille!

19. Mäpy Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen jo monta kertaa käyttänyt booking.comia varatessani hotelleja netistä. Bookingissa on hellpo vertailla hintoja suhteessa arvosteluihin. Mitä enemmän arvosteluja, sitä luotettavampana vaihtoehtona olen pitänyt arvostelujen paikkansa pitävyyttä.

20. reissaaja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Me olemme useasti käyttäneet www.yeego.com -palvelua, myös Lontoon majoitusta varatessamme.

21. Olen käyttänyt usein activehotels.comia varatessani Lontoon hotelleja. Ei ole ollut moittimista. Samoin venere.comia olen käyttänyt ja ollut tyytyväinen. Venereä käyttäessäni maksu on peritty heti hotelliin tultuani, mutta activehotelsin kautta varattuani olen maksanut hotellilaskun poislähtiessäni.

22. resare Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    löysin sattumalta netistä trivago -nimisen palvelun. vaikuttaa varsin asialliselta! sivuilla on hintavertailu kaikista suurista hotellivaraussivuista, esim. booking.com, hotels.com, ebookers.. yhteensä yli 40 sivulta. toisin sanoen hakukone löytää halvimmat hinnat mainituilta sivulta haettaessa vaikkapa hotelleja helsingistähttp://www.trivago.fi/region.php?&pagetype=hotels&q=hotellit&path=81568&name=helsinki.

kaiken lisäksi sivuille voi lähettää kuvia ja arvosteluja hotelleista ja nähtävyyksistä. suosittelen tarkistamaan www.trivago.fi

23. resare Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    löysin sattumalta netistä trivago -nimisen palvelun. vaikuttaa varsin asialliselta! sivuilla on hintavertailu kaikista suurista hotellivaraussivuista, esim. booking.com, hotels.com, ebookers.. yhteensä yli 40 sivulta. toisin sanoen hakukone löytää halvimmat hinnat mainituilta sivulta haettaessa vaikkapa

kaiken lisäksi sivuille voi lähettää kuvia ja arvosteluja hotelleista ja nähtävyyksistä. suosittelen tarkistamaan www.trivago.fi

[Viestiä moderoitu.]

24. vertaile Vierailija

Booking.com, Hotels.com, Skoosh, Hotels4U ym hakukoneet yhdessä ja samassa hotellihaussa. Lähes miljoonan hotellin valikoima ja löytyy taatusti halvimmat hinnat hotelliin kuin hotelliin vertailemalla. Tehokkain hotellihaku tällähetkellä netissä. Tullut matkoilla tarpeeseen useampaankin otteeseen

http://www.parhaat-matkakohteet.com/2008/10/varaa-hotelli-netiss-hotellihaku.html

25. Jaana K Vierailija

Suosittelen Agoda.com joka vertailee eri hotellien hintoja ja palauttaa halvimman. Suomalaisten suosimia hotelleja esim http://www.halvathotelli.info

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri