Huhhuh, olipa riehumista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Tän illan saldo:
3luokkalainen itki sitä että hältä on läksyt tekemättä, kun nukkumaan komensin. Sai ollakkin, koska yö ei ole mikään läksyjentekoaika. Läksyjen teosta sanoin päivällä useamman kerran.. joten eiköhän opi ens kerralla tekeen läksyt ajoissa

adhd-poika pani paikat mullinmallin, ku ei saanut Hulkkia katsoa, repi taidekerhossa tekemänsä piirustuksen katsoen miten mä reagoin ja aiko karata. Lähti, mutta tuli 10min päästä nöyränä takasin kun äiti ei tullutkaan huuteleen sisälle. Sanoin vain lähtiessä että pistää tarpeeksi vaatetta päälle.

Isäntä nukkumassa (tai yrittämässä nukkua toisessa päässä taloa) koska sillä on yöpostinajoon lähtö. Sit ois pitänyt saada vuosikas, kolmivuotias ja viisivuotias pysymään nukkumassa tän älämölön aikana.. varmaan puoli kylää kuuli sen :(

Sit kuulin että pojan historian kirja ollut pitempään hukassa, eipä oo kertonut mulle ennen.. saas nähdä mistä piilosta sekin löytyy

Ja pyykkikonekkin lakkas toimimasta :/

Adhd-poika on nyt rauhoittunut, mut mulla tosi paha mieli.. ja nyt alko sit nuorimmainenkin (vuosikas) itkeen, tekee yhä takahampaita, on räkänen ja herää öisin vähän väliä. Supot ei auta mtn. Onneksi 4 takahampaista on tullut jo :)

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Tän illan saldo:
3luokkalainen itki sitä että hältä on läksyt tekemättä, kun nukkumaan komensin. Sai ollakkin, koska yö ei ole mikään läksyjentekoaika. Läksyjen teosta sanoin päivällä useamman kerran.. joten eiköhän opi ens kerralla tekeen läksyt ajoissa

adhd-poika pani paikat mullinmallin, ku ei saanut Hulkkia katsoa, repi taidekerhossa tekemänsä piirustuksen katsoen miten mä reagoin ja aiko karata. Lähti, mutta tuli 10min päästä nöyränä takasin kun äiti ei tullutkaan huuteleen sisälle. Sanoin vain lähtiessä että pistää tarpeeksi vaatetta päälle.

Isäntä nukkumassa (tai yrittämässä nukkua toisessa päässä taloa) koska sillä on yöpostinajoon lähtö. Sit ois pitänyt saada vuosikas, kolmivuotias ja viisivuotias pysymään nukkumassa tän älämölön aikana.. varmaan puoli kylää kuuli sen :(

Sit kuulin että pojan historian kirja ollut pitempään hukassa, eipä oo kertonut mulle ennen.. saas nähdä mistä piilosta sekin löytyy

Ja pyykkikonekkin lakkas toimimasta :/

Adhd-poika on nyt rauhoittunut, mut mulla tosi paha mieli.. ja nyt alko sit nuorimmainenkin (vuosikas) itkeen, tekee yhä takahampaita, on räkänen ja herää öisin vähän väliä. Supot ei auta mtn. Onneksi 4 takahampaista on tullut jo :)

Mistä noin kilttejä lapsia saa tilattua? Ei ihme et meikä on välillä ihan pihalle :)

Nuorimmainen sai herätettyä itkullaan 3 +5v:t, nukkuavat samassa huoneessa. Aamulla mulla on herätys 5.30, eikä tällä mielialalla nukuta kyllä pitkään aikaan.

Ompa nyt ihanan hiljaista, 23.30 kuulu vielä ääniä 15 ja 13v:n huoneesta :/ piti käydä komentamassa..
aamulla on sit paljon järjestettävää, ku useammasta huoneesta tavarat lattialla, nyt en jaksa alkaa tekee mitään.
Oon ruvennu miettiin että tarvisko poika adhd-lääkityksen, vai jämerämmän äidin ja isän joka osallistuis perheen elämään enemmän

nuorin heräs jo itkemään, eli tästä tulee taas yö jolloin ei kannata edes männä nukkumaan.
Miten jaksan? Mä jaksaisin tän paremmin, jos ei ois tuota synnytyksen jälkeen puhjennutta masennusta (kuopus täytti kesällä vuoden jo) ja sais kunnalta välillä apua.. (yhdessä välissä kävi kodinhoitaja sillointällöin, mutta se oli jatkuvasti sairaslomalla ja sit kesälomalla)
Mut jos ei muuten ni päätä seinään hakkaamalla eteenpäin.

Tuolla pojalla on noita raivareita alkanut tuleen tiheämpään, lisäksi meillä on murkkuikäinen dysfaatikko ja sit kaikki ikäkaudet ja uhmat melkolailla hyvin edustettuna..
nii ja tietenki tuo mun majoitusyritys vaatii omansa, tällä viikolla pitää aamupalat alkaa tekeen 5.30

nuorin heräs jo itkemään, eli tästä tulee taas yö jolloin ei kannata edes männä nukkumaan.
Miten jaksan? Mä jaksaisin tän paremmin, jos ei ois tuota synnytyksen jälkeen puhjennutta masennusta (kuopus täytti kesällä vuoden jo) ja sais kunnalta välillä apua.. (yhdessä välissä kävi kodinhoitaja sillointällöin, mutta se oli jatkuvasti sairaslomalla ja sit kesälomalla)

Tuolla pojalla on noita raivareita alkanut tuleen tiheämpään, lisäksi meillä on murkkuikäinen dysfaatikko ja sit kaikki ikäkaudet ja uhmat melkolailla hyvin edustettuna..
nii ja tietenki tuo mun majoitusyritys vaatii omansa, tällä viikolla pitää aamupalat alkaa tekeen 5.30

Muistin ku kerroit masennuksestasi, siksi kysyin jaksamistasi tällä hetkellä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Muistin ku kerroit masennuksestasi, siksi kysyin jaksamistasi tällä hetkellä. :hug:

Vaihtelee päivästä toiseen aika paljonkin.. tämmöset illat vie voimat useammaksi päiväksi
Muuten, pyykkikone alkoi toimimaan, mä potkasin sitä :D

Jaksamista sinulle!! Melkoista hulinaa kuullostaa olevan!

Saanko kysyä miten tuo dysfasia ilmeni? Meillä 4v tyttö juuri aloitti puheterapeutilla käynnit, kertomis- ja ymmärtämispuolella ongelmia ja sanan taivutuksissa ja oppii sanat hitaasti. Tytön hoitotäti sanoi, että on vähän samoja piirteitä, kuin hänellä aikaisemmin hoidossa olleella dysfasia-lapsella.

muuten öttis, ette oo oikeesti harkinneet sitä lääkitystä teidän adhd-lapselle? jos teillä ei oo lääkitystä niin saanko kysyä että miksi ei? mie en näistä asioista tiiä joten senkin takia kyselen. varsinkin kun oon kuullu kaikenlaista noista lääkityksistä.

tuo oli siistitty versio illasta.. noita iltoja on alkanut tuleen yhä enemmän, adhd-poika pistää hulinaksi, sitä ei sais kieltää eikä komentaa ja kaikki pitäs tapahtua niinkuin hän haluaa.. muuten raivari. Uhkailee rikkoa tavaroita, on rikkonutkin esim peilin, viskoo tavaroita ja vaatteita lattialle jne.
Mut dysfaatikosta; se aluksi diagnosoitiin autistiseksi. Ei yhteisleikkejä, ei puhetta neljävuotiaana, raivokohtauksia, pelkokohtauksia, motorisessti kömpelö.. leikki esim pumpulitupolla pitkään hyppyyttelelmällä sitä jne. Nyt tämä poika on kohta 15v, käy tavallista koulua tavallisella oppimäärällä ja koulunumerot on 5-8 välillä. (ruotsista vitonen)

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
muuten öttis, ette oo oikeesti harkinneet sitä lääkitystä teidän adhd-lapselle? jos teillä ei oo lääkitystä niin saanko kysyä että miksi ei? mie en näistä asioista tiiä joten senkin takia kyselen. varsinkin kun oon kuullu kaikenlaista noista lääkityksistä.

Poika sai diagnoosin vasta tänä kesänä, käyttäytyi psykiatrilla ihan nätisti ( luki akuankkaa koko ajan, mä annoin sen käyttäytyä siellä just niinkuin halusi)
joten ei nähty tarvetta lääkitykselle. Kylälläkin pääasiassa käyttäytyy kunnolla, koulussa on saanut välillä raivareita ja sit kotona.. pääasiassa minulle

tuo oli siistitty versio illasta.. noita iltoja on alkanut tuleen yhä enemmän, adhd-poika pistää hulinaksi, sitä ei sais kieltää eikä komentaa ja kaikki pitäs tapahtua niinkuin hän haluaa.. muuten raivari. Uhkailee rikkoa tavaroita, on rikkonutkin esim peilin, viskoo tavaroita ja vaatteita lattialle jne.
Mut dysfaatikosta; se aluksi diagnosoitiin autistiseksi. Ei yhteisleikkejä, ei puhetta neljävuotiaana, raivokohtauksia, pelkokohtauksia, motorisessti kömpelö.. leikki esim pumpulitupolla pitkään hyppyyttelelmällä sitä jne. Nyt tämä poika on kohta 15v, käy tavallista koulua tavallisella oppimäärällä ja koulunumerot on 5-8 välillä. (ruotsista vitonen)

Ok. Meillä tyttö on todella sosiaalinen ja puhuukin paljon (ainakin yrittää, mutta ei siitä usenkaan selvä ota). Mutta ehk tuo on jotain muuta viivettä. Kiitos kun vastasit :).

adhd-pojan opettaja soitti että tuleeko poika tänäänkään kouluun. Poika oli eilen kotona, koska sillä oli viikonloppupartioreissun jälkeen aamulla kipän kuuloinen yskä, yski jatkuvasti. Sit neljältä kun hain päivähoidosta nuorimpia, niin poika tälläytyi matkaan ja kaupalta otti pyöränsä ja pyöräili jonkin aikaa. Joku opettajista oli nähnyt tän, ja tuli valitusta että tämmöinen helpolla koulustapoisjäänti leivää sit muihinkin. (kurkunpääntulehduksen kuuloinen kova yskä, itelläkin teki kipeää ku sitä kuunteli.. mut tuskimpa tää opettaja sitä uskoo.. viime yönä ei sit yskinyt lainkaan)
Sit läksyjen teosta valitti, mikä tosiaan ihan ok.. mutta kun tämä tulee marttyyriäänellä, ja palaverissa selittänyt miten mun pitää menetellä (eli samoin kuin hän: laittaa lapset pöydän äärelle yhtäaikaa ja valvoa läksyjentekoa.. hällä muistaakseni kaksi jo isompaa lasta.. mulla kotona 8, ikähaarukalla 1-15 joista kaksi erityislasta)
Voin oikein kuvitella miten opet on pohtineet opettajanhuoneessa asiasta. Tosin, eipä niille pitäs kuulua mitä toinen tekee koulun jälkeen.. (pojalla oli judokin eilen, ei päässyt sinne yskänsä takia)

Paljon olet jaksanut ja hatunnosto sulle siitä.
Ihan ystävällisyyttäni nyt heitän ilmaan tämmöisen ajatuksen et kantsisko lopettaa jo lasten hankkiminen? Kuulostaa siltä et
lapset ei voi hyvin etkä sinä, ja isä siis ei osallistu perheen elämään?
Mieti omaa jaksamistasi ja lastesi parasta ja älä tee enää lapsia.
Ei millään pahalla.
Tuntuu vaan välillä et ihmisten on pakko pukata penskoja toisensa perään vaikka resurssit (jaksaminen) ei riitä ollenkaan.

Poika sai diagnoosin vasta tänä kesänä, käyttäytyi psykiatrilla ihan nätisti ( luki akuankkaa koko ajan, mä annoin sen käyttäytyä siellä just niinkuin halusi)joten ei nähty tarvetta lääkitykselle. Kylälläkin pääasiassa käyttäytyy kunnolla, koulussa on saanut välillä raivareita ja sit kotona.. pääasiassa minulle
Seuraavalla kerralla provosoi pojalle raivokohtaus että lääkäri näkee että teillä on todellinen ongelma ja saatte pojalle apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt nikitön:
Ihan ystävällisyyttäni nyt heitän ilmaan tämmöisen ajatuksen et kantsisko lopettaa jo lasten hankkiminen? Kuulostaa siltä et
Ei millään pahalla.
Tuntuu vaan välillä et ihmisten on pakko pukata penskoja toisensa perään vaikka resurssit (jaksaminen) ei riitä ollenkaan.

oletko miettinyt sitä, että ehkäpä heille ei käy se lapsettomuus? että jos on esim. lahkossa niin ei voi noin vaan lopettaa sitä lasten tekoa. lestadiolaisilta on ainaki kaikenlainen ehkäseminen kielletty, että silleen...:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Poika sai diagnoosin vasta tänä kesänä, käyttäytyi psykiatrilla ihan nätisti ( luki akuankkaa koko ajan, mä annoin sen käyttäytyä siellä just niinkuin halusi)joten ei nähty tarvetta lääkitykselle. Kylälläkin pääasiassa käyttäytyy kunnolla, koulussa on saanut välillä raivareita ja sit kotona.. pääasiassa minulle
Seuraavalla kerralla provosoi pojalle raivokohtaus että lääkäri näkee että teillä on todellinen ongelma ja saatte pojalle apua.

näin minäkin tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt nikitön:
Ei millään pahalla.

Kaikki muut käyttäytyy ihan ok, paitsi tämä riehuja.. ja se taas kuuluu tuohon adhd:hen. Välillä hän taas osaa olla aivan ihana, kiltti jne. Adhd:n lisäksi pojalla on aika paha lukihäiriö, ja koulunkäynti on välillä tuskaa. Muitten kiukuttelut + muu käyttäytyminen jne on ihan normaalitasoa. Toiset lapset ovat saaneet kylältä kiitosta hyvästä käytöksestään. Minusta noi muksut ei voi huonosti.. jopa 15vuotias poika viihtyy kotona mielummin kuin lusmuaa kylillä, iloisia ja reippaita ovat yleensä. Mutta tokihan se jossain näkyy, että perheessä on 1v, uhmaikäinen, murkkuikäisiä ja erityislapsia.
Isä on paljon töissä (yrittäjä), ja harrastuksissa.. ei oo paljoa lasten kanssa. Mut ei ole moni muukaan tällä paikkakunnalla, miehen rooli on perinteinen rahantuoja perheeseen ja mies solahti tähän rooliin kun muutettiin tänne.
Ei lapsia tehdä.. kalskahtaa tuo sanakin ikävästi. Mä en kyllä mene vannomaan etteikö meille joskus vielä iltatähti tulisi.. mutta ei vielä vähään aikaan :)

nuorempana poika karkas anopille hakeen taustatukea.. nykyään karkaaminen tarkoittaa sitä että poika lähtee pyöräileen/käveleen jonnekkin ja odottaa että mä soitan perään, haen sitä jne. Ei siis ole tosissaan minnekkään lähdössä :) tietää että mummon luona tulee riitelyä aika pian, koska molemmat ovat tempperamenttisia eli ei enää mene mummon luo.. vuosi sitten meni viimeksi ja jäi yökylään (luvalla) sit kesken yötä poika soitti mulle ja pyysi anteeksi ja halusi kotia :) vaikka oli jo asia aikasemmin sovittu, silloin ku sain luvan olla yötä (anoppi halusi sen jäävän yökylään)

Uusimmat

Yhteistyössä