HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 26.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Kirjoitan ihan lyhykäisesti. Nyt ei jaksa pitkään pohtia asioita. Rankka päivä takana.

Öööö. Mä täytän lokakuussa 25 joten nuorisopuolelle mut vielä laitettasiin. Kyllä mä sitä lykkäystä haen. Heti maanantaina.

En oikein tiedä tosta Tampereesta. Se on kyllä melko pelottavaa. Siellä on tosiaan huimat vuokrat ja vuokratakuut. Mun pari ystävää asuu tosin siellä, ja toisella niistä on lapsikin, poika myös. Syyskuussa täyttää vuoden. Ei oo tullu kumpaankaan pidettyä yhteyttä, vaikka molempien kanssa on oltu tosi läheisiä.

Aika mielenkiintoinen ehdotus tuo Tampere. Kyllähän mun työpaikka tulee olemaan kuitenkin Tampereella, sit joskus kun valmistun kätilöksi. Ettei paha idis!

Olisin mä voinu mennä kyl viikonlopuksi vanhemmille, mutta jotenkin en tunne olevani niin kipeä, et tarttis apua. Oon katos opetellu vaan pärjäämään. Se onnistuu kun on ihan pakko. En tiedä mistään mitään.

Joopa joo. Jotain iloista tapahtui tänään, eli sain painoni siirtymään UUDELLE A L E M M A L L E KYMMENLUVULLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HURRAA!!!!!!

eli vaa'an lukema oli aamulla 79,9kg. Paljon se on vieläkin, mutta tästä voin olla ylpeä. Ja sit viime kesänä H&M:ltä ostamani 42 koon farkut meni jalkaan ihan hyvin. en olis sitä päivää uskonu kohtaavani. Et kyllä nuo jumpat on sit auttaneet.

Joo sellaista tällä kertaa. Meillä oli tänään Känkkäränkkä-piirin kesäkokous ja siks oonkin ihan kuitti. Eemu kiukutteli aamusta iltaan ja päikkärit olivat ihan minimittaisia. Mies on yövuorossa, joten mä hetken kuivattelen hiuksiani (värjäsin ne tos tunti sitten) ja meen sit maate. Huomenna siis tänään, mennään iltapäivällä mun kaverin tykö, jolla kans poika reilu vuoden, se on se jolle on tulossa toinen elokuussa. Oon sitä voivotellu, mutta ei se mitään. Naapurin muijan lapsille tulee ikäeroa 10kk:tta et siinä on kyllä varsinainen sissi kaikella tapaa. Mulle piisaa tää yks toistaseks!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille. Ja vauvauutisista pitää sitten tulla heti ketoon. Laittakaa vaikka miehenne asialle!!!
Se on moro!!!

Late

Moi taas!

Innostuin tosta Tampereesta ja kävin vierailee kaupungin sivuilla. Siellä maksetaa kuntalisää huimat 252,28€ jos sen päälle saa asumistuen (vai vaikuttaako alentavasti???) elatusmaksun ja kodinhoidontuen, niin ei pitäis olla hätäpäivää?

Kertokaa, joku jos joku on meistä tamperelainen? Kiitos!!!!!!!

Heipsistä!!
On hauskaa katseltavaa kun meidän tytöt välillä leikkii keskenään ja puhuu jotain aivan omaa. Useimmiten tosin vielä leikitään vierekkäin ja yksin. Yhtenä päivänä kun oli ruokahetki ja toista harmitti paljon joku asia ja itki hirveesti niin toinen alkoi silittämään päätä. Kyllä niistä sydänystävät taitaa tulla <3, vaikka välillä kinastelevatkin leluista.

Hellettä piisaa. Ei tartte juu laittaa taaperoille päälle paljoa vaatetta. Meillä on kaikenlainen löyhyttely papereilla, vaatteilla tai jopa käsillä in. Tuuletusta. Kokoajan saa olla juottamassa vettä kun on näin kuuma. Annatteko muut jäätelöä? Mä oon suosiolla antanu jonkun kerran kun on itsestäkin kiva ottaa kylmää kuumalla. Tosin oon todennu et kylmä maito tai vesi on kans hyvä hellejanojuoma, ehkä just siksi et on kylmää.. ;)

Tälläsia kuulumisia meille. Mä en oo Tampereelta päin niin etten osaa vastailla sulle Late tuohon kysymykseesi. Toivottavasti asiat alkaa rullaantua parempaan suuntaan sun elämässä. :) Miksei!

Hellettä :)

Täs iltasella koneella.Pojat alko nukkumaan jo.Ihanaa...
Meil on tosi kuuma sisällä, ni ne heräilee yöllä usein ja pyytävät juotavaa. Tai esikoinen pyytää. Daniel ei osaa vielä puhua paljoo.Mut osaa muuten osottaa käsillä mitä haluaa.Esim.jos on nälkä,ni näyttää et haluaa syöttötuoliin istumaan.

Mä oon syöttäny pojille jätskejä.Danielille paljo mehujäitä,isoveljelle yleensä jonku jätskipikarin,ku sen mehujäät sulaa käsiin,ku nuoleskelee hitaasti.:)
Onhan niis tietysti sokeria,mutta kyllähän se viilentää mukavasti lastaki,ku saa kylmää helteellä.

Tänään täällä Oulus on ollu pitkästä aikaa oikeen kunnon hellepäivä.Nyt tuntuu,että lämpö on oikeen varastoitunu meiän asuntoon,ku on kokopäivän porottanu...Tietysti tän mahan kans on vielä hikisempää ku normaalisti.Ku on painoa enemmän.Vaikkei mulle oo tullu ku 9 kg lähtöpainoon.Ku ei oo onneks tullu oikeestaan ollenkaan turvotusta täs raskaudes.
39+2 rv menossa ja ihan rauhallinen tilanne.Saatte ootella vauvauutisia vielä jonkin aikaa...

Käytiin tänään taas uimarannalla.Daniel ei oo aiemmin uskaltanu mennä veteen,tänään käveli vähän matalassa rantavedessä.
Isoveli on taas kokoajan "uimassa",ihan innoissaan.
Luulen,että Daniel sai pienen kammon vettä kohtaan,ku oltiin kesäkuus merenrannalla ja se meinas juosta suoraan syvään veteen,ni käytin sitä sit vähän siel kylmässä merivedessä,ni sen jälkeen ei oo uskaltanu mennä lähellekkään vettä.Ihan hyvä vaan,ni ei tarvi vahtia silmä kovana rannalla,että se hukkuu...

Huh hikeä!

me ollaan oltu viikko reissussa mummolassa ja kahtena vkloppuna vieraita. olen aivan kuitti! oksennan vieläkin, väsyneenä oikein kunnolla, yök. pikkukakkonen jumpputti sydäntään oikein reippaasti. kävin extrakäynnillä, kun tuli tippa vuotoo. ens viikolla on jo eka ultrakin.

Late: kyllä pienen ihmisen tielle mahtuu kaikenlaista! mahtaisitko saada opiskelija-asuntoa tampereelta? niihin pääsee paljon vähemmällä kiinni. me meinaan asuttiin 8v. TYSillä (useassa kämpässä) ja oltiin tosi tyytyväisiä. tosin se tarkoittais opiskelujen aloittamista.. kyllä se elämä vielä helpottaa, vaikka potkiikin päähän. olen sivusta seurannut tätini tappelua skitsofreenikko miestään vastaan. eroon tarvittii poliisejakin. nyt kaikki on hyvin ja serkkulikka jo 22v. ja sairaanhoitajaksi valmistumassa.

max rakastaa uimista eikä pelkää vettä yhtään (kiitos vauvauinnin). saa tosissaan vahtii ettei herra harjoita syviä sukelluksia järvivesissä vielä. siskoni sanoikin, et ihana katella lasta, joka ei pelkää vettä. no meillä kaikki tykkää uimisesta.

haleja

PIkaiset terveiset täältä töistä, ei oo kuuma kun on ilmastointi =) Siinä ne hyvät puolet sitten onkin, mielummin olisin kotona.

Late, tarkkaan en tiedä (asutaan tosiaan Ylöjärvellä) noita Tampereen asioita mutta eikös se yleensä mene siten että saisit kodinhoidontuen + lisän + kuntalisän ja sen päälle vielä asumistuen ja elatusmaksut. Ja toi kodinhoitotuki taitaa tulla korotettua kun olisit sitten yksihuoltaja. Ja eikös lapsilisäkin olisi korotettu yksihuoltajana? Kelahan tuon tietäisi... Eli suosittelen että harkitset Tampere-vaihtoehtoakin. Mun paras ystävänikin alottaa nyt opiskelut, siitäkin tulee kätilö =) Hänelläkin on 1v poika ja hän jo lykkäsi opiskeluja vuodella kun poika oli tosiaan vasta muutaman kuukauden ikäinen kun hänen olisi pitänyt alottaa. Mutta että hän alotta sitten nyt syksyllä.

Mun viikonloppu meni siellä kaverin 30v synttäreillä, kivaa oli mutta ei krapulaa taas hetkeen kiitos! Jotenkin se viikonloppu menee ihan liian nopeeta jos yhden illan ja yön on juhlimassa ja sitten toinen päivä menee maatessa. Sitten alkaakin taas jo arki vaikka ei oo ehtinyt vielä mitään tehdä =(

Jesper on oppinu laskeen mäkeä leikkipuistossa. Tosin mä en ole tapahtumaa vielä nähnyt kun mun mies käy pojan kanssa aina puistossa kun olen töissä. Mutta kuulemma poika on ihan innoissan liukumäestä, se osaa kiivetä sinne ja sitten ite laskea alas. Mä haluan kans nähdä..... Eipä meidän rauhaan sitten muuta kuulu. Jätskiä meilläkin syödään, tai sellasta maisteluahan se on. Mutta yksin ei tötteröä voi enää syödä, kyllä siinä on heti pikkumies vaatimassa osaansa =)

Hellettä piisaa, tulis vettäkin jo välillä.

Meiän Daniel on myös innokas liukumäen laskija. Aattelin, että mäki on liian iso sen yksin laskettavaks, mut poika oli nopea ja laski alas, ennenku ehin hätiin.
Ja hyvin meni.:)
Keinuminen on myös ihan ykkösjuttuja leikkipuistossa. Aina sanoo: kiikkaa, ku ollaan lähelläkään meiän lähi-leikkipuistoa eli hahmottaa tuttuja paikkoja.
Isoveljellä on uskomaton näkömuisti ja suuntavaisto. Siis osaa auton kyydissä määritellä kenen tutun kodin ohi ajetaan tai ollaanko menossa omaan kotiin päin tms...Parempi suuntavaisto ku mulla!

Ostettiin perjantaina meille uus auto.Ja se on nyt päivisin mun käytössä.Kävin tänään poikien kaa kaupas ja postis ja päätin,etten ihan heti niitten kaa lähe.Ku esikoinen oli ihan mahoton siellä.Mulla ku oli ne molemmat ostoskärryissä ni se karkas kärryistä.Pääsee niistä alas,ku on sellanen kiipeilijä...Ja sitte sain juosta sen perässä.Sillä alkaa olla myös uhmäikää,ni ei tottele yhtään mitään.Danielin kaa pääsee vielä helpolla,ku pysyy kaupan ostoskärryissä kyydissä..

No jospa toi noiden poikien perässä juokseminen pistäs vauhtia vauvan syntymään.Mä en kyl oo mitenkään tuskastunu tähän oottamiseen,vaikka 3 pv kuluttua laskettuaika onkin,ku oon tottunu,et mun synnytykset menee aina yli L.A.:n.Mut samahan se vaikka kohta syntyski.Kuitenki tässä parin viikon sisällä syntyy jokatapaukses.Mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei kyllä oo edelleenkään,mutta jonain päivänä ne supistukset alkaa tai vesi menee...
Jaksamisia kaikille täs hellesäässä! Mukavaa,että on kunnon kesä.

Heippa! mä yks ilta kävin täällä rustaamassakin, mut teksti hävis taas lähetysvaiheessa, ylläri...

Hellekeleistä nautitaan, on käyty merenrannassa uimassa joka ilta, poika on oikee vesipeto. Onki mietitty, et olis varmaan pitäny tosi paljon vauvauinnistaki, mutta se kun meni meiltä "ohi" sen korvakierre jutun takia. Poika polskuttelee tyytyväisenä, tai sitte pitää kahluuttaa kainaloita myöten :)

Viime viikonloppu oli kyl tuskaa, kun toi Ruisrokki jylläs Turussa, ja musat kuulu meille toooosi hyvin yötä myöden. Poika heräili siihen jatkuvasti öisin :( Ja sitte ihanat uudet naapurimme päätti juhlia läpi yön ja esim. laulaa karaokea ulkona...

Pikku hammastapaturmakin meille kävi, kun poika kipsahti nassulleen lattialle, ja verta tuli suusta. Käytiin näyttää hampaita hammalekurilla sitte seuraavana päivänä, ja onneksi olivat kunnossa. Kestävät kuulema melkoisen pajon kaikkea.

Nyt syömään, ja sitte kaupoille, voimia kaikille odottajille, pian ponnistaville ja myös Latelle, oli kurja kuulla, että teillä noin kiree tilanne, jaksamisia sulle paljon!

Yhteistyössä