V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eipäsku väkivalta vähentää väkivaltaa.väkivalta lisää väkivaltaa. ja lapset oppii helposti, että kun vetää jotain turpaa, niin sillä asiat selviää. mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. kyllä ne puhumalla ja muilla konsteilla pitää asiat selvittää
höpö höpöEipäsku väkivalta vähentää väkivaltaa.
Nykyisin päiväkodeissa ja kouluissa on niin paljon sekä ihan sairauksien että ihan vain kasvatuksen puutteen myötä niin paljon erilaisia häiriköitä, että mahdoton tehtävä. Toisaalta niin vanhempien kuin opettajien auktoriteetti on nollassa, joten pääsääntöisesti nuo "selvitetään muilla keinoin" ovat yhtä tyhjän kanssa.väkivalta lisää väkivaltaa. ja lapset oppii helposti, että kun vetää jotain turpaa, niin sillä asiat selviää. mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. kyllä ne puhumalla ja muilla konsteilla pitää asiat selvittää
Ei se aina noin mene, tuo on sitä evankelisluterilaista ajatusmallia mitä suomalaislapsille on syötetty äidinmaidossa jo, eli ''jos joku lyö sinua niin käännäppä sille toinenkin poski läpsyteltäväksi.''väkivalta lisää väkivaltaa. ja lapset oppii helposti, että kun vetää jotain turpaa, niin sillä asiat selviää. mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. kyllä ne puhumalla ja muilla konsteilla pitää asiat selvittää
totta ja yleensä se ''selvitetään muilla keinoilla'' tarkoittaa sitä, että kiusattu siirretään uuteen kouluun ja kiusaajat saavat jäädä entiseen kouluun valitsemaan uuden kiusattavan...tai sitten tuon lausahuksen jälkeen opettajat ja rehtorit laittavat päät pensaaseen ja ovat ihan shhs shh.Nykyisin päiväkodeissa ja kouluissa on niin paljon sekä ihan sairauksien että ihan vain kasvatuksen puutteen myötä niin paljon erilaisia häiriköitä, että mahdoton tehtävä. Toisaalta niin vanhempien kuin opettajien auktoriteetti on nollassa, joten pääsääntöisesti nuo "selvitetään muilla keinoin" ovat yhtä tyhjän kanssa.
Sama täällä.Ei se aina noin mene, tuo on sitä evankelisluterilaista ajatusmallia mitä suomalaislapsille on syötetty äidinmaidossa jo, eli ''jos joku lyö sinua niin käännäppä sille toinenkin poski läpsyteltäväksi.''
Mä olen aina opettanut ettei saa aloittaa kiusaamista, mutta jos kimppuun tullaan niin takasin saa antaa samalla mitalla.
Joo olen huomannut saman. Sanoin joskus pojan rehtorille kun vaihtoi koulua, että meillä on sitten 0 toleranssi kiusaamisen suhteen ja että pojalla on ihan varmasti oikeus ja lupa kotoa puolustaa itseään jos päälle tullaan. Se rehtori alkoi selittämään ja hymyilemään että ''Niin meillähän ei saa lyödä ketään..'' johon totesin vaan että ei meilläkään paitsi sillon kun pitää itseään puolustaa. Siihen tulikin vastauksena epämääräistä mutinaa, yskimistä, rillien oikaisemista ja aiheen vaihtamista.Sama täällä.
Mutta olen huomannut, että monet ovat aivan järkyttyneitä, kun ohjeistaa lastaan puolustautumaan ja lyömään takaisin. Ilmeisesti ei sovi nykyiseen arvomaailmaan, jossa kaikkia pitää ymmärtää ja kaikki pitää suvaita.
Mielestäni jokaisella on oikeus puolustaa itseään. Jos joku lyö sinua, lyöt takaisin, jos tilanne niin vaatii.
Ei siinä monenkaan kohdalla auta loputtomat keskustelut ja anteeksipyytelyt yms. Niin surullista kun onkin, niin esim kouluissa opettajilla ei juuri ole keinoja eikä kiinnostusta kiusaamista lopettaa.
väkivalta lisää väkivaltaa. ja lapset oppii helposti, että kun vetää jotain turpaa, niin sillä asiat selviää. mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. kyllä ne puhumalla ja muilla konsteilla pitää asiat selvittää
Ei se aina noin mene, tuo on sitä evankelisluterilaista ajatusmallia mitä suomalaislapsille on syötetty äidinmaidossa jo, eli ''jos joku lyö sinua niin käännäppä sille toinenkin poski läpsyteltäväksi.''
Mä olen aina opettanut ettei saa aloittaa kiusaamista, mutta jos kimppuun tullaan niin takasin saa antaa samalla mitalla.
totta ja yleensä se ''selvitetään muilla keinoilla'' tarkoittaa sitä, että kiusattu siirretään uuteen kouluun ja kiusaajat saavat jäädä entiseen kouluun valitsemaan uuden kiusattavan...tai sitten tuon lausahuksen jälkeen opettajat ja rehtorit laittavat päät pensaaseen ja ovat ihan shhs shh.
sun hiljentämiseen ei tarvita edes nyrkkiä.Vaahtosammuttimen värinen ja kokoinen munaton päätön antoi alapeukkua. Eipä ihme. Metsästäjänä se ratkaisee ristiriidat mieluiten haulikolla tms kuin puhumalla![]()
En nyt lukenut vielä tuota juttua, mutta näinhän se usein on.
Jos joku lyö sinua, on parempi lyödä kaksi kertaa lujempaa takaisin, jos ei halua homman jatkuvan.
Ei lopeta kiusaamista, mutta uhriksi valikoituu joku muu kuin itse.
sun hiljentämiseen ei tarvita edes nyrkkiä.![]()