HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 11.4.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää vapun aattoa kaikille!
Täälläpä on hiljasta, mut on niin upee ilma ulkona, et tuskin monet ehtii koneelle.:)
Meil pojat on päikkäreillä, ni oon täs netissä. Voishan tohon takapihalle mennä istuskelee kohta, kuulen, kuitenki jos ne herää. Ne nukkuu useimmiten päikkärit sisällä. Daniel joskus ulkona rattaissaki.
Tänään oltiinki jo poikien kans ulkosalla ja Daniel pisti hiekkaa suuhunsa.Sitä on mahoton estää.Tutti ei pysy kauaa suussa...Nyt se osaa jo vähän pihalla irrottautua musta ja tutkiskella paikkoja.Ei oo kokoajan äitin helmoissa.

Katoin tota listaa,että Tähden Viivillä on tänään 1-v.päivä.Onnea! Jos vielä täällä pyörit.:) Sit onki kaikki huhtikuun puolella syntyneet täyttäneet vuosia.Toukokuun alulle mahtuu vielä muutama,kuten meiän Danielki,ku synty sillon sen 10 pv yli L.A.:n.

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*9kk:75,5/10150/46,8
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*10kk: 78/10410/46,5
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*10kk:74,0/9905/46,8
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Vapusta on selvitty :)
Tai lauantainahan me siellä tupareissa oltiin ja eilinen päivä meni sitten kotona.
Tyttö oli mun vanhemmilla ja hyvin oli mennyt,mummun perässä ollut koko ajan.
Vähän on vielä tytöllä köhää ja nokka vuotaa,mutta kuumetta ei ole,en tiedä mikä sitkeä pöpö sillä on...
Tänään pitäis lähtee Tampereelle tytön päikkäreiden jälkeen,vapputorille.
Huomenna soitan lääkäriin,kun pitäs mennä tutkituttaan noi korvat,kun pyysivät sillon,kun saatiin se kuuri niihin,kysyn samalla tosta jatkuvasta nuhasta/yskästä.
Joku sanoi,että tämä kevät flunssa on kyllä tosi sitkeä jos se tulee...

Kuulin lauantaina,että kaverini on raskaana :D
Marraskuussa laskettuaika,että vielä aika aluillaa.
Menivät miehensä kanssa viime kesänä naimisiin ja nyt tulee vauva!
Oli tehnyt raskaustestin sen meijän laivareissun jälkeen ja plussaa näytti!

Huomenta vaan kaikille!

Ulkona on aivan mahtava ilma. Se olisi sitten toukokuu. Ollaan koko vappu vain tehty pihatöitä. Neiti ei suostuisi sisään tulemaan...täytyy aina houkutella jollain tavalla syömään. =) Tyttökin on nukkunut jo puolitoista tuntia. On nuo unet ollut aika vähissä viime aikoina. Välillä nukkuu päivän aikana vain 1-1½h. En oikein ymmärrä mistä johtuu. Muuttuuko unirytmi jotenkin tämän ikäisellä. Annettiin tuossa reilummin juoda tavallista maitoa, mutta rupesikin kakkaa tulemaan 5-6 kertaa päivässä ja nyt on takapuoli aivan kamalan näköinen. Onneksi sinkki voide on vähän auttanut. Voiko maito aiheuttaa tuollaisen ihottuman vai johtuukohan se vain niin runsaasta kakan tulemisesta?

Eipä kummempia!

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!!!

minä-83 & iida

moikka

minä-83, meillä sama juttu tuon tavallisen maidon kanssa, kakka tulee nykyisin 3-4 krt päivä on sellaista löysää. Aikaisemmin sai pudottaa pökäleen vaipasta pönttöön ja kakattiin 1 krt / pv. Meillä myös pylly punoittaa, mutta uskoisin sen olevan vaan tuosta tiheestä kakkamisesta. Meil on ens viikolla neuvola, kysyn siellä mielipidettä tähän. Kai siihen tavalliseen maitoon pitäisi vaan tottua. Jugurtista ja viilistä ei tullu tällaista, joten en usko olevan mikään allergiajuttu.

Muuten kaikki hyvin, tyttö kävelee jo vähän pitempiä pätkiä ja leikkii kovasti koiran kanssa.

Sunnuntaina pidetään 1 vee pirskeet. Isovanhemmat ja kummit tulee kylään, mutta on siinäkin porukkaa kun kaikilla kummeilla omat perheet.....

Kohta sitten viimeset huhtikuiset täyttelevät 1 vee...
Onnea vaan kaikille!
Itselläkin on tämän kuun 15pvä syntymäpäivä,vink,vink...
Ei vaan,mitäpä sitä enään itsellä näitä vuosia laskemaan,koko ajan vaan tulee lisää...Mutta 23v täyttelen.

Käytiin tänään lääkärissä ja tytön korvat oli ok,muutenkin sai terveen paperit,mutta lääkäri sanoi tämän flunssan olevan todella pitkä kestoinen.
Silmä vähän rähmii tytöllä,mutta ei pahasti,lääkäri antoi siihen reseptin jos menee pahaksi,mutta muuten käski vain putsaileen.
Eipä se menoa näytä haittaavan,nyt kävellään jo kovaa vauhtia paikasta A paikkaan B,kengät jalassakin :)

Kaverin häätkin on tossa 13pvä ja hirvee ressi mitä sitä päällensä laittaa.
Jotkut mukavat ja istuvat vaatteet täytys keksiä,kun tarvii ton likan perässä kuitenkin juosta,että minihameen voi unohtaa...Paitsi en kyllä muutenkaan laittaisi...

Mä oon kanssa huomannut,että kakka on paljon löysempää nyt,kun juo tavallista maitoa.
Kun oli lääkekuuri oli silloinkin toooodella löysää ja eri väristä,kuin normaalisti.
Kai se sitten on ihan normaalia.

En muista koska viimeks olin pessy pyykkiä ja nyt pyörii jo toinen satsi,ei onneks enempää,en tiedä minne ripustaisin kaikki. Nyt tais lopettaa joten meen laittaan ne ennen,kun pimu herää!

Vappu vietetty!

Tänään on miehen synttärit ja raukka on kamalassa nuhassa samoin Max. Tosin hänen tais puhjeta taas rokotepiikistä :(
Käytiin hammashoitolassa ja kaik ok, kun kerroin vähän yrittäväni päästä tuttipullosta eroon ja pestä niitä hampaita iltaisinkin.
Me lähdetään nauttimaan auringonpaisteesta!!!

Ulkoilua meilläki monta tuntia päivässä.Ei meinaa saada poikia sisään pihalta...
Daniel on ottanu pari askelta,mut ei viel sen enempää.Huomenna ne 1-v.synttärit.Miehen veli perheineen tulee illal kylään ja juhlistetaan niitä.Tänään pitäs leipoa...

Daniel on siirtyny kokonaan nokkamukiin,tuttipullot on kaapissa.Yölläki juo pari kertaa maitoa nokkamukista.Pitäs huudattaa pois yösyötöistä,ku jaksas.Danielilla on niin vahva temperamentti,et helppoo se ei tuu olemaan.:)

Huomenta!

Ajattelinpa tulla taas purkamaan mieltä kun tyttö on nukkumassa. Miten voi olla hermot näin kireällä? Tyttö ei tottele yhtään mitään, tuntuu kun seinille puhuisi ja kieltäisi, tai sitten vain olen herännyt väärällä jalalla?!?! Sitten kun korottaa ääntä ja toinen yleensä käy itkemään niin tulee aivan mielettömän huono omatunto... =(
Meillä on muuten tyttö ruvennut läpsimään muita naamaan ja kun kieltää joko innostuu lisää tai käy itkemään... ja me miehen kanssa ollaan ainoat jotka kieltää, muut antavat läpsiä. Täytyy varmaan kertoa pelisäännöistä muillekin. Eihän muuten tyttö meitäkään tottele. Mutta täytyy sanoa, että on ruvennut tuo neidin oma tahto olemaan aika vahva, APUA!
Tätyypä tänään lähteä hakemaan kesärenkaat ja laittaa ne alle, nastoilla on jo vähän ilkeä ajella... =)

No eiköhän tässä ollut jaaritusta kerrakseen.

AURINKOISTA LOPPUPÄIVÄÄ!

*12kk/77cm/12200/47
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
19.4.Fanny,NENNA,
22.4. Eija,POIKA,
*1v:76,8/9300/47
*10kk:74,0/9905/46,8

meillä on tyttö kipeänä. kuumetta 40 astetta. nukkui aamulla kymmeneen saakka, mitä ei ole tehnyt vielä ikinä aikaisemmin.

meillä ei enää kenkien laittaminen takkua. on oivaltanut, että silloin pääsee ulos. niillä meneekin aika kyytiä ulkona, mut ei vielä ilman tukea.

Onnea Jenni nyt etukäteen (en kuitenkaan muista sitten puolessa kuussa)! mä taas yritän kovasti unohtaa mun synttärit (onneks vasta syksyllä), mulla kun vaihtuu vuosikymmen...

nauratti vähän tuo kun Jenni ei muistanu milloin on pessy viimeks pyykkiä... meillä olis pestävä koneellinen päivässä, että pysyis jossain ruodussa tuo homma. ja meillä on siis 7 kg:n kone... nyt vielä kun on nuo talvihaalarit ja pipotkin pestävänä vaatteiden ja petivaatteiden lisäksi, niin ei tunnu mikään riittävän. ulos en voi nyt laittaa kuivumaan siitepölyn vuoksi, joten kuivaustilan rajallisuuden vuoksi kaks koneellista päivässä on maksimi. meidän khh hukkuu pyykkivuorien alle!!

nyt ei tyttö jaksa kattella mun naputusta enempää, lähdetään mehulle.

Onnea st:n pojalle!

Meillä tulee aika harvakseltaan tota pyykkiä,pääasiassa tytöltä ja multa.
Miehellä on erikseen työvaatteet,jotka laittaa jo täällä kotona päällensä ja sitten kotona on ""koti vaatteilla"",muuten sitten farkut ja joku paita,joten pyykkiä ei ukolta paljon tule.
Mä taas vaihdan aika ahkerastikkin vaatteita,en tietty täällä kotona,näkisitte missä rievussa mä nytkin olen :)
Yleensä pesen 1-2krt pyykkiä viikossa.
Mutta eilen innostuin sitten tosissaan,niiden parin koneellisen jälkeen päätin vaihtaa lakanatkin ja pesin lakana pyykin.
Oho :)

Tyttö on tehnyt puuro lakon,ei suostu syömään aamulla eikä illalla,joten oon sitten antanut jogurttia ja sen sellasta.
Muutenkin on vähä ruoka tökkinyt,kaikki hyvä tietty menis.
Voi olla hampaastakin,alhaalla näkyy hammas,mutta ei ole vielä puhjennut.

Voi veljet,kaikki saa vauvoja...Veljen perhe saa toisen lapsensa heinäkuussa,miehen serkun LA on parin viikon päästä ja kaksi kaveria marraskuussa,joista toinen saa toisen lapsensa.
Kiva,kiva :)

Kiitos onnitteluista!

tein aamul kakun päälle sulatetul suklaalla Danielin nimen.Tai eka siis pursostin sen leivinpaperin päälle ja sit pakkaseen,ni pysyy koossa...
Päivänsankari kinuaa huomiota.Taitaa olla valmis päikkäreille...
Pilvinen päivä.
Meil ei kans maistu nykyään puuro.

Onnea st:n Danielille! Ja tietty muillekin tässä kuun vaihteessa synttäreitään viettäville!

Meillä vappuna päikkärit vaihtuivat yksiin ja vaunuissa ei nukuta enää ollekaan. Siitä ei vaan yksinkertaisesti tullut mitään. Valjaatkaan ei enää auttanut, Jesper osaa luikerrella niistä pois eikä rauhotu millään vaunuihin. Eli siis nyt totutellaan yksiin päikkäreihin ja omassa pinniksessä nukkumiseen päivälläkin. Mies se sieltä jo tänään soitteli että ei tästä tuu mitään =) Olisi kuulemma ollut hänellä muutakin tekemistä kun tapella kitisevän lapsen kanssa =) Sitä se kotona oleminen vaan nyt on.... meinasin sanoa että tervetuloa kotiäidin arkeen mutta en viittinyt. Olin lempeä ja ehdottelin vaihtoehtoja miten saada poika nukkumaan. Viiden minuutin päästä mies jo soittelikin että oli saanut pojan uneen. Mutta sellasta se arki vaan välillä on lapsen kanssa, ei kaikki aina mene niin kun suunnittelee.

Jesperillä on ihan kamala ihottuma. Sitä on ollut jo pitkään jaloissa ja mä aina vaan ajattelin että se johtuu pakkasista. Nyt se on pahetunut ja levinnyt mm. käsiin. Maidoton ruokavalio on ollut meillä käytössä jo hetken mutta nyt taidetaan jättää viljatkin pois =( Sain neuvolan lääkärin ensi viikolle josko hänellä olisi jotain neuvoja mitä kannattaa karsia pois ruokavaliosta. Ja saataisiin samalla jotakin rasvaa, kortisonista ei näytä olevan mitään apuja.

Vappu se oli ja meni, me oltiin lauantaina kaverin synttäreillä mutta jotenkin se baarimeininki ei huvittanut ja me lähdettiinkin kotiin kun muut lähti baariin. Vappuaatto oltiin ihan kotosalla ja vappupäivänä käytiin vapputorilla ostamassa pojalle pallo. Ja keinuttiin pikkukakkosen puistossa, oli kivaa. Mutta ens vuonna ei välttämättä tarvi kyllä mennä, on se ihmispaljous lapsen kassa kuitenkin aikas raskasta. Rattaiden kanssa ei meinaa päästä mihinkään ja keskustorin mukulakivetys on ihan horroria. Ja niitä ihmisiä riittää!! Sen pakollisen vappupallon voi sitten ostaa vaikka marketin pihalta. Taidetaan mennä vapputorille vasta sitten kun poika osaa sitä itse pyytää.

Hullua, mulla on ihan sellanen olo että olisin raskaana. Hirvee turvotus ja väsymys. Menkkoja ei ole kuulunut kohta kolmeen kuukauteen. Tosin pillereiden syöminen ja nyt lopetus saattaa saada tän kaiken aikaan.

Kai mä hetken vielä teen töitä ja lähden sitten spinningiin, aurinkoista loppupäivää kaikille!

Minä tääl taas.:)

Danielin synttärit oli ihan kivat...Daniel ei kyl tajunnu synttäriasiaa, mut oli koko synttäreiden ajan innoissaan, hihku ja hyväntuulinen.:)
Käskin miehen ostaa jonku pienen lahjan sille töiden jälkeen ja se oli ostanu ihanan pingviini-kylpylelun. Daniel tykkää olla tosi paljo ammeessa, ni toi oli just hyvä lahja. Mä en ois ite tajunnu sellasta ostaa.
En oo viel varannu Danielille 1-v.neuvola-aikaa, huomenna menen ite äitiysneuvolaan, ni sit varaan.
Tos listas alkaaki olla melkeen kaikkien huhtikuisten 12 kk:n tiedot.

Daniel on vähentäny yöheräilyjä.Kerran yössä tarvii antaa nokkamukista maitoa.Mut muuten nukkuu melko hyvin...

Taas ihana ilma ulkona.Täytyypä täs siivota eilisiä jälkiä ja mennä sit poikien kaa pihalle.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

likalla näytti korvamittari aamulla 38. eli ei juuri enää kuumetta. uskaltauduttiin sitten 1,5h lenkille ulos - tosin pysähdyttiin torilla pillimehulla matkalla. sit lähdettiinkin viemään isille lounasta töihin.

tuli aamusta ""vähän"" riideltyä ja ajattelin piristää miestäkin. mulla autto kovasti tuo raitis ulkoilma ketutukseen. jos siis olis ukollekin tullu parempi mieli.
Mä ilmoitin aamulla nimittäin, että mies saa alkaa puhua pomolleen hoitovapaalle jäämisestä. on usein sanonu, että vois vaihtaa mun kans osia (en usko että on ollu tosissaan). ja nyt mä sanoin, että mä olen valmis vaihtamaan koska tahansa. mutta että sitten vaihtuu kaikki, ihan joka ikinen homma! ja että mä haluan nähdä kuinka nopeasti on valmis vaihtamaan osat takaisin entiselleen... no, mun ""loistava"" suunnitelmani ei kyllä ottanu huomioon sitä että nuorimmainen kitisee aina mun jalassani kiinni. millähän sen olis muka saanu oivaltaan yhtäkkiä että pitääkin roikkua isissä...?!?!

nyt on sitten tunteet jo jäähtyneet ja mäkin olen rauhoittunut. enkä siis enää ole vaihtamassa hoitovapaatani työntekoon millään. mikähän latino-veri mussa oikeen kiertääkään? mä kun hermostun niin hypin tasajalkaa, paiskon ovia ja mun riitelyni saa suorastaan teatraalisia piirteitä... pöh. oikein aikuismaista.

kävin työpaikallanikin sopimassa kesälomastani. ajattelin ottaa lomapalkan+lomarahan kesäkuulle niin riittää rahat sitten mukavasti heinäkuun alun lomareissuun. tosin saan sen lomapalkan parilla päivällä vähennettynä kun halusin jättää itselleni 5 pv:n talviloman. eikä mulle ole kertyny tän vuoden maaliskuulta lomapäiviä (tammikuun ja helmikuun sain junailtua viime vuoden lomilla). näin saan sitten talvella olla muun porukan kanssa hiihtolomalla koko viikon. ja kesäkuultakin taas kertyy 2,5 pv lomaa seuraavalle vuodelle kun tavallaan pitää sen loman eikä vain ota rahana.

jos pikkuneiti ei olis ollu tänään vielä vähän kipeä - me oltais lähdetty mökille. on täällä vaan niiiin ihana ilma! mut mennään nyt sit vasta huomenna muun porukan kanssa. saa nähdä kastaako isot lapset talviturkin pois! mies kävi jo viime viikonloppuna kastamassa, vaikkei ollu vielä koko järvi edes auki. mä meen veteen sit kun sen lämpötila on 25 tai enemmän.

mä puin eilen eka kerran tytön takkiin ja housuihin ulos (sen perinteisen haalarin sijasta). Vähänkö näytti isolta tytöltä! ja tänään oli lippalakki testissä. ulkona pysyi päässä hyvin, mutta autossa otti heti sen pois. lisää harjoittelua siis. se olis nimittäin hyvä kapistus, kun neitokainen ei halua millään käyttää aurinkolaseja.

mut nyt meen tekeen vaatetilausta elloksen sivuille... heippa!

Tänään on ollut ihan sekava päivä,herättiin tytön kans jo ennen kuutta (norm. 7 mais/jälkeen) ja päikyille laitoin klo11,nukkui vaivaiset 45min...
No sit tulikin paskat ja laitoin äsken siis klo14 uudestaan,kun oli niin poikki,saa nähä koska rääkäsee.
Tytön silmä rupes eilen illalla rähmiin sitten pahasti ja aamulla hain sen silmäkuurin,ompa helppo laittaa tollaselle pienelle joka inhoo ylikaiken,kun pidetään makuullaan ja vielä käsistä kiinni.
Aamuin,illoin pitäs laittaa se tippa kumpaankin silmään,ettei toinen tulehdu,mitenhän saan laitettua yksin illalla,kun mies töissä...
Voi olla nenä ja suukin sitten lääkkeessä...

Tuli tosta kati3:n lippalakki jutusta mieleen,että pitääkö vielä korvat peittää hatulla?
Oon pitänyt vielä sellasta hattua jossa ""korva läpät"", kesällä varmaan ainakin voi pitää jotain kesä hattua jossa ei korvat peity?!?

Oon kans huomannut,että housu-takki yhdistelmä saa näyttään tytön niin isolta,meillä on vielä pihaleikeissä ollut kevät haalari ja sitten kylä ja kävely reissuilla housut ja takki.

Meni sitten kummipoika painossa tytön edelle :)
Oli ollut 6kk neuvolassa ja 9,2kg näytti.
Meillä on neuvola parin viikon päästä,saa nähä mitä likan mittari näyttää,kai se 9kg jo rikki on menny...

vivi,sympatiat sulle tosta poikas iho-ongelmasta!!!!
Meillä oli ihottumaa aika pitkään,olisko alkanut 3kk ja nyt se on hävinnyt kokonaan,luojan kiitos!
Oltiin kans maidottomalla kuurilla ja vehnä-altistukseen pitäis mennä,mutta aion perua sen koska on syönyt viljoja,leipää jne ja iho on silti pysynyt hyvänä.
Luulen ihon johtuneen jostain 4kk vihannes/liha soseesta,kun ihottuma loppui,kun niitä ei enään syöty.
Nyt,kun syödään 8kk ja 1v ruokia ei mitään oireita.
Piti just yks kerta kattoo kaupassa mitä aineita niissä oli,mutta unohdin,mutta sitten yks kerta mietin,että josko se olis omena...siinä yhessä liha-soseessa muistaakseni käytettiin jotain ihme omena juttua (etikkaa????!!!)
Pitäis joku kerta ostaa omenasosetta ja kattoo reagoiko iho.
Ja sillon,kun soseet alotin,syötin tytölle sitä porkkana-omena ja porkkana-peruna soseita,neuvolassa sillon käski jättään porkkanan pois,enkä mä nyt tajunnu sitä omenaa,TYHMÄ!!!!
No tää nyt on sellasta jossittelua,tarvis kokeilla ja katsoo.
Mut kuitenkin toivon teijän pojan ihon paranevan!

Pälä,pälä taas...Moikka!

Kiitos Jenni! On tosiaan kamala kattoo kun toinen aina raapii pohkeet rikki öisin vaikka rasvaisin kuinka. Kortisoniakin olen käyttänyt poikaan jo tuubillisen ja nyt on kyllä pakko pitää siinäkin tauko. Viljoja ollaan vähennelty mutta en tiedä auttaako se. Mieheni täti on lääkäri ja mies soitti sille eilen. Hän sanoi että jos jotain pitäisi veikata niin ihottuman aiheuttaa jokin hedelmä. Eli ei kuulosta ollekaan hulluta tuo omena-juttu. Tarviikin kattella purkkeja paremmin. Ja meillä on syöty 8kk ja 1v purkkeja jo niin pitkään... ja silti on ihottumaa =( Kääk... mun äiti muuten tänään teki pojalle OMENAriisipuuroa kun poika on siellä hoidossa.... justjust. Tarvii oikeesti kiinnittää nyt noihin hedelmiinkin huomiota.

Töissä on ihan plaah, mikään ei kiinnosta. Liityin juuri kiloklubiin kun siellä saa olla viikon ilmaiseksi. Hyvä juttu siinä on se että tulee seurattua millasessa suhteessa rasvat, hiilarit ja proteeiinit on. Huono puoli siinä on todella sekavat sivut ja hankala täyttää sitä ruokataulukkoa. No, kokeillaan nyt viikko kun se ei maksa mitään. Jos se vaikka motivoisi pitämään itsekuri kireellä =)

Mitään uutta ja ihmeellistä ei kuulu. Aurinko onneksi piristää ja mä aloitankin lomat heti kun tää työpaikkasotkuasia on ohi. Ja toivottavasti se tapahtuu PIAN. Mies alotti takapihan terassin purunkin eilen, ihanaa. Toivottavasti miehen into ei lopahda kesken. Pitää kyllä auttaa sitä siinä hommassa niin saan pian lekotella riippukeinussa kun Jesper leikkii hiekkalaatikolla. Meinataan meinaan rakentaa sille oma hiekkis takapihalle, saa sitten leikkiä siellä naapurin serkkunsa (10kk) kanssa.

Huomiseen!

Moi pitkästä aikaa!

Tässähän nämä päivät kuluu kuin siivillä kun vihdoinkin tuo sää suosii! Me ollaan oltu tosi paljon mökillä, saunaremppa kun oli vähän kesken ja se täyty saada valmiiksi ennen kesää. Nyt vain piti kotiutua välillä synttäritohinoihin, paitsi että en meinaa itte tehdä kuin täytekaakun ja paistaa coctailpiirakoita. Äiti ja anoppi on luvanneet tehdä sitten jotain lisuketta.
Puutarhaakin oon yrittäny kuoputtaa, mutta kun tuo poika ei anna siunaaman rauhaa tehdä mitään niin ettei sitä vahtisi. Kaikki jäniksenpaskasta vanhoihin pihlajanmarjoihin kelpaa syötäväksi mutta tavalliiset lelut ei kiinnosta pätkääkään.

Päikkärit meillä on alkanu maistua pihalla, vaihtelevasti yhdet tai kahdet, riippuu vähän aamun tohinoista. Ja äti on meillä pop! En saa edes nurkan taakse mennä niin ettei jo kuuluis jonkin asteista hööhötystä ja pininää mun perään. Nyt oon ajellut sitten fillarilla suurinpiirtein joka päivä mun vanhempien luo että tottuis heihinkin. Tällästä ""ongelmaa"" mulla ei vanhempien lasten kanssa oo ollut koskaan, mutta nyt kai oon ominu tuon pojan aivan liikaa vaan ittelleni?

Tuo omalla lusikalla syöminen on meillä aivan surkeeta. Kyllä se sen lusikan suuhun laittaa kun sanon että laita omaan suuhun, mutta jos en puhu mitään niin kaikki ruuat on pöydällä hyvin laajalla aluella jota vielä käsin on mukava levittää edellen. No, ehkäpä se ennen rippikouluikää...
Muuten ruoka maistuu, ja ihan mikä tahansa ruoka. Ja vaikka se just olis syöny ja joku muu alakaa syödä jotain, niin heti kuuluu että anna, anna, anna...Vappukemuissa mun veljen luona se söi aurajuustoa eikä ilmekkän värähtäny ja makkaraa on jotain aivan sensaatiomaisen hyvää, juoksee heti perään kun näkee isänsä sitä syövän. Eikös jonkun muunkin lapsi ollu heikkona just tohon makkaraan?

Taidampa lopetella, mutta sitä ennen
Synttärionnitteluja vielä huomisille sankareille, ja myöhästyneet sellaiset kaikille viimeviikkoisille!!

Onpa ollu hellettä!
Laitoin Danielille collegehousut ja t-paidan ja lakin pihalle ja silti tuntuu,et on liikaa.Naama punasena.Ei viittiny viel vähentääkään.
Hiekkalaatikko kiinnostaa ja jokapaikassa kontataan,ku ei osaa viel kävellä.Ihana siivo,ku tulee sisälle...

se makkaransyöjä on meillä!! kaikki makkara siis menee HK:n sinisestä leikkele-metwurstiin. ja tosiaan isin perässä kulkee mihin vain jos näkee että on makkaraa kädessä...
ja meillä on tosiaan tykänny mm. feta-juustosta ja monesta sellasesta mihin isommat ei koske ollenkaan. täytyis vaan muistaa syöttää niitä oudompiakin aina välillä ettei unohdu ja lakkaa maistumasta.
grillimakkarasta oon muuten huomannu sellasen, että illalla ei voi antaa syödä sitä. kaks kertaa on syöty iltapalaksi porukalla grillimakkaraa ja sit onkin pimu heräilly juomaan pitkin yötä. ei hyvä siis.

nyt on pari päivää oltu sisällä pelkässä vaipassa. täällä on kuuma! nukkunukin on ihan vaipalla vaan kun muuten vaan hikoilee ja pyörii. peittoakaan ei saa olla päällä. mitähän tästä vielä tulee jos kesällä oikeen helleaallon pukkaa.. kääk. oltiin tänään teatterissa (isot likat oli esittämässä) ja pikkulikalla oli oikeen sellanen lyhythihainen mekko päällä. voi kun näytti söötiltä. v.pun sukat ja mekko - oli ihan tytön näköinen! meillä siis käytellään tosi paljon ""perittyjä"" sinisiä ja poikamaisia vaatteita... täytyy varmaan alkaa käyttää mekkoja useamminkin ;)

tuo lusikalla syöminen ei onnistu nyt yhtään. mut ei kyllä syö muutenkaan mitään. ehkä n. 3 lusikallista / ateria. ja sekin ihan huijaamalla. on tuosta taudista vissiin niin kurkku kipeänä tai jotain. maitoa ja mehua menee sitten oikein tosi paljon, mutta se on hyvä että edes juo. yskä on aivan kamala. oon antanu nyt sellasta ventolinen nestemäistä versiota hengitystä helpottamaan. tänään on otettu eka satsit, että saas nähdä alkaako kohta auttamaan. korvastakin löytyi tulehdus, kolmas 2 kk sisään. ennen sitä maaliskuuta ei ollu ollu yhtään korvatulehdusta ja nyt sit kolme putkeen. lääkäri kai veikkas, että ekoilla kahdella kerralla lääke vaan ei ollu auttanu kun nyt anto paljon ""ärhäkämpää"" lääkettä.

no, nyt taidan kömpiä ton ukon viereen, joka poltti tänään selkänsä auringossa raksalla... auts.

*12kk/77cm/12200/47
19.4.Fanny,NENNA,
22.4. Eija,POIKA,
*1v:76,8/9300/47
*1 v:76,2/10555/48,6

Heimoi, me taidetaankin olla viimeiset huhtikuulaiset nää 7. päivä toukokuuta syntyneet. Eilen oli synttärit ja kummit ja mumma ja ukki kävi kylässä. Kyllä oli vauhtia. Huh huh. Yleensä nukahtaa 5-10 minuutissa mutta illalla oli sängyssä vielä niin virtaa että melkeen tunnin pyöri ja hihku vielä sängyssä.

Tänään sit oltiin neuvolassa ja hyvin oli kasvettu.

Me ollaan alettu käymään päivisin hiekkalaatikolla ja se on mukavaa. Niinkuin Mari kirjoittikin, että koko ajan saa vahtia että mitä on suussa ja meillä todellakin syödään IHAN kaikki. Joskus vähän rasittavaa kun kaikkea pitää syödä, koko ajan saa vahtia, että mikäs siellä nyt on menossa. Just bongasin kakasta nuken tukkaa. Jep jep.

Meillä nukutaan vielä kahdet unet, aattelin että saa mun puolesta nukkua niin pitkään kun nukuttaa. Pari kertaa oon aamusin pitänyt tyttöä väkisin hereillä, mutta selvästi huomaa että on ihan yliväsynyt, ja kuukahtaa heti vaunuihin jos lähdetään viemään koiraa aamupäivällä lenkille. Yöt kuitenkin nukutaan 20-6 joten se on ihan passeli. Tietty mä nukkusin mielihyvin pitempään kuin kuuteen aamulla, mutta saa onneksi kuitenkin aina nukkua koko yön. Tuossa just kuuntelin tukka pystyssä (kauhusta) kun yks äiti kertoi kaksivuotiaasta joka vielä öisin syö.... En ehkä olekaan tajunnut kuinka onnekas olenkaan kun tyttö on ollut aina hyvä nukkumaan.

heipat!

Heippa!

Myöhästyneet onnittelut marin, zuzin ja kati2:n lasten eilisistä 1-v.synttäreistä!

Danielil on 1-v.neuvola 15.5. eli en saa viel laitettuu noita 1-v.mittoja listaan.

Onko kellekkään tullu 1-v.rokotteesta kuumetta tai muita oireita? En muista tuliko esikoisella,se on eri rokotusohjelmassaki...
Mietin vaan, ku Danielil on se korvien putkitus 17.5. ni ei sais olla sillon kipeenä, et en anna rokottaa vielä, jos siitä on tullu kuumetta.

Toi hiekan yms.syöminen pihalla on vähän rasittavaa.Danielil on tutti viel käytössä ja seki on sit hiekassa.
Oon ratkassu asian niin, et mul on ulkona mukana muovipussissa märkä pyyhe, jolla pyyhin suuta ja tuttia.

Danielille maistuu kans makkara.Syö sitä enemmän ku isoveljensä. Eihän sitä ihan kauheesti viitti antaa noin pienelle, ku siinä on kuitenki suolaa ja nitriittiä, mut pikkusen kuitenki...
Danielil on alkanu toi yksin lusikalla syöminen sujua ihan kivasti.Ei enää tarvi kauheesti auttaa. Sotkua kyllä tulee, mut suuhun menee ruokaa.

Daniel ei vielä kävele ku pari askelta ilman tukea.Ois toisaalta mukava ku se lähtis kävelee,ni ei tarvis kanniskella tän ison mahan kans.Toisaalta sais sit juosta sen perässä.
Vauva painaa jo aika hyvin palleaa tai jotenki hengästyy nykyään tosi helposti.Muuten oon voinu melko hyvin.
31.raskausviikko menossa...

Yhteistyössä