Huhhuh, kunnoitusta vaan suurperheiden äideille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
...mutta musta ei taida olla kuin kahden äidiksi. Olin tänään kaverin lapsille lapsenvahtina, oman 5 v:n ja 2 v:n kavereina oli toinen 2 v ja puolivuotias vauva. Huh mikä hullunmylly, vauva itki eikä viihtynyt kuin sylissä ja muut lapset ottivat tilaisuuden irti ja nyt on talokin kuin pommin jäljiltä... kyllä kahden kanssa pääsee vielä helpolla!

Mä luulen, että musta ei oo kun yhden äidiksi. Mutta mitäs vikaa yhdessä tai kahdessa on? :) Ei siis suurperheissäkään, mutta kelle sopii mukäkin. Parasta on se, et sen tiedostaa etukäteen.

mulla päinvastaiset kokemukset mutta isommista lapsista. mieheni veljen lapset on olleet meillä hoidossan vauvasta saakka, ja juu, silloin vauva-aikaan se olikin rankkaa (meillä lapset kaikki samanikäisiä, vain muutamien kuukausien erolla, heillä 2 lasta, meillä 2 lasta) mutta nykyään kun lapset on isompia, kaikki jo kouluiässä, minusta on IHANAA kun kaikki 4 serkusta leikkii yhdessä ja kaikilla oj kivaa. ja aikuinen joka heidän kanssaan on, pääsee jo _todella_ helpolla koska ton ikäiset jo leikkii keskenään, on pihalla jne ilman että aikuisen pitää olla siinä kokoajan läsnä. :)

[QUOTE="a.p";22588984]Ei kerrassaan mitään vikaa... :) pientä vauvakuumetta on tässä vaan pukannut, mutta tähän se taisi lopahtaa. :D[/QUOTE]

Oli sit hyvä ehkäsykeino :D

..Onhan se kuitenkin eri asia joutua neljän kaitsijaksi yhtäkkiä kuin kasvaa siihen lasten myötä..

Ei siis sillä, mä kyllä nostan hattua isojen perheiden vanhemmille siltikin :)

mulla päinvastaiset kokemukset mutta isommista lapsista. mieheni veljen lapset on olleet meillä hoidossan vauvasta saakka, ja juu, silloin vauva-aikaan se olikin rankkaa (meillä lapset kaikki samanikäisiä, vain muutamien kuukausien erolla, heillä 2 lasta, meillä 2 lasta) mutta nykyään kun lapset on isompia, kaikki jo kouluiässä, minusta on IHANAA kun kaikki 4 serkusta leikkii yhdessä ja kaikilla oj kivaa. ja aikuinen joka heidän kanssaan on, pääsee jo _todella_ helpolla koska ton ikäiset jo leikkii keskenään, on pihalla jne ilman että aikuisen pitää olla siinä kokoajan läsnä. :)

Joo, se tuollaisessa lapsilaumassa onkin parasta että takuulla viihtyvät. :) Nyt tilannetta hankaloitti eniten tuo vauva, joka oli varmaan tulossa kipeäksi tai teki hampaita tai jotain, mutta pelkäksi itkuksi meni tämä vierailu. :(

Yhteistyössä