HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 26.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Helle on vähän helpottanut mutta kyllä silti on kuuma.
Me ollaan poikien kanssa oltu enimmäkseen ulkona ja laitoin niille tohon pihalle sellasen pienen uima-altaan. Kyllä on ollu hauskaa.

Onnea kauralle plussasta=) Niin ja jaksamista st:lle ja minä83:lle. Kauaa ei teidän enää tarvi odotella.

Meille ei kummempia kuulu. Pojat on alkaneet jo aika paljon leikkiä keskenään joten päivisin ehdin joskus jopa lukea lehden rauhassa=) Eilenkin söin keittiössä pullaa ja join kahvia, Elias ja Joona leikkivät huoneessaan ja kysyin sitte että mistäs te pojat siellä leikitte niin Elias juoksi äkkiä laittamaan oven kiinni ettei äiti vaan tuu sotkemaan heidän leikkejään=) Vähän alko naurattamaan.

Molemmilla on nyt kaikki hampaat ja kiukun määräkin on vähentynyt kun ikeniä ei enää kutise.
Yöt menee hyvin, ei tarvi enää ollenkaan herätä=)

Ainut negatiivinen asia on että välillä pojat alkavat ihan tosissaan tehdä kaikkea kiellettyä. Toinen vääntelee uunin nappuloita ja toinen hakkaa ikkunaa tai repii kaikki mahdolliset laatikoista alas, kiskoo verhoja tai levittelee kukka multaa ympäriinsä. Minä sitte juoksen poikien perässä ja kiellän ja yritän keksiä jotain fiksumpaa tekemistä. En tiedä miten saisin ukot tottelemaan, toisaalta ovathan he vielä niin pieniä ettei ymmärrä.

Muuten kyllä on elämä helpottanut huomattavasti ja alan ihan täysin rinnoin nauttia vanhemmuudesta. Joka päivä yllätyn siitä miten paljon pojat jo ymmärtävät puhetta. Sanoja ei juurikaan tule isi, äiti, hauva, kukka ja ankka osataan jotenkin sanoa, mutta muuten tulee jotain ihme mongerrusta.

Jahha jos nyt vaikka menisi koeajamaan uuden imurin! Pienet on ilot=)

Sain eilen vihdosta viimein varattua ajan 1v kuvaan...kauan siinä taas menikin,oon välillä niin saamaton ja unohdan.
Se on nyt sitten Juhannuksen jälkeen,kun miehelläkin loma alkaa niin voidaan mennä heti aamupäivästä (aika klo10)
Täällä päin ei ole lähellä valokuvaus liikettä joten suunnataan Treelle ja vietetään siellä samalla koko päivä ostellen ja katsellen.

Joo,mutta lopettelen,kun ei taas nykyään tiä koska pimu herää päiväunilta,kun on ollu niin kuuma jne...vaikka takapiha onkin varjoisa näin aamupäivällä,mutta sitten neljän jälkeen paahtavan kuuma!

Pälä,pälä...

Niiiiin...sitä vielä,noista vaipoista...
Meillä on fanny taas niin päin,että tytölle ei sovi ollenkaan libero vaipat,tulee ihottumaa.
Meillä käytetään muumia ja kaikkia halpiksia,kun pamperssit ei sovi tytön pyllylle ollenkaan,valskaa jne...
Ei sitten muuta taas...

Heips!

Kiitos vain kaikille tsemppaajille, jaksamista täs loppuraskaudessa nyt vähän tarvitaankin.
Kun toi issiasvaiva päätti iskeä mulle. Kävely sattuu joka askeleella ja jalka on rasituksen jälkeen ""tulessa"".
Levätä pitäis, mut miten se käytännössä onnistuu?, ei mitenkään.:)Ilman lastenhoitajaa.
Heinäkuun alus saan viikoks mun pikkusiskon avuksi, mut siihen asti on pärjättävä yksin. Ku tääl Oulus ei saa kodinhoitajaa tai perhetyöntekijää.

Kävin just tänäaamuna neuvolassa ja terkkari sano, että tältä alueelta on poistettu perhetyöntekijä(kummallista), että hän suosittelee hommaamaan ite jonkin lastenhoitajan, jos issiasvaiva pahenee.Levossa se on ok,mut kävelystä heti kipeytyy.
Hemoglobiini oli pudonnu 105:een, vaik oon syöny rautaa. Aika alhaalla. Ei oo koskaan ennen ollu niin alhaal odotusaikana. Toivottavasti alkas nousemaan. Ens ti taas neuvola, ni täytyy tarkistuttaa se.

Daniel ei puhu juuri mitään.Luulen,että on tutin syytä.Ku sitä paljo syö.
Ainoa mitä osaa suunnilleen sanoa on: ihhahhaa, heponen.Ku isoveli laulaa sitä laulua, ni on oppinu. Ja aina ku näkee koiran sanoo: hau,hau tai hevosen ni: hhahhaa.
Mut kaikkea se osottelee ja ynähtelee jotain.Että paljo ois asiaa ja ymmärrystä,ku vain sanat joskus tulee.
Nauttii tosiaan kaiken kielletyn tekemisestä.Esim.kukkien repimisestä sisällä.Nauraa vaan ku kiellän ja tekee uudestaan.Ja jos ei saa purkaa jotain laatikkoa,ni saa kauheen raivarin eli omaa tahtoa löytyy.

Daniel kävelee jo kokoajan, onttaaminen on jääny. Mut syliin pitäs aika usein päästä(kauheesti vielä mun perään,äitiin takertuja) ja mä en tän issiasvaivan kans sais sitä kauheesti nostella. Oon sit ottanu sen syliin ku istun,etten rasittais selkää. Eli seisoessa ei viitti turhaan kanniskella. Painoa sillä on jo lähemmäs 12 kg kuitenki.

Ihanaa ku pojat on yhtäaikaa päikkäreillä ja saan levätä.:)

Kiitos onnitteluista!

Ei kyllä aamulla onnelta tuntunut: kärsin taas aivan kamalasta pahoinvoinnista. Mies joutui keittämään aamupuuron. seisomaan en pystynyt, istumaan jotenkuten. Onneksi helpottaa pienellä mussutuksella.

Kyllä lapsi on suloinen juuri heränneenä: tukka kiharalla, autuas hymy naamalla (ja itse olin saanut levätä). Ulkona ollessa Max viihtyy hyvin omissa puuhissa, mutta sisällä pitää istua usein seurana.

meidän kesälomasuunnitelmat meni uusiksi. nyt tarvii miettii miten rahat riittää, koska en aijo mennä töihin tässä välissä (olis vaan 3kk). Talo pistäisi maalata, nyt täytyy ruveta duuniin ite. Maalauttaminen maksais 5000€. Kivaa puuhaan pahoinvoinnin lomaan ;)

Pakko palata vaakatasoon lattialle, kun etoo...

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Mä päivittelin listaa meiän osalta. käytiin tänään neuvolassa. halusi terkka kontrollikäynnin sen liikkumisen suhteen. neitihän siis oppi kävelemään jo, että ei sinänsä olis tarvinnu mennä. mut mitattiin ja punnittiin kun kerran siellä oltiin. neiti kävi sellasella isojen ihmisten vaakalla ja oli tarkka juttu :)

nyt on mentävä - huhuilu kuuluu...

Heippa!
Täälläpä on hiljasta...Mä kirjottelen jotain ja nostan ketjua ylöspäin.

Danielil oli viime yönä jostain syystä kova kuume.Meiän kuumemittari ei toiminu,ni en saanu mitattua,mut tosi tulisen olonen poika oli.Laitoin suppoja.
No aamulla oli sit ihan normaali ja tän päivän. En tiiä mistä johtu. On se kyl räkänen ja keuhkot rohisee vähän, että oisko jotain vilustumista. Tai sit on syöny maasta jotain ja saanu jonku pöpön...No hyvä, että meni nopeesti ohi.

Eilen käytin esikoista lääkärissä ja sillä oli korvatulehus.Sil on ollu nyt tänä vuonna 3 tulehusta, jos jatkuu, ni pitää senki korvat sit syksyllä putkittaa...Nyt en viitti lähetettä pyytää, ku on vauva tulossa ja ei pääsis oikeen lähtee putkitukseen...
Danielilla oli putket pysyny hyvin korvissa ja korvat oli terveet, ku neki katottiin samalla.

Tänään oon ollu älyttömän väsyny.Hemoglobiini oli viimeks neuvolassa 105 eli siinä varmaan syy.Ei oo koskaan odotusaikana ollu noin alhanen.Vähän pelottaa,että ei kai se oo jo laskenu alle 100:n...Toisaalta,eipä sitä viime yönä tullu kauheesti nukuttuakaan.Ku esikoinen itki vielä niitä korvia ja Danielilla oli toi kuume.
Mies lähti tänäänki poikkeuksellisesti töihin.Onneks tulee 4-5 aikaan takas.

Daniel on alkanu puhuu jotain...Eli nyt huomasin,et osaa sanoa vaippa.Sanoo sen paippa tai paappa,mut kuitenki sitä se tarkottaa.Kai niitä sanoja alkaa sille pikkuhiljaa tulemaan.Linnun ku näkee,ni sanoo tititii tms.Ja tosiaan koiran ja hevosen nähdessään tulee niiden ääntelyt.Mut äiti tai isä-sanaa ei ainakaan käytä...

Hyvää lauantai-iltaa!

Sain just pojat nukkumaan ja mies on mökillä, joten yksinäni täällä kökin. Ihan kiva kyllä pitkästä aikaa saada olla ihan rauhassa ja tehdä omia juttuja.

Tänään on ollu ihan älyttömän kuuma. Käytiin päivällä poikien kanssa ostamassa tosta lähikaupasta jätskiä ja mansikoita ja olin ihan hiestä märkä kun tultiin takasin. Varjossakin oli +25. En viittiny hirveen pitkään ulkona olla kun paahto ihan suoraan tohon meijän pihalle ja meinasin itekkin tukehtua, pojatkin oli aika hikisiä. Huomiseksi luvattiin vielä lämpimämpää..huh hellettä! Teillä mahakkailla on varmaan tosi tukalat oltavat.

Olin viime perjantaina luokkakokouksessa. Oli aika hauska nähdä vanhoja koulukavereita piiiiitkästä aikaa. Ulkonäöllisesti kaikki oli pysyny aika samanlaisina mutta muuten kyllä muuttuneet. Ihan hauskaa oli, vaikka tuli sitä viiniä litkittyä vähän liikaa=)

Juhannuksena ollaan varmaan vaan kotona. Meinattiin mennä mökille mutta ei sitte viittitty kun pystytään tässä kotipihassakin grillata ym. Säästyy siinäkin muutama euro. Ja lapsien kanssa on paljon helpompi olla kotona kun reissussa. Mä lähen sitte 30 päivä sinne lontooseen.

Nyt syömään. Telkkaristakaan ei taida tänään mitään hyvää tulla, ainakin pääsee aikasin nukkumaan.

Hyvää vkloppua!

Tääl pohjoses ei oo onneks ollu nyt niin hellettä.Ihan muutama kunnon hellepäivä, että vielä on tän mahan kans sen suhteen jaksellu.
Toi issiasvaiva on vaan tosi inhottava,ku ei pääse liikkumaan normaalisti enää.Joka askeleella sattuu.

Ai sä oot Tuisku lähössä Lontooseen. Mukavaa reissua sulle!

Eilen laitoin huvikseen vauvan sängyn ja hoitopöydän siistiks.Niille oli kertyny kaikkee tavaraa ja vaatetta.Onpahan nyt valmiina jotain vauvaa varten.Sairaalakassiaki aloin jo pakkailee,vaikka tässä on varmasti vielä monta viikkoa lähtöön.Ainaki jos tää menee yliaikaseks,kuten isoveljensäkin.Jos se nyt poika on,eihän se oo sataprosenttisen varmaa.Vaik ultras niin sanottiin.

Heräilin sunnuntaiaamunaki aikasin.Miesväki nukkuu.Pitää nauttia omasta rauhallisesta hetkestä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Hello pitkästä aikaa, ja onnea Kauralle raskaudesta1

Järkyttävän kuuma, uh, 27 varjossa, tai sitte mittari oli rikki.

Me jouduttiin käymään hammaslääkärillä tiistaina, kun poitsu kopsahti nenulleen lattialle, ja ylä-etuhampaiden takaa tuli vähän verta. Kaikki oli kuitenki ihan ok kaverin suussa, onneks.

Me on vähitellen totuttu tähän Turussa asumiseen, tosin oon paljon ollu päivisin pojan kanssa mun vanhemmilla Raisiossa. Poika on siellä pulikoinu altaassa ja nauttii siitä yli kaiken. Samalla on vähän yrittäny tehdä töitä siinä sivussa.

Eipä muuta kun jaksamista kaikille, iloista Juhannusta, jos en ennen sitä tänne enää ehdi. Me suunnataan Jussiksi mökille Oriveden lähelle.

Moi!

Empä ole jaksanut kirjoitella taas pitkään aikaan. Kaikille tuntuu kuuluvan hyvää. Oli kiva lukea iloisia viestejä.

Onnittelut Kauralle uudesta elämästä! : )

Ja tosiaan tsemppiä loppuraskauden ihanuudesta ""kärsiville"". Nostan teille kyllä todella hattua, minusta ei siihen olisi.

Onneksi ei siis ole tulossa lisää. Eipä ole vaaraakaa, kun viime kerrasta onkin jo lähes 8kk. Se olikin ainoa kerta seksiä Eemun syntymän jälkeen ja tapahtui joskus lokakuussa. Sepä siis varmaankin kertoo jotain tästä meidän ""ihanasta"" parisuhteesta. Oon ihan hukassa, enkä tosiaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Enmä tästä tilanteesta oo oikein kellekä puhunutka, monet luulee varmaankin että me ollaan ihan suhtkoht onnellisia. On kai helpompaa ylläpitää kulisseja, kuin alkaa vuodattaa mitään.
Onni on, että mies tekee paljon töitä ja on viikossa tosi vähän kotona. Puoli tuntia maksimissaan kestetään riitelemättä toisiamme nykyisin...
joo... Kyllä mä tiedän että pärjäisin lapsen kanssa hyvin yksin. (Vain rahallinen puoli pelottaa) Mä oon pojasta ihan täysin vastuussa. Mun mies ei edes tiedä miten poika osoittaa et sillä on esim. nälkä. Mieluummin kun meen jumpallekin ja mies sattuis olee sillo kotona vien Eemun hoitoon esim. isovanhemmille. Tuntuu hullulta kun luen tän asian kirjoitettuna, mut näin se vaan menee.

Yks päivä mä oikein mietin, et millaista olisi olla onnellinen ja tyytyväinen? En mä tiedä, osaisinko edes olla? Oon tässä suhteessa riutunut jo viidettä vuotta ja kai tää mun kohtalokseni jää. Missä mä ketään tapaisin kun oon aina kotosalla.

Jokin ilon aihe on: hoitsuksi opiskelu alkaa syksyllä. Siitä koulusta kun selvitään, niin jatkan kätilöksi. No monen monta vuotta siis opiskelua. Ihanaa kuitenkin, että pääsin kouluun!!!

Kai mä lopetan tän valittamisen..

Eemu siis voi ihan hyvin ja puuhailee kaikkea. Pihalla tykkää olla ja uimassa on käynyt jo ulkonakin! Mä jäädyin, mut poika huusi ja kiljui ilosta niin kovaa, että äidin oli pakko kärsiä (LUE: todella) kylmässä vedessä. Ilmekään ei värähtänyt vedessä, vaan kivaa oli. Itkevä ja kylmästä tärisevä lapsi vietiin saunaan lämmitteleen. Toivottavasti pian vesi lämpenee, että saa pikkumies olla kauemmin. Säälitti kun toinen ihan tärisevänäkin vaan olis halunnut jatkaa uimista. Se on oikea sammakko!

Kävellä ei edelleenkä ilman tukea. Autonsa kanssa painelee kyllä pihallakin ja kävelee yhden käden varassa. Toisessa on usein mun kotiavaimet. Avaimet on mielettömän kova juttu, ja niillä tiedetään mitä tehdään. Avas tänään mun auton oven lukosta. Kahvaa ei osaa ihan tarpeeksi ylös nostaa, et sais oven auki, mut varmaan kohta. Autossa on muutenkin kiva istua ja ohjailla.. Mitäs muuta? Hmmm..

Niin, Eemu syö jo melko omatoimisesti myös haarukalla, sillä melkeinpä paremmin. Meillä syödään ihan reilusti voikkaria aamuisin, puuroa tietty myös, ja en mitenkä varo ruuan kanssa. Niin hyvin on pienestä pitäen hoidellu kaikki mitä suuhunsa laittaa. Torilla käytiin lauantaina ekan kerran makkaralla. En ostanu pojalle omaa, joten jäin sit ilman, pikkumies veteli kaikki! Eipä niin haitannutka.

Olosuhteisiin nähden ihan luonnollista, mutta poika on ihan mielettömän kii mussa edelleen. Äiti, äiti kuuluu koko ajan. Toisaalta ihanaa, toisinaan hyvin raskasta.

Mites teillä muuten on tää: Purraanko?
Eemu puree mua tosi usein tai siis useimmiten jää vaan yritykseksi. Se on hänen mielestää leikkiä ja joskus mielenosoitusta.

Noista vaipoista: Mä olin pitkään tosi tarkka Liberon kannattaja, mutta nyt meille ostettiin Dailyn housuvaippapaketti jo toistamiseen ja oon ollu tyytyväinen. Mä oon kohta vuoden käyttäny housuvaippoja, en tykkää teippivaipoista kuin ihan tosi pienellä vauvalla.

Minkäslaisia herkkuruokia teidän lapsilla on?
Meillä ehdoton suosikki on haalea lihapiirakka sellaisenaan ja makkara. Tosi terveellistä!

Sellaista tällä kertaa. Kai sitä tarttis väliin mennä sänkyynki nukkuu (oon muutaman yön nukkunu taas sohvalla, ei kiinnosta nukkua samas sängys), jos vaikka alkais kukoistaa???

No ihmettä odotellessa! -Laura

Heippa!

Kiva kuulla Latestaki pitkästä aikaa.Tosi ikävältä kuulostaa tuo teiän parisuhde-tilanne.Voi kun saisitte jonkun ratkaisun siihen.Voimia sulle!
Vaikea neuvoa toisia,ku itellä ei oo koskaan ollu tollasta tilannetta.Me ollaan oltu 3-v.naimisissa(sitä ennen n.1,5v.seurusteltiin) ja ihan tasapainoinen ja onnellinen suhde meillä on ollu.En mä kyl muuten jaksaskaan kolmen pienen kans,jos ei ois suhde kunnossa.
Onnea vaan Latelle opiskelupaikan saannista!

Mun pikkusisko sai eilen pikkuprinsessan.Ootan innolla sähköpostikuvia siitä vauvasta.Sillä on kuulemma musta paksu tukka.:) Ihan erilailla kiinnostaa vauvauutiset,ku ite saa kohta vauvan.Tietysti oman siskon eka lapsi on iso uutinen myös.

Viime yö oli yhtä valvomista.Esikoinen huusi korvakipua ja Daniel heräs siihen.Ei saatu miehen kans nukuttua juuri ollenkaan viime yönä.Jospa toi kuuri alkas pikkuhiljaa purra ja korvat paranis,ni rauhottus taas tilanne.
Onneks mun toinen sisko on tulos lasten kaa päiväks tänne,ni menee tää päivä kivasti väsyneenäkin.
Mukavaa juhannusviikon alkua kaikille!Nautitaan kesästä!

Aurinkoista hellepäivää!

Onnea latelle opiskelupaikasta!
Kurjaa että teillä menee miehen kanssa huonosti. ootko aatellu mennä vaikka parisuhdeterapiaan? On varmaan kyllä rankkaa yrittää selvitä arjesta yksin ja vielä jos kotona on kireä tunnelma..Voimia sinulle.

Tänään olisi tarkoitus lähteä rannalle poikien kanssa. Täytyy vaan käydä ostamassa sellanen kassi mikä pitää eväät ja juomiset viileänä..Mikään ei ole niin inhottavaa kun juoda lämmintä vettä helteessä...Hyi!

Juhannus lähestyy mutta ehkä eniten olen siitä innoissani sen takia että saan miehen tänne kotiin avuksi. Olin vklopun yksin poikien kanssa ja kyllä meinasi järki lähteä, nyt varsinkin kun heillä on 1v uhma... Jatkuvaa kitinää ja räyhäämistä ja sitten leikitään näitä ""äitiä pakottavia leikkejä"" eli tehdään kaikkea kiellettyä jatkuvasti.
Mitenköhän tuo ukko selviää poiken kanssa kun lähen Lontooseen?? Yleensä kyllä pojat ovat isin kanssa nätisti.

Jaaha imuri käteen ja stereot huutamaan, se ois siivous päivä!!

Juhannusta valmistellessa!

pestiin Maxin kanssa hänen huoneen matto. kyllä oli pojusta kivaa luistella saippuaisella matolla (kylppärissä). muita mattoja olen tunkenut nyt pesukoneeseen, yritän saada kaikki pestyä juhannukseksi, kun viime vuonna jäi väliin...

meille tulee vakiokaverit jussiksi (oliskohan jo 9. tai 10.kerta). vietämme heidän kanssa aina vaput/uudetvuodet/jussit. rentoa, kun tietää miten toimitaan yhdessä. Maxin tulo porukkan ei oo vaikuttanut, muuta kuin vähemmän alkoholia. siks siivoilen nyt jo.

pahoinvointi meinaa viedä kaik mehut musta. Vaikka syön 1,5-2h välein. anopille kerrottiin jo, mut omilleni tarvis kans, ehkä juhannuksena vois kertoo uutisen.

Max nukahtaa tosi helposti päiväunille, senkun vie sänkyyn, hymyilee onnellisena, et jee pääsen nukkumaan! tuntuu ihan omituiselta niiden sylinukutusten jälkeen..ah, en valita, nautin vaan!

Late: hyvä, et pääsit kouluun ja jatka vaan kätilöks, niitä tarvitaan!! serkkuni opiskelee kans hoitsuks ja olis halunnut lasten puolelle, mutta ehkä myöhemmin.. tuisku ehdottikin terapiaa. kannattais varmaan kokeilla, jos vielä haluut yrittää.

HELTEISET JUHANNUKSET KAIKILLE! GRILLATAAN LIHAA JA ITTEÄMME ;))

Tulin käymään pikaisesti...

Voi, mä en saanu juuri yhtään nukuttua viime yönä. Mies kuorsaa ihan älyttömästi, joten sohvalle sit. Kun nousi aamulla töihin, menin sit sänkyyn nukkuu, ja tietty poika heräs sit vielä pari kertaa. No kai sitä vois pikkunokoset mennä ottaa kun poikakin on jo päikkäreillä..

Kiitos empatiasta teille! Meillä on ollut viisi kertaa aika parisuhdekeskusteluun ja mies on perunut jokaikisen kerran. Lopulta sanoin sille psykiatrille, että varatkoon mies ite ajan kun oikeasti on valmis tuleen sinne. Aina oli jokin este miksei voida mennä. Huvittavaa, kun silloin syksyllä kun olin sanonut, että muutetaan pois niin jäin sillä ehdolla että mennään keskusteleen asioistamme. En tiedä muistatteko...

Jospa tuo opiskelu tuo mun elämään jotakin uutta sisältöä. Kauhistuttaa tuo hoitoon vieminen. Minkälaisen hoitomuodon sitä valitsis?

Karmea päänsärky, vissiin vähän ukkosta ilmassa?

Täälllä kun on keskusteltu noista uikkareista, mun on ihan pakko vähän mainita: Eemulla on aivan ihanat Adidaksen siniset minilahkeelliset uikkarit. Valkoiset 3 raitaa sivussa.. Ne on aivan ihanat. Sai ne kummiltaan, siis mun pikkusiskolta.

Kai mä tosiaan meen vähän oikaiseen, pitäis siivota kun mies eilen taas haukkui, et kun täällä on niinku sikolätissä. Tiedän kyllä, et lattiat kaipais moppia. Myöhemmin sit.

Kokoa ajan saa mennä hiki hatussa et pysyy järjestys yllä, ja tuntuu et aina on likaistakin vaikka imuroin melkein joka päivä. No vali vali taas!!!

AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE! : )

Ei mikään ihme että en eilen päässyt tänne mitään vastaileen, nää sivut on muuttunu. Ja ainakin toistaseks en ole huomannut kun negatiivisia asioita =( Pitääköhän tänne rekisteröityä?? Yritin jo sitäkin mutta mun nimimerkki oli varattu! Vehkeestä!!

Asiaan... toivottavasti muuten en nyt kirjottele tätä turhaan... no jokatapauksessa. Loma oli ja meni, mä olin 2.5vkoa ilman nettiä joten siksi musta ei kuulunut mitään. Ihan ekaks pitää onnitella Kauraa! Mielettömästi rutistuksia pikkukakkosen johdosta! Ja Latelle... myös halauksia! Koita jaksaa, ja oikeesti kannattaa lähitulevaisuudessa tehdä jotain ratkaisujakin. Joskus ne on tehtävä kuitenkin ja mitä pidemmälle lykkäät sitä pahempi olo sun tulee. Yritä saada se miehesi sinne terapeutin vastaanotolle ja jos hän ei siihen suostu niin keskustelkaa vaikka aikalisän ottamisesta. Ei tollasessa tilanteessa voi kukaan kauaa elää, sä ansaitset olla onnellinen! Mietin sua just eilen kun "söimme ulkona" mieheni kanssa. Olimme siis takapihalla, Jesper nukkui, ja mieheni oli tehnyt aivan ihanaa ruokaa (hän on lomalla ja hoitaa poikaa). Pojat oli käyny päivällä parturissa ja ostaneet mulle ihanan Puman t-paidan, rakkauslahjaksi =) Mutta silloin mä tosiaan mietin sua ja sitä kun kerroit että mietit että miltä edes tuntuu olla onnellinen. Se oli mulle todella onnellinen hetki ja sitä samaa mä haluaisin sulle. Sä ansaitset onnen ja tasapainoisen parisuhteen ja kodin. Kotona pitää olla hyvä olla. Miten sitä muuten jaksaisi elämän vastoinkäymisiä jos ei olisi paikkaa missä on hyvä olla. Joo... meneepä taas syvälliseksi =)

Jesper otti ensimmäiset askeleet 22.5 ja nyt hän kävelee jo aikas paljon. Ihanaa kateltavaa! Eroahdistusta on vielä ilmassa mutta pikkuhiljaa olen huomaavinani merkkejä siitä että se vaihe olisi menossa, vihdoinkin! Me käytiin eilen tutustumassa tulevaan tarhaan (alkaa 1.8) ja mä olin ihan myyty. Jesper unohti mut ja mun miehen täysin kun näki muut lapset, pitkät käytävät, leluläjät ja sitten se ihastu siihen että kaikki on pientä. Siis tuolit, pöydät jnejne ja kaikki on lapsen korkeudella. Se oli ihan haltioissaan! Me saatiin samalla jutella myös kahdelle hoitajalle jotka ovat Jesperin ryhmän hoitajia, mukavilta tuntuivat ja hoitajat olivat ihan myytyjä pojasta =) Mutta kaikin puolin postiviinen kokemus. Jotenkin tuli levollinen olo, vaikka onhan ne ekat päivät ainakin äidille aina hankalia. Mutta on se vaan niin ihanaa että Jesper saa tutustua muihin lapsiin, se on aina ihan intoo piukassa kun näkee muita lapsia. Äiti unohtuu ja leikit kiinnostaa =)

Ite meillä ei vielä syödä mutta harjoitellaan ahkerasti. Pullot on vielä käytössä mutta ajattelin luopua niistäkin harvoista kerroista juhannuksen jälkeen. Nokkamukista juominen sujuu jo aikas hyvin joten pullot voivat lähteä. Ja ihan jo tota tarhaakin varten olisi hyvä päästä ainakin niistä pulloista eroon.

Mullakin menee hyvin, tosin me tehtiin mun eka lomaviikko terassia ja se kiristi mun ja mun miehen välejä. Mutta niinhän noi kaikki rakennus urakat tuppaa tehdä. Kun terassi oli valmis alkoi onnikin taas kukoistamaan =)

Mutta nyt mä koitan lähettää tän vastauksen, toivottavasti tää ei huku!

Siis,mitä ihmettä?! Sivuja on vähän muokattu,ihan jees,mutta olin iha sekaisin,että mitä häh,täh,missä huhtikuiset,mutta löytyihän se =)

Meillä syöminen tökkii edelleen...prkl,kiristää mun hermoja...
Neuvola on ens kuussa,mun on pakko kysyä/puhua tästä ellei syöminen parannu.
Likka on kyllä NIIN itsepäinen,että...mihinkä me sen kans joudutaan?

Latelle täältäkin haleja =)

En kerkee nyt enempää,mutta hauskat päivät!
Osaankohan täältä pois?! HEH!

No on kyl mun mielestä sivut muuttunu vaikeaselkosimmiks, ku aiemmin, ku saa selata näitä sivuja, ennenku löytyy ketjun loppupää ja ei tiiä kenen viestiin vastaa...Ilmeisesti nää menee vaan kaikki yhteen pötköön.

Tässä suunnitellan juhannusreissua Savoon päin. Sinne tulee paljo kavereita ja ois ihana nähä pitkästä aikaa. Täytyy vaan ajella pikkuhiljaa, ku matkaa 460km. Mul nyt 37 rv takana, mutten epäröi lähteä, ku niin kovasti sinne haluan. Eikä mul oo merkkejä synnytyksen lähestymisestä.
Täytys vaan pestä pyykkiä ku jaksas,ni ois puhasta vaatetta pojille.Väsyttää.Rauta unohtunu taas ottaa.
Daniel rohisee vähän.Täytyy antaa sille isoveljen astmapiippua,ku on saanu lääkäriltä luvan siihen.Se avaa hengitysteitä...
Ihania kesäpäiviä ollu.

Mukavaa juhannusta kaikille!

heippa! no joo on kyllä hankalat sivut!
meillä nennalle nousi eilen yhtäkkiä korkee kuume...ei oo ollu mitään muuta ku korkee kuume...yöllä sai kauheen kohtauksen...kuumekouristus ja kurkunpääntulehdus...aivan hirvee tilanne...mä olin vissiin itekki menny vähän paniikkiin kun mies sanoi että muhunkaan ei meinannu saada puheyhteyttä! en halua enää ikinä kokea tota! onneks sen verran tajusin että pitää viedä kylmään suihkuun tai pihalle..ja pasitin miehen soittamaan sairaalaan!
oli muuten aivan ihana kylpyläreissu...! teki tosiaanki hyvää olla kahestaan!

huomenna lähetään mökille...ihanaa...paitsi että vähän huonoa ilmaa luvattu!

latelle haleja, kannattaa tosiaan tehdä asialle jotain...pitkittäminen tekee kaikesta vaan vaikeempaa! yritä jaksella!

nyt pitää jättää mies rauhassa nukkumaan...menee puol viideks töihin...ens viikolla sitte alkaa silläkin loma!

hyvät yöt!

Tsau!!
Hellettä vaan :) Meidän tytöt on keksineet, että nokkamukit pitää saada käteen hölskyteltäviksi niin että saan kulkea rätin kanssa perässä etteivät liukastu omaan vesilammikkoonsa. Myös sohvalle kiipeäminen on keksitty, niin että pelottaa etteivät vaan tipahda. Seuraavana on kohta vuorossa varmaan keittiön tuolit ja siitähän pääsee pöydälle. Apuwaa..

Ei oikeen kuulu ihmeempiä. Helle on niin kova että tytöillä tulee ihoon välillä hikinäppyjä. Niin että ehkä se nokkamukin vesihölskyttely on vaan hyvästä.

Late: Koeta jaksaa. Toivottavasti saatte asiat selviksi.

Ja taas töissä =( Onneks luistan täältä jo klo 9:30 ja menen spinningin kautta kotiin. Tein alkuviikon ylitöitä niin tänään ei tarvi kun kääntyä täällä. Voi että mun on sitten ikävä sitä poikaa! Jotekin kun olin taas 2.5vkoa kotona niin siihen tottu että saa olla ja touhuta pojan kanssa kaikkee mutta nyt taas yhteinen aika jää tosi vähiin kun olen töissä. Kai tähän taas tottuu mutta on tää kyllä kurjaakin. Mutta ei siä kotona voi loputtomiin olla... tai voi =) ... mutta sitten on turha haaveilla omasta talosta ja pikkukakkosesta. Ja onneks tosiaan Jesper viihtyi siellä tarhan maisemissa, ainakin nyt tutustumiskäynnillä.

Mun miehen siskohan asuu siinä meidän naapurissa. Joo... se on nyt ollu kaksi viikkoa niin pahalla päällä että voi tuska! Toki hänellä on hommaa kun on pieni lapsi (1v) ja toinen tulossa syksyllä ja masu on jo iso. Mutta silti. Luulis että olis vähän helpompaa jos ei aina olis ihan hapannaama. Mä pelkään kuin se jaksaa kun se toinen lapsi syntyy. Ja heidän kanssaa pitäisi koko juhannus olla, katotaan mitä siitäkin tulee =)

Näihin sivuihin alkaa tottuun. Tosin laitoin palautettakin Soneralle että laittaisivat myös sivun alalaitaan tuon "seuraava sivu" -linkin. Ikävää lukea ensin koko sivu alas asti ja sitten taas mennä alkuun asti painamaan tota linkkiä että pääsee seuraavalle sivulle.

Ja nyt kahvia....

Meilläkin noustaan sohvalle,mutta oon opettanut siinä 11kk ikäsenä tuleen alas sohvalta tai sängyltä jne...kaikki pienetkin korokkeet tullaan jalat edellä maahan =) niin putoamis vaaraa ei onneksi ole.
Voin jättää tytön yksinään sohvalle ja sieltä se sitten laskeutuu,kun haluaa,kätevää,niin ei tarvi aina pelätä.

Mummi tuli hakeen tytön äsken ja lähtivät kävellen mummulaan,tuo sitten päiväunien jälkeen tytön kotiin.
Ihanaa,saa vähän omaa aikaa,kun mieskin nukkuu (yövuoro) mutta nyt alko miehen kesäloma =)
On ollutkin aika rankkaa,kun tyttö on kiukkunen kuin ampianen =/
Tätä on nyt jatkunut koko viikon,joten oon aika sippi.
Kai ne on ne hampaat...Yöt nyt onneksi on menny tosi hyvin,sillä yhellä tutin laitolla siinä 02-03maissa ja herätään 07-08maissa.

Hauskaa Juhannusta kaikille =)

Yhteistyössä