Huh, näitä yöheräämisiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toooosi väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toooosi väsy

Vieras
:/ Meillä 3 lasta. Eskarilainen joka on aina nukkunut yönsä hyvin. 2v 9kk vanha joka heräilee edelleen muutaman kerran lähes joka yö ( pissalle, juomaan tms. ). Ja sitten 6kk vauva.
Vauva asuu lähes koko yön tissillä ja nyt itseä alkaa väsyttää. Joskus vauva valvookin öisin, parikin tuntia saattaa mennä ennen kuin nukahtaa.

Meidän 6kk ikäisen päivärytmi on jotensakin tälläinen.

klo 6-7 : herää, syö rintaa. Touhuilee muun perheen mukana.
Käy nukkumaan vaunuihin ulos kello 10-11 aikoissa. Nukkuu 1-4 tuntia.
Herättyään syö lounaan - Liha-kasvissosetta.
Touhuilee muun perheen mukana. On hereillä n. pari tuntia ja menee taas ulos nukkumaan. Ensin syö rintaa.
Nukkuu 1-2 tuntia. Herättyään syö hedelmä/marjasoseen ja rintaa. Touhuilee muun perheen mukana.
Illansuussa nukkuu pienet unet. ½-1h riippuen akaisempien unien pituudesta. Herättyään syö rintaa. N. klo 20 syö puuroa ( 1-1½dl + marja/hedelmäsosetta höysteenä muutama lusikallinen ). Nukkumaan käy n. 20.30. Nukahtaa rinnalle.

Vauva sisällä nukahtaa aina rinnalle. Hiivin itse pois ja kun mennään itse nukkumaan niin nostan vauvan omaan sänkyyn. Yleensä herää n. 15min siirron jälkeen. Joskus harvoin saattaa nukkua tunninkin omassa sängyssään.
Yöllä syö ainakin 4 kertaa joka yö. Eikä halua nukkua ollenkaan omassa sängyssään vaan kainalossa koko ajan. Mielellään niin että tissi on koko ajan saatavilla.
Tuttia ei syö.

Voisikohan tälle tehdä enää mitään? Vai olenko vain "opettanut liian hyvälle"?

ainakin voit koittaa saada nukahtamaan niin ettei olis tissi suussa...joo ei ole helppoa.Kun/jos tämä onnistuu opeta nukahtamaan itse omaan sänkyyn,itse voit istua sängyn vieressä ja alkuun pitää kättä vauvan päällä.Seuraavaksi niin ettet pidä kättä ja lopulta niin ettet ole vieressä.Etene hommassa rauhallisesti pikkuhiljaa,menee pari kk.

Ei kun unikoulu vaan pystyyn. Meillä pidettiin 7 kk:n iässä ja ekana yönä itki 45 min ja sen jälkeen on nukkunut ilman tissiä. Jos herää niin tassutus riittää, nukahtaa oitis uudelleen. Tietoa löytyy neuvolasta ja netistä googlettamalla esim. unikoulu kotona, tassutus,

Miksi siirrät vauvan omaan sänkyyn jos herää siihen? Mikset vain anna nukkua siinä tutussa ja turvallisessa kainalossa?

No me ollaan aina mieheni kanssa ajateltu että parisänky on meidän sänky ja lapset nukkuvat omissaan :) Isommistakaan ei kumpikaan ole koskaan nukkunut meidän välissä kuin ihan satunnaisia pätkiä joskus toooooosi harvoin esim. aamuyöstä.
En osaa yhtään nukkua kun on lapsi samassa sängyssä vaan jotenkin varon koko ajan tökkäsemästä tai liikahtamasta ettei pienen unet häiriinny ja sitten itse nukun tosi huonosti.
Nyt on jo hartiat niin jumissa että migreenistä kärsin pari kertaa viikossa sen vuoksi että vauva tahtoo pitää tissiin suussaan ja se estää minua vaihtamasta asentoa :(

Anna vauvan nukkua vieressä jos se siinä parhaiten nukkuu. Ehditte jakaa miehes kanssa sen sängyn kahdestaan sitten kun lapsi kasvaa ja haluaa omaan sänkyyn :)

Tää ei liity asiaan mut aika paljon syö jo kiinteitä 6kk ikäiseksi..

[QUOTE="Myy";22356154]Anna vauvan nukkua vieressä jos se siinä parhaiten nukkuu. Ehditte jakaa miehes kanssa sen sängyn kahdestaan sitten kun lapsi kasvaa ja haluaa omaan sänkyyn :)

Tää ei liity asiaan mut aika paljon syö jo kiinteitä 6kk ikäiseksi..[/QUOTE]

kiinteiden määrä minusta taas juuri passeli.

[QUOTE="Myy";22356154]Anna vauvan nukkua vieressä jos se siinä parhaiten nukkuu. Ehditte jakaa miehes kanssa sen sängyn kahdestaan sitten kun lapsi kasvaa ja haluaa omaan sänkyyn :)

Tää ei liity asiaan mut aika paljon syö jo kiinteitä 6kk ikäiseksi..[/QUOTE]

Kiinteitä maisteltiin ekan kerran vähän yli 4kk iässä ja nopeasti vauva rupesi syömään hyvin. Neuvolassa sanoivat 5kk ikäisenä kun käytiin että voi antaa hyvin tuon verran ruokaa. Puuro otettiin ruokavalioon viikko sitten :)

[QUOTE="huh";22356152]Aika myöhään menee aamu-unille, melkein ruoka-aikaan eli koko päivärytmi siirtyy myöhäiseksi. Kannattaisi tehdä lapset isommilla väleillä.[/QUOTE]

Miten tuo nyt liittyy asiaan?

Jos kokeilis lisätä yhden aterian tuonne?
Meillä on syöty 4 kiinteetä ateriaa n.6kk iästä lähtien, aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. tosin, eipä olllu vaikutusta öihin, nyt kohta 11kk ja herää edelleen yöllä, millon mihinkin.

Yhteistyössä