Moi taas pitkästä aikaa! me on oltu nyt mökillä (tai yks viikon reissu välissä pohjois-suomessa) 4 vkoa ja yks olis vielä edessä. tulin viikonlopuksi vain käymään kotona (vein vanhimman ratsastusleirille).
ei näytä st ja minä-83 vielä saaneen perheenlisäystä, vaikka vähän odottelin että edes toiselle olis jo tullu. no, kyllä ne sieltä - eipä sinne ketään ole jääny
onnea tuiskulle!! kauraa olen kait jo onnitellut (ellen, niin onnea kaurallekin). tässä tulee oikeastaan vähän haikea olo kun lukee noita teidän vauvauutisia. meille kun niitä ei enää tule yhtäkään (mieheltä laitettiin piuhat poikki talvella). ei sillä, eiköhän tuo neljä riitä tähän talouteen.
mulla on töihin lähtö lähellä. 1kk... eli melkein kuin ois kesäloma enää ja sitten takas "sorvin ääreen". toisaalta odotan malttamattomana, toisaalta vähän pelottaa.. en edes tiedä mikä, mut silti vähän pelottaa.
kilot oon saanu pois toivotulla lailla. 9kg painonpudotus siis takana ja vanhat housut menee taas jalkaan. sehän se oli tavoitekin siihen mennessä kun työt alkaa.
pikkulikka osaa kävellä nyt hienosti ja ylösnousukin on opittu tässä mökkikuukauden aikana. rantaan vaan painattaa kielloista huolimatta, että tarkkana sen kanssa saa olla. neiti on syönyt itse vähän alle vuoden ikäisestä, mutta jotkut jugurtit valuu vielä sen verran pahasti pitkin käsiä, että niitä olen vähän autellut siinä sivussa. mansikka meillä ei kelpaa, eikä puurot tai peruna. aika omituinen ruokavalio... mm. makaroni,erilaiset lihat, lohi, makkara, kana, jugurtti, leipä, raejuusto - niillä meidän neiti vois elää. ihan monipuolisesti tyttö muuten syö vaikka peruna ja puuro ei uppoa, mutta pelkään noiden takia ongelmia päiväkodissa syyskuussa.
mulla on ollu kovasti opettelemista kun tyttö on niin kovin erilainen kuin mun esikoinen. itsepäisyys taitaa olla ainoa sama piirre. mut esikoinen sentään totteli jumpittelusta huolimatta, tämä nuorempi versio tekee mitä tykkää... meillä tulee tämän tytön kanssa olemaan vielä monta kovaa yhteenottoa vuosien mittaan.
kaupassa ei likka olis kärryssä enää millään. toisinaan autokärry kelpaa, kunhan siellä saa seistä kyydissä

muulloin pitää saada kävellä itse ja kerätä tavaraa kärryyn. valitettavasti keräilisi sellaisiakin tavaroita, mitä ei ollut tarkoitus ostaa..
nukutuksen suhteen alkaakin sitten koulutus heti elokuun alusta. neiti nukahti omaan sänkyyn kivasti jo aikaisemmin. mutta mökillä olevat rajoitetut makuutilat ja reissunpäällä äidin vieressä nukkuminen aiheuttivat sen, että omaan sänkyyn ei nyt sitten nukahdettaisikaan. lomala "jouduin" pari kertaa nukuttamaan päiväunille omaan matkasänkyyn ja voi sitä protestia. eli ennen päiväkodin alkua on se taito opittava uudelleen. tutin annan vielä olla, mutta alamme kotonakin tehdä elokuussa niin, että sitä syödään vain nukkumaan mennessä. ulos tuttia ei oteta ja muutenkin päivisin yritetään olla mahdollisimman vähällä lussuttelulla. päiväkodissakaan kun tutti ei saa olla suussa jatkuvasti. pian alkaa siis "ison tytön elämä".
mutta nyt on mentävä pakkaamaan vielä auto ennen takaisin mökille lähtöä. hauskaa heinäkuun jatkoa ja vielä kerran onnea tuleviin synnytyksiin!