Huh kamalaa: Uutisista -> Pikkuveli käynnisti - nelivuotias kuoli pesukoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja January
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

January

Jäsen
14.11.2008
43
0
6
"Pikkuveli käynnisti - nelivuotias kuoli pesukoneeseen
04.02.2009 09:18

Kalifornialainen Kayley, 4, kiipesi perheen pesukoneeseen ja kuoli sen jälkeen kun hänen pikkuveljensä oli painanut koneen käynnistysnappia.

Ratkaisevana tekijänä onnettomuudessa oli se, että pesukoneen käynnistysnappi on vain puolen metrin korkeudella lattian pinnasta. Siten vajaat puolitoista vuotta vanha pikkuveli ylettyi painamaan nappia, kertoi poliisin edustaja Jim Amormino uutistoimisto AP:lle.

Tyttö ehti olla pesukoneessa vain pari minuuttia ennen kuin hänen äitinsä ehti paikalle. Turman uhri vietiin sairaalaan, jossa hän kuoli viisi tuntia myöhemmin.

Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen mukaan iskuihin, jotka hän oli saanut koneen sisällä.

IS"

Voi kamala sentään, mikä onnettomuus ja järkytys! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävä onnettomuus:
Mutta täytyy vaan ihmetellä, että isot on koneet jenkkilässä, kun nelivuotias sinne sujahtaa.

onhan ne. ne on niitä päältä täytettäviä joissa luukun voi avata vaikka kesken koneen pyörimisen. luulen että tässä on kyse semmosesta koneesta. :(

kamala juttu. tän takia kannattaa irrottaa töpseli aina seinästä.

mä olen ihan varma et se lapsi on pahoinpidelty kuoliaaksi ja keksitty hyvä selitys. samoin kun suomessa oli se arkku juttu. lapsi kuoli kun oli kuulemma yöllä mennyt leikkiarkkuun. totuus oli et äiti oli tappanut sen.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

mä olen ihan varma et se lapsi on pahoinpidelty kuoliaaksi ja keksitty hyvä selitys. samoin kun suomessa oli se arkku juttu. lapsi kuoli kun oli kuulemma yöllä mennyt leikkiarkkuun. totuus oli et äiti oli tappanut sen.

tää kävi mielessäni myös

onko semmosia koneita jossa ei sit tarvi sitä kanttaa kun vaan laittaa kiinni asentoon,ainaki kaiki mitä tiedän pitää painasta vähä kovempaa että menee lukkoon???

Meillä nelivuotias änki itsensä aina välillä kuivausrumpuun, vaikka se onkin ehdottoman kiellettyä. Kerran pikkuveikka 1,5 v tuuppas jo oven kiinni. Minä tosin kuulin sen kolauksen ja tulin heti paikalle. Tämän jälkeen olen varmistanut tosi hyvin, että töpselit ei ole seinässä. Eipä tosin ole tuo isoveikkakaan sen jälkeen kuivausrumpuun mennyt ja nyt se asennetaankin pian pesukoneen päälle torniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pikkunen jaksas:
onko semmosia koneita jossa ei sit tarvi sitä kanttaa kun vaan laittaa kiinni asentoon,ainaki kaiki mitä tiedän pitää painasta vähä kovempaa että menee lukkoon???

Kyllä meillä ainakin lapset saavat helposti pesukoneen luukun kiinni, eikä kauan tarvitse painellakaan nappuloita, kun on ohjelma valittu... Onneksi siihen saa myös lapsilukon.

Minäkin peesaan tuota ajatusta, että takana on pahoinpitely tai joku muu. Vaikea uskoa, että iso lapsi voisi parissa minuutissa pesukoneessa niin pahasti vahingoittua. Ei iso lapsi mahdu heittelehtimään siellä koneessa.

Järkyttävä juttu silti.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

Lapsia oli kaksi ja äiti oli hukuttanut heidät.

Jenkeissä pesukoneet ovat erilaisia kuin täällä meillä. Sivustatäytettävät ovat tosi harvinaisia ja 7kg koneita pidetään verraittain pieninä.

Tosiaan joissaki uusissakin koneissa on mahdollista avata luukku kesken pesun, vaatteita täytyy välillä tasapainotella sinne kun linko on tavallaan vaakatasossa.... Luukku vaan kiinni ja napin painallus niin kone lähtee uudestaan käyntiin.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:( :'(

olipas yllätys että taas sattu jenkkilässä... :( :(

Kyllä noita sattuu suomessakin..mun pikku-sisko meni piiloon 3vuotiaana linkoon ja mä laitoin sen luukun kiinni ja se lähtikin käyntiin. :ashamed: :'(

Olin siis itekin tosi pieni.

Miten tämä päättyi?

no ainakin noissa sivusta täyttävissä pitää olla sen verran voimaa laittaa luukkuu kiinni ettei ton ikäinen (1.5v) saa sitä eikä se onnistu sisäpuolelta. onneks. jenkkilässä onkin sitten erilaisia vehkeitä. surullista ja hieman epäilyttävää kyllä. :(

Voi kamala! :/ :/ Mullekin kyllä tuli mieleen, että lapsi oli pahoinpidelty, mutta mutta...

Mä otan aina johdon pois seinästä, olen kotoa oppinut tämän tavan.

Meillä on edestä täytettävä kone ja ei paljon tarvitse että tuo mun reilu 1-v sais sen päälle!! Nappulat sopivalle korkeudella, ohjelmanvalitsinta on kiva pyörittää ja luukku helppo laittaa kiinni! Siksi otankin aina johdon pois seinästä ja vesihanan suljen (kone ei mee päälle jos vesihana kiinni). Meillä ei kylläkään ole kuin yksi lapsi, mutta silti!!

Yhteistyössä