HUHTI-/TOUKOKUU toiveissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotirokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotirokki

Vieras
Hei! Onko täällä muita jotka haluaisivat saada huhti-/toukokuussa nyytin? Mielestäni se olisi ihana ajoitus, sillä ehtisi synnytyksestä toipumaan kesäksi ja yövalmvomisetkaan eivät olisi valoisalla niin rankkoja/epäluonnollisen oloisia! Tai niinhän sitä luulee :D

Meillä on kohta 8kk ikäinen tyttö ja alunperin oli ajatuksena noin kahden vuoden ikäero. Sitten kun asiaa ajattelimme, niin vauva olisi tullut juuri vuoden pimeimpään ja väsyttävimpään aikaan. Päätimme nyt hiukan aikaistaa projektia =) Tuleehan se joka tapauksessa olemaan rankaa taaperon ja vauvan kanssa, mutta ehkä sitä kesällä pärjää vähemmillä unilla... Noh, katsotaan nyt jahka sitä ensin tärppäisi :heart: Nyt on mensut loppumassa, et mun kierrolla pääsee ehkä (reilun) kahden viikon kuluttua yrittämään!

Heips! no täälläkin ainakin toiveissa (vaikkei kyl haittaa vaik tulis jo maaliskuussa :xmas: ) meillä on yritystä viime syksystä alkaen niin olis todellakin toivottu lapsi, kun vaan sieltä joskus tulis. itse kun olen syntynyt juuri toukokuussa niin mielestäni se on oikein hyvä aika syntyä :D

Heips! Kyllä! Toiveissa ollut jo piiiiiitkäääään! Meillä tytär 2v7kk ja risat :heart: ja pikkukakkosta ollaan yritetty pian vuoden ajan reippaasti, kun imetys loppui tytön ollessa 1v9kk! Aivan ihana olisi vauveli saada siinä toukokuun lähettyvillä! Kp 22/28-38 (yk12), joten hyvällä onnella voisi jo maaliskuulla tuhista... mutta kierto niin piiiitkä ollut, että huhti-toukokuu toiveet korkealla! Vai onko pessimisti nurkalla käymässä... =) :wave:

täällä, täällä :wave: vaikka lupasin olla missään pinossa piinaamassa itseni kanssa :whistle:
km helmikuussa ja eilen lähti 3 yrityskerta käyntiin :heart: joten jos tästä kierrosta tulisi niin huhtikuulle menisi juuri, ei toukokuussakaan vikaa ole kuten ei muissakaan :D eli meille saa tulla ihan milloin vaan kunhan pian tulisi :D :D
kotona pojat 4,3v ja 2,6v . :wave:

juu, kyllä vauvatoiveita on huhti/toukokuulle.... tai kun nyt vaan yleensäkin tärppäisi, sillä yritystä on ollut jo pidempään.. vauva olisi kyllä tervetullut koska tahansa. Kesä olisi tietysti mukavaa aikaa! 2-vuotias tyttömme on syntynyt kesäkuussa, samoin minä :flower: ja mies heinäkuussa........

Näemmä täällä on paljon muitakin :heart: Oih, kesänyytti voisi olla niin ihana, esikko tuli juuri ensilumien aikaan ja se jatkuva talvihaalarirumba kovilla pakkasilla ei ole mukavaa... siis varsinkaan tuollaisen todella pikkaraisen kanssa :xmas: Niin puhumattakaan siitä että viimeiset raskauskuukaudet ovat kesähelteillä :kieh:

Hei!

Joukkoon minäkin tulen. Poika on vasta kyllä 3 kuukautta, mutta uusi jo toiveissa. Nyt on toiset kuukautiset meneillä ja 14-17 päivän päästä odottelen ovista. Imetän vielä, mutta poika saa jo korviketta, koska roikkuu muuten tississä koko ajan. Poika on jo 7 kilon painoinen, joten tarvitsee ruokaa jo enemmän ja ajattelin korvikkeella korvata puolet. Näin pitäisi munasolunkin irrota paremmin. Viime kierrossa ei ovistikkuun tullut selkeää ovista, joten imetys varmaan vielä estää irtoamisen, mutta toivossa hyvä elää.

Kotirokki: Mulla just sama tilanne. Meillä tyttö 8kk ja toinen olis haaveena huhti-toukokuulle. Paljon olen ajatellu sitä, että tuleeko liian pieni ikäero ja jaksanko. Mutta meillä esikoinen ollu ns. helppo tapaus. Ja mullakin menkat just loppu! =)

Eli täältä liityttäis mukaan. Miten teillä, joilla on ennestään vauva/taapero kotona, meettekö tässä välillä töihin tai ootteko nyt töissä? Mä aattelin mennä syksyllä ja sitten toivon mukaan jään äitiyslomalle keväällä.

Hei!

Pääsiskö mukaan? Toukokuu on ihana aika saada beibe, on tosiaan koko kesä eessä niinku kotirokki sanoi. Sain esikoisen toukokuussa ja nyt olis pikkukakkonen haaveissa. Oon sellanen jolla on ollu krooninen vauvakuume aina, eikä se lähtenyt mihinkään esikon synnyttyä. Osastolla suunnittelin jo tokan synnytystä kätilön kanssa ja mies pyöritteli päätään vieressä ;)

Lopetin imetyksen kuukausi sitten ja vissiin viidet vai kuudet menkat on tullu synnytyksen jälkeen. Kierto on tasanen 32 päivää ja seuraavasta alettas yrittään. Jännittää! Töihin en oo ehtinyt vielä ja ajattelinkin olla esikoisen kanssa kotona ja jäädä siitä sitten äitiyslomalle. Onko muita jotka suunnittelevat että esikoinen ei olisi hoidossa kakkosen syntyessä? Vähän pelottaa miten sitä jaksaa, vaikka esikko onkin ollut tosi helppo tapaus...

Meillä siis 2-vuotias tyttö ja kotona olen elokuuhun -08 eli tytär on tuolloin 3v ja sitten on tarkoitus aloittaa päivähoito. Itse ajattelin tehdä tuon ekan vuoden 6h työpäivää. Tosin, jos luoja meille suo vielä kakkosen, niin sittenhän tuo työhön paluu lykkääntyy! =) . En sitten tiedä veisikö tytön osapäivähoitoon........ tai sitten oltaisiin kotona. Kyllähän sitä voisi käydä kerhoissa yms. Ollaan tytön kanssa käyty jo vauvasta 3kk uimassa, jumpassa ja muskarissa........

mama81: heh, meillä tosiaankin aika samanlainen tilanne ja samanlaiset ajatukset noiden jaksamis-pohdintojen suhteen! (taidamme olla melkein samanikäsetkin, missähän suunnalla asustat?) Järki sanoo et kannattais odottaa vuosi, mutta sydän on jo täysillä mukana! Niin ja uskon vakaasti, että sitten parin vuoden päästä kaikki vaiva "maksaa itsensä takaisin" kun sisarukset ovat leikki-iässä.

Töihin palaisin ehkä tässä välissä jos olisi mukava/kevyt duuni, mutta mun työ on todella raskas fyysisesti ja henkisesti, vastuusta puhumattakkaan... Onhan tuo esikoinenkin vielä pieni ja olin ajatellut olla lapsen kanssa ainakin vuoden kotona joka tapauksessa.

Olisin myös halunnut lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta mies pisti vastaan. Lämpeni ajatukselle nyt ja ikäeroa tulisi minimissään 1v 10kk. Onhan sekin aika pieni ero. Mutta tosi hienoa kun uskallatte lähteä tekemään toista noin pienellä ikäerolla! Vauva-aika menee kuitenkin taas niin nopeasti ja leikki-iässä vaivannäkö maksaa itsensä kyllä takaisin moninkertaisesti jos sisaruksista on seuraa toisilleen :) Ja se on kuitekin paljon pitempi ajanjakso kuin tuo vauva-aika.

Kotirokki: Oon Pohjanmaalta. Mistäpäin itse oot?

Meillä mies haluaa toisen vauvan vaikka heti, jos vaan minä jaksan. Mies on kuitenkin niin pitkiä päiviä töissä, että kaikki on lähinnä mun vastuulla.
Kyllä mäkin uskon, että myöhemmin pääsee paljon helpommalla, kun on lapset pienellä ikäerolla. Aika näyttää...

Täällä kans toista kovasti yritellään, nyt lähtee toinen kierros kuha nää menkat sais ensin alta pois.. :kieh: Aivan ihana ois saaha kesän korville pikkuinen tuhnokki =) Ja peukkuja muilleki yrittäville ;)

Yhteistyössä