Hpv - Kondylooma

  • Viestiketjun aloittaja Aina tautinen?
  • Ensimmäinen viesti
kolmannesta poikki
V. -89 menin karmivan alapääkutinan takia terveyskeskukseen. Luulin vain hiivaksi. Oli hiiva mutta myös kondylooma. Ilmeisesti litteä sellainen, ei ollut puhetta mallimerkinnöistä. Lääkäri penslasi ekan kerran, sitten hain apteekista jotain purppuran väristä liuosta, ja ohjeen mukaan laitoin vain niihin kohtiin mihin lääkärin laittamisesta oli jäänyt väri. Nimenomaan varoitti että aine kirveltää eikää saa joutua terveelle iholle. Hiivaan sain suun kautta otettavan lääkkeen.

Pari ekaa kertaa oli ok, koska aine auttoi kutinaan. Sitten alkoi tuskien taival. Joka kerta laittaessa aine poltti ja kirveli ja olin tulla hulluksi. Luulin alapään olevan yhtä avohaavaa mutta peili osoitti että eipä ollut. Muistaakseni pari kolme kertaa päivässä laitettiin (vai kaksi?). Ne oli elämäni pisimmät kolme päivää. Kahden viikon kuluttua kutina alkoi taas. Uusi kierros sama lekuri ja penslattiin.. Lekuri sanoi että jos ei nyt taivu, sitten lähettää jäädytykseen. Ilmeisesti ne näppylät jäädytetään jollain tms.

Kuinka ollakaan, kutina alkoi taas parin viikon kuluttua. Sama lekuri ja lähete jäädytykseen. Jouduin odottamaan pari viikkoa. Ekan odotusviikon aikana kutina vain lakkasi, eikä kutissut jäädytykseen mennessäkään. Siellä jalat levällään jäädytystä aikova lääkäri tutki ja tutki ja luki paperrita ja tutki ja kysyi lopulta nimeni ja sotun. Totesi että oikea potilas, mutta näppyjä ei enää ollut. Kuulema ne voi myös hävitä itsestään, ja arveli ettei ne välttämättä enää palaakaan, jos itsestään on lähteneet.

Niin kävi. Enää en kondyloomasta kuullut. Olen käynyt 5 vuoden välein papakokeessa ja aina puhdas, vaikka olen kertonut kondyloomastakin. Kolme suojaamattoman seksin pitkähköaikaista miestä on ollut sen jälkeen, eikä kukaan ole saanut tartuntaa. Ensimmäiselle kerroin ennen ekaa suojaamatonta, mutta kahdelle seuraavalle en enää kun olin tottunut ettei sellaista tautia olekaan. Viimeinen on myös aviomieheni.

Sitä paitsi, vasta saatuani tartunnan sain ylipäätän tietoa koko taudista. Koulussa puhuttiin vain visvasyylästä että se on virus ja sen saa ilman kortsua. Tarkempia kuvailuja ei taidettu saada juuri mistään. Jos on kortsutta seksiä harrastanut ja vehkeissä/alapäässä/pepussa alkaa tapahtua poikkeavia, kannattaa mahdollisimman pian mennä lääkäriin, terkkariin akuuttina koska muuten ei aikaa välttämättä saa ainakaan Hesassa. Kutina voi olla vain hiivaa. Sille seksikumppanille pitää kertoa myös. Jos aiheesta syntyy kiistaa kuka oli syyllinen, se on turhaa. Kinastella ei kannata, mieli on puhdas kun tuli ainakin kerrottua. Eipä ole sitten vastuussa niistä muista keitä toinen mahdollisesti tartuttaa jos ei itseään hoidata.

Pikkasen noiden tartuntojen saanti kuitenkin nostaa kynnystä ettei paneskele ihan kenen tahansa vaikka kuinka panettaisi ja vaikka kortsujakin olis käytössä. Nekin kun voi hajota ja siitä seurata suurempia ongelmia...
 
Mies melkein 30
Puhkesi 2 kuukautta sitten kondylooma, Lääkärissä kävin niin sano että ei kirjoita mitään reseptiä koska ei ole levinnyt limakalvojen alueelle.
No nyt ne on viimeisen parinviikon aikana alkannut kasvamaan isommiksi, parisellaista kukkakaalimaista syylää.
Lisäksi nyt huomasin tänään että jalka pohjassa kasvaa syylä, joskus lapsena ollut käsissä ja niitä hoidettiin vetyperoksidilla niinpä törmäsin tähän Otsoni ja vetyperoksidi syylien ja visvasyylän (kondylooma) hoidossa
Onko kukaan kokeillut kondylooman hoidossa Vetyperoksidia?
Ainakin tehokasta syyliin mutta ehkä en suosittelisi limakalvoille polttaa aika kivasti :)
Peniksen varteen aion kokeilla vetyperoksidia sen verran hatuttaa nuo syylät.
Oli muutenkin tressaava talvi sillä exällä todettiin Hiv positiivinen, Ja tietysti oltiin yhdynnässä oltu ilman kumia useamman kerran.
Loppujen lopuksi selvisin suhteellisen kovalla tressillä ja säihkähdyksellä tällä kertaa, kauheaa odotella 4-5 kuukautta tuloksia...
 
Mies melkein 30
Moi hakekaa apteekista vetyperoksidia kondylooman hoitoon.
Hoidin kolmena kertana muutama tippa hoito kerta ja kaikki hävisi reilussaviikossa.
Parin päivän välein pipetillä tiputtelin vetyä. Toimii!!
Hoito tuli maksamaan noin 4 euroa, jos olisin alkannut penslailemaan niin joku 80 euroa olisi maksannut.
 
Epätoivoinen
Sain kondylooman n. 3 vuotta sitten ja olen taistellut sen kanssa siitä asti. Olen kokellut wartecia liuoksena ja emulsiona sekä Aldaraa. Olen käynyt myös laserhoidossa, mutta kaikki tuntuu yhtä tyhjän kanssa. Epätoivo on suuri. Joku puhui aikaisemmin homeopatiasta, voisiko se auttaa tähän?
 
Kondylooman oireet
Minkälaisia oireita kondylooma teille miehille aiheuttaa?

Itselläni terskassa pieniä terskan värisiä näppyjä. Näpyt on niin pieniä, että ne näkyy vain täydessä erektiossa. Lisäksi terskassa on esiintynyt kuivuutta. Eli esiintyykö teillä miehillä kondyloomaviruksen takia kuivuutta terskassa?

Tämä lienee kondyloomaviruksen aiheuttamaa?

Entä mikähän on viruksen keskimääräinen poistumisaika elimistöstä? Tällaisella terveellä 25v. miehellä se ei varmaan kovin monta vuotta ole?
 
eheheheh
Minkälaisia oireita kondylooma teille miehille aiheuttaa?

Itselläni terskassa pieniä terskan värisiä näppyjä. Näpyt on niin pieniä, että ne näkyy vain täydessä erektiossa. Lisäksi terskassa on esiintynyt kuivuutta. Eli esiintyykö teillä miehillä kondyloomaviruksen takia kuivuutta terskassa?

Tämä lienee kondyloomaviruksen aiheuttamaa?

Entä mikähän on viruksen keskimääräinen poistumisaika elimistöstä? Tällaisella terveellä 25v. miehellä se ei varmaan kovin monta vuotta ole?
Huhhuh ihan kuin itse olisin kirjoittanut. Ikää myös 25v ja sama setti. Vituttaa. Alkoi n. 3.5kk sitten epämääräisillä kivuilla yhdynnässä ja aamulla virtsatessa. Nyt on tullut juuri noita melkein näkymättömiä näppyjö ja kuivuutta. Tyttöystävälläni oli/on kondylooma joka ei ole "ongelma", niinpä niin. Olisi pitänyt ottaa itse selvää. Kahdesti olen lääkärillä käynyt ja meinasivat että erittäin epätodennäköistä mutta näppyjä ei silloin ollut. Itse olen sitä mieltä että 96% varmuudella se on. Käyn vielä kolmannen mielipiteen hakemassa kunhan ehdin.
 
Viimeksi muokattu:
Kodylooman oireet
Heh. Itsekin olen kaksi kertaa lääkärillä käynyt näyttämässä. Ongelma on juurikin tuo, jonka nyt jälkeenpäin ymmärsin, että lääkärillä näpyt ei näy, koska mulkku ei ole erektiossa silloin. No katsotaas nyt miten etenee.
 
Jansku
Voiko kondylooma puhjeta yhtäkkiä n. neljän vuoden jälkeen jos aikaisemmin näppyjä ei ole ollut?
Naispuoliselle ystävälleni ilmestyi kondylooma näppyjä yhtäkkiä esimmäisen kerran. Hän kertoi kyllä aikoinaan jo että ex- miehellä oli ollut se (silloin kun he seurustelivat 4 vuotta sitten) mutta itselle ei kuulemma silloin ilmestynyt näppyjä ollenkaan, nyt sitten neljän vuoden jälkeen yhtäkkiä ilmestyi näitä.

Mietin vain voiko tälläinen olla mahdollista, tai kuinka todennäköistä ylipäätään?? Kellään käynyt saman lailla? Luulisi että jos olisi sen siltä ex:ltä saanut niin olisi jo silloin näppyjä ekan kerran ilmestynyt. Ei haluis epäillä mutta kyllähän tässä tulee varmaan kaikilla tulisi tahtomattakin mieleen että siellä mättäällä on joku muukin käynyt pukilla kun meikäläinen lähiaikoina.

Kondylooma voi olla oireettomana vuosia, joten on siis voinut saada sen exältään...
 
Viimeksi muokattu:
Nainen20v
Minulla todettiin viime joulukuussa (kun olin 19 vuotias) kondylooma ja sain hoidettua syylät pois Wartecilla. Mitään oireita ei ole sen jälkeen ollut. Nyt tapailen erästä miestä ja olemme harrastaneet seksiä kortsun kanssa.

Haluaisin saada neuvoja, että pitäisikö minun kertoa kyseiselle miehelle kondyloomasta vaikka käytämme kortsua? Ja voiko olla mahdollista, että hän on saanut tartunnan minulta jos kyseinen tauti/virus minussa vielä on?
 
HPV
Taas tehdään terveistä tytöistä sairaita, jopa kuolleita, kansanterveyden nimissä tietenkin. Ja sehän sallitaan. Hyödytön myrkkypiikki taas ja tyhmät ottaa. Kansa ei koskaan opi!

Cancer vaccine programme suspended after 4 girls die
Cancer vaccine programme suspended after 4 girls die - India - DNA

The truth about the HPV vaccines or what they do not want you to know
The truth about the HPV vaccines or what they do not want you to know (Part 1)

Hundreds of Thousands of Reactions to Gardasil… Is Your Child Next?
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/08/08/Hundreds-of-Thousands-of-Reactions-to-Gardasil-Is-Your-Child-Next.aspx

Concerns over safety of cervical cancer vaccine after 1,300 girls experience adverse side-effects
Paralysis, epilepsy and blurred vision: 1,300 girls have reaction to cervical cancer vaccine | Mail Online
 
kuumottunut
Huhhuh ihan kuin itse olisin kirjoittanut. Ikää myös 25v ja sama setti. Vituttaa. Alkoi n. 3.5kk sitten epämääräisillä kivuilla yhdynnässä ja aamulla virtsatessa. Nyt on tullut juuri noita melkein näkymättömiä näppyjö ja kuivuutta. Tyttöystävälläni oli/on kondylooma joka ei ole "ongelma", niinpä niin. Olisi pitänyt ottaa itse selvää. Kahdesti olen lääkärillä käynyt ja meinasivat että erittäin epätodennäköistä mutta näppyjä ei silloin ollut. Itse olen sitä mieltä että 96% varmuudella se on. Käyn vielä kolmannen mielipiteen hakemassa kunhan ehdin.

sama setti, kuivaa ja näppylää ,mut ne näkyy vaan jos erektio. 3kk sitten ajelin vanteilla pari viikkoa uuden tuttavuuden kans, ja ny vaivannu noi oireet.. lääkärit ei osaa sanoo, eli jos olet(te) saanu jotain valoa diagnoosiin / hoitoon, ois hienoa saada tietää. vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Romulus
Uudet todisteet teilaavat HPV-rokotteen turvallisuuden!
VAERS:iin raportoidut vakavimmat haittavaikutukset olivat enimmäkseen kouristukset, halvaus, sokeutuminen, puheongelmat, lyhyet muistikatkokset, kasvohalvaus (Bell’s Palsy), Guillain-Barren syndrooma, haimatulehdus, kystat kohdussa, verihyytymät ja sydänongelmat, keskenmeno ja sikiön kehityshäiriöt, sydänkohtaus ja kuolema.
Uudet todisteet teilaavat HPV-rokotteen turvallisuuden
 
Juu-u...
Uudet todisteet teilaavat HPV-rokotteen turvallisuuden!
VAERS:iin raportoidut vakavimmat haittavaikutukset olivat enimmäkseen kouristukset, halvaus, sokeutuminen, puheongelmat, lyhyet muistikatkokset, kasvohalvaus (Bell’s Palsy), Guillain-Barren syndrooma, haimatulehdus, kystat kohdussa, verihyytymät ja sydänongelmat, keskenmeno ja sikiön kehityshäiriöt, sydänkohtaus ja kuolema.
Uudet todisteet teilaavat HPV-rokotteen turvallisuuden

J.Kärkkäisen Magneettimedialle vuoden Huuhaa-palkinto | Yle Uutiset | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:
acv
Törmäsin tähän ketjuun kun googlettelin kondylooman vaihtoehtoista hoitomuotoa. Mulla todettiin siis kondylooma kaksi viikkoa sitten gynellä, yhdestä suhteellisen pienestä emättimen suulla olevasta syylästä. En saanut apteekista heti lääkärin määräämää penslauslääkettä ja lähdin hakemaan jotain muuta. Löysin netistä maininnan, että omenasiiderietikka saattaisi auttaa. Niinpä ostin ruohonjuuresta sitä luomutavarana, teippasin yöksi etikkaan kastetun topz-puikon alapäähäni niin, että se osui suurinpiirtein siihen syylään ja menin nukkumaan. Topz-puikko kyllä oli tippunut pois yön aikana mutta iloiseksi yllätyksekseni huomasin kuitenkin aamulla, että myös syylä oli hävinnyt! Siis jo yhden etikkahoitokerran jälkeen. Tästä on nyt aikaa vasta viikko, eli voi tietysti olla, että se tulee takaisin. Mutta suosittelen kuitenkin kokeilemaan tuota etikkahoitoa, jos haluaa päästä eroon nopeasti näkyvästä syylästä. Hieman hankalaa se topz-puikon asettaminen tietty tuonne alas on, mutta ihoteipillä sain sen ihan hyvin onnistumaan. Mainittakoon vielä, että se etikka on tosi tujua tavaraa, eli ei kannata sitä kauheasti tuolla läträtä, ettei tule iho-ongelmia. Siksi se topz-puikko on mielestäni paras, sillä sen saa helpoiten kohdistettua pelkästään syylän päälle. Tää kaikki on tietty tosi yksilöllistä mutta jos se etikka ei auta syyliin, niin sillä näyttäisi olevan paljon muita hyviä vaikutuksia, eli suosittelen hommaamaan sitä, jos ei syylien hoitoon niin muutenkin! Jään tietysti odottamaan, että tuleeko syyliä lisää. Sitten täytyy mahdollisesti tukeutua tujumpiin apteekista löytyviin hoitokeinoihin. Jaksamisia kaikille tämän harmillisen taudin kanssa! Itseänikin tietty harmittaa se tosi paljon, mutta onneksi YTHS:n lääkäri oli tosi lohdullinen. Tää on ikävä kyllä tosi yleinen ja kokoajan entisestäänkin yleistyvä vaiva.
 
Taudeista SE loppumme?
Mädäntykää kertomisia edes epäilevät tauteihinne tai jääkää mielellään sitä ennen auton alle, ettette ehdi elämänmatkallanne tartuttaa useita.

Aina tiedettäessä taudin joskus edes olleen... ainakin alta 5-7 v. sitten, kunnon ihminen kertoo. En tiedä, miten kertomista edes miettimään joutuvat ihmiset pystyvät elämään itsensä kanssa! Mitä ajattelette ollessanne yksin? Voitteko tuntea itseänne minkään arvoisiksi? Ehkä oma kärsimys (etenkin jos itse sai taudin huonosti historiastaan kertoneelta kumppanilta) jotenkin saa mieltämään, että muut saakoot kärsiä myös.

... En edes ymmärrä suhteita, joissa tunteita toiseen väitetään olevan, ja silti epäillään kertomista. Kovat ja syvälliset suhteet teillä ylipäätään. Henkisesti taidetaankin olla vain panevien apinoiden tasolla.

Helposti taudista eroon päässeet ihmiset saattavat luulla kondylooman olevan aina iisi. Kaikkien kropat ja vastustuskyvyt ovat erilaisia. Toivottavasti yhä useampi ymmärtäisi tämän.

---

Toisaalta on tutkimuksia, joissa kondylooma on jo seksiä harrastamattomilla lapsilla. Lisäksi tautia voi epäilyjen mukaan saada wc-reunuksilta, lauteilta ja jopa kahvoista pahimmissa epäilyissä.

Mielestäni kuitenkin tautisen ihmisen olisi pitänyt koskea ei-limakalvoiseen tartuttajaan (esim. kahva) suurinpiirtein kahden sekunnin sisällä limakalvollaan. Ja itse asiassa tartunnan saaneenkin olisi pitänyt koskea esineeseen limakalvollaan. Perheen lapsille kondylooman leviämisen ymmärtää helpommin (vs. aikuisten väliset tartunnat vaikkapa tanssipaikan vessasta), kun miettii esimerkiksi perheen yhdessä saunomista.

Joka tapauksessa: Kondyloomaa ei ole kaikilla ihmisillä, eikä se tartu niin vain esineistä, kahvoista ym.

Jokainen, joka "taudin yleisyyttä" ajatellen päättää jättää kertomatta, menkööt itseensä. Ja mielellään hautaan mahdollisimman pian ilman lisätartutuksia.

---

Kiitos kaikille rohkeille, jotka ovat kumppaniehdokkailleen historiastaan kertoneet! Ei varmasti ole ollut mukavaa, mutta "tautisuuttanne kammoksunut" (jos näin käy) ihminenkin ymmärtää viimeistään myöhemmin arvostaa teitä rohkeutenne takia. Joku kertomista miettivä saattaa muuten pelätä kammoksuvan kumppaniehdokkaan alkavan levittää teistä tietoa "likaisena" muillekin, mutta tämä riski on silti otettava. Mielestäni tällaisten puheiden levittäminen on vain pahempaa, jos menette kertomatta sänkyyn ja sitten tartutatte ihmisen. Lisäksi salailusta saattaa suoraan sanottuna seurata muutakin, esimerkiksi taudin saaneen vihaisuudesta väkivaltaa. Näin näkisin jopa itseni reagoivan, ja olen sentään "kiltempää sukupuolta".

Ja kaikkea jaksamista taudin kanssa tappelemiseen ja sen selättämiseen! Kyllä asiat yleisimpien kokemusten mukaan jossain vaiheessa paranevat! Kroppa kerää tarpeeksi kyseistä virusta kohtaan vastustuskykyä. (Mielestäni nämä 20 vuotta taudissa tapelleet ovat harvinaisuuksia, ja toisaalta epäilen heihin tarttuneen jonkin toisen tyypin viruksen esim. pettäneen kumppanin takia.)

Näkyvien muutosten hoidoilla autetaan ulkonäön lisäksi myös vastustuskyvyn paranemista. Vastustuskyvyn parantaminen tuntuukin olevan selättämisessä ehkä vahvin lääke. Eli hyvää ravintoa kropan rakennusaineiksi (v-kyvyn boostaajiakin on huom :)), unta, ja etenkin: muistakaa olla ainakin stressaamatta stressistä! Hyväksykää se, järkevän ihmisen normaali reaktio etenkin aluksi.

---

Itselläni tilanne tämä: Olen 2-kympin puolessavälissä oleva nainen. Olen ollut intiimissä kontaktissa (jonkin tason, esim. räpellystä ilman yhdyntää) nyt 8 eri miehen kanssa koko elämäni aikana. Tauteja olen aina pelännyt, ja ilman kumia en ole mitään siis tehnyt. Testeissä käyden olen terve, mutta järjellä ajatellen saattaa minullakin olla jokin piilevä virus elimistössäni. Nyt olen tavannut miehen, joka kertoi aikaisemmin kondyä sairastaneensa (ei tarpeeksi nopeasti kyselyistäni huolimatta, myönnän... pohdinkin juuri koko miehen hyvyyttä ja omia ylipäätään ajatuksiani taudista ja sen yleisyydestä).

Arvostan todella miestä, kun hän kuitenkin kertoi aika aikaisessa vaiheessa. Tarkemmin miettien monet edelliset kumppanini eivät vaikuttaneet luonteeltaan yhtä reiluilta, joten minulla saattaa olla jokin piilevä virus jo kuitenkin. Kyllä rehellisesti mietin, että yksinäisyys aiheuttaa terveyshaittoja ehkä jopa kondyloomaa enemmän. Voisin kuitenkin jollain tasolla nähdä miehen esim. lasteni isänä.

Kertominen on ihmiseksi kutsuttavan (vs. jokin paneva elukka... tervemenoa tosiaan auton alle matkalla baanalle tällaisille "ihmisille") teko. Antakaa toisen päättää kropastaan itse. Parhaimmassa tapauksessa kertominen saa toisen lähinnä arvostamaan teitä ja miettimään itsekin historiaansa ja mahdollista omaa tautipiilevyyttä. Näin kävi minullekin. Olen muuten varaamassa silti aikaa gynegologille, jossa aion kysellä lisää taudin yleisyydestäkin. Sukupuolilääkäreillä käyntiä täytyisi terveytensä takia harrastaa säännöllisesti muutenkin. Kyllä sitä kerran vuodessa rahaa paljon typerämpiinkin asioihin laitetaan... (esim. juurikin ne baarit :D)
 
myrkyn lykkäs
GlaxoSmithKline, luotettava THL:n pääyhteistyökumppani.

Eikä tarvitse esittää tutkimusviitteitä, jos ihmettelee, onko yhteistyö Suomessa täysin eettisellä pohjalla.

Japanissa HPV-rokote todettiin vaaralliseksi:
Japani ei enää suosittele papilloomarokotetta ? Suomi aloittaa rokotukset marraskuussa - Rokotukset - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Ensi syksystä alkaen HPV-rokote tarjotaan kaikille 11–12-vuotiaille tytöille osana kansallista rokotusohjelmaa. Ensimmäisenä rokotusohjelmakautena rokote annetaan myös 13–15-vuotiaille tytöille. Rokotteena käytetään GlaxoSmithKlinen (GSK) HPV-rokotetta.

STT ja kumppanit huijaavat HPV-rokotteen markkinoinnissa:
Tiedotusvälineet vs. tutkimusnäyttö: HPV-rokote ja kohdunkaulansyövän ehkäisy — jyrkikuoppala

Onko Merckin HPV-rokote Gardasil yhtä paha kuin Vioxx?
Onko Merckin HPV-rokote Gardasil yhtä paha kuin Vioxx?
 
turhaa bisnestä
Todellisuudessa tutkimusnäyttöä siitä, ehkäiseekö rokote kohdunkaulansyöpää, ei vielä ole, vaan näyttö saadaan vasta vuosien kuluttua. Keskimääräinen ikä kohdunkaulan syöpään sairastuneilla on syöpäjärjestöjen mukaan toteamishetkellä 60 vuotta. Mikäli rokotteella on suojavaikutus kohdunkaulansyöpää vastaan, ei ole tiedossa, kuinka kauan rokote suojaa - vasta-aineiden määrä on rokotetuilla laskenut muutamassa vuodessa merkittävästi, ja myös rokotteen mahdollinen suojateho saattaa vähentyä. Eli mikäli suojaa on, 60 vuoden keskimääräiseen sairastumisikään mennessä voi olla tarpeen ottaa useita tehosteannoksia, joka puolestaan saattaa lisätä rokotteen haittavaikutuksia kuten riskiä sairastua autoimmuunisairauksiin.

HPV-rokotteen tehosteaine on AS04, joka on rasvapohjainen. Saman valmistajan GlaxoSmithKlinen (narkolepsiaa aiheuttaneessa) Pandemrix-rokotteessa oli tehosteaineena AS03, jossa myös oli rasva-aineita, tarkemmin sanoen skvaleenia. Niin skvaleeni kuin AS04:n sisältämä rasvaosa ovat elimistössä luonnostaan esiintyviä ainesosia, joka tarkoittaa sitä, että rokotteen saamisesta voi olla seurauksena vasta-aineiden muodostuminen elimistön toiminnalle tärkeisiin aineisiin ja siten autoimmuunisairaus, jossa elimistön puolustusjärjestelmä häiritsee elimistön toimintaa.

Kohdunkaulan syöpä - Syöpäjärjestöt

HPV-rokotteen saaneiden lapsilla synnynnäisiä epämuodostumia

https://www.facebook.com/notes/rokotusinfo/hpv-rokotteen-saaneiden-lapsilla-synnynnäisiä-epämuodostumia/10151653615094639
 
nainenpelkää
Minulle on ilmaantunut ihon alle joku pieni patti sisemmän häpyhuulen limakalvolle ja toinen vastaava isomman häpyhuulen sisäpinnalle. Patti on aivan kuin olisi joku ihonalainen rasvapatti. Ihon pinta siis näyttää normaalilta, mutta patti tuntuu sormiin ja näkyy ihon alta. Voiko kyseessä olla kondylooma? Onko jollakin ollut tällaisia oireita?

Patit huomasin ensimmäisen kerran n. 2,5 kk sitten. Ensimmäinen kumppanini valittaa kutinaa siittimen päässä. Hiivalääkkeet auttoivat kutinaan vain hetkeksi. Klamydia ja tippuri on testattu molemmilta, ei ole siis niistä kyse. Toinen kumppani taas ei ole valittanut ainakaan minulle mistään oireista.
 
Tali tai rasvapatti?
Alkuperäinen kirjoittaja nainenpelkää;11529327:
Minulle on ilmaantunut ihon alle joku pieni patti sisemmän häpyhuulen limakalvolle ja toinen vastaava isomman häpyhuulen sisäpinnalle. Patti on aivan kuin olisi joku ihonalainen rasvapatti. Ihon pinta siis näyttää normaalilta, mutta patti tuntuu sormiin ja näkyy ihon alta. Voiko kyseessä olla kondylooma? Onko jollakin ollut tällaisia oireita?

Patit huomasin ensimmäisen kerran n. 2,5 kk sitten. Ensimmäinen kumppanini valittaa kutinaa siittimen päässä. Hiivalääkkeet auttoivat kutinaan vain hetkeksi. Klamydia ja tippuri on testattu molemmilta, ei ole siis niistä kyse. Toinen kumppani taas ei ole valittanut ainakaan minulle mistään oireista.
Käy tutustumassa Duodecimin sivulla Kondylooma eli visvasyylä :: Terveyskirjasto Siellä on myös kuvia siitä, miltä kondylooma näyttää. Kuvahaulla löytyy melkoinen määrä erilaisia kukkakaali- ja syylämäisiä tapauksia vertailuun.
 
nainenpelkää
Käy tutustumassa Duodecimin sivulla Kondylooma eli visvasyylä :: Terveyskirjasto Siellä on myös kuvia siitä, miltä kondylooma näyttää. Kuvahaulla löytyy melkoinen määrä erilaisia kukkakaali- ja syylämäisiä tapauksia vertailuun.

Ei näytä näiltä kuvilta, mutta jostain luin, että kuvat ovatkin ääripään tapauksista. Joillain on ollut hyvin huomaamattomia muutoksia. Mitään kutinaa tai muuta oireilua minulla ei ole ollut, mutta eikös näitä oireettomia tapauksia ole ollut paljon. Vain jollain etikkakäsittelyllä lääkäri on kyennyt havaitsemaan muutokset.

Sekin on vähän epäselvää minulle, että voiko tämä olla nyt se litteä muoto, jota ei edes kunnolla havaitse vai tarkoittaako litteä muoto sitä korkean syöpäriskin hpv-virusta, joka aiheuttaa muutoksia vain sisäsynnyttimiin. Se nimittäin on testattu minulta juuri, ja tulos oli negatiivinen.
 
Viimeksi muokattu:
ei ja ei
Hyvät vanhemmat/Huoltajat!

Olettehan tietoisia tästä HPV-rokotuksista joita aletaan 6 -9 luokkalaisille tytöille marraskuussa 2013 (siis ensi kuussa!!) antamaan?
Itselleni jäi erittäin epäselväkuva rokotteesta kun tästä kuulin.
Tänään töissä sitten kysäisin työkaveriltani hänen kantaansa asiaan ja sain erittäin hyvän tietoiskun, jonka haluan jakaa myös teille jota asia koskee/kiinnostaa.
Samalla varmistui se että omat 6- ja 9-luokkalaiset tyttäreni eivät tule rokotusta missään tapauksessa ottamaan!

Lukekaa allaoleva kirjoitus ja muodostakaa mielipiteenne...

https://www.facebook.com/jaana.vainio.007/posts/10151947355303588
 
lisätietoa
Alkuperäinen kirjoittaja nainenpelkää;11529871:
Ei näytä näiltä kuvilta, mutta jostain luin, että kuvat ovatkin ääripään tapauksista. Joillain on ollut hyvin huomaamattomia muutoksia. Mitään kutinaa tai muuta oireilua minulla ei ole ollut, mutta eikös näitä oireettomia tapauksia ole ollut paljon. Vain jollain etikkakäsittelyllä lääkäri on kyennyt havaitsemaan muutokset.

Sekin on vähän epäselvää minulle, että voiko tämä olla nyt se litteä muoto, jota ei edes kunnolla havaitse vai tarkoittaako litteä muoto sitä korkean syöpäriskin hpv-virusta, joka aiheuttaa muutoksia vain sisäsynnyttimiin. Se nimittäin on testattu minulta juuri, ja tulos oli negatiivinen.

Litteä muoto ei todellakaan näy ilman värjäystä (etikalla) ja mikroskooppia. Sittenkin lääkärin on eroteltava, konko kysymys arvesta vai kondyloomasta. Erottelu tapahtuu koepalan avulla laboratoriossa.
Litteä muoto on yleensä se korkeamman syöpäriskin hp-virus. Vaan kuka virukset tietää. Sinulla voi olla kolmea eri hp-virusta alapäässäsi.

Litteää muotoa voi olla yhtä hyvin häpyhuulilla, välilihassa, kohdunkaulalla jne. Papa-koe otetaan sieltä kohdunkaulalta. Se ei millään tavalla kerro, onko hp-virusta emättimen suulla tai emättimessä muualla. Papa-kokeella kuitenkin seulotaan, että viruksen aiheuttamat muutokset siellä hankalimmassa paikassa eli kohdunkaulalla tulevat havaituiksi ennen kuin ne aiheuttavat pahaa tuhoa. Niitä voidaan tarkkailla pitkään, koska elimistö voi torjua viruksen. Jos tuhoa on syntynyt, tehdään hoitoja, jotka auttavat elimistöä viruksen torjunnassa.

Jos sinulla ei ole oireita ja papa ei ole ollut hälyttävä, niin asian voi unohtaa vuodeksi. Sitten on uuden papan aika.
 

Yhteistyössä