HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 26.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä tyttö oppinu jo 9kk ikäsenä tulemaan alas sohvalta ja sängyltä...on kyl helppoa!
nenna on ruvennu piirtelemään kauheesti...heti ku näkee kynän ja paperia niin kimppuun vaan!
nennalla nousi taas yöllä kova kuume! mikähän ihme virus tää on!

Daniel osaa kans nousta mihin vaan ja myös laskeutua ite alas.Portaissaki osaa kulkea ees takas itekseen.Mummolassa on isot portaat,kotona ei niitä oo...
Eli ei oo kauheesti putoillu enää mistään.
Mut aika kitisevä se on ollu lähipäivinä.Mikäköhän lie?Alkais puhumaan,ni tietäis.esikoisen kans on niin helppoa,ku se osaa sanoa mikä vaivaa.:)
Me ei lähetäkään juhannukseks sinne Savoon reissuun.Tuli muutoksia suunnitelmiin.No tehään jotain muuta kivaa.Ja ens viikon lopulle on yks kesälomareissu tiedossa,ni ihan kivaki ottaa nyt rennommin.
Mul alko tänään 38.s raskausviikko eli 37+0.Äkkiä se aika vain on menny.Kohta meillä voi olla jo vauva.:)

Heissan!
Täälläpä on hiljaista.Mä nyt kirjottelen jotain...
Me oltiin juhannuksena Itä-Suomessa.Yhellä leirintäalueella yövyttiin teltassa.Siel oli pojille sopivasti virikkeitä.Eläimiä(kaneja,kanoja,lampaita,hevosia) ja kunnon lasten leikkipaikka.Pomppulinna ja trampoliinejakin...Yö meni kivasti teltassa,siis pojat nukkuivat kohtuullisen kivasti.Aluks olivat vähän villinä,ku eivät muista viime kesän telttareissuja,ni toi oli jotain uutta.
Ite en kyllä meteliltä saanu nukuttua.Selvähän se että juhannuksena on leirintäalueella melua,ku nuoriso huudatti mankkoja ja ryyppäs.Mut ei niistä meille mitään muuta ku äänihäiriötä ollu.

Mä oon voinu ihan hyvin, tuntuu, että tää kolmas lapsiki syntyy varmaan reilusti lasketunajan jälkeen kuten edelliset. Ei ainakaan oo mitään merkkejä,että ois aikasemmin tulossa.
Issiasvaiva on tänään taas parempana,ku nukuin viime yön hyvin ja levolla se parantuu.Mut on se vaivannu tässä reilun kahen viikon ajan,että varmasti loppuunasti on kiusana.Eli liikunta on minimissä.Onneks kiloja ei oo kuitenkaan täs raskaudessa tullu ku n.8kg ja nyt on jo 37+4 rv menossa että ihan kohtuu vähän on tullu.Sit jos vauva vielä ois imetyksellä pitkään, ni pitäs saada helposti nää kilot pois ja entisiäkin. Vois päästä vaikka tonne 55 kg:n tai allekin.Täytyy vaan käyä lenkilläki ja vaikka jumpassa,että kiinteytyis...
Kivaa kesäpäivää kaikille!

Hyvää juhannuksen jälkeistä elämää...

Me oltiin kotosalla ja mahtavat kelit sattuikin :) Lauantaina oli tosi lämmintä ja nahka paloi (valitettavasti). Muuten olo olikin sitten kaamea: pahoinvointia koko päivän! en saanut edes ruuista nautittua. Pihvit yökötti, mut onneks perunat ja voi maistui. Kun olisin muistanut kuin "kamalaa" tää on, ei varmaa kakkosta tulis ;)

Tänään on satanut ihan koko ajan. Ollaan sitten väännetty yhdessä dubloja yms. kuinkahan loppupäivästä selvitään... Pottailu on mennyt aivan pelleilyksi. Istutaan potalla puol tuntii, ei mitään, vaippa, niin johan pisut/kakat tulee. Mikään ei tunnu auttavan!!! No kai se joskus helpottaa. Pikkuserkku koht 2v. kiljuu, kun näkeekin potan, joten meillä on vielä toivoa....

ST: luuletko että lapsi luku tulee teillä nyt täyteen vai...? Mua kans haaveiluttaa toi 3, mutta odotetaan et selvitään kakkonenkin maailmaan.

Kotitöihin!

heisveis,

tulinpa pitkästä aikaa ja nää sivuthan on ihan kaaameet. pöh.

meillä menee kaikki hyvin. tyttö puhuu kuin papupata, sanoista vaan ei ole mitään tolkkua ;-) muutamia yksittäisiä sanoja tulee selvästi äiti, kakka, anna, mutta muuten on sellainen kälätys päällä, että ohikulkijatkin nauraa, kun yksi istuu vaunuissa ja osottelee sormella eteensä ja jodlaa...

jaa, se tolleen lähtikin kun painoi vastaa nappulaa, ihme... piti oikeen koittaa, ettei turhia tarinoita kirjoittele jotka sit katoaa taivaan tuuliin.

Me ollaan oltu lomalla, käyty mökillä ja mummalla ja vähän siellä ja täällä. Ihan Suomen rajojen sisällä pysytään tää kesä kun tuo hoitovapaa raha on niin suuren suuri ettei sillä just kauheesti matkustella. Ja saahan ton rahan täälläkin kulumaan (ja helposti :-D). Huomenna lähetään pohjanmaalle katteleen aakeeta laakeeta ja ollaan siellä tää loppuviikko.

Tyttö tosiaan kasvaa vauhdilla. Mä ostin tossa keväällä 80 cm hupparin sille joka nyt jo näyttää vähän napatakilta. Olis pitänyt tajuta ostaa 86 suoraan, mutta kun silloin toukokuussa se oli vielä niin sopiva.. Ja sittenkun noista vaatteista ei tosiaan taas tiedä, jotkut 80 cm saattaa olla jopa isompia kuin jotkut 86 centtiset, että revi siitä..

Syöminen ja juominen menee mukavasti, itse pitäisi saada syödä, mutta lusikalla ei osaa syödä yhtään. Hakkaa vaan ruokaa sillä lusikalla, mutta oma lusikka pitää olla kädessä, muuten ei ota ruokaa syötettynä. Kaikki paloina oleva ruoka syödään itse. Mukista juominen on sellaista purskuttamista, että toistaseksi käytetään vaan nokkamukeja.

Potalle me ei olla vieläkään ruvettu harjottelemaan, koska tyttö ei yhtään tiiä mitä siellä pitäisi tehdä, nousee potalta ja metrin päässä pissaa tai kakkaa.. joten olen päättänyt antaa vielä olla. Kyllä sitä ehtii. Sitäpaitsi, luin just sellasen artikkelin jossa oli joku tutkimus, että lapsen hermoston täytyy olla kehittynyt tiettyyn pisteeseen, että osaa pidättää ja olla ilman vaippaa, joten sitä tässä odottelen ;-)))

Ton auringon kanssa olen ollut aika varovainen, koska tytöllähän on punertava tukka, niin ihokin on sitten sellainen vaalee, joka rupee heti punoittamaan auringossa. Onneksi myös itse inhoan auringon ottamista, niin on helppo pysytellä varjossa.

Nyt mä rupeen pakkaamaan huomista reissua varten. On se vaan järkyttävä määrä mitä tarvii tavaraa mukaan!! Heipat ja hyvää kesän jatkoa.

Täällä ihana ilma,aurinkoista,mutta tuulee,ni ei mikään helle.Jännä,että samaan aikaan jossain sataa.

Danielil on kans kauhee tarve puhua,huitoo käsillä ja ynähtelee ja kiljuu,mutta sanoja ei oo vielä ku kakka,mamma,ihhahhaa,hauhau.Ootan sitä että alkas puhuu,ni tajuis paremmin,mitä se haluaa sanoa.Ku monesti ymmärrän väärin...
Issiasvaiva taas parempana,yes! Jospa se vaik menis ohi...

Kauralle: tsemppiä alun pahoinvointiin! onneks tietää, että se menee joskus ohi.Koita kestää! Mulla meni ohi n.12 vkon loppuun mennes.Ja sen jälkeen onki ollu tosi hyvä olo,jos tätä issiasvaivaa ei oteta lukuun.
Lapsiluvusta kyselit,kyllä mä haluisin vielä lisää lapsia.Aika näyttää saadaanko.Ois mukava saada joskus tyttö,ku kolmas poikahan meille kai nyt on tulossa.

Heippistä hei!
Juhannukset meni juu. Ei tehty ihmeempiä, kotinurkissa pyörittiin. Meil on ollu kaks iltaa hirvee nukutusshow yöunille. Tytsit on kiljunu kurkku suorana pinnasängyissään. Äkkäsin et nukutan ne eriaikaan, niin johan kävi kätevämmin. Toisen nukutin viereen (onkohan sillä joku eroahdistus?!) ja sit nostin omaan sänkyyn ja toinen jäi pinnikseen suoraan. Meillä sujuu jo yöunet pääsääntösesti hyvin, monesti heräämättä tai sit aamyöstä tai pariherätystä mut jatkavat unia kun vähän taputtaa. Näin helteillä oon kyl antanut suosiolla vesihörppyjäkin!

Meil on kans potat. Lähinnä istuvat siinä toistaseksi vaatteet päällä mun seurana kun menen itse vessaan. Eivätpä ainakaan lennä pääedellä alas silläaikaa mistään.. Tänään kokeiltiin ekaa ennen kylpyy ilman vaippaa ja pissathan sinne tuli kummaltakin. :) Pitäs varmaan enemmän alkaa harjottamaan, no katsotaan nyt missä tahdissa..

Kaura, toi alkuraskauden pahoinvointi on ihan hirveetä. Sympatiat sulle!! Mul oli kans tosi paha. Oksentelin niin et ei nesteetkään pysyny ja jouduin tiputukseen.. Mut ku rv 13 alko ni sit loppu!! Sairaalassa ne tarjos jääpaloja suuhun, se oli kivaa!

Kirjottelemisiin ellit.. :)

Moi!

Mä kirjoittelen kans pikaisesti, kohta pitää lähtee koirankanssa lenkille. Ihanaa kun on kesä, en oo aiemmin ollut niin kesäihminen, mutta nyt nautin ulkoilusta ja hiekkalaatikkoleikeistä :). Meilläkin vihdoin opittiin juhannuksena kävelemään, mutta vielä liikkuu paljon myös konttaamalla.

Tsemmpiä kauralle pahoinvoinnin kanssa ja voimia synnytykseen st ja minä83 (sustahan ei oo kuulunut hetkeen et kai oo jo synnyttänyt???)

Mä oon miettinyt tääl että pitäiskö mennä töihin välillä ja sit vasta miettiä pikkukakkosta. En oikein tiiä kun aiemmin suunnitelmat oli jo niin selvät, mut sitten tuli se km ja kaikki meni uusiks. No täytyy kai vaan odotella et mitä tapahtuu.... eikä stressata turhia.....

Me lähdetään kesälomalle vasta heinäkuun lopussa ja kierrellään tuttujen ja sukulaisten luona eteläisemmässä suomessa. Ois parit häät ja sit on mökki vuokrattu viikoksi Tampereen läheltä. Odotan sitä innolla!!

Oletteko käyneet alennusmyynneissä? Me käytiin eilen mut ei mitään erityistä löytynyt. No nyt lopettelen!! Kesäistä päivän jatkoa!!

-minna-

minä vielä kirjoitteen, eipä sit lähdettykään vielä lenkille. Poju sai kamalan raivarin kun ei saanut tahtoaan läpi ja on melkein tunnin kiukunnut ja nyt tais nukahtaa omaan sänkyyn, ei auttanut muu kuin laittaa hänet sänkyynsä. On kyllä herännyt jo puol kuuden aikaan aamulla et varmaan väsymykselläkin oli osansa tässä. Ehdin kyllä jo miettimään et onko jokin kipeenä kun huusi niin lujaa. No nyt onneksi rauhoittui, taidan ottaa kupin kahvia ja rauhoittua itsekin......

-minna-

Ja taas töissä =( Noi pienet vapaahetket menee ihan liian nopeeta, kun kello tänään soitti klo 5:50 niin YHTÄÄN ei kyllä huvittanut töihin ajaminen. Poikaakin on ihan kamala ikävä taas.

Juhannus oli ihan kiva mutta ei se mulle kyllä mitään rentoutumista ollut. Me miehen kanssa päätettiin että ensi juhannuksena me ei mökkeillä vaan mennään esim. Särkänniemeen tms. Mä olen ihan kypsä tuohon miehen vanhempien mökillä olemiseen, jotenkin meidän perheelle ei sieltä ikinä löydy mitään tilaa kun hänen siskonsa perhe (eli siis sisko) valtaa kaikki mahdolliset nukkumapaikat. Mieheni sitten kyselikin tästä asiasta maanantaina kun taas nähtiin että miten voi olla mahdollista että mökki mistä hän omistaa osan on niin täynnä ihmisiä että me ei ikinä mahduta sinne. Niin hänen siskonsa vaan tyytyi vastaamaan että "minä olen ottanut ihan itse oman paikkani sieltä mökiltä, niin sinunkin pitäisi". Voi v***u mikä vastaus!!! Oikeesti hei! Siellä on niin vähän tilaa ja tämä sisko on sitten päättänyt vallata saunamökin yläkerran (vinttitilan) ja myös "päämökistä" yhden huoneen. Siinä ns. päämökissä ei ole kun kaksi makuuhuonetta ja tupa, toisessa siis nukkuvat mieheni vanhemmat ja toisessa miehen siskon perhe. No, me mentiin sitten sinne vintille. Olin ihan tyytyväinen ratkaisuun koska se on ihan täysin eristyksissä muista ja me saatiin nukkua rauhassa. Mutta silti, mitään tavaroita ei voi mökille jättää tai muuten vaan siivota ja "sisustaa" kun tää sisko tuntuu jyräävän oman äitinsäkin. Harmillista sinänsä sillä meiltä on vaan 20min matka sinne mökille ja olisimme sielä mieluusti useimminkin. Ja mun mies auttaa mökin kunnostamisessa joten siksikin olisi hyvä jättää sinne poikaa varten tavaroita ettei joka päivä kun mies menee sinne remonttia tekeen (siis viikoittain, tälläkin viikolla useamman kerran) niin tarvi aina pakata niitä vaippoja, leluja yms. Ja muuten, tämä sisko on vielä sellanen että jos hänen poikansa (1v) lopettaa leikkimisen niin hän kerää kaikki lelut pois vaikka meidän poika vielä leikkisi niillä. Menee hermot...

No, ehkä mä lopetan tuon aiheen ettette puudu =)

Mun ystäväni synnytti maanantaina pojan. Se oli 49cm ja n. 3100g. Pieni mies. Harmi että hän asuu pääkaupunkiseudulla niin en ole vielä vauvaa päässyt katsomaan. Jotain pientä tarttui jo kaupasta mukaan, tarvii tänään lähettää se heille kotiin. Ja ostin muuten itelle kahden kengätkin kun eilen piipahdin kaupungissa. Ne oli vaan 20e pari joten siksi raskin ostaa kahdet, mustat ja valkoset. Ainahan kenkiä tarvii olla =) !! Ja Jesperille ostin Brasilian peliasun, siis sellasen H&M:n asun -> ei mikään virallinen mutta ihan kiva silti.

Mä olen muuten ihan huolissani, tai siis mua kalvaa kamala olo että teen jotain todella väärin pojan kanssa. Nimittäin ihan katkerana luen täällä teidän tekstejä missä kerrotte mitä kaikkea lapsenne tekevät. Meillä ei suostuta tekeen mitään itekseen jos äiti on läsnä. Mä olen nyt yrittänyt opettaa että mun mukana voi kävellä (kävely sujuu jo tosi hyvin) huoneesta toiseen ja että mä en mene mihinkään kadoksiin kun vaihdan huonetta mutta ei. Jos otan askeleenkin niin poika heittäytyy lattialle ja alkaa kamala huuto ja se haluaa heti syliin. Mä olen tehnyt siinä virheen että ennen tuota kävelyvaihetta kannoin usein pojan huoneesta toiseen. Nyt se sitten vaatiin syliin KOKOAJAN. Enää en ota syliin ellen sitten istu lattialla ja poika tule siihen ite vehtaan. Muuten hän saa vaihtaa huonetta ja liikkua itekseen vaikka sitten itkun kanssa. Jos mä istun lattialla niin sitten hän lähtee itekseen käveleen ja tutkiin paikkoja mutta jos mä liikahdankaan niin heti tulee poru. Poika ei ole kiinnostunut ympäristöstään, tai siis on mutta jotenkin kun luen teidän juttuja ja kuuntelen mitä kummipoikani (1v 1kk) tekee niin meillä pojan "reviiri" on paljon suppeampi. Autolta ei kävellä kotiin, kotona ei vaihdeta huonetta ja kokoajan se on mun puntissa kiinni että pitäisi päästä syliin. Mun miehen kanssa tuo "reviiri" on laajempi. Äläkääkä sanoko että se on eroahdistusta, mä olen kyllästynyt koko sanaan. Meillä tuota eroahdistusta on ollut nyt sitten ainakin n. 5kk. Eikö sen pitäisi mennä jo ohi????? St, vinkkejä?? Muilla mitään hyviä ehdotuksia?? Pahentaakohan tarhaan vienti tätä vai helpottaakohan? Voi tuska....

Jaahas, tästä tuli romaani. Sateista päivää kaikille, täällä Tampereella ainakin sataa =(

Minna taisi kysellä minusta. En ole vielä synnyttänyt. Selkäkipua ja vatsan kireyttä on kyllä ollut ihan riittämiin. Soitin niistä äitipolille ja sanoivat että johan se viikon päästä joutaa syntymään... apua! Viikkoja silloin kasassa 37.
Meidän neiti ei suostu enää pihalla vaunuissa nukkumaan. Mutta nukkuu kyllä sisällä vaunuissa. Potalla ei käydä meilläkään vielä eikä ole uusia hampaitakaan ilmestynyt sitten huhtikuun. Itse ei osaa vielä lusikalla syödä, mutta sormineen syö kyllä. Eikä minun hermot kestä kyllä opettaa, en ymmärrä miten on niin lyhyt pinna, johtuu ehkä tästä hieman turvonneesta olosta... =) Siirrettiin tosiaan neiti nukkumaan omaan huoneeseen viikko takaperin ja kerran on jouduttu viereen ottamaan muuten on nukkunut koko yön ilman herätyksiä.
Tänään neiti löysi minun närästyslääkkeet ja kerkesi niitä jo kolme mutustamaan kaikessa hiljaisuudessa. Soitin myrkytyskeskukseen, mutta niistä ei onneksi ole mitään haittaa muttei tietenkään hyötyäkään. Vatsa saattaa mennä vain makeutusaineesta sekaisin. En edelleenkään ymmärrä mistä neiti ne löysi...

Eipä kummempia. Palaillaan!

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Täällä taas mukava kesäpäivä.Aurinkoista.Ja Tampereella kuulemma sataa.

Viville: Kuulostaa siltä, et Jesper tosiaan kaipaa äidin seuraa ja syliä paljo.Eikä se välttämättä oo enää eroahdistusta, vaan ihan normaalia sylin ja läheisyyden tarvetta.
Se on aikuiselle rasittavaa, mut toisaalta lapsen kannalta ihan ymmärrettävää.
Äiti on kuitenki usein se tärkein ihminen pikkuselle ja voi olla että joillain lapsilla on vahvempi läheisriippuvaisuus, aikuisen lähellä olemisen tarve.Eihän siitä loppujenlopuks kauaa oo, ku se oli kokoajan äidin sisällä(kohdussa), että kyllä se äiti pitkään on tärkein ihminen ja turva.
Itekki pitää usein pysähtyä miettimään asioita lapsen näkökulmasta, että muistaa sen, ettei ne ihan heti itsenäisty ja että antaa niille syliä,nyt ku vielä tulevat,kohta eivät välttämättä enää tule...
Mutta ymmärrän, että puntissa roikkuminen on rasittavaa. Ei yhtään omaa hetkeä, ku toinen on takiaisena kiinni.Samaa meillä Danielin kans paljo.Jos mä meen esim.tietokoneelle,ni hetken päästä se on kiipeämässä syliin ja sit räplää näppistä kokoajan.Ja on paljo asioita joihin se haluaa osallistua katselemalla esim.ruuanlaittoon.Eli ku ei lattiatasosta näe mitä hellalla tapahtuu,ni pitää päästä mun syliin kattomaan.Kauhee huuto,jos en nosta syliin.Ja eihän se ruuanlaitto yhellä kädellä onnistu ja en jaksa ees tän ison mahan kans enää Danielii kauaa sylissä pitää,ku alkaa supistella.Se painaa kuitenki jo 12kg.

Eilen saunassa mietin just, että ois ihana saunoa rauhassa, mutta meiän poikien pitää päästä sinne ylälauteelle äitin ja isän viereen istumaan.Vähän aikaa viihtyvät pesuhuoneessa ammeessa kahestaan.Ja sit kohta halutaan taas takas ylälauteelle...Yhtä ees takas ravaamista.Että nauti siinä sit saunomisesta...

Tsemppiä ja jaksamista sulle Vivi.Harmi,etten osaa auttaa oikeen,ku itellä vähän samanlaista tuon kuopuksen kans.Esikoinen on ollu paljo itsenäisempi.Eli lapsissa on eroja...

Kiitos st tuesta. Niihän se vaan menee että me ollaan kaikki niin erilaisia. Mä vaan hiljaa mielessäni mietin että olisiko tämä erilaista jos olisin sittenkin jäänyt kotiin enkä tullut tänne töhin. Mutta ratkasut on tehty ja oikeestaan vaihtoehtoja ei edes ollut. Menneisyyttä on turha miettiä, kyllä tuo poika aikanaan varmasti saisi enemmänkin äidin kanssa viihtyä =) Joskus vaan menee siihen roikkumiseen niiiiiin hermot. Edes isä ei voi vaippaa lähteä vaihtamaan vaan siitä tulee ihan kamala poru.

Ah, mä kävin kampaajalla. Ihanaa. Viime kerrasta on jo aikaa... taisin käydä joskus helmikuussa viimeks. Sit olen ite värjäilly ja leikannu otsahiuksia ja sen oli näköisetkin nämä hiukset. Ja hirvittävän huonossa kunnossa =( Kallista puuhaa... pussi keveni 200e kun kävin samalla alessa taas törsäämässä. Mutta näin tälläkertaa. Eipähän tarvi hetkeen taas ostaa mitään.

Jaahas, jos tänään tekis jotain töitäkin =)

Moikka kaikille!

On ollut kiirusta ja en ole päässy lueskeleen,mutta nyt tulin tänne ajan kanssa.
Mies on tosiaan lomalla ja ollaan otettu irti yhteisestä ajasta.

Kyllä tuo pieni ihminen on niiiiin ihana =)
Täällä kotona se ravaa huoneesta toiseen ja tuo leluja yms muita näytille.
Kovasti tykkää kirjoja,varsinkin eläin kirjoja katsella.
Ja edelleen kaikki eläimet sanoo hänen mielestään MAU =)
Näyttää kyllä kissaa ja sanoo MAU,mutta jos kysyy mitä koira sanoo tulee myös MAU tai murisee =)
Ja kaikkee matkii kuin apina,heh.
Ilmeet ja eleet...
Kerran,kun haistoin jotain pahan hajuista ja sanoi hyi,kun haisee ja nyrpistin nenää,niin nyt tyttö ilmeillä elehtii samanlailla jos joku haisee.
Sanoja tulee vain äiti,isä ja ei,mutta mölisee kans koko ajan omiaan.
Musiikki on ihan ykköstä,varsinkin Shakiran biisi pistää hytkyyn,hytkyy ees taas,hassun näköistä.

Syöminen edelleen tökkii,mutta en ota ressiä. Syö,kun syö,kunhan jotain syö.
Pullo on viäkin käytössä,mutta vain iltavelli.

Käytiin tänään vasta siellä 1v kuvauksessa ja hyvin meni,oltiin ihan yllättyneitä.Koevedokset on valmiit lauantaina,että jännittää!

Tuli hoito paikka päätöskin ja syksylle olisi nyt tytölle hoitopaikka.
Saatiin se vielä siihen minne haluttiinkin,tai oikeestaan ei ollu edes vaihtoehtoja,koska tuo päiväkoti on täällä ainut missä voi olla iltaisinkin hoidossa.
Mun työpaikka jutut vaan on edelleen vähän hakusessa,mutta katsellaan...

Ja vähän itsestä =)
Paino on pysynyt alle 60kg,heittelee siinä 58-59kg välillä.
Tänään olin juoksemassa,kyllä mä tAisin 3km juosta ja olin aivan puhki,kun on jääny tuo juoksu harrastus taas vähäks aikaa.
Onneks mies oli laittanut mulle saunan päälle niin pääsi sinne rauhottuun siiderin kera.

Jep,mutta tsemppiä pian synnyttäville ja tuun taas häiritseen teitä joku päivä =)

moikka moi!
meillä sitte nennalle nousi taas korkea kuume ja käytiin lääkärissä eikä niistä paljon apua ollu...huomenna pitäis pissanäyte saada otettua...annoin kuumenta alentavaa lääkettä jonka lääkäri on määränny ja sen pitäis olla tosi hyvää, mutta tuli kuuma tuo tyttö vieläkin vaikka puoltoista tuntia siitä ku oon antanu...pakko raahata patja sen huoneeseen...jännittää ettei taas tuu kuumekouristusta!
nenna kans on ollu niin mun perään kun on ollu huonossa kunnossa...iskä ei kelpaa oikein mihinkään! onhan tuo niin raukka kun ei jaksa ku maata rauhassa ja imeä peukkua =(
jos kuume huomenna vielä yhtä korkealla niin lähetään kyl sairaalan päivystykseen!

vivi:mä kans oon nennalle ostanu sellasen brasilian peliasun =) futishullu perhe ku ollaan ja mamma brasiliafani...löytyy myös barcelonan aito peliasu pienien pelisukkien kera =D

eipä tässä muuta!

Fanny, meillä on kans aito Realmadridin peliasu (Jesper sai sen kummisedältään 1v lahjaksi) ja mun vanhemmat toi talvella Brasiliasta asun. Ajattelin säästää noi peliasut ja antaa pojalle sitten joskus kun se on aikuinen ja mahdollisesti saa omia lapsia. En mä tosin ole vielä ainoostakaan pojan vaatteesta osannut luopua =) Ne odottelee pikkukakkosta, katotaan jos sellanen meille joskus suodaan niin osaanko senkään jälkeen luopua noista pienistä ihanista vaatteista.

Pikaista paranemista Nennalle ja muillekin pikku-sairastelijoille.

Aurinkoista torstaita!

Aamulla oli sateista ja synkkää mutta nyt paistaa aurinko ja on niin lämmin että...=)

Meillä meni juhannus rauhallisissa merkeissä. Käytiin perjantaina Lopella mutta muuten oltiin kotona. Ilma oli tosi ihana ja lämmin. Pojat istu pienessä uima-altaasaan ja me aikuiset grillattiin, ai että on kesä ruoka hyvää, nam.

Joona on oppinut nyt aika paljon sanoja. Leikkivät keskenään usein sellasella leikkipuhelimella ja Joona sanoo "haloo" ja elias sitten nostaa luurin korvalle=) Muitakin sanoja on aika paljon opittu. Kokoajan suu käy ja juttua tulee mutta en kyllä ymmärrä mistä juttelevat=)

Huomenna ois lähtö Lontooseen. Vähän jännittää jo mutta on kyllä ihana päästä lomalle. Rauhallisin mielin voi lähteä kun pojat jäävät isin kanssa kotiin niin ei tarvi kokoajan miettiä miten pärjäävät. Toivottavasti ilmat on hyvät ja matka muutenkin onnistunut.

Meilläkään ei vielä tuo pottailu onnistu. Jompikumpi lähtee koko ajan pois eivätkä muutenkaan pysy hetkeäkään paikoillaan. Myöhemmin sitten.
Jokapaikkaan kiipeillään ja kokoajan saa olla vahtimassa ettei toinen työnnä toista alas ym. Itsekseen osaavat tulla rappuset ym. alas.

Jaaha nyt mun täytyy mennä viemään pyykit narulle kuivumaan. Kohta pojat varmaan heräävät päikkäreiltä ja sitte ois mummolaan tarkoitus mennä.

Hyvää kesän jatkoa kaikille!

Hyvää matkaa Tuiskulle Lontooseen! Nautihan!

Me lähetään tänäiltana viikonloppureissuun parin sadan kilsan päähän.Mul nyt 38 rv täynnä,että täytyy ottaa varulta sairaalakassi mukaan,jos jotain alkaa tapahtua.Tuskinpa...

Hei pitkästä aikaa!

Tultiin välillä kotiin pyykkäämään vaatteita, ja ajattelin laittaa meidänkin kuulumisia. Kesäkuun alkupuolella reissattiin itä-suomessa viikon verran, sitten piipahdin päivän verran kotona ja lähdin mökille, eilen siiten kotiuduttiin kun oli vähän huonompi keli, ja sunnuntaina olis taas lähtö edessä. Tällä kertaa pesäpallon suurleirille huoltajaksi. Voi hyvä sylvi, siinä onkin hommaa pitää nuo 13 vee tyttäret aisoissa.

Eipä meillä mitään kummallista ole tapahtunu, syömistä harjoitellaan mutta enemmän se on just sitä lusikan päytään paasaamista. Ja kauhiaa sotkemista. Tuttipullo on meillä edelleen käytössä iltaisin, muuten juodaan nokkamukista. Ajattelin kyllä sen heivata tässä jossain vaiheessa pois, mutta kun tuo poika on muuten niin huono juomaan sitä maitoa, että edes näin iltaisin sais vähän annettua.
Nyt meillä osataan osottaa mieltä ihan kunnolla kun joku asia ei mee niinkuin pikkumies ajattelee, kauhea huuto ja itku siitä tulee.
Meillä vivi loppui se e.....s loman aikana kokonaan. Meitä oli niin suuri porukka matkassa, ja poikaa hoiti siellä se kellä nyt sattui olemaan aikaa, ja kuka oli lähimpänä, niin ei siinä äitiä enää ehditty paljon muistella. Joten varmaan se päiväkoti tekee hyvää siihen asiaan.
Munkin pitäis huomenna ilmottaa päiväkotiin otanko paikan vastaan, eli siis meenkö töihin, vai jäänkö vielä kotiin. Asia olis tosi helppo päättää kotiinjäämisen puolesta jos mun miehellä olis töitä, mutta kun se tuossa työttömänä on niin ei paljon rahatilanteessa oo hurraamista.

No, nythän tulee teho-osasto, oon vieroittunu telkkaristakin kokonaan kun mökillä ei oo sähköjä, mutta nyt meen tölläämään sitä.
Tuiskulle mahtavaa matkaa, Kauralle plussaonnittelut! Ja aurinkoisia päiviä kaikille!

Kiitos Mari, mä olen vähän samoilla linjoilla että se tarha tekee meidän vesselille vaan hyvää. Ja mulla on sellanen aavistus että kun siellä on muitakin lapsia niin niistä poika tykkää ihan hirmusesti. Hän pääsee leikkiin muiden lasten kanssa. Eilen mun miehet oli mökillä kun mä olin töissä. Siellä isompi mies remontoi mökkiä ja pienempi mies leikki mummunsa, tätinsä ja serkkupoikansa (1v) kanssa. Ja mikä ihme oli tapahtunut kun tulin kotiin!! Mun ihana pieni yksi vuotias mennä taapertaa ISIN perässä kotona! Toki äiti oli myös tärkeä mutta oli todella hellyyttävää katsoa kun mun mies meni suihkuun niin Jesper meni kitiseen suihkun oven taakse. Yleensä se tekee sitä vaan mulle mutta ei muille. Mun mies oli ihan myyty =) Taitaa tehdä isälle ja pojalle hyvää olla 4vkoa ihan kaksitaan kotona. Poika on ainakin selvästi kiintynyt nyt isiin ihan hirmusesti. Siis ei sillä etteikö mun mies olisi aikasemminkin hoitanut poikaa ja ollut sen kanssa ymsyms. mutta ymmärrätte varmaan. On ihan eri asia olla koko päivä useampi viikko putkeen kotona 24/7 kun että näkee lasta vaan iltaisin ja viikonloppuisin töiden takia. Voi että mä olin niiiiin liikuttunut! Kaikki tekeminen, leikkiminen yms. oli paljon helpompaa kun poika tuli kiltisti kävellen mun mukana kun että se itkisi vuolaasti ja makaisi maassa. Sori tää tilitys mutta on pakko hehkuttaa, oli se vaan NIIIIN ihanaa!

Mä pyöräilin tänään töihin, olen siitäkin tosi tyytyväinen. Matkaa mulla on 20km yhteen suuntaan. 1h 15min siinä meni ja kerran kaaduin =) Mulla on uudet pyöräilykengät ja niissä on sellaset lukot. Ne on tosi tiukat ja just ennen työpaikkaa yhdessä risteyksessä UNOHDIN että jalat on polkimissa kiinni ja muistin sen liian myöhään. Vaihtoehdot oli ajaa suojatiellä auton alle tai kaatua... kaaduin =) No, lähtipä toinen jalka ainakin polkimesta irti. Polvi aukes ja kämmen vähän turpos mutta selvisin naurulla. Taisi olla autoilijoilla hauskaa =) Oon kaatunu pyörällä viimeks joskus lapsena, tarviihan sitä nyt aikuisenakin kokeilla niin tietää että miltä se tuntuu =)

Tehdäämpäs pieni galluppi niiden kesken jotka eivät ole karanneet tuonne ulos ihanaan ilmaan vaan surffaavat täällä netissä: Mikä kokoisia vaatteita teidän taaperot käyttävät? Meillä käytössä on 80-86cm. Törmäsin vaan yhteen 1v poikaan joka käytti jo 92-98cm vaatteita, oli kyllä pitkä ikäisekseen!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

80-86cm myös meillä.

tultiin just ulkoilemasta ja syötiin, nyt laitoin pojan omaan sänkyyn päikkäreille, kun yleensä nukkuu vaunuissa, kokeilen miten uni maistuu sisällä. Mä taidan mnennä itsekkin makoileen jos vaikka uni tulis. Ollaan menossa miehen kans kesäteatteriin illalla, täytyy kerätä voimia et jaksaa valvoa! Mukavaa viikonloppua kaikille!!

No mutta hyvää iltaa huhtilaiset!

En edes muista koska olen viimeks tänne kirjotellu tai ees lukenu..Täällähän koko ellien sivutkin uusiutunu niin että hyvä kun löysin teidät..
Olisin päivitellyt noi meidänmitatkin, mutta eipä oo muistanu neuvolantäti niitä 1v. neuvolassa merkitä ollenkaan vihkoon.

Muutama on tainnu plussatakin tällä välin..kaikille onnitteluja! Ja eikös st:n laskettuaika oo piakkoin?!

Poika on kävellyt ilman tukea 11kk lähtien, sanoo muutamia sanoja..auto, mopo, vaippa, vauva, loppu ja heihei... Pituutta vieläkin tarkkaillaan, mutta ei se nyt mun mielestä huolestuttavan pätkältä näytä, mutta onhan sitä hyvä tarkemmin seurata jos sattuukin oleen jotain häikkää..

Ite aloitin tammikuussa koulun ja nyt oon kesälomalla.. Isosisko menee elokuusta alkaen tarhaan..Käytiin tänään tutustumassa ja olis jääny sinne jo vaikka heti..

Siinä kai niitä tärkeempiä, päivitän pojan mitat kunhan seuraavan kerran käydään neuvolassa..

Yhteistyössä