Huh, taas kauhea vääntö pojan kanssa kaverisynttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Se kun haluaisi kutsua ihan kaikki kaverinsa ja niitä on todella paljon.
Kavereita, koulukavereita, harrastuskavereita. Laskin, että jos kaikki hänen listaamansa kutsuttaisiin täällä olisi yli 30 poikaa. Meillä ei ole tilaa, eikä varaakaan sellaisiin juhliin.
Saatiin sitten rajattua niin, että vain ne kutsutaan joitten kanssa hän on tekemisissä lähes päivittäin, joitten kans yökyläillään ja muutenkin ovat läheisimmät kaverit. Eli vaan 8 on nyt tulossa.

Millä lailla teillä on hoidettu tuo valinta, että ketä kutsutaan?
Toisaalta kyllä harmittaa koska poika itse on ollut kaikkien noitten muittenkin synttäreillä, muttei voi mitään. Joku raja pitää laittaa.

Enhän mä pystyisi vahtimaankaan tollaista laumaa 9-12 vuotiaita ja takaamaan, ettei mitään satu. Ovat varmaan osan ajasta ulkonakin, siellä on tramppa ja mun asia on vahtia niitten touhuja.

Minkä ikäiseksi asti olette järjestäneet kaverisynttäreitä lapsillenne?
Mun poika täyttää nyt 11v ja alkaisin olla pikkuhiljaa sitä mieltä, että
tää traditio voisi loppua.

tai sitten ulkona...grillijuhlat.... 30kpl makkaroita ja mehua...jälkkäriksi vaikka itsetehty ja koristeltu cupcake. Ja pyydä parin kaverin vanhemmat avuksi pitämään järjestystä...tai sit jotaiasiallisia miespuolisia sukulaisia vaikka...jos joku vielä osais soittaa kitaraa niin ois musaa.

tai sitten ulkona...grillijuhlat.... 30kpl makkaroita ja mehua...jälkkäriksi vaikka itsetehty ja koristeltu cupcake. Ja pyydä parin kaverin vanhemmat avuksi pitämään järjestystä...tai sit jotaiasiallisia miespuolisia sukulaisia vaikka...jos joku vielä osais soittaa kitaraa niin ois musaa.

No kun ei olisi oikein varaa vuokrata mitään isompia tilojakaan, aika pienellä budjetilla pitäisi muutenkin pärjätä. Poika on kohta lähdössä harrastusleirille ja siihenkin menee rahaa kolmesataa. Kai meidän pitää alkaa jo nyt säästämään sen ensi vuoden synttärijuhlia varten ;)

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ollut järjestelemässä lasten synttäreitä tuttavaperheiden kanssa. Yleensä on kutsuttu kaikista läheisimmät ystävät, esim. sellaiset joiden kanssa on päivittäin tekemisissä muutenkin kun koulun tai harrastusten yhteydessä. Läheisimmät koulukaverit on myös kutsuttu, mutta yleensä harrastuskaverit on jätetty kokonaan kutsumatta, koska ovat olleet kaikista "kaukaisimpia" kavereita. Ja näidenkin perheiden kohdalla on ollut tilanteita, että on ollut vaan pakko jättää kutsumatta sellaisia tyyppejä, joiden synttärillä lapsi on kuitenkin käynyt.
Mielestäni helpoin on jättää ne kaverit pois, keiden kanssa ei olla yhteydessä niin paljon. Harrastuskavereiden kesken voi tulla riitaa siitä, jos joku pääsee ja joku ei (ellei sitten oikeasti ole läheinen kaveri). Kannattaa varmaan istua pojan kanssa alas ja jutella ja miettiä asiaa kunnolla ja rauhassa hänen kanssaan.
12-vuotiaaksi on yleisesti järjestetty synttäreitä, ja viimeiset kunnon synttärit on sitten ollut vähän isommat juhlat.
Toivottavasti tämä auttoi edes hieman :)

[QUOTE="Life";23809267]Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ollut järjestelemässä lasten synttäreitä tuttavaperheiden kanssa. Yleensä on kutsuttu kaikista läheisimmät ystävät, esim. sellaiset joiden kanssa on päivittäin tekemisissä muutenkin kun koulun tai harrastusten yhteydessä. Läheisimmät koulukaverit on myös kutsuttu, mutta yleensä harrastuskaverit on jätetty kokonaan kutsumatta, koska ovat olleet kaikista "kaukaisimpia" kavereita. Ja näidenkin perheiden kohdalla on ollut tilanteita, että on ollut vaan pakko jättää kutsumatta sellaisia tyyppejä, joiden synttärillä lapsi on kuitenkin käynyt.
Mielestäni helpoin on jättää ne kaverit pois, keiden kanssa ei olla yhteydessä niin paljon. Harrastuskavereiden kesken voi tulla riitaa siitä, jos joku pääsee ja joku ei (ellei sitten oikeasti ole läheinen kaveri). Kannattaa varmaan istua pojan kanssa alas ja jutella ja miettiä asiaa kunnolla ja rauhassa hänen kanssaan.
12-vuotiaaksi on yleisesti järjestetty synttäreitä, ja viimeiset kunnon synttärit on sitten ollut vähän isommat juhlat.
Toivottavasti tämä auttoi edes hieman :)[/QUOTE]

Juu kiitos, auttoi :) Noin minäkin olen ajatellut, että vaan ne kutsutaan joitten kanssa eniten ollaan tekemisissä. Sitten kun on aikuinen ja pitää kemut omassa kämpässään, niin saapi kutsua vaikka sata kaveria :D

[QUOTE="poks";23809245]Vanhempi kertoo, kuinka monta vierasta saa tulla max, sankari valitsee. Moni kutsuu yhtä monta vierasta kuin sankarilla on ikävuosia.[/QUOTE]

Näin on tehty, mutta joka vuosi sama juttu. Alkaa se vänkääminen, että "eiks Makekin kuitenkin pääsis, kun se on mun niin-ja-niin-hyväkaveri" ja "eiks Villekin kuitenkin vois tulla, ja Jimikin, mä niin haluaisin pllis jooko, ensvuonna mä sitten en kutsu kun viisi"
HUOH!

Meillä 10v-synttärit ovat olleet viimeiset, mihin on saanut kutsua isomman määrän kavereita. Sen jälkeisillä synttäreillä on sitten vain ne tosi kaverit, meidän tapauksessa 2-4 kaveria.

Vanhempi päättää kutsuttujen määrän, joku raja se on oltava (ellei sitten järkkää synttäreitä aidatulle jalkapallokentälle, jossa voi rikkoa korkeintaan jalkapallon :) ).

Eikö nämä kaverisynttärit ole naurettavia, tai turhaa brassailua? Meillä on neljä lasta, eikä edes tälle nuorimmaiselle ole järjestetty kaverisynttäreitä. Olemmeko taas nipoja, kuusivuotias on niin iloinen kun siskot ja veli tulevat synttäreille isän ja äisin kanssa.

Itsekin olen sitä mieltä, että vanhemmat laittaa määrärajat kutsuttaville ja lapsi valitsee.

Mutta mieleeni juolahti, että oisko joku läheinen urheilu/pallokenttä tyhjillään juhlien aikaan, jolloin vois pitää "pallottelusynttärit". Tarjolla sit mehua ja mitä nyt saakaan helposti roudattua sinne. Tää nyt tietty ois säästäriippuvainen ja asuinpaikasta. Meillä täällä melko "maalla" on yks pallokenttä tyhjillään suurimman osan aikaa ja sinne vois aatella pallottelua/rataa. Mutta mulla onkin vaan tyttöjä ja määrä on saatu pidettyä kohtuudessa, kun tytöllä on lähinnä koulukavereita.

Meillä 10v-synttärit ovat olleet viimeiset, mihin on saanut kutsua isomman määrän kavereita. Sen jälkeisillä synttäreillä on sitten vain ne tosi kaverit, meidän tapauksessa 2-4 kaveria.

Vanhempi päättää kutsuttujen määrän, joku raja se on oltava (ellei sitten järkkää synttäreitä aidatulle jalkapallokentälle, jossa voi rikkoa korkeintaan jalkapallon :) ).

Näin aateltiin mekin, että pikkuhiljaa voisi alkaa pitämään pienempiä synttäreitä... mutta toihan saa hepulin kun puhutaan ettei olisi KAVERISYNTTÄREITÄ. Noh, onneksi poika on syntynyt tähän aikaan, ovat yleensä suuren osan ajasta ulkona.

[QUOTE="Vieras";23809342]Eikö nämä kaverisynttärit ole naurettavia, tai turhaa brassailua? Meillä on neljä lasta, eikä edes tälle nuorimmaiselle ole järjestetty kaverisynttäreitä. Olemmeko taas nipoja, kuusivuotias on niin iloinen kun siskot ja veli tulevat synttäreille isän ja äisin kanssa.[/QUOTE]

Meillä on menty tälle linjalle, että jos haluavat niin saavat pitää kaverisynttärit. Pojan isosisko on aina pitänyt vaan pienet synttärit, ihan vaan parille parhaalle ystävälleen. Ei ollenkaan tämmöistä härdelliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöjä vaan;23809353:
Itsekin olen sitä mieltä, että vanhemmat laittaa määrärajat kutsuttaville ja lapsi valitsee.

Mutta mieleeni juolahti, että oisko joku läheinen urheilu/pallokenttä tyhjillään juhlien aikaan, jolloin vois pitää "pallottelusynttärit". Tarjolla sit mehua ja mitä nyt saakaan helposti roudattua sinne. Tää nyt tietty ois säästäriippuvainen ja asuinpaikasta. Meillä täällä melko "maalla" on yks pallokenttä tyhjillään suurimman osan aikaa ja sinne vois aatella pallottelua/rataa. Mutta mulla onkin vaan tyttöjä ja määrä on saatu pidettyä kohtuudessa, kun tytöllä on lähinnä koulukavereita.

Toi olisi kiva idea, mutta siinä on aina se säävaraus. Jos sattuukin oikein kamala, kylmä ilma niin mitäs sitten. Toukokuu on aika oikullinen kuukausi. Hmm...

Yhteistyössä